Eerste ‘te laat’, tweede ook?

12-03-2019 17:55 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is geboren bij 41+5 weken. Ik ben ingeleid, omdat de gynaecoloog verwachtte dat ze anders tot na de 42 weken zou blijven zitten (dochter was nog niet ingedaald en ik had 0,0 ontsluiting).

Nu ben ik bijna uitgerekend van #2 en ben benieuwd of deze ook weer zo lang op zich laat wachten. Dat is moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar ik ben heel benieuwd hoe dat bij andere Viva-dames gegaan is.

Wie is er ook van de eerste pas na week 41 bevallen? En hoe ging dat bij de tweede (of derde/etc.)?
COtweepuntnul schreef:
12-03-2019 18:13
41 weken en 5 dagen ;-D

Kind 1 was er met 40+3, kind 2 met 41+1. Dus tweede was later.
Ha thanks! Stuks duidelijker alweer :biggrin:
1e: 41+5
2e: 41+1
3e: 41+1

Bij alle 3 pas begonnen na de 2e keer strippen.
Ik wist bij de 2e en 3e ook gewoon zeker dat ze niet voor de 41 weken zouden komen.
1e 35+2 (ws vroeg door stuitligging)
2e 38+5
3e 39+2

Bij mijn moeder alle drie in de 39e week, bij mijn voormalig schoonmoeder alle drie in de 41e week, bij mijn vriendin alle 4 in de 41e week. Dus ik geloof wel dat je een grote kans hebt op een latertje. Maar geen zekerheid 😉.
40+6
41+2
42+1
41+3

Allemaal spontaan.
Ik heb maar 1 kind en zij is geboren op de dag dat ik 42 weken was. Ik zou eigenlijk die dag ingeleid worden maar toch nog vanzelf gekomen ;) ik had ook 0 ontsluiting en echt geen enkel teken dat de bevalling zou beginnen dus kies niet te snel voor een inleiding. (Tenzij medisch/mentaal noodzakelijk natuurlijk)
Ik was ook zo'n langdrager (of mijn kinderen langzitters). Beide keren 41+2.
Eerste 17 dagen over de uitgerekende datum (dat mocht 20 jaar geleden nog)
Tweede een week "te vroeg"
Derde 41 weken.

Je kunt er geen peil op trekken, net echte mensen.
Eerste bij 41.1 aan de weeënopwekkers voor het laatste duwtje..
Tweede bij 39.4 en spontaan gebroken vliezen.
Eerste 41.0 na strippen
Tweede 40.5 ingeleid ivm kleine baby

Het zegt echt niks over jou, maar ik snap je vraag wel. Ik vroeg het me ook bij de tweede zwangerschap.
Mijn eerste kwam na strippen met 40+1 en ik hoop natuurlijk stiekem dat de tweede iets eerder uit zichzelf komt, maar ik moet nu nog 4 weken :)
1e 38+2
2e 36+1
3e 37+5

Moet wel zeggen dat de eerste twee ingeleid zijn, maar zit allemaal vrij dicht bij elkaar dus.
41 weken
42 weken
En de 3e zit inmiddels ook richting de 41 weken en nog geen tekenen van een naderende bevalling.
1e 42+3 spontaan
2e 41,5 spontaan
3e ingeleid met 37.5
Zanahoria schreef:
12-03-2019 18:41
Oef wat spannend zeg. Wordt het vruchtwater dan nu weer goed aangevuld, dat hij nog lang kan blijven zitten?
Of geven ze al medicijnen voor longrijping en dergelijke om het voor te bereiden?
Ja, dit is slopend. Dat ben ik meteen met je eens.

Het vruchtwater wordt wel weer aangemaakt en er zit nog een beetje. Maar het loopt er ook gewoon weer uit. Baby kan nog even blijven zitten.

Maar ik heb inderdaad al de injecties voor longrijping gehad. We blijven ook nog een hele tijd in het ziekenhuis, en daar worden dagelijks de controles gedaan en alles wat ze nog meer nodig vinden.

Maar elke dag is winst voor nu :) .
1 : 42+1 (inleiding)
2: 40 +3 spontaan
3: 41+5 spontaan.
Eerste 41+6 en de tweede 40+4
Dus nog wel te laat, maar iets minder te laat.
Stressed is just desserts spelled backwards
41+1 en 39+2. Beide spontaan.
Hier beiden 40+6 waarbij weeën spontaan begonnen op 40+5 en baby's dag erna met keizersnedes zijn geboren.
1e 41+3 spontaan
2e ingeleid met 37 weken en dezelfde dag geboren
Dochter hier met 41+2

Nu zwanger van de tweede en ben ook wel benieuwd... Zou eigenlijk wel verbaasd zijn als deze veel eerder zou komen. Zwangerschap leek erg op de zwangerschappen van mijn moeder en wij waren allemaal 'te laat' (42+1, 41+4 en 41+2). Hierdoor ben ik er stiekem toch steeds een beetje vanuit gegaan dat die van mij ook wel later zullen komen.
hier de oudste 3 dagen voor uitgerekende datum geboren. de jongste was (en is) een luie donder want die kwam pas met 41+5, net niet ingeleid. dus dan kan het andersom ook wel denk ik. Succes alvast!
Don't cry, buy a bag and move on.
Zeker kan het andersom ook. Mijn schoonzus, de eerste met 39 weken en de 2e met 41 weken.
Ik zelf, de eerste met 41 weken, de 2e met 38+5.
Eerste was laat, 42 weken (zolang geleden, dat ik precies aantal dagen niet meer weet hoor), ik weet wel hoe saai ik die laatste 2 a 3 weken vond.
Tweede kwam echt procies op tijd, wat is dat een stuk relaxter zeg
Eerste: 41+1 (spontane bevalling)
Tweede: 41+1 (ingeleid, want ook strippen hielp niet).
Ana_Isabel** schreef:
12-03-2019 18:17
Wat aardig weer. Als je er niet mee bekend bent is het toch geen domme vraag?
Tuurlijk wel, want anders zou je 46 weken zetten ipv 41 +5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven