Eerste ‘te laat’, tweede ook?
dinsdag 12 maart 2019 om 17:55
Mijn oudste is geboren bij 41+5 weken. Ik ben ingeleid, omdat de gynaecoloog verwachtte dat ze anders tot na de 42 weken zou blijven zitten (dochter was nog niet ingedaald en ik had 0,0 ontsluiting).
Nu ben ik bijna uitgerekend van #2 en ben benieuwd of deze ook weer zo lang op zich laat wachten. Dat is moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar ik ben heel benieuwd hoe dat bij andere Viva-dames gegaan is.
Wie is er ook van de eerste pas na week 41 bevallen? En hoe ging dat bij de tweede (of derde/etc.)?
Nu ben ik bijna uitgerekend van #2 en ben benieuwd of deze ook weer zo lang op zich laat wachten. Dat is moeilijk te voorspellen natuurlijk, maar ik ben heel benieuwd hoe dat bij andere Viva-dames gegaan is.
Wie is er ook van de eerste pas na week 41 bevallen? En hoe ging dat bij de tweede (of derde/etc.)?
dinsdag 12 maart 2019 om 18:46
Ha thanks! Stuks duidelijker alweerCOtweepuntnul schreef: ↑12-03-2019 18:1341 weken en 5 dagen
Kind 1 was er met 40+3, kind 2 met 41+1. Dus tweede was later.
dinsdag 12 maart 2019 om 19:00
dinsdag 12 maart 2019 om 19:28
Ik heb maar 1 kind en zij is geboren op de dag dat ik 42 weken was. Ik zou eigenlijk die dag ingeleid worden maar toch nog vanzelf gekomen
ik had ook 0 ontsluiting en echt geen enkel teken dat de bevalling zou beginnen dus kies niet te snel voor een inleiding. (Tenzij medisch/mentaal noodzakelijk natuurlijk)
dinsdag 12 maart 2019 om 20:27
Ja, dit is slopend. Dat ben ik meteen met je eens.
Het vruchtwater wordt wel weer aangemaakt en er zit nog een beetje. Maar het loopt er ook gewoon weer uit. Baby kan nog even blijven zitten.
Maar ik heb inderdaad al de injecties voor longrijping gehad. We blijven ook nog een hele tijd in het ziekenhuis, en daar worden dagelijks de controles gedaan en alles wat ze nog meer nodig vinden.
Maar elke dag is winst voor nu
dinsdag 12 maart 2019 om 22:32
Dochter hier met 41+2
Nu zwanger van de tweede en ben ook wel benieuwd... Zou eigenlijk wel verbaasd zijn als deze veel eerder zou komen. Zwangerschap leek erg op de zwangerschappen van mijn moeder en wij waren allemaal 'te laat' (42+1, 41+4 en 41+2). Hierdoor ben ik er stiekem toch steeds een beetje vanuit gegaan dat die van mij ook wel later zullen komen.
Nu zwanger van de tweede en ben ook wel benieuwd... Zou eigenlijk wel verbaasd zijn als deze veel eerder zou komen. Zwangerschap leek erg op de zwangerschappen van mijn moeder en wij waren allemaal 'te laat' (42+1, 41+4 en 41+2). Hierdoor ben ik er stiekem toch steeds een beetje vanuit gegaan dat die van mij ook wel later zullen komen.
maandag 18 maart 2019 om 20:15
Tuurlijk wel, want anders zou je 46 weken zetten ipv 41 +5Ana_Isabel** schreef: ↑12-03-2019 18:17Wat aardig weer. Als je er niet mee bekend bent is het toch geen domme vraag?