Erge misselijkheid zwangerschap ineens weg

19-09-2021 18:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Allereerst: sorry dat ik hier een heel topic voor aanmaak, maar ik maak me best wel zorgen. Ik ben nu 9 weken en 6 dagen zwanger. Ik ben erg misselijk geweest met braken, erge vermoeidheid en duizeligheid. Sinds zaterdag lijken de klachten 80% minder. Ik vind het erg ineens en het gaat zo snel dat ik bang ben dat het een miskraam wordt. Ik zou ook het liefst de verloskundige bellen, maar dat stel ik maar even uit tot morgenochtend. Zij gaf aan dat bij de meeste vrouwen de klachten met 12/13/14 weken verdwijnen, dus dit is wel erg vroeg. Dit is ook mijn eerste kindje, dus eerdere ervaring heb ik niet.

Iemand hier ervaring mee? Ik begin echt bang te worden momenteel, zou het zo erg vinden als dit nu misgaat :(
Alle reacties Link kopieren
Er is geen zwangerschap gelijk en de uitzondering bevestigt bij alles de regel..

Ik heb mijn eerste gekotst bij t leven.. de hele zwangerschap door.

Bij de 2e heb ik 2 keer overgegeven..

Hiermee wil ik zeggen dat alles mogelijk is.

Als jij je zorgen maakt, gewoon bellen. Daar zijn verloskundigen voor, zij kan je gerust stellen. Niet wachten want daar heb je alleen maar meer onrust door.

Sterkte, ik hoop dat het gewoon over is!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt geen enkele dag misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap en twee prima zwangerschappen gehad die resulteerden in twee gezonde kinderen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik ben ook geen enkele dag misselijk geweest en ik zit nu op 22 weken gezonde zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat naar dat je zo angstig bent. Gewoon bellen morgen ochtend, dat is echt niet erg. Niemand kan je hier echt geruststellen, alleen de verloskundige. Zelf heb ik nooit ochtendmisselijkheid ervaren tijdens de zwangerschap.
Voor nu: ga lekker vroeg naar bed, dat geeft minder tijd om je zorgen te maken. Laat het voor vandaag los, je kunt toch morgen pas bellen en bovendien heb je hier toch geen enkele vorm van controle. Dat is wat het is, dat zal je moeten accepteren.
Lekker slapen straks en morgen gewoon even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je angst. Die abrupte verandering geeft je het gevoel dat het gewoon niet klopt. En dat zou heel goed kunnen, maar het hoeft absoluut niet.

Ik heb bij twee goede zwangerschappen veel overgegeven en ben heel veel misselijk geweest.

Bij een miskraam totaal geen enkele klacht gehad.

Het zegt allemaal niks, maar ik snap echt je zorg wel en zou gewoon even de vk bellen. Zolang je dat niet midden in de nacht doet, vinden ze even meedenken helemaal niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch de verloskundige gebeld. Ze zei dat ze dit telefoontje heel vaak krijgt en dat het vaak omslaat rond 10 weken. Ik was echt in de waan dat dit pas zo is rond de 12, maar op 1 of andere manier ben ik zo bang de hele tijd dat het misgaat. Terwijl ik er inderdaad geen controle over heb. Maar het zou gewoon zo vervelend zijn… en zo’n omslag is toch ook raar om te ervaren. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
ik heb zeven maanden overgegeven bij kind2
Toen dat ineens over was, durfde ik het niet te geloven
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had dit ook bij haar zwangerschappen. Ik hoopte dat dat voor mij ook zou gelden (vanaf de test al vreselijk misselijk), maar ik mocht helaas 25 weken door. Maar heeft allemaal gezonde kinderen opgeleverd, dus het zegt inderdaad niet veel.
Ja hoor, dat kan. In het begin van mijn eerste zwangerschap was ik hondsmoe, zo moe dat zelfs de afwas al een hele aanslag was op mijn uithoudingsvermogen. En met 12 weken was dat ineens helemaal over, van de ene op de andere dag. En bij mijn tweede ben ik negen weken misselijk geweest, en op de eerste dag van week 10 was ik op wonderbaarlijke wijze genezen. Ze zijn nu 20 en 17, en verkeren in blakende welstand :D

Maar als je het niet vertrouwt: gewoon even contact opnemen met de verlos hoor! Die heeft er per slot van rekening voor geleerd en geen enkele vraag is gek.

Edit: oh mosterd, je had al gebeld :lol: Goed gedaan, en fijn dat je nu weer gerustgesteld bent.
Ik begrijp je onzekerheid.
Ik was geen enkele dag misselijk, maar ik had in de zwangerschap heel gevoelige borsten. Zo gevoelig dat mijn BH dragen vervelend was. Aan een stuk door alles gevoelig en tintelend.
Van de een op de andere dag was dat weg en toen ben ik ook heel bang geweest. Contact met de verloskundige incl hartje luisteren stelde mij pas gerust.

Goed dat je contact hebt opgenomen. Geen vraag is te gek, hier en bij de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Eng is dat het he? Ik herken het van mijn eigen zwangerschap. Het fluctueerde ook heel erg bij mij na de eerste weken kotsmisselijk te zijn geweest. Ineens sloeg het dan een aantal dagen om en dan kon ik er niet van genieten, dat ik eens een keer niet misselijk was, want dan was ik bang dat het fout was. En daarna kwam het vaak weer terug, om weer een paar dagen aan te houden. En op die manier langzaam met steeds minder misselijke periodes en steeds meer goede periodes.

Ik snap dat het je bezorgd maakt. Maar het hoeft echt helemaal niks te betekenen :) :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier 3 kinderen, bij alledrie extreem misselijk en ziek. Bij alledrie was het ineens over ben dan ook echt van het ene op het andere uur.
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas tot week 20 nog misselijkheidsmedicatie geslikt (en de allerergste misselijkheid was bij 14 weken over), maar ik ken inderdaad een hoop vrouwen waarbij het rond 10 weken een stuk beter weer ging! Zo te horen ben jij daar één van :)
Ik zag je titel en dacht direct; benieuwd of je rond de 9/10 weken bent. Toen werd de misselijkheid bij mij namelijk ook opeens echt een stuk minder en hoorde/ las dit toen bij veel vrouwen. Ik schrok toen ook, omdat ik daarvoor bij deze termijn een miskraam had gehad. Maar was niks aan de hand en blijkt dus een omslagpunt voor veel vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook bij beide zwangerschappen vanaf week 9/10 ineens veel minder misselijk, maar schijnt wat jouw vk ook aangeeft echt een omslagpunt te zijn 😉
Maar zeker je denkt wel o gaat het nog wel goed. Ik kreeg zelf bij beide zwangerschappen pas meer rust toen ik ze dagelijks ook echt voelde.
Respect voor degene die echt maandenlang misselijk zijn / Hg hadden, dat sloopt echt..
Alle reacties Link kopieren
@ Biol, Belle73 en Parkietmeniet: jullie verhaal is toch heel anders dan dat van TO? TO is namelijk eerst heel misselijk geweest en is dat nu ineens niet meer. Totaal ander verhaal dan je hele zwangerschap wel / niet misselijk zijn.

@TO, wat naar, kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor! Vriendin van mij had dit ook en mocht (na enig aandringen) toch extra langskomen bij de VK. Wanneer heb je de termijnecho gepland staan?
Alle reacties Link kopieren
Kan het misschien zijn trouwens dat je, als je meer rust pakt in het weekend, misschien wat minder last hebt van de klachten? Ik merkte dat vanaf het begin zo. Als ik druk aan het werk was had ik het echt zwaarder qua misselijkheid, maar op een vrije zaterdag met weinig verplichtingen na een nacht goed geslapen te hebben voelde ik me echt het hele weekend eens stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook, verloskundige gebeld en een extra echo gehad. Was niks aan de hand :) nu bijna 21 weken zwanger. Morgen gewoon even bellen en niet al te veel zorgen maken :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook, erg moe en misselijk en ineens was het weg. Ik was ook bang dat het mis was. "Gelukkig" kwam de vermoeidheid daarna ook ineens weer terug, en ze ligt nu boven in bed te slapen. Met 14 weken was alle vermoeidheid en misselijkheid ineens over en bleef ook weg.

Nu weer zwanger en deze keer vooral erg misselijk, maar elke dag ongeveer even erg en pas vanaf 16 weken werd het langzaam minder.

Wanneer heb je je termijnecho, hopelijk snel?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ben er toch iets geruster op. Gisteravond toen ik ging slapen was ik toch weer een klein beetje misselijk, maar stukken minder dan de weken ervoor. Volgende week staat de termijnecho gepland, duimen voor goed nieuws. Als ik echt het gevoel heb dat er iets misgaat mag ik langskomen van de verloskundige, maar zij ziet hier zelfs nu niet de noodzaak in.
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mijn zwangerschappen lag het hoogtepunt van de misselijkheid steeds rond de acht weken en ging het daarna beter. Het gaf mij ook stress omdat op internet overal te lezen is dat je een paar weken later het meest last van misselijkheid kan hebben maar het verschilt gewoon tussen vrouwen.
Ik duim voor een mooie termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Heb je je termijn echo inmiddels gehad? Of later deze week?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de misselijkheid er ook de ene dag in hevigheid en de andere vrijwel niet tot niet. Zelfde geld voor andere symptomen. Het kan heel erg wisselen. Dat maakt super onzeker, weet ik nog van mezelf. De eerste tijd is echt vreselijk, kon je maar even naar binnen kijken :hug:

Hopelijk heb je een goede echo gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven