Ervaring MaxiCosi AxissFix Plus

28-02-2017 09:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar moeders die al ervaring hebben met de nieuwe autostoel van maxi cosi de AxissFix Plus. Deze zou geschikt zijn vanaf de geboorte. Zijn er moeders die deze stoel al direct vanaf de geboorte gebruikt hebben?

We willen deze stoel sowieso gaan aanschaffen maar twijfelen of het voor de eerste ongeveer 6 maanden niet toch handiger en veiliger is om een maxi cosi + 2way fix aan te schaffen en dan na 6 maanden over te stappen op de AxissFix Plus.

Ben benieuwd!
Daar ben ik ook benieuwd naar! Lees graag even mee
Ik heb de Axiss fix, maar niet vanaf de geboorte. Ze zit er vanaf 9 maanden in, fijne stoel overigens. Vanaf de geboorte is een maxi cosi wel fijn aangezien ze vaak in slaap viel in de auto en je ze dan niet wakker hoeft te maken. Ook bij een snelle boodschap kun je de maxi cosi vaak op de kinderwagen klikken en hoef je ze niet steeds in en uit de stoel te tillen. Persoonlijk zou ik dus eerst wel een maxi cosi doen en ook kijken of ze fijn zitten in de vervolgstoel, kan ook nog verschil maken gezien de verschillende bouw van kindjes.
Ja de AxissFix is een heerlijke stoel! Maar nu is er een nieuwe variant van (sinds dit jaar pas geloof ik) die vanaf de geboorte geschikt is omdat er een baby-inzet in gemaakt is, de AxissFix Plus.

Dat is dus ook het twijfelpunt: of altijd de kinderwagen met bak meenemen of de maxicosi op de kinderwagen klikken of in het winkelwagentje zetten. En dan nog het punt met of zonder isofix want dat is 2x ongeveer €500 per set (maxi-cosi + base en de AxissFix)
quote:jiggles1980 schreef op 28 februari 2017 @ 09:49:

Ik heb de Axiss fix, maar niet vanaf de geboorte. Ze zit er vanaf 9 maanden in, fijne stoel overigens. Vanaf de geboorte is een maxi cosi wel fijn aangezien ze vaak in slaap viel in de auto en je ze dan niet wakker hoeft te maken. Ook bij een snelle boodschap kun je de maxi cosi vaak op de kinderwagen klikken en hoef je ze niet steeds in en uit de stoel te tillen. Persoonlijk zou ik dus eerst wel een maxi cosi doen en ook kijken of ze fijn zitten in de vervolgstoel, kan ook nog verschil maken gezien de verschillende bouw van kindjes.

Dit is idd precies waarom ik twijfel. Ik heb nog een maxi cosi staan die ik kan gebruiken de eerste 6/7 maanden. Daarna zou evt dan de axiss kunnen, maar ik heb straks ook nog de 2waypearl van mijn dochter waar de baby na één jaar in zou kunnen. Maxi cosi is echter al wel wat ouder dus dan koop ik denk ik toch een nieuwe maxi cosi voor het eerste jaar en dan over naar de 2waypearl. Is goedkoper.

Maargoed, zorgen voor later..ik ben (nog) niet zwanger
Ja wij willen liever niet de 2way pearl omdat het toch best lastig is om de kindjes erin te krijgen pff. Ik 'dump' mijn neefje meestal gewoon in de stoel en ga hem dan pas fatsoeneren haha. Met de Axiss kun je het kindje toch al meteen goed in het stoeltje zetten. Vind het maar lastig die autostoeltjes dus wij gaan wel voor gemak.

Dat slapen had ik nog niet in overweging genomen maar vind ik nu nog lastig in te schatten. Ik denk dat ik vooral buiten de slaapjes om met de auto de boodschap ga doen mja dat kan ik nu nog niet goed zeggen. Alles is hier wel in de buurt dus lange ritten worden het sowieso niet. Urgh is toch wel lastig! Haha
quote:Cupcake1988 schreef op 28 februari 2017 @ 10:07:

Ja wij willen liever niet de 2way pearl omdat het toch best lastig is om de kindjes erin te krijgen pff. Ik 'dump' mijn neefje meestal gewoon in de stoel en ga hem dan pas fatsoeneren haha. Met de Axiss kun je het kindje toch al meteen goed in het stoeltje zetten. Vind het maar lastig die autostoeltjes dus wij gaan wel voor gemak.

Dat slapen had ik nog niet in overweging genomen maar vind ik nu nog lastig in te schatten. Ik denk dat ik vooral buiten de slaapjes om met de auto de boodschap ga doen mja dat kan ik nu nog niet goed zeggen. Alles is hier wel in de buurt dus lange ritten worden het sowieso niet. Urgh is toch wel lastig! HahaSnap ik! Ik plande ook altijd uitstapjes buiten de slaaptijden om, maar toch vaklen ze wel eens in slaap in de auto...zelfs na 5 min al. Ook vond ik het idd vaak handig om alleen het onderstel in te klappen en mee te nemen ipv de bak erbij. Met de 2waypearl heb ik eigenlijk geen problemen om kids erin te krijgen? Maar punt blijft dat het makkelijker is als de stoel kan draaien. Vooral voor je rug axiss fix plus is daar echt ideaal voor, maar ik ga denk ik toch voor een nieuwe maxi cosi en daarna de autostoel die we al hebben. Dochter kan dan naar de volgende autostoel verwacht ik. Succes ermee!!
Ik gebruik de maxi cosi nooit op de kinderwagen, ik heb altijd de bak bij me of draagdoek/draagzak. Ik heb baby het liefst zo kort mogelijk in de autostoel.

Dus alleen om die reden zou ik niet speciaal een maxi cosi kopen.

Heb zelf ook de 2 way pearl en vindt het niet zo lastig met erin zetten, maar kan me voorstellen dat een draaibare stoel handiger is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven