Ervaring zaadkwaliteit verbeteren
zaterdag 24 augustus 2019 om 13:31
Pergamon, met deze uitslag is het eigenlijk de vraag hoe ik zwanger bent geraakt. Man heeft ook al wel een kindje uit een eerder huwelijk.
We hebben in oktober vervolggesprek in Gent en nieuw onderzoek, dan pas ook adviesgesprek.
Voeding is eigenlijk altijd al wel goed geweest, sporten veel. Nauwelijks alcohol.
Jullie ervaring?
We hebben in oktober vervolggesprek in Gent en nieuw onderzoek, dan pas ook adviesgesprek.
Voeding is eigenlijk altijd al wel goed geweest, sporten veel. Nauwelijks alcohol.
Jullie ervaring?
zaterdag 24 augustus 2019 om 13:55
Zeker weten?Moosforhappines1988 schreef: ↑24-08-2019 13:31Pergamon, met deze uitslag is het eigenlijk de vraag hoe ik zwanger bent geraakt. Man heeft ook al wel een kindje uit een eerder huwelijk.
zaterdag 24 augustus 2019 om 17:28
Lieve Moos,
Hier hielp gezonde levensstijl, niet meer in bad (voor man), zoveel mogelijk suikervrij eten, en goede supplementen (speciaal voor de man, wij hadden die van Royal Green) wel, maar het ging van verminderd aantal naar goed aantal (soms heel goed). Verder was er ook sprake van varicocele.
Man was uiteindelijk niet het probleem bij ons.
Wat zeggen ze in Gent over het verbeteren van de sperma kwaliteit?
Hier hielp gezonde levensstijl, niet meer in bad (voor man), zoveel mogelijk suikervrij eten, en goede supplementen (speciaal voor de man, wij hadden die van Royal Green) wel, maar het ging van verminderd aantal naar goed aantal (soms heel goed). Verder was er ook sprake van varicocele.
Man was uiteindelijk niet het probleem bij ons.
Wat zeggen ze in Gent over het verbeteren van de sperma kwaliteit?
zaterdag 24 augustus 2019 om 18:01
Hoi lieve Connie, Dankje voor je reactie!
Man moet naar de uroloog voor verder onderzoek, heeft net de onderzoeken in NL gehad en over paar weken de uitslagen bespreken.
Verder in oktober weer opnieuw onderzoek in Gent, spannend!
Hij neemt nu de antioxidanten van Rika, punalpin, levertraan en ubiquinol.
Goed om te horen dat bij jullie de uitslagen toch wel echt wisselend waren, wil je mij in een pb daar iets over sturen? Zo super fijn zijn!
We hopen heel erg dat het een momentopname was, want heeft een hele stressvolle periode op werk gehad.
Man moet naar de uroloog voor verder onderzoek, heeft net de onderzoeken in NL gehad en over paar weken de uitslagen bespreken.
Goed om te horen dat bij jullie de uitslagen toch wel echt wisselend waren, wil je mij in een pb daar iets over sturen? Zo super fijn zijn!
We hopen heel erg dat het een momentopname was, want heeft een hele stressvolle periode op werk gehad.
zaterdag 24 augustus 2019 om 19:58
Ook hier wel wat ervaring.
Eerste zwangerschap geen probleem. Tweede bleef langer uit, sperma onderzoek verminderde kwaliteit ( vooral snelheid bewegen, niets in a en maar beetje in b) toch spontaan zwanger. Helaas dochter verloren.
Derde zwangerschap duurde ook langer, opnieuw sperma onderzoek. VSM eerste keer heel laag en tweede keer bijna 0. Herhaald in een ander ziekenhuis en dat ging heel anders. Leek daar in eerste instantie ook niets in motiliteit a en b te zitten dus slechte score en vsm van niets.
Met toevoegen van hulpmiddel ineens een vsm van 100 geloof ik. De fertiliteitsarts gaf toen aan dat er zoveel sperma cellen inzaten dat de beweeglijkheid daardoor niet goed te meten was. Ze wisten eigenlijk niet goed wat dat voor gevolg had. Ik zou gaan starten met iui maar bleek zwanger toen de poging zou starten.
Dus ik heb ervaring dat het er echt dramatisch uit kan zien en dat spontaan zwanger worden toch lukt.
Wij hebben ook wel wat adviezen opgevolgd, geen warme baden, losse onderbroek s nachts en oppassen met alcohol. Maar of het hielp?
Sterkte, de onzekerheid is ook killing...
Eerste zwangerschap geen probleem. Tweede bleef langer uit, sperma onderzoek verminderde kwaliteit ( vooral snelheid bewegen, niets in a en maar beetje in b) toch spontaan zwanger. Helaas dochter verloren.
Derde zwangerschap duurde ook langer, opnieuw sperma onderzoek. VSM eerste keer heel laag en tweede keer bijna 0. Herhaald in een ander ziekenhuis en dat ging heel anders. Leek daar in eerste instantie ook niets in motiliteit a en b te zitten dus slechte score en vsm van niets.
Met toevoegen van hulpmiddel ineens een vsm van 100 geloof ik. De fertiliteitsarts gaf toen aan dat er zoveel sperma cellen inzaten dat de beweeglijkheid daardoor niet goed te meten was. Ze wisten eigenlijk niet goed wat dat voor gevolg had. Ik zou gaan starten met iui maar bleek zwanger toen de poging zou starten.
Dus ik heb ervaring dat het er echt dramatisch uit kan zien en dat spontaan zwanger worden toch lukt.
Wij hebben ook wel wat adviezen opgevolgd, geen warme baden, losse onderbroek s nachts en oppassen met alcohol. Maar of het hielp?
Sterkte, de onzekerheid is ook killing...
zondag 25 augustus 2019 om 10:04
Herstblaadje, wat een verdrietige periode hebben jullie achter de rug met verlies van jullie dochter.
Hier idd ook klein beetje in B gevonden.
Ben zo benieuwd naar de nieuwe uitslagen. Denk jij dat 1 dag onthouding ook verschil heeft gemaakt?
Wat voor hulpmiddel hebben jullie gebruikt?
Gaf de arts bij jullie aan dat het kon dat jij mogelijk juist extra vruchtbaar bent waardoor het wel is gelukt?
Wat mooi dat jullie net voor de poging zwanger waren!
gatekeeper, ben heel benieuwd of die drie maanden idd andere uitslag weergeven.
Wat mooi dat er toch een spontane zwangerschap mogelijk was, heeft zoontje wat langer op zich laten wachten?
Ben zo benieuwd naar de nieuwe uitslagen. Denk jij dat 1 dag onthouding ook verschil heeft gemaakt?
Gaf de arts bij jullie aan dat het kon dat jij mogelijk juist extra vruchtbaar bent waardoor het wel is gelukt?
Wat mooi dat er toch een spontane zwangerschap mogelijk was, heeft zoontje wat langer op zich laten wachten?
zondag 25 augustus 2019 om 10:11
Nou om eerlijk te zijn zat zoon nog helemaal niet in de planning. 6 maanden na de geboorte van onze dochter raakte ik weer zwanger.Moosforhappines1988 schreef: ↑25-08-2019 10:04Herstblaadje, wat een verdrietige periode hebben jullie achter de rug met verlies van jullie dochter.
zondag 25 augustus 2019 om 19:01
Het klopt van de 3 maanden: als man 3 maanden geleden koorts had dan is de kwaliteit minder. Stress heeft zeker invloed. Was dat ca 3 maanden voor de test?Moosforhappines1988 schreef: ↑24-08-2019 18:01Hoi lieve Connie, Dankje voor je reactie!
Ben heel bang dat ik de uitslagen niet meer heb. Ik ga voor je op zoek en als ik ze heb stuur ik je een pb.
Spannend, ik blijf duimen voor goede uitslagen! En fijn dat in oktober Gent weer wat gaat doen. Ik hoop dat vanaf oktober de communicatie met Gent wat vaker plaats gaat vinden voor jullie.
vrijdag 30 augustus 2019 om 12:18