ervaringen hevige buikpijn

04-06-2015 13:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Sinds een week heb ik enorme buikpijn die komt met vlagen. Als ik zo'n aanval heb dan kan ik alleen maar liggen met een kussen tegen mn buik of als die niet voor handen is mn handen op mn buik. Afgelopen maandag heb ik een vroege echo gehad omdat het vermoeden er was dat ik een bbz had, gelukkig zit er vooralsnog een klein 'wormpje' in mn baarmoeder van 4mm groot en was er hartactiviteit te zien! Ik ben dus enorm opgelucht!

Nu ben ik alleen benieuwd of er meer vrouwen zijn die deze buikpijn herkennen en of er misschien tips zijn die helpen. De verloskundige geeft aan; 3x daags 2 paracetamol.. Maar dit heeft geen effect.

Uiteraard blijf ik onzeker door de pijn, maar probeer ik tussen de aanvallen door te genieten van het feit dat er iets in me groeit:)

Dus mochten er vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben.. Ik zou graag van jullie horen!
Wat voor buikpijn heb je? Krampen of het soort ongesteldheidsgevoel? Kan je wel naar het toilet?
Maak je in elk geval niet te druk, dat levert alleen maar stress op en dat is ook niet goed
Het zijn waarschijnlijk mijn darmen die reageren op de hormonen. Maar het voelt als menstruatiepijn alleen dan 1000x erger dan hoe ik mijn normale menstruatiepijn ervaar. Het duurt ongeveer 15 minuten en dan zwakt het weer af en kan ik er weer even tegenaan. Ik probeer idd me niet te druk te maken, maar tips of ervaringen lijken me prettig:)
Grote kans dat dat je baarmoeder is. Er gebeurt nu een heel hoop daar binnen natuurlijk. Ik heb nu met 27 weken ook soms last van mijn baarmoeder die aan het oprekken is, dat voelt als een zeurende menstruatiepijn, maar goed de baby wordt alsmaar groter dus daar moet ruimte voor gemaakt worden. De pijn houdt idd niet constant aan.
Probeer vooral ook gezond te blijven eten, hopelijk komt er snel verbetering.

Sterkte in ieder geval!

Liefs,
Niet perfect is ook goed
Buikpijn kan er echt bij horen. Helpt het als je een warme kruik op je buik legt?

Probeer je niet al te druk te maken (hoe moeilijk dat ook is). Mocht het toch mis zijn dan is er niks wat jij kan doen of laten om deze zwangerschap te laten slagen. Hoe vervelend dat ook is. Houd je vast aan de gedachte dat je een goede echo hebt gehad en voor nu gewoon afwachten. Zolang er bij die buikpijn geen bloedverlies komt is er niks aan de hand.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Mocht je slecht naar de wc gaan dan kan je (evt. in overleg met je verloskundige/huisarts) iets als lactulose nemen? Dit heeft mij tijdens de zwangerschappen wel geholpen.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Ik heb in het begin van de zwangerschap ook last gehad van vrij hevige buikpijn. Ook bij mij is toen een vroege echo gedaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten, wat gelukkig niet het geval was. Rond 7-8 weken is de buikpijn vanzelf minder geworden en inmiddels heb ik een gezonde dochter van 3 weken oud!
Ooo dat is prettig nieuws!! Ik ga er vanuit dat t wrs ook snel over gaat, maar dat er ook mensen zijn met deze ervaringen geeft extra hoop!
Ik had in mijn vorige zwangerschap ook af en toe enorme buikpijn/krampen. Zo rond de 15wkn. Zo erg dat ik er soms helemaal koud begon te zweten en dacht dat ik ging flauwvallen. Ik dacht ook aan een bbz, maar dat was het niet. Het was wel van de een op de andere dag voorbij. Ik denk dat mijn darmen klem zaten door de groeiende baarmoeder en er geen ontlasting fatsoenlijk meer doorkon oid. Daarna had alles weer een plekje.
Zo herkenbaar!! Ik heb het ook (5 wk zwanger) en verder geen andere zwangerschapsverschijnselen. Het straalt bij mij ook helemaal uit naar m'n rug....Ik heb ook maar maandverband in; zo bang ben ik dat het misgaat.
Ik had het ook, tot bijna flauwvallen aan toe. Rond 7 weken zwangerschap was het over. Ik heb gelezen destijds dat het te maken had met het oprekken van je baarmoeder, en me dat maar voorgehouden (dat het 'positief' was om dit te voelen). Neemt niet weg dat ik blij was dat die pijn opeens weg bleef.
Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me gelijk wat meer zekerder over de hele situatie! Pien zoals jij aangeeft dat het positief is dat je wat voelt zo denk ik er ook wel over al heb ik soms liever de "normale" zwangerschapskwaaltjes:-) maar goed alles voor het goede doel! Nogmaals dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven