Foliumzuur

21-12-2014 21:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger (weet het sinds 6 dagen) en slik de ''zwanger worden pillen'' van de etos met foliumzuur.

Ik moet tot de 10e week foliumzuur slikken heb ik begrepen maar kan ik de huidige pillen blijven slikken of moet ik nu alleen foliumzuur tabletten kopen?

Alvast bedankt!
Staat er niks op heg etiket?
Nee heb ik al gekeken.
De aanbeveling is 400 microgram foliumzuur per dag, wat zit er in die pillen? En dat moet echt op de verpakking staan.
Ik vermoed dat je deze gewoon kunt blijven slikken. Aangezien je nooit meteen door hebt dat je zwanger bent (je merkt niet meteen dat het raak is), dan lijkt het me heel krom wanneer je pillen die ingenomen worden om zwanger te worden niet ook geschikt zijn wanneer je zwanger bent. Hoe weet je anders wanneer je ermee moet stoppen?

Of staat er op het doosje dat je er nog foliumzuur bij moet slikken? (al lijkt me dat ook onwaarschijnlijk, waarom zouden ze een lagere dosis foliumzuur in deze tabletten stoppen. Foliumzuur wordt aangeraden vanaf het moment dat je begint met het proberen te maken van een kindje (wederom omdat je niet direct doorhebt dat je zwanger bent)
Aanbevolen dosering is minimaal 400mcg per dag. Maar je had er eigenlijk al een maand voordat je zwanger wil worden mee beginnen. Foliumzuur moet een spiegel opbouwen in je bloed en dat duurt een maand voordat dat goed op peil is. Iets om te onthouden voor de volgende keer.
Tegenwoordig wordt er zelfs al 600mcg foliumzuur aangeraden. Was in het nieuws. Maar aangezien er geen pillen van 200 bestaan kun je alleen 2x 400 nemen en zit je dus op 800. Dat is ook goed, want het maximum is 1000.

http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... -op-autistisch-kind.dhtml

en

https://www.autismekennis ... utisme-soms-te-voorkomen/
Ik heb het potje meegenomen naar de Etos en vergeleken met wat er in de 'zwanger zijn' pillen zat. Toen heb ik de pillen gewoon dagelijks doorgeslikt tot ze op waren en toen pas de andere variant gehaald, zunigert dat ik ben!
bedankt!! de zwanger worden pillen slik ik nu ongeveer 2 maanden en weet sinds afgelopen maandag dat ik 5 weken ben. er zit 400 mg foliumzuur in en zie nu pas dat je deze niet mag slikken als je zwanger bent of borstvoeding geeft.
Die zwanger worden pillen zijn prima! Je kunt het gewoon blijven slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven