Foliumzuur

15-06-2019 13:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand foliumzuur geslikt bij proberen zwanger te worden? Een vriendin van mij gaf deze tip maar weet niet of er ervaringen zijn. Excuses voor tweede topic
Ja, ik!
Geen idee of het nodig was of dat het heeft geholpen. Wel twee gezonde kinderen.

Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?
Ze adviseren dat volgens mij zodra je ervoor gaat. Dus lekker doen. Kan geen kwaad.
Dat is al jaren standaardadvies. Zie apotheek.nl
Discover schreef:
15-06-2019 13:23
Ze adviseren dat volgens mij zodra je ervoor gaat. Dus lekker doen. Kan geen kwaad.
.
Volgens apotheek.nl al vanaf 4 weken ervoor.
advies is om met foliumzuur te beginnen voor je zwanger bent, omdat het even duurt voor het door je lichaam opgenomen wordt. en dan tot de 10e week van je zwangerschap. Het is niet om sneller zanger te worden oid hè, maar voor de ontwikkeling van de baby.
Het is sowieso standaard advies om foliumzuur te slikken bij een zwangerschapswens. Beste is als je tenminste 4 weken voordat je zwanger bent al gestart bent met foliumzuur. Je wordt er niet eerder zwanger van, maar het beschermt tegen bepaalde afwijkingen bij je kind.
Het advies is te starten met foliumzuur voordat je zwanger wordt ( 1 maand van te voren). Ik heb dus 3 jaar lang foliumzuur geslikt zonder zwangerschap (duurde wat lang om zwanger te worden bij ons).
Wow, deze vraag verbaast me en ik schrik er een beetje van. Ik neem toch aan dat iedereen foliumzuur slikt wanneer je zwanger wil worden. Dit is algemeen bekend. Je start 4 weken van te voren.
anoniem_372264 wijzigde dit bericht op 15-06-2019 15:34
20.00% gewijzigd
Maline schreef:
15-06-2019 13:25
Het is sowieso standaard advies om foliumzuur te slikken bij een zwangerschapswens. Beste is als je tenminste 4 weken voordat je zwanger bent al gestart bent met foliumzuur. Je wordt er niet eerder zwanger van, maar het beschermt tegen bepaalde afwijkingen bij je kind.
Dit dus :)
Nog specifieker: vermindert de kans op een open ruggetje, hazenlip of gespleten gehemelte. Bij een kinderwens dus altijd tijdig mee starten!
De vorige reacties lijken me al duidelijk. Ik slikte het ook braaf.
Ik geloof dat het is om het risico op o.a. een open ruggetje te verkleinen, dus zeker de moeite waard.
Dit is wel zo standaard, dat het me verbaast dat er vrouwen zijn die het niet weten
Ik heb potje foliumzuur gekocht bij Kruidvat stond op bij kinderwens en zwangerschap. Zag ook Davitamon voor €15 staan maar ik start nu hiermee!
lilalinda schreef:
15-06-2019 13:41
Dit is wel zo standaard, dat het me verbaast dat er vrouwen zijn die het niet weten
Ja, er zit zelfs een sticker op het doosje van de pil dat als je stopt ivm kinderwens, je dan foliumzuur moet nemen.
Overigens is het advies nu om ook extra vitamine D te slikken.
SiraGijs schreef:
15-06-2019 13:33
Wow, deze vraag verbaast me en ik schrik er een beetje van. Ik neem toch aan dat iedereen foliumzuur slikt wanneer je zwanger wil worden. Dit is algemeen bekend. Je start 4 weken van te voren.
Dat vind ik ook.
justagirly schreef:
15-06-2019 15:54
Dat vind ik ook.
Mee eens. Erg schokkend dat er nog vrouwen zijn die dit niet weten.
JustMeDaan schreef:
15-06-2019 16:58
Mee eens. Erg schokkend dat er nog vrouwen zijn die dit niet weten.
Tuurlijk slikte ik foliumzuur . Alleen wilde de ervaringen weten en welke. Heb vandaag een andere aangeschaft
Foliumzuur is foliumzuur, welke maakt niet uit. Die combinatiedingen zijn vooral handig omdat je dan meteen ook andere vitamines binnenkrijgt, maar niet nodig als je gewoon gezond en gevarieerd eet. Foliumzuur wel, óók als je goed eet.

Overigens is het inderdaad voor het voorkomen van een open ruggetje, niet om de kans op zwangerschap te vergroten.
Joyelkedag schreef:
15-06-2019 17:38
Tuurlijk slikte ik foliumzuur . Alleen wilde de ervaringen weten en welke. Heb vandaag een andere aangeschaft
wat voor ervaring wil je dan weten?
Je slikt het omdat foliumzuur helpt bij de ondersteuning van de ontwikkeling en aanleg van het embryo.
Het ondersteunt niet bij het zwanger worden, het gaat er niet sneller door ofzo. Je slikt het echt preventief voor de eventuele zwangerschap.
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 15-06-2019 18:09
0.21% gewijzigd
Joyelkedag schreef:
15-06-2019 17:38

Dan moet je toch eens beter leren schrijven.
Star² schreef:
15-06-2019 18:07
Dan moet je toch eens beter leren schrijven.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2019 21:17
Reden: schelden
8.17% gewijzigd
erizito schreef:
15-06-2019 13:24
.
Volgens apotheek.nl al vanaf 4 weken ervoor.
Ik zei ook. 'Zodra je ervoor gaat'. Oftewel, wens/proberen is foliumzuur gaan slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven