foutje nuvaring, zwanger?
dinsdag 8 december 2015 om 21:43
lieve mensen,
misschien een stomme vraag, maar ik zoek me suf, en kan geen antwoord vinden..
zaterdag 14nov heb ik savonds mijn nuvaring eruit gehaald, en zou ik dus zaterdag de 21e een nieuwe in moeten doen. straalvergeten, en heb ik hem of zondag avond of maandag ochtend de nieuwe in gedaan (weet het niet zeker meer)
in de ringvrije periode geen seks gehad, maar de vrijdag daarop wel ( ongv 5 dagen later )
in de bijsluiter staat, dat als je seks hebt gehad in de ringvrije periode dat je dan kans hebt zwanger te zijn, & dat je als een extra voorbehoedsmiddel een condoom moeten gebruiken de eerste 7 dagen...... en dat hebben wij dus niet gedaan.
maar wat ik nergens lees is hoe groot de kans dan is op zwangerschap.
kan iemand me hier iets meer over vertellen?
liefs,
misschien een stomme vraag, maar ik zoek me suf, en kan geen antwoord vinden..
zaterdag 14nov heb ik savonds mijn nuvaring eruit gehaald, en zou ik dus zaterdag de 21e een nieuwe in moeten doen. straalvergeten, en heb ik hem of zondag avond of maandag ochtend de nieuwe in gedaan (weet het niet zeker meer)
in de ringvrije periode geen seks gehad, maar de vrijdag daarop wel ( ongv 5 dagen later )
in de bijsluiter staat, dat als je seks hebt gehad in de ringvrije periode dat je dan kans hebt zwanger te zijn, & dat je als een extra voorbehoedsmiddel een condoom moeten gebruiken de eerste 7 dagen...... en dat hebben wij dus niet gedaan.
maar wat ik nergens lees is hoe groot de kans dan is op zwangerschap.
kan iemand me hier iets meer over vertellen?
liefs,
dinsdag 8 december 2015 om 21:57
dinsdag 8 december 2015 om 22:14
Wel een beetje suf dat je op het moment dat je je realiseerde dat je de ring vergeten was, deze hebt ingebracht en de bijsluiter hebt gelezen, vervolgens het "geluk" hebt dat je in de vrije week geen seks hebt gehad(!) en vervolgens in die wetenschap toch geen condoom gebruikt in de 7 dagen daarna en dus bewust risico neemt terwijl je er juist goed vanaf kwam..