Gaat het nog lukken?

02-12-2019 17:10 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

ik merk dat het steeds moeilijker vind dat ons 2e kindje nog niet lukt. Inmiddels zijn wij beland in ronde 8.
Cyclus varieert van 26 tot 30 dagen. Vroeger was ik zeer regelmatig ongeteld. Maar er ontstaat dus meer variatie.
Ik maak mij zorgen. Waarom lukt het tot nu toe niet?
In onze familie is iedereen in no-time zwanger. En eerlijk is eerlijk ik mocht ook niet klagen. Toen mijn partner en ik net bij elkaar waren ben ik 'door de pil' heen zwanger geworden. Ik had een voedselvergiftiging en boem meteen zwanger. De pil deed niet voldoende zijn werk. Ontzettend stom. Gelukkig wist ik het al heel snel en heb ik na 5 weken besloten om de zwangerschap af te breken.
Omdat het nog zo pril was, heb ik het een plekje kunnen geven.
Tien jaar later waren wij wel toe aan een kindje. Ronde 3 zwanger. We waren in de wolken. Door de voorgaande 2 zwangerschappen had ik erop gerekend dat ik nu ook weer snel zwanger zou zijn. Maar helaas.
En nu, op naar ronde 8. Sinds ronde 3 gebruiken wij ovulatietesten. Er is duidelijk een eisprong.
Iemand positieve verhalen dat het toch nog kan lukken?
Morgen ga ik naar de huisarts. Partner kan helaas niet mee en wil liever nog langer wachten, maar ik wil het liefste zsm laten onderzoeken of er iets aan de hand is. Ik ben inmiddels 35 jaar dus mijn leeftijd gaat ook een rol spelen.
En als er iets aan de hand is....aan wie ligt het dan? Kan het zaad van partner ineens zo slecht zijn geworden?

XCarlijn.
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
15-12-2019 13:50
Lastig TO.

Ik herken je gevoel wel hoor. Ik zit ook in ronde 8 sinds vandaag, ook 2e kindje. Van mijn eerste was ik direct zwanger. Spiraal eruit, geen menstruatie maar hop zwanger. En ergens hoop je dat dit je nog een x gegund is.

Dus ja, ik snap heus ook dat 8 rondes nog helemaal niet lang is volgens vele. Maar voor mij voelt het ook lang. Het zijn toch al 8 teleurstellingen.

Ik ben zelf nog geen 30, maar toch 3 weken terug naar de huisarts gegaan. Zij nam mij serieus. Ik mocht bloed laten prikken en alle te meten hormoonwaardes zijn gecontroleerd. En ik moet stoppen met borstvoedinggeven aan onze 1-jarige (gaf tot 3 weken geleden nog 3-4x per dag BV). Daarnaast heb ik een super stipte cyclus. Altijd 26 dagen (nu toevallig 1x 25 dagen). Ik voel mijn eisprong (netjes op dag 12 in cyclus) en heb deze afgelopen 2 maanden ook gecontroleerd met een ovulatietest: ook dat klopt.

Nu is het zo dat mijn man afgelopen maanden paar x goed ziek is geweest. Ik vermoed dat zijn zaad daardoor was minder is geweest.

Ik zou t fijn vinden om elkaar beetje te volgen in dit avontuur hier
Fijn dat je huisarts je serieus neemt.. Maar wat denk je dat hij kan doen? Je hebt al een kind gekregen eerder.. En zaad wordt heus niet minder door een keertje ziek zijn.

Het is gewoon geluk of pech. Jullie hebben eerder heel erg veel geluk gehad. Het forum zit vol met vrouwen die jaren bezig, vol in de medische molen, herhaalde miskramen enz. Het grootste gedeelte wordt uiteindelijk toch nog moeder. Een klein gedeelte mag het nooit meemaken..

Dat het langer na 8 maanden duurt is echt echt heel normaal.. Na 4 miskramen zeiden ze in het zkh tegen mij; de aanhouder wint.. En dat klopt! Probeer het echt wat los te laten.. Dat de wereld niet maakbaar is leer je hierdoor goed..
Loslaten probeer ik ook zeker. Dat de wereld niet maakbaar is, daarin heb je helemaal gelijk. Ik maak heel dichtbij ook mee dat de kinderwens waarschijnlijk (na 3jaar proberen) nooit vervuld zal worden.

De huisarts heeft de bloedafname k/hormoonbepaling geopperd omdat ik dus nog BV geef (gaf) aan 1-jarige. Zij vertelde dat door BV het hormoon prolactine te hoog kan zijn, dan kan eitje niet goed innestelen.

En ik denk dat die 2e er ook echt zal komen (en hopelijk ook een derde) maar dat maakt de teleurstelling niet minder na weer een verloren ronde. En ik denk dat dit de insteek ook is van TO. Die teleurstelling mag er zijn, die emoties die je dan overvallen. En ja daar komt ook onzekerheid bij kijken. Heel menselijk lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 11/12dpo...test gedaan. Helemaal wit. Op naar ronde 9..
Inmiddels ook buikkrampen dus ik geloof er niet meer in. Laat het maar komen.

@ shadow: 'fijn' om het verhaal van een lotgenoot te lezen. Iedereen weet dat zwanger worden even kan duren, maar wat is het iedere maand een teleurstelling.
Ik had mij helemaal niet gerealiseerd dat het dit keer weleens wat langer kon duren.
Binnen 6 maanden had ik het verwacht. Niet dus.

@doortjee: Dat zijn exact de woorden van mijn partner. Hij is een stuk nuchterder. Ik prijs mijzelf zo gelukkig dat ik al eens moeder heb mogen worden.
Maar wat zou een tweede ook leuk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de onzekerheid. Bij ons eerste kindje heeft het anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. We zijn voor ons 2e kindje gegaan en zaten inmiddels alweer in ronde 10 waardoor ik mij weer zorgen begon te maken. Nu kwam ik laatst op internet iets tegen genaamd Fertililly en dat heb ik gekocht. Het kan toeval zijn maar ik was daarna direct zwanger. Het is nog heel pril maarrrr ik ben zwanger :-D. Schijnt je kansen behoorlijk te vergroten per ronde. Nogmaals, geen idee of het echt zo is maar je kan het altijd proberen.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Jammer carlijntje. Ik zit inmiddels weer op het bankje, ronde 11.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
15-12-2019 14:30
Loslaten probeer ik ook zeker. Dat de wereld niet maakbaar is, daarin heb je helemaal gelijk. Ik maak heel dichtbij ook mee dat de kinderwens waarschijnlijk (na 3jaar proberen) nooit vervuld zal worden.

De huisarts heeft de bloedafname k/hormoonbepaling geopperd omdat ik dus nog BV geef (gaf) aan 1-jarige. Zij vertelde dat door BV het hormoon prolactine te hoog kan zijn, dan kan eitje niet goed innestelen.

En ik denk dat die 2e er ook echt zal komen (en hopelijk ook een derde) maar dat maakt de teleurstelling niet minder na weer een verloren ronde. En ik denk dat dit de insteek ook is van TO. Die teleurstelling mag er zijn, die emoties die je dan overvallen. En ja daar komt ook onzekerheid bij kijken. Heel menselijk lijkt me.
Ik zou echt niet te snel wanhopen. Als je borstvoeding geeft, probeert de natuur te regelen dat je niet zwanger raakt omdat je nog met een kleine baby bezig bent. Eigenlijk kan je dus pas beginnen tellen van nu (als) je gestopt bent. Succes!
Alle reacties Link kopieren
KimberleySTH schreef:
22-12-2019 22:12
Ik herken de onzekerheid. Bij ons eerste kindje heeft het anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. We zijn voor ons 2e kindje gegaan en zaten inmiddels alweer in ronde 10 waardoor ik mij weer zorgen begon te maken. Nu kwam ik laatst op internet iets tegen genaamd Fertililly en dat heb ik gekocht. Het kan toeval zijn maar ik was daarna direct zwanger. Het is nog heel pril maarrrr ik ben zwanger :-D. Schijnt je kansen behoorlijk te vergroten per ronde. Nogmaals, geen idee of het echt zo is maar je kan het altijd proberen.

Oh echt? Wat goed! Ik ben al vaak de reclame hiervoor tegengekomen en vraag me altijd af of het zou werken! :-)
Alle reacties Link kopieren
carlijntjee schreef:
22-12-2019 22:02
Vandaag 11/12dpo...test gedaan. Helemaal wit. Op naar ronde 9..
Inmiddels ook buikkrampen dus ik geloof er niet meer in. Laat het maar komen.
Ik las dat je een heel onregelmatige cyclus hebt. Zelf heb ik ook een cyclus die varieert van 20 tot 40 dagen. Om zwanger te raken gebruikte ik een (betalende) app die op basis van je temperatuur in de ochtend je hele cyclus bijhoudt en dit was echt heel accuraat. Ik gebruikte hem daarvoor ook als anticonceptie omdat ik op bijna alle andere vormen slecht reageer, dus er was natuurlijk al veel data aanwezig. Maar dankzij de app was het wel heel snel raak, want hij geeft ook aan wanneer je eisprong eraan komt zodat je daar al op kunt “inspelen”. Het geeft dus een stuk meer zekerheid dan gewoon testen op ovulatie. Ik weet niet of jij al met iets gelijkaardigs bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
carlijntjee schreef:
22-12-2019 22:02
Vandaag 11/12dpo...test gedaan. Helemaal wit. Op naar ronde 9..
Inmiddels ook buikkrampen dus ik geloof er niet meer in. Laat het maar komen.

@ shadow: 'fijn' om het verhaal van een lotgenoot te lezen. Iedereen weet dat zwanger worden even kan duren, maar wat is het iedere maand een teleurstelling.
Ik had mij helemaal niet gerealiseerd dat het dit keer weleens wat langer kon duren.
Binnen 6 maanden had ik het verwacht. Niet dus.

@doortjee: Dat zijn exact de woorden van mijn partner. Hij is een stuk nuchterder. Ik prijs mijzelf zo gelukkig dat ik al eens moeder heb mogen worden.
Maar wat zou een tweede ook leuk zijn.
Begrijp ik ook hoor Carlijntje. En die teleurstellingen voelen ook echt ruk! Ik ging dan altijd maar dingen die je als je zwanger bent minder snel doet zoals lekker borrelen, winkelen (Wat met 1 kind miss niet zo handig is ;))..

De aanhouder wint, meid!! Succes!
carlijntjee schreef:
22-12-2019 22:02
Vandaag 11/12dpo...test gedaan. Helemaal wit. Op naar ronde 9..
Inmiddels ook buikkrampen dus ik geloof er niet meer in. Laat het maar komen.

:hug: Balen!

En elke keer dat t niet lukt is ook zwaar, vond ik ook. Maar geef de moed niet op. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Carlijntje ik kan me je zorg goed voorstellen. Als je iedere maand ergens heel erg naar uitkijkt en naartoe leeft is het toch steeds een domper. Normaal gesproken (bij geen kinderen) gaat een huisarts meestal uit van 6 maanden bij 35> om eens langs te komen. Al zijn het maar voor wat voorlopige testjes om na een jaar door te pakken. Gelukkig was het bij jullie, ik begrijp alweer flink wat jaar geleden, al heel mooi raak!
Er zijn een paar dingen die van invloed kunnen zijn: leeftijd (ik leef met 36 met je mee ;)), als man flink ziek zijn kan wel degelijk invloed hebben op je zaadkwaliteit (google maar eens dames), of door je onregelmatiger cyclus mis je net de goede dagen van je eisprong. En zelfs die kunnen per maand wisselen. Weet wel dat, ookal zijn alle omstandigheden perfect, toch maar in 20% van de keren het raak schijnt te zijn. En inderdaad, een jaar is heel normaal (zo niet langer). Wees gerust, je bent echt nog jong zat. Maak je je echt veel zorgen kan een check veel rust geven (succes in verleden biedt geen garanties voor de toekomst, ook je lijf verandert), maar ik zou je adviseren hier wel samen goed over te blijven praten en vooral samen wel of (nog) niet de molen in te stappen. Zo houd je ook elkaar(s emoties) een beetje in balans. Ik wens je in ieder geval veel geduld en succes komende ronde! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve woorden dames.

Menstruatie is er nog steeds niet. Ik moet eerlijk zijn dat ik het ook pas morgen/overmorgen verwacht. En ondanks de neg. testen voel ik toch nog een sprankje hoop. Hoe stom dat ook is. Want 12/13 dpo negatief testen dat kan maar 1 ding betekenen? Maar toch, hoop ik op een klein kerstwonder...
Alle reacties Link kopieren
Carlijntje,
Ik zit naast je op het bankje op 12/13 dpo met een witte test, en alsnog hoopvol te zijn!
Wat kan ons lijf het toch spannend maken. Ondertussen al meer duidelijkheid Carlijntje en Loozey?

Ik zit zelf ook weer op t wachtbankje tot 11 januari..
Alle reacties Link kopieren
Zeg dat wel, shadow!

Op 1e kerstdag had ik 2 roze streepjes (maar had 'm weggelegd en te laat afgelezen) en op 2e kerstdag ongesteld.. :/
Ronde 21 nu al... Bleh!!
Wat vreselijk balen zeg :'-( zeker na 2 lichtroze streepjes krijg je stiekem best hoop. Hoe voel je je er nu bij? Weer goede moed erin?
Alle reacties Link kopieren
Balen Loozey. Zeker als je een 2e streepje ziet krijg je (nog meer) hoop. :hug:

Hier Ronde 11 op 11dpo bloedverlies maar durf niet meer te hopen op een innestelingsbloeding, denk eerder dat mn cyclus wat van slag is voor de vmk vorige maand. Omo witte testen iig..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
@Bam hopelijk ondertussen niet je menstruatie gekregen?

Ik heb zaterdag mijn NOD. Ik merk dat ik het spannender vind dan ik eigenlijk wil toegeven. Ben zo bang voor weer een teleurstelling. Voel nu ook niets aan mijn lijf. Enige wat ik merk is dat ik nog afscheiding heb, meestal droogt dat op rond deze dagen.
ouder bericht
Alle reacties Link kopieren
Jawel gewoon ongesteld geworden helaas. Door naar ronde 12.... ik was zwanger in ronde 6 - 8 en 10 dus hopelijk zet dat zich door en blijft ie nu wel plakken :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames,

Ronde 9 inmiddels. Heel goed gebruik gemaakt vd eisprong. Sinds zaterdag krampen in m'n buik. Precies zoals ik normaal ook heb. Toch wederom is er hoop...

Want
A. Ik ben nog niet ongesteld. Ok, nod is ook pas morgen, maar toch...
B. Ik heb last van pukkels. Normaal nooit. Maar, ik ben ook zo stom geweest om handcrème op m'n gezicht te smeren dus daar kan het ook weer van komen...
C. Ik ben mega verstopt.
D. Ik vind dat het nu wel eens raak mag zijn.
E. Ik heb altijd al last van m'n tandvlees maar afgelopen week was dit extra pijnlijk.

Toch denk ik dat ik vandaag of morgen ongesteld word. Krampen zijn iets naar beneden gedaald en dat is precies zoals afgelopen maanden. Online lees ik dat mensen dat ook hadden en toch zwanger waren.
Duimen jullie weer mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor je carlijntje. Hier sinds zaterdag op het bankje van Ronde 12. Heb voor het eerst die fertilily cup gebruikt maar alles liep er gewoon langsaf helaas. Dus denk niet dat het veel geholpen heeft hahaha. Kon ook niet al te lang blijven liggen maar ik dacht dat dat dus juist het perfecte moment zou zijn om uit te proberen of die cup werkt :biggrin: We zullen zien.
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Oeh spannend ook voor jou Van. Ronde 12...wat is het toch zenuwslopend. Hoop echt dat het raak is voor jou na de miskraam in ronde 10.

Hier nog niet ongesteld. En ineens heb ik het gevoel dat ik zwanger ben :hyper:
Maar dat had ik ook alle andere rondes en kwamen de duivels (6) de volgende dag. Dus nog even uitzitten. Ik vind het ineens ook megaspannend. Wow wat als ik echt zwanger ben en er mag een tweede kindje komen?
Alle reacties Link kopieren
Haha spannend carlijntje. Wacht je nog ff ga je morgen testen?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog met testen. Negatieve testen vind ik zo naar. Liever nog hoop dan dat ik morgen negatief test en m'n menstruatie komt niet.
Ohhh vind het zo spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven