Gastric sleeve zwangerschap

18-01-2020 09:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een gastric sleeve icm zwangerschap?

Ik ben nog niet zwanger maar wel nieuwsgierig dus alle info is welkom. Bijv: moet je naar een gynaecoloog of verloskundige. Hoe zit het met aankomen? Houd je meer vocht vast? Bla bla bla.

Bedankt
google geeft heeel veel hits :-)

Succes
Gyn of vk; dat zal de vk aangeven als je belt voor intake/afspraak
Aankomen; tuurlijk kom je aan, je kindje groeit en dat weegt ook wat
Vocht vasthouden heeft niks met sleeve te maken. Dus kan wel en kan ook zomaar niet zo zijn
Alle reacties Link kopieren
Is je operatie langer dan een jaar geleden?
Alle reacties Link kopieren
Het klopt dat google veel hits geeft. Maar dat gaat meer over de risicos etc etc. Maar geen ervaringen.

Kan me voorstellen als er meer ruimte voor vocht is ( vel over) dat het ook lekker in die hoekjes en gaatjes gaat zitten. Maak me ook geen zorgen over gewoo n aankomen. Maar je zit wel eens dat de ene zich zelf blijft met een buikje terwijl de ander zoveel vocht vasthoud dat het niet gezind meer lijkt. Vroeg me af of dat risico groter is bij een sleeve.

Mijn operatie is 2,5 jaar geleden. Alles gezond en wel. Behandelaar heeft alleen geadviseerd mijn bloed regelmatig te controleren en hij bij de verloskundige te zeggen. Geen advies verder over eten, drinken of wat dan ook gehad. Dit was alles.
Maar vocht vasthouden heeft niks te maken met veloverschot.
Een slanke den kan dusdanig veel vocht vasthouden dat het niet zo gezond is en iemand met overgewicht hoeft dat weer niet te hebben.
Ik snap die gedachtengang niet zo goed
Racefiets123 schreef:
18-01-2020 09:27
Het klopt dat google veel hits geeft. Maar dat gaat meer over de risicos etc etc. Maar geen ervaringen.

Kan me voorstellen als er meer ruimte voor vocht is ( vel over) dat het ook lekker in die hoekjes en gaatjes gaat zitten. Maak me ook geen zorgen over gewoo n aankomen. Maar je zit wel eens dat de ene zich zelf blijft met een buikje terwijl de ander zoveel vocht vasthoud dat het niet gezind meer lijkt. Vroeg me af of dat risico groter is bij een sleeve.

Mijn operatie is 2,5 jaar geleden. Alles gezond en wel. Behandelaar heeft alleen geadviseerd mijn bloed regelmatig te controleren en hij bij de verloskundige te zeggen. Geen advies verder over eten, drinken of wat dan ook gehad. Dit was alles.
Vocht vasthouden staat echt los van gewicht of vel overschot. Zwanger hou je vaak sowieso op het einde een beetje vocht vast, wordt het erg veel dan is er vaak wat anders aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet naar een gynaecoloog.
Je bevalt (als je zwanger bent) in het ziekenhuis omdat je medisch bent.
Op Facebook is er een groep over zwanger worden en zijn met een GBP, misschien vindt je daar ook info over het zwanger worden/zijn met een sleeve.
Alle reacties Link kopieren
O super die ga ik eens opzoeken. Sorry ik ben misschien een beetje een groentje op dit gebied en stel domme vragen. Maar liever een domme vraag te veel dan een goede te weinig.bedankt
Ik ben zwanger met een GBP en moet hierdoor naar de gynaecoloog. Bloed wordt extra gecontroleerd. Bespreek op tijd of je je vitamines door mag slikken of aan moet passen. Vaak bevatten deze teveel vitamine A.

Verder heb je meer kans op een darmbeklemming. Andere risico's zijn mij niet bekend. Maar ik neem dat je je vragen ook kunt stellen op de poli waar jij geopereerd bent?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben intussen verhuist dus woon niet meer dicht bij het ziekenhuis,waar ik geholpen ben. Diverse ziekenhuizen in de buurt maar allemaal waar er geen gastric operaties worden gedaan. En ik sta nog onder controle maar als ik daar informatie vandaan moet krijgen is het alleen maar moeilijk te krijgen. Heb er niets aan. (Het nok). Vandaar al mijn vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven