Genderconsult

26-06-2019 19:27 44 berichten
Ik weet dat veel mensen hier een (terechte!) mening over hebben maar ben toch erg benieuwd.

Heeft iemand ervaring met genderconsult? De website zegt door middel van bepaalde dieeten voor 80% het geslacht van de baby te kunnen beinvloeden. De recensies op de site zijn allemaal positief wat ik nogal verdacht vind.. Toch ben ik er wel erg benieuwd naar.
Ik hoor graag jullie verhaal hierover. Persoonlijk berichtje mag ook :)

Meningen over of je wel of geen geslachtsvoorkeur mag hebben ben ik niet geinteresseerd in sorry.
Ps: ben niet zwanger en daar ook niet mee bezig maar gewoon erg benieuwd.
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:43
6.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
28-06-2019 09:21
Omdat ik in ieder geval graag 1 dochter zou willen.. dan kan ik het daarna loslaten bij de volgenden
Sneu voor de eventuele zoons.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mikla schreef:
28-06-2019 09:21
Omdat ik in ieder geval graag 1 dochter zou willen.. dan kan ik het daarna loslaten bij de volgenden
Dat wilde ik ook altijd. Niet gelukt dus. Had niet zo'n goed beeld van jongetjes. Maar echt, jongens zijn zo leuk! Ik zou mijn 2 jongens echt niet ruilen voor 2 meiden. Probeer het los te laten.
Zo'n voorkeur heeft te maken met ideeën die je hebt over (de verschillen tussen) jongens en meisjes.
Dat vind ik het kwalijke eraan.
Want waarom wil je een meisje? Omdat je daar bepaalde ideeën over hebt.
En wat nu als zij niet voldoet aan die ideeën?

David Dunning
puntillita schreef:
28-06-2019 08:17
.
Is dit een ‘wij van WC-eend’ bericht? Ben jij zelf betrokken bij het bedrijf, gezien je gebruikersnaam?
Ja, ben idd DGA van het bedrijf :bye: . Ben alleen heel slecht in het verhullen van m’n gebruikersnaam.

Staf jij m’n eerdere reactie even???
TO, ik ben iemand die op zich begrip heeft voor voorkeur (binnen bepaalde kaders - dus bv niet IUI of IVF met genderselectie)
Had zelf ook een voorkeur voor een meisje en heb uit medische interesse eea opgezocht zoals ik eerder gepost had.

Uiteindelijk kreeg ik -na lang MMM traject want zo kan het OOK gaan- een zoon. Zou nu echt niets anders meer willen, zou zelf liefst nòg een zoon willen in geval we een 2e kind wens hadden.

Wat ik ook wel een interessante vind: heb ooit een artikel gelezen waarin genderselectie onderzocht werd ten opzichte van sociale status, beroepsgroep, etc. Het zijn veel paren met eigen bedrijf of hogere posities in bedrijfsleven. Zij zijn gewend het voor het zeggen te hebben en dus eerder geneigd ook gender te willen en kunnen bepalen.
Selectia schreef:
28-06-2019 10:45
TO, ik ben iemand die op zich begrip heeft voor voorkeur (binnen bepaalde kaders - dus bv niet IUI of IVF met genderselectie)
Had zelf ook een voorkeur voor een meisje en heb uit medische interesse eea opgezocht zoals ik eerder gepost had.

Uiteindelijk kreeg ik -na lang MMM traject want zo kan het OOK gaan- een zoon. Zou nu echt niets anders meer willen, zou zelf liefst nòg een zoon willen in geval we een 2e kind wens hadden.

Wat ik ook wel een interessante vind: heb ooit een artikel gelezen waarin genderselectie onderzocht werd ten opzichte van sociale status, beroepsgroep, etc. Het zijn veel paren met eigen bedrijf of hogere posities in bedrijfsleven. Zij zijn gewend het voor het zeggen te hebben en dus eerder geneigd ook gender te willen en kunnen bepalen.
Overigens is gender nog weer wat anders: dat is hoe je je voelt.
Sekse/geslacht is hoe de natuur je lichaam heeft opgeleverd.

David Dunning
Selectia schreef:
26-06-2019 21:41
De eigenaresse van Genderconsult heeft een artikel hierover gepubliceerd in een journal voor reproductive medicine. Als je geen statistisch relevante uitkomsten hebt en geen gevalideerde onderzoeksmethode, kom je echt niet in zo’n journal terecht. Een geneticus heeft het onderzoek gevolgd en de uitkomsten gevalideerd.

Wel wordt vermeld dat het dieet extreem nauwgezet gevolgd moet worden.

Lees ook eens het boek “How to Choose the Sex of Your Baby” van Dr Shettles. De methode van Genderconsult is grotendeels daarop gebaseerd.

Kortom, ik ben zelf van mening dat er voldoende statistisch bewijs is voor dit soort natuurlijke genderselectie methodes, mits je de aanwijzingen (timing van sex en dieet) heel nauwgezet volgt.
Persoonlijk heb ik geen grote ethische bezwaren tegen deze redelijk natuurlijke vorm van selectie, wel tegen bijvoorbeeld IVF of IUI met genderselectie.

Wel vind ik dat je er goed over na moet denken wat je redenen en drijfveren zijn voor een voorkeur en hoe teleurgesteld je gaat zijn mocht het toch het andere geslacht worden.
Je weet dat je data ook kunt verzinnen?
Phineas schreef:
28-06-2019 11:29
Je weet dat je data ook kunt verzinnen?
Voor alles kan je data verzinnen, maar dat is weer een hele andere discussie. Gezien het journal waar het gepubliceerd is, zijn er data validaties gedaan (‘peer reviewed’ in academische termen’)
Selectia schreef:
28-06-2019 10:37
Ja, ben idd DGA van het bedrijf :bye: . Ben alleen heel slecht in het verhullen van m’n gebruikersnaam.

Staf jij m’n eerdere reactie even???
.
Wat een onvriendelijke reactie? (En voor de volledigheid, ik heb geen behoefte je bericht te staffen, stelde een niet onlogische vraag)
Selectia schreef:
28-06-2019 16:13
Voor alles kan je data verzinnen, maar dat is weer een hele andere discussie. Gezien het journal waar het gepubliceerd is, zijn er data validaties gedaan (‘peer reviewed’ in academische termen’)
Dat zegt niet zoveel, wat ook al diverse malen is aangetoond. Veel studies blijken bij nader inzien niet reproduceerbaar te zijn.
Phineas schreef:
28-06-2019 16:39
Dat zegt niet zoveel, wat ook al diverse malen is aangetoond. Veel studies blijken bij nader inzien niet reproduceerbaar te zijn.
Natuurlijk. Onderzoek over genderselectie methodes is per definitie controversieel en opzienbarend, er zijn zeker ook kritieken geweest die het onderzoek onderuit halen.

Kern van de vraag hier is dat TO wat meer wil weten over Genderconsult. Uiteindelijk is het aan TO om te beslissen wat ze verder wil of gaat doen met haar voorkeur voor een meisje en of ze wel of niet vertrouwen heeft in de methodes en resultaten die Genderconsult

TO: mocht je ervoor gaan zou ik je vooraf zeker verdiepen in het dieet dat je zal moeten volgen. Dat is vrij extreem en gaat lastig samen met buiten de deur eten of kant-en-klaar
Solomio schreef:
28-06-2019 09:24
Sneu voor de eventuele zoons.
Onderzoek naar geweest. Als een stel 2 zonen heeft, is de kans dat ze een 3e kind krijgen groot. Groter dan bij 2 dochters of van ieder 1.
Selectia schreef:
28-06-2019 20:21
Natuurlijk. Onderzoek over genderselectie methodes is per definitie controversieel en opzienbarend, er zijn zeker ook kritieken geweest die het onderzoek onderuit halen.

Kern van de vraag hier is dat TO wat meer wil weten over Genderconsult. Uiteindelijk is het aan TO om te beslissen wat ze verder wil of gaat doen met haar voorkeur voor een meisje en of ze wel of niet vertrouwen heeft in de methodes en resultaten die Genderconsult

TO: mocht je ervoor gaan zou ik je vooraf zeker verdiepen in het dieet dat je zal moeten volgen. Dat is vrij extreem en gaat lastig samen met buiten de deur eten of kant-en-klaar
Goed om te weten dankjewel. Heb je een voorbeeld?
anoniem_6473baf717bab wijzigde dit bericht op 09-09-2019 22:44
2.82% gewijzigd
Mikla schreef:
28-06-2019 21:05
Goed om te weten dankjewel. Heb je een voorbeeld? En toevallig ook een idee van de tarieven?
Trap er niet in!
Mikla schreef:
28-06-2019 21:05
Goed om te weten dankjewel. Heb je een voorbeeld? En toevallig ook een idee van de tarieven?
Daar zou ik de website voor checken. Ondanks dat iemand hier lijkt te denken dat ik iets met dit bedrijf te maken heb, volg ik dit soort onderzoeken toch echt alleen uit interesse. Geen idee wat het kost.
Tja, mensen onzin op de mouw spelden is blijkbaar een makkelijke manier om geld te verdienen.

Ik gooi 'm er toch nog maar even in:
https://www.umcutrecht.nl/nl/Nieuws/Kun ... einvloeden
lilalinda schreef:
28-06-2019 21:54
Trap er niet in!
Hoezo? Is het nep?
Phineas schreef:
28-06-2019 22:16
Tja, mensen onzin op de mouw spelden is blijkbaar een makkelijke manier om geld te verdienen.

Ik gooi 'm er toch nog maar even in:
https://www.umcutrecht.nl/nl/Nieuws/Kun ... einvloeden
Ook interessant, dankjewel!
En wat je als je na die dochter dan perse een zoon wilt? Ik vraag me af of je die rust ook daadwerkelijk krijgt door zo'n enorme drang te hebben naar een bepaald geslacht.

Ik zag mezelf ook als een moeder van een zoon, maar ik kreeg een meisje. Ik was niet teleurgesteld, ook leuk namelijk, maar ik moest wel even schakelen. Toen ze eenmaal geboren was, wist ik meteen dat ik geen zoon hoefde. Na een jaar werd ik zwanger van de tweede en zei de echoscopiste bij de 20 weken echo dat ik zeker een jongen wilde. Ik heb nee geantwoord en daarna meteen kunnen zien dat we nog een meisje kregen. Ik was helemaal in de wolken, superleuk, 2 van hetzelfde geslacht. Ze schelen nog geen 2 jaar en zijn echte hartsvriendinnetjes van elkaar. :heart:

Ik kan me nu echt niets voorstellen bij het hebben van een zoon. Dus je hoeft je niet zo vast te pinnen op een bepaald geslacht, echt, je levensgeluk hangt er niet vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven