Hart onder de riem
dinsdag 26 november 2019 om 12:24
Ik heb even wat bemoediging nodig. 28 weken zwangerschap en vandaag een te hoge bloeddruk gemeten. Dus nu is alles in werking gesteld. Bloedprikken, urine checken, CTG. Als alles mee zit mag ik naar huis met medicatie.
Maar nu maak ik me zorgen , ik ben pas 28 weken en ik moet voor mijn gevoel nog zo lang :
Maar nu maak ik me zorgen , ik ben pas 28 weken en ik moet voor mijn gevoel nog zo lang :
dinsdag 26 november 2019 om 13:08
dinsdag 26 november 2019 om 13:11
Ik heb hiervoor al een geschiedenis van pre eclamsie, maar blijkbaar stijgt mijn bloeddruk steeds eerder in de zwangerschap. Met 28 weken voelt het toch heel a relaxt. De rest was allemaal na de 37 weken.nachtvlinder1977 schreef: ↑26-11-2019 13:07SterkteHet is altijd balen als je zwangerschap medisch wordt. Hebben ze nu één keer of vaker een hogere bloeddruk vastgesteld?
dinsdag 26 november 2019 om 13:12
Ja, snap ik. Echt balen. Heeft medicatie eerder wel geholpen?Marloesjuh51 schreef: ↑26-11-2019 13:11Ik heb hiervoor al een geschiedenis van pre eclamsie, maar blijkbaar stijgt mijn bloeddruk steeds eerder in de zwangerschap. Met 28 weken voelt het toch heel a relaxt. De rest was allemaal na de 37 weken.
dinsdag 26 november 2019 om 13:14
Ja, alleen dat was maar een weekje. Nu heb ik het wel langer nodignachtvlinder1977 schreef: ↑26-11-2019 13:12Ja, snap ik. Echt balen. Heeft medicatie eerder wel geholpen?
dinsdag 26 november 2019 om 13:32
Is het een eenmalig te hoog gemeten bloeddruk? Ik had bij mijn oudste ook een hoge bloeddruk en medicatie moeten slikken vanaf 24 weken. Daarmee gewoon tot de inleiding zonde problemen zwanger geweest. Helaas wel zwangerschapsdiabetes, maar de bloeddruk was mooi onder controle met medicatie. Uiteindelijk met 38 eken ingeleid i.v.m. de insuline die ik moest gebruiken.
Bij 2e zoon werd op een gegeven moment in de spreekkamer van de gynaecoloog (weer zwangerschapsdiabetes en dus medisch) de bloeddruk ongeveer even hoog als die van jou, maar mijn thuismeter én de 24 uurs meting van het ziekenhuis gaven aan dat het een witte jassen bloeddruk betrof. Uiteraard wel uit voorzorg de urine en bloed nagekeken.
Ik hoop voor je dat het meevalt!! Is het je eerste kindje?
Bij 2e zoon werd op een gegeven moment in de spreekkamer van de gynaecoloog (weer zwangerschapsdiabetes en dus medisch) de bloeddruk ongeveer even hoog als die van jou, maar mijn thuismeter én de 24 uurs meting van het ziekenhuis gaven aan dat het een witte jassen bloeddruk betrof. Uiteraard wel uit voorzorg de urine en bloed nagekeken.
dinsdag 26 november 2019 om 17:25
Dat klinkt goed! Dus bij jou bleef het redelijk goed gaan met bloeddruk medicatie.Domninoz schreef: ↑26-11-2019 13:32Is het een eenmalig te hoog gemeten bloeddruk? Ik had bij mijn oudste ook een hoge bloeddruk en medicatie moeten slikken vanaf 24 weken. Daarmee gewoon tot de inleiding zonde problemen zwanger geweest. Helaas wel zwangerschapsdiabetes, maar de bloeddruk was mooi onder controle met medicatie. Uiteindelijk met 38 eken ingeleid i.v.m. de insuline die ik moest gebruiken.
Dit is de vierde. En eigenlijk bij alle kinderen pre eclamsie gehad,
Alleen wel pas na de 37 weken.
De eerste met 40 weken
Tweede 38
Derde 37
Dus bij mij gaat het niet helemaal op dat het zich later openbaart ben ik bang. Al kan het natuurlijk ook bij hypertensie blijven
dinsdag 26 november 2019 om 17:26
De baby groeit goed gelukkig. Hij zit zelfs een beetje boven het gemiddelde!
dinsdag 26 november 2019 om 21:41
woensdag 27 november 2019 om 09:08
Hier had ik ook een hogere bloeddruk vanaf 32 weken ongeveer. Ik hield ook enorm veel vocht op, maar ik was ook uitgerekend in de zomer van 2018 dus ook nog eens zeer hoge temperaturen... was deels door de warmte en deels ook wel door m'n bloeddruk volgens mij.
Moest regelmatig op controle en aan CTG. Er werd toen ook aangegeven dat indien ik hoofdpijn zou krijgen of wazig/sterretjes zou zien, ik onmiddellijk moest langskomen.
Met 34 of 35 weken medicijnen gekregen, trandate. Met 37 weken bleek m'n bloeddruk ondanks de medicatie nog te hoog, dus moest ik 24 uur urine bijhouden voor onderzoek pre eclampsie.
Uiteindelijk heb ik dit niet kunnen doen, want diezelfde avond braken m'n vliezen spontaan.
Mijn zoontje is geboren met 37weken, 2580 gram en 47 cm, was dus idd een kleintje. (Al had ik dit wel deels verwacht want zowel m'n man als ik waren ook kleine baby's)
En ondertussen een vrolijk en gezond mannetje rondlopen van 15 maanden
Ik hoop voor jou dat je het toch nog even kan volhouden en dat de medicijnen aanslaan. Gelukkig groeit de baby wel goed lees ik
Moest regelmatig op controle en aan CTG. Er werd toen ook aangegeven dat indien ik hoofdpijn zou krijgen of wazig/sterretjes zou zien, ik onmiddellijk moest langskomen.
Met 34 of 35 weken medicijnen gekregen, trandate. Met 37 weken bleek m'n bloeddruk ondanks de medicatie nog te hoog, dus moest ik 24 uur urine bijhouden voor onderzoek pre eclampsie.
Uiteindelijk heb ik dit niet kunnen doen, want diezelfde avond braken m'n vliezen spontaan.
Mijn zoontje is geboren met 37weken, 2580 gram en 47 cm, was dus idd een kleintje. (Al had ik dit wel deels verwacht want zowel m'n man als ik waren ook kleine baby's)
En ondertussen een vrolijk en gezond mannetje rondlopen van 15 maanden
Ik hoop voor jou dat je het toch nog even kan volhouden en dat de medicijnen aanslaan. Gelukkig groeit de baby wel goed lees ik
zaterdag 14 december 2019 om 17:56
En ookal doet het dat wel, dan nog komt het goed. Rustig aan doen en je bent al 28 weken. Rete eng allemaal, maar mijn jochie geboren met 30 weken is inmiddels bijna 1,70 en kerngezond. Ik kan me de stress nog herinneren (al had ik echt al eerder klachten dan jij). Bij de oudste had ik ook rond jouw aantal weken klachten en die is netjes met 38 weken geboren. Iets te licht maar geen narigheid. Komt goed, echtMarloesjuh51 schreef: ↑26-11-2019 21:51Wat fijn om ook berichten te lezen dat het niet op zwangerschaps vergiftiging hoeft uit te draaien. Dat is toch een beetje mijn angst. Daar is nu nog geen aanleiding toe gelukkig.
zaterdag 14 december 2019 om 23:45
Heel fijn. Gaan ze je inleiden met 37 weken?Marloesjuh51 schreef: ↑14-12-2019 17:52Ik ben maandag 31 weken.
Hopelijk blijft het zo gaan en red ik de 37 weken! De stijging zet in elk geval niet door. Hij is al 1,5 week stabiel nu.
zondag 15 december 2019 om 00:06
Geen idee eigenlijk? Ik ben het vergeten te vragen. De vorige keer moest het tussen de 37/38 weken.
Maar ik weet niet hoe het nu zit en als mijn bloeddruk met medicatie goed blijft.
De laatste keer kreeg ik met 35/36 weken hypertensie en toen moest ik ingeleid worden met 37 weken en een dag voor de inleiding ontwikkelde ik helaas alsnog pre eclamsie.