Hcg waarde, kans op meerling?
woensdag 24 juli 2019 om 17:21
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee maar dit is mijn eerste topic hier.
Vorige maandag had ik een eerste bloedname om te laten testen of ik zwanger ben. Ik was toen 1 dag overtijd. Mijn hcg waarde stond op 510.
Een familielid dat zwanger is van een meerling merkte op dat dit ongeveer overeenkwam met haar beginwaarde en dat het dus best ook een meerling zou kunnen zijn.
Deze maandag maandag opnieuw bloed laten nemen en nu stond ik intussen op 10453.
Ik ben niet op zoek naar medisch advies maar wel naar ervaringen. Wie van jullie had er nog redelijk hoge hcg waardes? En werd het uiteindelijk een meerling of toch 1 baby?
Een meerling zou zeker welkom zijn maar daar wil ik me toch al wat mentaal op voorbereiden!
Ik lees al een tijdje mee maar dit is mijn eerste topic hier.
Vorige maandag had ik een eerste bloedname om te laten testen of ik zwanger ben. Ik was toen 1 dag overtijd. Mijn hcg waarde stond op 510.
Een familielid dat zwanger is van een meerling merkte op dat dit ongeveer overeenkwam met haar beginwaarde en dat het dus best ook een meerling zou kunnen zijn.
Deze maandag maandag opnieuw bloed laten nemen en nu stond ik intussen op 10453.
Ik ben niet op zoek naar medisch advies maar wel naar ervaringen. Wie van jullie had er nog redelijk hoge hcg waardes? En werd het uiteindelijk een meerling of toch 1 baby?
Een meerling zou zeker welkom zijn maar daar wil ik me toch al wat mentaal op voorbereiden!
woensdag 24 juli 2019 om 17:30
Volgens mij is het (in Nederland) niet gebruikelijk om bloed te laten prikken om een zwangerschap vast te stellen (hooguit als je in een medisch traject zit of thuistesten blijven maar negatief ofzo...). Ik ben hoogzwanger van nummer twee maar heb bij beide zwangerschappen geen idee van hcg gehad.
Wacht nog een paar weken, na de echo heb je nu +/- 32 weken om je mentaal voor te bereiden... oh, en gefeliciteerd natuurlijk!
Wacht nog een paar weken, na de echo heb je nu +/- 32 weken om je mentaal voor te bereiden... oh, en gefeliciteerd natuurlijk!
woensdag 24 juli 2019 om 17:40
De normaal waardes van hcg tijdens een zwangerschap verschillen gigantisch per persoon (en dan zelfs nog per zwangerschap), dus daar is niks over te zeggen. Een meerling geeft vaak hogere waardes, maar verreweg de meeste mensen met een hoge waarde zijn gewoon zwanger van 1 kindje.
Het kan, maar nog steeds veel grotere kans van niet dus. Oftewel: gewoon afwachten.
Het kan, maar nog steeds veel grotere kans van niet dus. Oftewel: gewoon afwachten.
woensdag 24 juli 2019 om 17:57
Ik heb hcg laten prikken toen ik net zwanger was. Was toen op vakantie in India waar dat heel makkelijk kan. Ook hele sterke stijging van hcg en gynaecoloog in India raadde een echo aan om te kijken of het een meerling was en om een afwijking uit te sluiten. Ze zei ook nog dat het prima alsnog een eenling kon zijn, maar dan zou ik waarschijnlijk goed misselijk worden van die snelle steiging.
Met 6 weken een vroege echo gedaan bij de VK in Nederland en het was er maar eentje. En die misselijkheid kwam ook!
Met 6 weken een vroege echo gedaan bij de VK in Nederland en het was er maar eentje. En die misselijkheid kwam ook!
donderdag 25 juli 2019 om 15:19
donderdag 25 juli 2019 om 15:22
Hier ook een clearblue met wekenindicator die 4 dagen van te voren al 2-3 weken aan gaf. Ik was ook voor de test al een beetje misselijk en voelde mij vreemd maaaaaaaar het is er toch maar 1. Ook zei moeders voor moeders dat ze nognooit zo snel zo'n positieve test had gezien. Blijkbaar maak ik gewoon snel het hormoon aan.