Heel veel bloedverlies, positieve zwangerschapstest

04-12-2021 11:40 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Aangezien het weekend is, en de spoedpost aangaf dat ik tot maandag moest wachten en mijn gynaecoloog moest bellen, deel ik hier even mijn verhaal. Misschien kunnen jullie meedenken?

Ik was tot een week geleden ongesteld, en dit was heel zwaar, veel meer bloedverlies dan normaal.

Een week later (gisteravond) kreeg ik ineens enorme buikpijn, echt niet te harden. Vanochtend nog een beetje kramp en heel licht bloedverlies. Heb gelijk een test gedaan, hartstikke positief.

Als ik logisch nadenk ik dit gewoon een (vroege) miskraam en zitten de zwangerschapshormonen nog in mijn lijf.

Maar ja ik zit dus nu het hele weekend in onzekerheid dus ik dacht, even forummen en kijken hoe jullie erover denken 🙂 ik ben me ervan bewust dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen!

Wat denken jullie ervan? Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Tja, herken het helemaal. Bij mij was het een EUG. Google maar even. Maar kan id ook een miskraam zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zou de buikpijn in de gaten houden. Mocht dit erger worden dan wel naar de SEH gaan. Kan een buiten baarmoederlijke zwangerschap zijn ( EUG). En hoe eerder je daar bij bent hoe beter is dan het advies. Sterkte ermee
pippo4321 wijzigde dit bericht op 04-12-2021 13:51
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja buitenbaarmoederlijke zwangerschap dacht ik ook al aan maar de buikpijn is grotendeels weggetrokken, alleen nog lichte kramp
Alle reacties Link kopieren
Ook lichte kramp kan op EUG duiden. Het hoeft niet altijd heel veel pijn te doen. Ik zou maandag echt op je strepen staan en een echo eisen.
Alle reacties Link kopieren
attaquepanique schreef:
04-12-2021 11:57
Ja buitenbaarmoederlijke zwangerschap dacht ik ook al aan maar de buikpijn is grotendeels weggetrokken, alleen nog lichte kramp
Bij mij was het ook 1 avond heel veel pijn, daarna bijna niets meer, 48 uur later lag ik toch echt op de OK... dus zou zeker maandag zorgen dat je bij de gyn bent om dit te laten controleren.
Overigens was mijn test ook knalpositief, dikkere streep zo vroeg dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar!

Je kunt ook een dienstdoende verloskundige in jouw regio bellen. Die hebben veel ervaring met dit soort situaties. Ik zou daar mee overleggen. Ook al heb je je nog niet ingeschreven bij een verloskundige, dan kan dit vaak wel. Ik denk dat die je op dit moment beter kan helpen dan de huisartsenpost.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam de pijn in golven. Soms was het vreselijk en daarna zakte het weer een tijdje weg. De pijn zat bij mij links onderin, niet in het midden. Hou het goed in de gaten :hug:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt herkenbaar. Bij mij was het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, wel een vroege miskraam. Gek genoeg duurde het erna maanden voor ik mijn menstruatie weer terug had, terwijl ik bij een late miskraam daarvoor (13 weken) binnen vier weken weer ongesteld was:

Verder zou ik het wel goed in de gaten houden allemaal, voor het geval het wel een bbz is.

Overigens heb ik zelf erna een zoon en een dochter gekregen. Ik merkte dat ik, toen ik er middenin zat, ook graag verhalen hoorde die uiteindelijk een goede afloop hadden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Laura voor het verhaal met de positieve afloop

Beetje balen want we zijn al eeuwen bezig met zwanger worden en ik zou volgende maand beginnen met iui, zal ook allemaal wel anders lopen nu

Bedankt iedereen voor de tips en reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens met één eileider nog een gezonde zoon gekregen. Probleemloze zwangerschap en probleemloze bevalling. Inmiddels is hij zeven :)
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
04-12-2021 13:12
Ik heb overigens met één eileider nog een gezonde zoon gekregen. Probleemloze zwangerschap en probleemloze bevalling. Inmiddels is hij zeven :)
Bij mij na de operatie nog 2x miskraam gekregen. En toen hield het op.... ruim jaar lang niet zwanger, alles opgeruimd en vorig jaar maart opeens weer een streep.
Ze is inmiddels net een jaar en ligt heerlijk te slapen.
Ook op 1 eileider dus, de andere was bij mij letterlijk geknapt.

TO, ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas herkenbaar..
Bij mij duide dat op een miskraam.
Heel veel sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg, ook zo net in het weekend… als ik je verhaal goed begrijp ben je nu ongeveer 5 wkn zwanger? Bij de HAP is in principe wel het protocol dat je gezien wordt bij een zwangerschap met buikpijn (en evt bloedverlies) zeker als er nog geen echo is gemaakt. Dus ik wil je iig op het hart drukken bij buikpijn en/of bloedverlies echt de hap te bellen en te zeggen dat je een positieve test hebt.

Ik ben overigens met zo’n zelfde verhaal niet adequaat geholpen door de verloskundige. Ik had inderdaad ook een EUG die gelukkig spontaan werd opgeruimd door m’n lijf. Maar bij m’n laatste miskraam had ik ook veel buikpijn, dus om even aan te geven dat het op t verhaal af niet duidelijk hoeft te zijn. Dus let op jezelf TO :hug:
Alle reacties Link kopieren
Let goed op de hoeveelheid bloedverlies en of je buik soepel blijft.
Als het bloeden teveel wordt (of je buik superpijnlijk los van de kramp), bel opnieuw de HAP en/of meld je op de SEH.
Ook bij een 'gewone miskraam' mag je jouw klachten gewoon serieus nemen, en ook hoe heftig de ervaring is.

Sterkte!
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar TO, sterkte! Ik ken de symptomen niet van een bbz maar als ik de andere reacties lees kun je daar al wel wat mee.

Wel ervaring met meerdere miskramen en degenen van 6+ weken lieten tot 2 weken na de miskraam nog een duidelijk positieve test zien. Dus je kan zeker na een miskraam nog dik positief testen.

Misschien kun je terecht bij de verloskundige? Zij kunnen je ook informeren en adviseren in zo'n situatie.
Alle reacties Link kopieren
attaquepanique schreef:
04-12-2021 11:40
Hi dames,

Aangezien het weekend is, en de spoedpost aangaf dat ik tot maandag moest wachten en mijn gynaecoloog moest bellen, deel ik hier even mijn verhaal. Misschien kunnen jullie meedenken?

Ik was tot een week geleden ongesteld, en dit was heel zwaar, veel meer bloedverlies dan normaal.

Een week later (gisteravond) kreeg ik ineens enorme buikpijn, echt niet te harden. Vanochtend nog een beetje kramp en heel licht bloedverlies. Heb gelijk een test gedaan, hartstikke positief.

Als ik logisch nadenk ik dit gewoon een (vroege) miskraam en zitten de zwangerschapshormonen nog in mijn lijf.

Maar ja ik zit dus nu het hele weekend in onzekerheid dus ik dacht, even forummen en kijken hoe jullie erover denken 🙂 ik ben me ervan bewust dat jullie geen artsen zijn maar wel ervaringsdeskundigen!

Wat denken jullie ervan? Groetjes
Als je een week geleden nog ongesteld was (als dit een ongesteldheid was) en nu na een week zo positief test, zou je denken dat je al langer zwanger bent.
Geen ervaring mee, vond de tip wen verloskundige te raadplegen een hele goede. Én als je je zorgen maakt alsnog de HAP bellen.
Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties dames.

Ik heb nog kramp in mijn buik en heel licht bloedverlies bij het plassen. Ik kijk het nog even aan, als de kramp weer zo heftig wordt ga ik weer bellen. Maandag in ieder geval gelijk gynaecoloog bellen en om een echo vragen, bedankt voor die tip!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2x een EUG gehad. De eerste keer is mijn eileider geknapt. Ik kreeg enorm het gevoel dat ik moest poepen en kreeg pijn in mijn schouder. Let dus goed op die signalen. Het meest voorkomende is dat je last krijgt van EUG als je rond de 7 weken zwanger bent. Dan wordt her vruchtje te groot. Hou jezelf goed in de gaten.

Een miskraam kan ook erge krampen veroorzaken, maar die EUG voelde wel echt anders aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg
Alle reacties Link kopieren
Nou nog steeds kramp en bloedverlies. Ben net thuis van een avondje bij familie, fijne afleiding (wisten ervan), en echt een enorme huilbui daarna thuis, ik kon gewoon niet stoppen. Geen idee waardoor, ik zit al de hele dag te janken als een gek bij het minste geringste
Alle reacties Link kopieren
.
saivash wijzigde dit bericht op 05-12-2021 01:25
99.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
05-12-2021 01:19
Serieus? Geen idee waardoor? Jullie zijn verdomme al eeuwen bezig om te proberen zwanger te raken. En dan heb je een keer een positieve test in handen, maar de blijdschap die je voelt, mag niet, want er is waarschijnlijk iets mis. Je leeft tussen vrees en hoop, en krijgt vanavond opnieuw aanwijzingen, dat het waarschijnlijk gewoon niet goed zit. En dan vraag jij je af, waarom je er helemaal totaal kapot van bent?
Huil alsjeblieft. Huil tot je leeg bent. Dit is echt een heel gegronde reden, om gewoon even alles uit te willen kotsen.

Sterkte. Zorg goed voor jezelf :hug: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Attaquepanique, wat een rotsituatie! :hug: Wacht niet tot maandag als je nog steeds pijn hebt, probeer de verloskundige praktijk te bereiken en leg het uit.

Ik had trouwens een miskraam na 2,5 jaar zwanger proberen te worden ( derde IUI poging). Ik was ook zo verdrietig. Het is bij mij goed gekomen en ik heb drie kinderen. Bij mij was IUI de oplossing ( de derde kwam spontaan). Houd moed :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon de onzekerheid, het kan alle kanten op.
Morgen gelijk bellen en niet af laten schepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven