Herhaalde miskramen, doormaken en verwerken

14-01-2019 20:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor iedereen die één of meerdere miskramen heeft meegemaakt en nog niet toe is aan het mee schrijven in een opnieuw zwanger worden topic.

Hier kunnen we verhalen en ervaringen delen, samen onzeker en verdrietig zijn en bovenal elkaar steunen.
Nee ook niet een heel licht streepje;
Nou.. ik wilde een foto uploaden maar dat lukt dus nog steeds niet en de rest van Mn bericht is ook verdwenen.

Vervelend he van dat ijzer tekort Nijn! Ik ben bijna de hele dag duizelig, dagelijks hoofdpijn en totaal geen conditie.
Straks maar even appelstroop en andere ijzerrijke producten inslaan. Verplicht biefstuk eten dus :p:

Hopelijk is jouw test wel mooi licht of helemaal wit.

Kijken of het zo wel lukt;
http://nl.tinypic.com/r/2u70n07/9
Ja ik kan je test zien! Hmm shit ja nog behoorlijk donker... :-(
Ja verplicht biefstuk eten ja!
Ik ga morgen testen, ik laat het weten.
Wanneer moet jij ook alweer naar de gyn Frozen? Dan zullen ze wel een echo maken he om te kijken.

Ik had weer wat leuke dingen gepland dit weekend maar als het zo blijft kan ik alles afzeggen..
Ik moet komende donderdag weer naar de gyn. Volgens mij staat er inderdaad een echo gepland om te kijken of alles weg is.

We gaan het dan ook over de onderzoeken hebben. Dus als ze daarvoor ook bloed gaan afnemen zal Mn hb gehalte nog wel meer dalen.
Ik zag dat ze bij Kruidvat ook ijzer tabletten verkopen, dus wellicht dat ik die ook maar ga halen.

Kan je je plannen niet een beetje aanpassen Nijn? Bijvoorbeeld een aantal uurtjes i.p.v. een hele dag?
Ik werk dit weekend en heb daarna in de avond ook nog wat dingen gepland. Misschien ook iets te veel van het goede, maar wil er ook niet steeds alles voor afzeggen.
Ja ze nemen nogal wat buisjes bloed af als ze die onderzoeken gaan doen. Hier
vandaag weer 2 buisjes..

Ik gebruik sinds de zwangerschap iig Floradix, dat kan je proberen. Gewoon te koop bij elke drogist.

Ik hoop in ieder geval dat ze donderdag een mooie (bijna) schone baarmoeder zien!!

Ik was vanmiddag bij de acupuncturist en die zei dat de hoofdpijn ook heel goed van de pillen kan komen.. Ik had het de vorige 2 keer toen het vanzelf kwam niet zo erg als nu. Hij heeft ook naalden gezet voor de hoofdpijn. Het is vandaag iets beter te doen dan voorgaande dagen. Misschien ook omdat ik niet gewerkt heb.
Pff mijn test is nog net zo positief als de jouwe Frozen .. :-(

Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen.
Pff balen he Nijn.

De vorige keer duurde het bij mij echt wel 5 weken.
Ik ben nu net 2 weken verder, dus het wel ongeveer verwacht.
Had jou gyn niet gezegd dat je na 10 dagen wel weer een witte test zou moeten hebben?
Ja ik had ook nog geen witte test verwacht. Ze heeft niet aangegeven dat ie wit moest zijn na 10 dagen. Wel dat als hij wit was het iig goed is.
Ik ga maandag wel even bellen want ik heb geen afspraak meer staan. Heb wel aangegeven dat ik het niet weer 3 mnd wil laten doorsudderen. Dat snapte ze wel.
Dus misschien over een week ofzo nog eens een echo.
Hoe is het gegaan met bellen Nijn? Iets meer duidelijkheid inmiddels?
Ja, vrijdag weer een echo. Ze gaf wel aan dat het ook kan zijn dat alles weg is maar dat de test nog positief is, dat dat gewoon wat langer duurt. Dus misschien is dat bij jou ook zo.

Hoe is het met de hoofdpijn Frozen? Hier ging het in het weekend wat beter, maar nu met werken weer enorme hoofdpijn.. Echt niet te doen. Morgen belt de huisarts over de bloeduitslagen.

HOpelijk heb je donderdag een goed gesprek en zie je een mooie schone baarmoeder op de echo!
HOe gaat het Frozen en Marge?
Sorry sorry, druk geweest de afgelopen dagen.

Hoofdpijn gaat nog steeds af en aan, gelukkig niet meer dagelijks.
Heb sinds deze week wat last van puistjes en sinds vanmiddag buikpijn, dus denk dat mn menstruatie ieder moment kan doorbreken.

Goede timing ook, morgen moet ik voor de controle echo naar de gynaecoloog :facepalm:
Dat zou dus een cyclus van 27 dagen betekenen. Hiervoor had ik een cyclus van 30 dagen, dus iets korter.

Hopelijk een goed teken en is dus alles weg.

Hoe was je bloed uitslag Nijn? Inderdaad bloedarmoede?
Hoe gaat het verder bij jullie meiden?
Oh Frozen dat zou wel echt heel fijn als je menstruatie eraan komt! Dan toch gewoon eisprong gehad ondanks positieve test. Heb je nog een keer getest? Ben heel benieuwd morgen! HOpelijk vrijdag pas je menstruatie. En anders maakt het ook niks uit he, ze zijn wel wat gewend. Heb je iets van je eisprong gevoeld?
Ik heb nu dus best veel slijm, zoals rond de eisprong. Maar kan het me eigenlijk niet voorstellen.. Voel niks verder wat lijkt op een eisprong, normaal voel ik dat heel duidelijk. Maar vrijdag echo dus we zullen zien.

Nou, de assistent vd huisarts belde dinsdag dat de huisarts me wilde zien ipv telefonisch bespreken. Dus ik vreesde al een beetje dat er iets uit het bloedonderzoek was gekomen. Was ook nog eens een dubbel consult.. Maar het was heel goed bedoeld, hij wilde me graag zien omdat hij las wat er allemaal gebeurd was de afgelopen weken. Bloedonderzoek was goed. HB wel wat lager maar niet te laag. Hij vroeg wanneer ik weer was gaan werken enzo. 4d na de miskraam. Hij drukte me op het hart dat ik de tijd moest nemen alles te verwerken en te herstellen. Dat ik het niet moest onderschatten. Ik zat daar alleen maar te huilen. Vond zelf ook dat ik te snel ben begonnen met werk, wilde niet langer ziek zijn omdat ik al zolang ziek was. Maar hij raadde me echt aan het even op m'n werk te bespreken en wat gas terug te nemen. En weer wat te sporten, yoga ofzo. Heb nog steeds elke dag knallende hoofdpijn en savonds doodmoe. Miskraam is nu al 2 weken geleden. Hij heeft een goed punt, het is namelijk ook zo. Werk is ook een fijne afleiding, hoef ik er niet aan te denken. Gewoon maar doorgaan is ook wel mijn manier. Maar snap ook wel dat dit niet het beste is. Laatste dagen ook enorm verdrietig. De vorige miskraam had ook veel impact maar nu durf ik bijna niet meer te denken dat het toeval is. Vind het ontzettend eng om het straks weer aan te gaan. Bang weer voor niks zo ziek zwanger te zijn en weer te hopen en vooruit te kijken wat dan toch weer in duigen valt.
Dit weekend gelukkig rustig weekend samen met vriend. De momenten samen nu zijn ook spaarzaam omdat ik savonds na het eten soort van instort en op de bank slaap;-)
Echo was goed vandaag en baarmoeder lijkt schoon te zijn.
Er was nog 1 klein vlekje te zien van slechts 2 mm, maar dat was waarschijnlijk geen rest weefsel.

We hebben het ook gehad over eventuele onderzoeken, maar daarvoor mag je dus 3 maanden niet zwanger zijn of geweest zijn dus dat zou pas rond april kunnen worden opgepakt.
Ook mag je geen anticonceptie pil oid gebruiken.

Het zou dan gaan om het chromosomen onderzoek en het stollingsonderzoek.
Ik vroeg ook of het stollingsonderzoek niet nu al zou kunnen, maar dat doen ze tegelijkertijd met de andere onderzoeken.

Nu dus maar eventjes nadenken wat we willen doen.
Menstruatie heeft overigens nog niet doorgezet.

Wat fijn dat je zo’n goed gesprek hebt gehad met je huisarts Nijn. Heeft het je een beetje geholpen?
Ik herken het wel hoor dat je je werk als afleiding ziet.
Ik ben na 1,5 week weer aan het werk gegaan maar had achteraf toch ook spijt dat ik direct weer volle dagen aan het werk ben gegaan.
Fijn dat het er schoon uitzag Frozen!
En bijzonder toch weer die verschillen per ziekenhuis. Bij mij hebben ze al die onderzoeken gedaan de dag na de miskraam (bloed geprikt). 1 van die onderzoeken kan vals positief uitpakken ivm de hormonen. Dus als daar een positieve uitslag uitkomt dan weet je het pas zeker na 3 mnd na de miskraam en niet zwanger. We krijgen over een maand de uitslag.

Willen jullie gaan wachten denk je? Wij hebben toen na de tweede besloten het nog niet te doen, had toen nog wel hoop dat het een derde keer goed zou gaan. Nu wisten we direct dat we onderzoek wilden laten doen.

Ik ben weer naar het ZH geweest voor controle echo. Ze dacht eerst dat er nog iets zat, vandaar m'n nog zeer positieve test (gisteren ook nog behoorlijk dikke streep) maar toen ze op m'n eierstokken keek zag ze al een ei van 17mm!! En baarmoederslijmvlies ziet er ook mooi dik uit, dus misschien zit er toch niks meer en is m'n cyclus gewoon op gang gekomen! ZOu bizar zijn na ruim 2 weken en nog allemaal hormonen in m'n lijf. Ze zei dat dat wel gek zou zijn want met z'n positieve test zou je eigenlijk nog geen eisprong krijgen. Wat wel kan is dat je eerst een witte test hebt en daarna een licht pos zwangerschapstest rond de ovulatie (vals positief). Maar hij is niet wit geweest. Dus nu gewoon afwachten of ik over ruim 2 weken m'n menstruatie krijg. Oooh ik hoop het zooo! De vorige keer pas na 3 mnd weer een eisprong dus dit zou fantastisch zijn. Zou goed kunnen want dacht deze week al veel slijm te hebben en nu ook wat gevoelige borsten/ tepels. Ze raadde me aan deze ronde over te slaan. Maar dat was ook sowieso het plan.
Deze ronde overslaan werd mij ook aangeraden.

Vreemd he, bij mij zei ze dus niet of er al een ei te zien was, wel dat baarmoeder en eierstokken er goed uitzagen.
Wat een verschrikking trouwens dat kijken naar die eierstokken tijdens de echo. Voelde echt niet fijn!
Oh en Mn baarmoederslijmvlies was mooi dun..
Vind het zo raar dat ze niet 1 richtlijn hanteren, waarom moeten wij 3 maanden wachten en maakt het bij jullie niet uit.

Ik zou best 3 maanden kunnen wachten, maar je mag ook geen anticonceptie gebruiken en Mn vriend is allergisch voor rubber.. dus dat is nog een dingetje.
Misschien zou ik dan ovulatietesten kunnen gebruiken om juist niet zwanger te worden :-[

Ik denk dat ik wel zie hoe het loopt, mocht ik in april nog niet zwanger zijn dan onderzoeken starten.
Oh lastig dat je vriend allergisch is voor rubber! En je weet ook helemaal niet hoe je cyclus er nu uit gaat zien na je miskraam.. Ovu testen zijn idd een optie. Ben je daar al bekend mee?

Maar idd vreemd dat er niet 1 richtlijn is. Ze kon dus niks zeggen over waar in je cyclus je nu zit? Als het baarmoederslijmvlies dun is zou je denken dat je nog voor een eisprong zit..

Bij viel de pijn wel mee met kijken maar 1 eierstok kreeg ze niet goed in beeld. Ze zei wel als ik heel gemeen ga doen dan kan ik het wel zien. Maar op die andere eierstok dus al een rijpend eitje zichtbaar.

Misschien gaan we er in maart weer voor. Als mn cyclus nu op gang komt dan heb ik tegen die tijd alle uitslagen van de onderzoeken en de echo.
En heb wel soort van angst dat het nu misschien ineens heel lang duurt...
Ik lees vaak goede ervaring over de ovulatie testen van de action.
Maar ik zou ze dan op een heel andere manier gebruiken, dus zal me er echt even in moeten verdiepen.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden.
Het begon met wat oud donker bloed, heel anders dan normaal bij Mn menstruatie.
Het is ook echt veel minder dan dat het normaal is, terwijl je juist leest dat het na een miskraam met gebruik van medicatie juist heftiger zou kunnen zijn.

Mn cyclus is nog steeds 30 dagen, dus daar heeft het niet echt invloed op gehad dus.

Als ze bij jou al een rijpend eitje zagen dan zal het vast goed komen met je cyclus. Hopelijk duurt het dan niet te lang voor alles weer normaal is.

Ik ben heel erg in dubio nu.. er nu deze maand toch voor gaan, of pas in april/mei. Als ik nu gewoon even 3 maanden de pil mocht gebruiken dan zou ik sowieso de onderzoeken laten doen

Hoe gaat het met jou marge?
Al verdiept in de ovulatietesten Frozen?
iig heel fijn dat je cyclus op gang is gekomen, en dan ook nog mooi 30 dagen.

Bij mij was de menstruatie na m'n vorige miskramen ook niet heftiger. Maar toen geen medicatie gebruikt. Dus ben benieuwd nu.

Ik snap dat het een hele lastige afweging is voor jullie: onderzoeken afwachten of er voor gaan. Ik weet niet hoe graag jullie de onderzoeken willen doen. WIj nu na de derde miskraam heel graag. Dus dat wachten we af. Maar ja, is nu nog maar en kleine maand. En als het goed is hebben we dan net voor de volgende eisprong uitslag... Maar goed eerst maar eens zien of m'n menstruatie idd over 2 weken komt!

Hoe is het met de hoofdpijn Frozen? Is het over?
Begint bij mij nu heel langzaamaan af te nemen. Het is nu minder heftig aanwezig. Voel me ook emotioneel iets stabieler. Hopelijk is dat allemaal een goed teken!

En Marge, ik ben ook benieuwd hoe het met jou is.
Nee nog niet verdiept in de testen. Ik heb ze van de week wel meegenomen bij de action.
Menstruatie inmiddels achter de rug dus zou met die testen kunnen beginnen, maar weet niet of ik daar nu echt zin in heb.

Heb er ook eigenlijk nog niet aan gedacht.

Hoofdpijn is gelukkig gestopt, vermoeidheid en duizeligheid nog wel bij vlagen aanwezig.
We hebben het norovirus op Mn werk en merk dat dat wel weer slopend is, ik lig nu uitgeteld op de bank.

Hoe is t bij jou met de verdere symptomen?
Hoe gaat het Frozen? Zo'n virus kan je er even niet bijhebben!
Zijn jullie er al over uit of jullie er deze ronde voor gaan?

Had jij nou ook nog weer bloedverlies terwijl je cyclus alweer op gang kwam (nadat het gestopt was)?
Ik heb steeds weer een beetje bloedverlies, heel irritant. En ik ben dus benieuwd of komend weekend m'n menstruatie komt.

Heb wel minder hoofdpijn. Moe nog wel. Nog even getest, nu nog maar een heel licht teststreepje.
Maar nu weer ziek. M'n weerstand is echt helemaal naar de klote. Vond het echt vreselijk weer m'n werk te moeten bellen dat ik ziek ben..

Laat die lente maar komen!
Tsja.. ik lig nu ook weer gevloerd in bed met het norovirus. Jemig wat voel ik me beroerd.
Ben al de hele dag aan het overgeven en kan niets binnen houden.
Was ik al bang voor, medicatie heeft ook een flinke impact gehad op de weerstand dus.

Ja ik had soms tussendoor nog steeds wat bloedverlies. Niet veel, alleen bij het afvegen dan.
Ik heb toevallig vorige week getest, ook nog een heel licht streepje.

Ik zou eind deze week ergens Mn eisprong moeten hebben denk ik, maar denk dat we deze ronde maar onbenut laten nu. Ik heb nu zelfs geen fut om de trap op te lopen en de was te doen.
Hopelijk wordt Mn vriend niet ziek.
Och Frozen, jij ook ziek in bed dus... Het is wat met ons. Het heeft idd flinke impact op je weerstand.
Ik heb ook weer een blaasontsteking, dus weer antibiotica, dat helpt niet echt mee.

En ja als je je zo beroerd voelt dan moet je idd maar even een ronde overslaan..

Ik wil me ook echt even wat beter voelen voor ik weer zwanger raak. Maar hopelijk komt hier snel een einde aan..

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven