Herhaalde vroeggeboorte met veel bloedverlies. Wie ook?

27-11-2016 18:46 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat het niet bij iedereen hetzelfde verloopt, zou ik graag in contact komen met mensen die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. Ik ben voornamelijk benieuwd of er bij jullie iets is uitgekomen, maar nog meer benieuwd of jullie nadien nog een gezonde zwangerschap hebben gehad en moeder zijn geworden van een levend kindje.

Ik probeer het kort te houden:

In december 2015 ben ik bevallen na een zwangerschap van 18 weken en in oktober 2016 ben ik gecuretteerd na een zwangerschap van 13 weken. Beide zwangerschappen heb ik aan één stuk door bloedverlies gehad. Hiervoor ben ik ook meerdere keren opgenomen geweest omdat het zulke grote hoeveelheden waren. Niemand weet waardoor het kwam maar nog minder hoe het kon stoppen. Helaas zijn beide keren door de hoeveelheden bloed in mijn baarmoeder de vliezen gebroken en de kindjes overleden, waarvan ik dus 1 x bevallen ben en dus 1x gecuretteerd omdat het niet opgang kwam.

Het is dus geen gewone miskramen topic omdat dit echt gaat om een vroeggeboorte nav veel bloedverlies.

Beide kindjes waren gezond, voor zover ze dat konden onderzoeken.

Het LUMC en het WKZ waar ik nu loop staan voor een raadsel. Doorgaans komt het vaker voor bij mensen maar meestal slechts 1 keer en ik had de bonus van 2 keer te pakken terwijl ze de kans nagenoeg niet mogelijk inschatte.

Wij zijn nu in afwachting van de onderzoeken:

1 Chromosoomonderzoek

2 Antifosfolipiden onderzoek

3 Homocysteïne onderzoek

4 Stollingsafwijkingen (hiervan maar een ieniemienie deeltje omdat dit niet aannemelijk is).

Wie kent of is iemand met een gelijk verhaal en wat is daar uitgekomen? Ik hoor graag van jullie.
Ik heb geen ervaring, maar wil je wel graag een dikke geven!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
quote:Chiao schreef op 27 november 2016 @ 19:16:

Ik heb geen ervaring, maar wil je wel graag een dikke geven!Das ook heel lief!
Wat ontzettend verdrietig. Geen tips voor je, wel een welgemeende
Heftig hoor. Ik vind het trouwens bewonderingswaardig hoe begripvol en liefdevol jij meeleeft met andere meiden die een ma of een mk hebben gekregen terwijl jij je portie ellende ook mee krijgt. Je komt over als een hele lieve meid.
Ik ken iemand bij wie dit twee keer is gebeurd door loslating van de placenta. De kinderen zijn beide overleden, was bij een zwangerschap van 30+ weken.

Twee andere kinderen zijn wel gezond geboren, maar veel te vroeg. Ze waren er toen net op tijd bij.

Deze vrouw had ook veel bloedverlies tijdens haar zwangerschappen.

Misschien heb je niets aan dit verhaal TO, dat weet ik niet. Ik deel het toch maar. Hele dikke knuffel voor jou!
jeetje, geen ervaring maar wel een dikke knuffel Hopelijk komt er iets gerichts uit het onderzoek waar ze iets mee kunnen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik weet hier niets over, maar wil je even een knuffel geven
Dank jullie wel voor alle lieve reactie's!
Hoi Vanessakusje,
Op zoek naar herkenning kwam ik jouw verhaal tegen. Ik heb je een pb gestuurd, omdat ik je wat wil vragen. Heb je die gehad?
Groetjes DaisyLiz
Ja gehad en geantwoord.
Hoe is het nu met je, Vanessakusje1987? Is er iets uit de testen gekomen? Ik gun je een mooie onbezorgde zwangerschap.

Een vriendin van mij heeft dit ook twee keer gehad. De baby's zijn overleden met 28 en 14 weken. Inmiddels is ze ook mama geworden van een gezonde zoon van net 1 jaar, die iets eerder gehaald is. Ik hoop dat dit jou ook gegund is!
Ben ook benieuwd of er nog iets uit is gekomen? Hier een succes verhaal na diagnose en monitoring in hetzelfde ziekenhuis. Je bent in ieder geval op een goede plek. Ik las dat je weer zwanger bent, krijg je medicijnen of iets?
Hoi Vanessa,

Wat fijn dat je weer in verwachting bent! Ik hoop echt dat het nu eens goed zal gaan. Je verhaal heeft echt indruk gemaakt destijds...

Het verhaal van Westworld klinkt hoopgevend! Zet zitten er gelukkig bovenop. Hopelijk kunnen ze de oorzaak achterhalen en de juiste ondersteuning geven. Het is jullie ontzettend gegund! :heart:
Westworld schreef:
25-08-2017 09:15
Ben ook benieuwd of er nog iets uit is gekomen? Hier een succes verhaal na diagnose en monitoring in hetzelfde ziekenhuis. Je bent in ieder geval op een goede plek. Ik las dat je weer zwanger bent, krijg je medicijnen of iets?
Hoi Westworld,
Mag ik vragen wat voor diagnose? Ik heb helaas onlangs hetzelfde meegemaakt.
Wilde dit Topic toch nog even mooi afsluiten.
Het enige wat ontdekt is destijds Factor 11 en Factor 12 te kort
(verlengde Aptt) bloedstolling. Dit zou niet in verband staan met zwanger zijn/worden. Zijn geen medicijnen voor tijdens een zwangerschap.

In okt 17 braken wederom mijn vliezen destijds met 15 wk zwangerschap.
Maar ik kreeg geen weeën. Ze hadden het over afbreken van de zwangerschap. Dit wilde wij niet. Wij troffen een arts die zei de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En zo geschiedde het. Na 4 mnd zkh totaal ben ik bevallen met 33 weken, (18 wk gebroken vliezen) en nu is ze alweer ruim 1 1/2 jaar!
Wat fijn!

Gefeliciteerd!!!
Wat super zeg! Leuk dat je het nog komt vertellen.
Geeft hoop voor anderen met vergelijkbare ervaringen!
Wat een fantastisch nieuws! Echt heel fijn om te lezen.
Heel fijn om dit te lezen, gefeliciteerd! Lief dat je nog een update komt geven.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dank jullie wel allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven