Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Phaedra_ schreef op 07 september 2016 @ 21:10:

5 weken lang dagelijks een test?

Wekelijks.

Le-zen!!!!!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Phaedra_ schreef op 07 september 2016 @ 21:37:

[...]

Dat zeggen al die zure gleuven tot ze een beurt hebben gehad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Solomio schreef op 07 september 2016 @ 21:45:

[...]

Wekelijks.

Le-zen!!!!!Ik had het gewoon 2x verkeerd gelezen. Fijn dat jij het voor me opheldert.
quote:Tulpje25 schreef op 07 september 2016 @ 21:10:

En btw zaadcellen zijn morsdood als ze in aanraking komen met lucht buiten het lichaam.Oei. Van wie ben ik dan zwanger geraakt?!
je kreeg last van je eierstokken
- niet geneukt

- al twee keer ongesteld geweest

- alle testen negatief

Je bent niet zwanger.
Ja hoor, echt wel!
Misschien wel even een bezoekje brengen aan de huisarts om andere vormen van anticonceptie te bespreken...

Als je dit op het verkeerde moment herhaalt heb je kans dat je een volgende keer wel zwanger bent....
Perfect voorbehoedsmiddel: knieën tegen elkaar en onderbroek aanhouden. En anders niet zeuren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nee, je bent niet zwanger... Zou wel over andere anticonceptie gaan nadenken, misschien prikpil?
Geloof dat jij werkelijk geen idee hebt wat voor troep jij zomaar in je lichaam stopt. Omdat je huisarts het voorschrijft wil nog niet zeggen dat het dan 'gezond' is. Het zijn zware chemicaliën en de huisarts verdiend eraan als ze jou dat voorschrijft. En jij zit nu lekker met je bruine vlekken en uitslag etc etc. Vooral niet wijs worden hoor..
quote:MRengine schreef op 07 september 2016 @ 23:27:

Geloof dat jij werkelijk geen idee hebt wat voor troep jij zomaar in je lichaam stopt. Omdat je huisarts het voorschrijft wil nog niet zeggen dat het dan 'gezond' is. Het zijn zware chemicaliën en de huisarts verdiend eraan als ze jou dat voorschrijft. En jij zit nu lekker met je bruine vlekken en uitslag etc etc. Vooral niet wijs worden hoor..Moet je eens kijken wat een vlekken je krijgt van zwanger worden. En een bult.
quote:parbleumondieu schreef op 07 september 2016 @ 23:34:

[...]

Moet je eens kijken wat een vlekken je krijgt van zwanger worden. En een bult.

Geloof dat jij werkelijk geen idee hebt wat voor troep jij zomaar in je lichaam stopt. Omdat je huisarts het voorschrijft wil nog niet zeggen dat het dan 'gezond' is. Het zijn zware chemicaliën en de huisarts verdiend eraan als ze jou dat voorschrijft. En jij zit nu lekker met je bruine vlekken en uitslag etc etc. Vooral niet wijs worden hoor.. Als je ernstig ziek word, dan ga je zeker ook niet naar de dokter?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Geloof dat jij werkelijk geen idee hebt wat voor troep jij zomaar in je lichaam stopt. Omdat je huisarts het voorschrijft wil nog niet zeggen dat het dan 'gezond' is. Het zijn zware chemicaliën en de huisarts verdiend eraan als ze jou dat voorschrijft. En jij zit nu lekker met je bruine vlekken en uitslag etc etc. Vooral niet wijs worden hoor..Wat zijn dan die zware chemicaliën in de pil?
quote:lux. schreef op 08 september 2016 @ 16:43:

[...]

Wat zijn dan die zware chemicaliën in de pil?

Progesteron en oestradiol natuurlijk lux!

Heb jij enig idee hoeveel zware chemicaliën er in je lichaam circuleren tijdens een natuurlijke cyclus? Naast de bovengenoemde twee óók nog LH, FSH. En vergeet dat beetje testosteron ook niet....
quote:flipje2 schreef op 08 september 2016 @ 20:22:

[...]

Progesteron en oestradiol natuurlijk lux!

Heb jij enig idee hoeveel zware chemicaliën er in je lichaam circuleren tijdens een natuurlijke cyclus? Naast de bovengenoemde twee óók nog LH, FSH. En vergeet dat beetje testosteron ook niet.... 't Is een wonder dat we nog leven, zeg ik altijd maar.
Ik ben altijd een lezer van het Viva forum maar heb nu eindelijk een profiel aangemaakt want ik zit ergens mee.

Mijn ex vriend en ik zijn ongeveer 3 maanden uitelkaar en hebben vorig weekend Vrijdag op Zaterdag nacht seks met elkaar gehad, in een dronken bui. Hij is toen in mij klaar gekomen

zonder na te denken en natuurijk was dit een erg domme actie,van ons samen natuurlijk. Ik slik de pil niet trouwens en ook nooit gedaan. Die zaterdag kreeg ik erg last van mijn borsten en die pijn heb ik meestal een paar dagen voor dat ik ongesteld moet worden maar heb ik nu nog steeds. Ik ben afgelopen paar maanden steeds rond de 16/17/18e ongesteld geworden. Vandaag, 8 dagen na de onbeschermde seks, had ik bij het afvegen 2 mini spikkels roze afscheiding/bloed op mijn wc papier, en ik heb dit eigenlijk nooit echt gehad en voel ook geen menstruatie aankomen wat ik eigenlijk elke maand wel een paar dagen van te voren voel. Als ik het goed bereken dan kan het zijn dat ik net iets voor mijn eisprong seks heb gehad en dat ik rond deze dagen dan een innesteling zou moeten hebben en daarom ook het kleine beetje roze bloed? Het hele punt is dat ik erg veel spijt heb van de seks met mijn ex en zeker niet op een punt ben in mijn leven waarin ik voor een kind zal kunnen zorgen en al helemaal niet alleen.. Eigen schuld dikke bult zal ik vast te horen krijgen vanaf jullie kant en dat snap ik ook. Zal ik als ik aankomend weekend mijn menstruatie niet krijg een zwangerschaps test doen ? Of nog een paar dagen wachten want mischien kan mijn menstruatie nu ook wel uitblijven door het stress gevoel wat ik hieronder lijdt ?
Je kunt pas testen waneer je overtijd bent, dus vanaf de 16/17/18e of daarna.
Ja als je zwanger blijkt te zijn krijg je zeker een dikke bult. Voordeel is dat je dan minder zuipt.
De meeste testen kun je vanaf 10-12 dagen na je ovulatie doen. Dan moet je het wel met geconcentreerde ochtendurine doen. En een heel licht streepje betekent dan dat je zwanger bent.
Twee weken na de onbeschermde seks kun je testen. Ik zou dus afwachten of je zaterdag ongesteld wordt, zo niet: dan testen (zaterdag of zondag). Eerder testen zou ik niet doen, want stel dat je te weinig hcg hebt, dan lijkt hij negatief, terwijl je toch zwanger bent.

Waarom heb je geen morning after pil ingenomen?
Dank voor de reacties. In de relatie die ik met hem had hebben we ongeveer 8 maanden seks gehad zonder enige anticonceptie, en er was helaas nooit een zwangerschap van gekomen. Zijn sperma kwaliteit is namelijk niet op en top, door veel drugsgebruik in zijn verleden en hij heeft overgewicht. Ik dacht er eigenlijk niet over na om na de seks een morning after pil te nemen. Helaas kan ik het niet meer terugdraaien en wacht het nog even af tot volgend weekend en dan weet ik meer.
meen je dit?
quote:Ger96 schreef op 12 september 2016 @ 01:50:

Ik ben altijd een lezer van het Viva forum maar heb nu eindelijk een profiel aangemaakt want ik zit ergens mee.

Mijn ex vriend en ik zijn ongeveer 3 maanden uitelkaar en hebben vorig weekend Vrijdag op Zaterdag nacht seks met elkaar gehad, in een dronken bui. Hij is toen in mij klaar gekomen

zonder na te denken en natuurijk was dit een erg domme actie,van ons samen natuurlijk. Ik slik de pil niet trouwens en ook nooit gedaan. Die zaterdag kreeg ik erg last van mijn borsten en die pijn heb ik meestal een paar dagen voor dat ik ongesteld moet worden maar heb ik nu nog steeds. Ik ben afgelopen paar maanden steeds rond de 16/17/18e ongesteld geworden. Vandaag, 8 dagen na de onbeschermde seks, had ik bij het afvegen 2 mini spikkels roze afscheiding/bloed op mijn wc papier, en ik heb dit eigenlijk nooit echt gehad en voel ook geen menstruatie aankomen wat ik eigenlijk elke maand wel een paar dagen van te voren voel. Als ik het goed bereken dan kan het zijn dat ik net iets voor mijn eisprong seks heb gehad en dat ik rond deze dagen dan een innesteling zou moeten hebben en daarom ook het kleine beetje roze bloed? Het hele punt is dat ik erg veel spijt heb van de seks met mijn ex en zeker niet op een punt ben in mijn leven waarin ik voor een kind zal kunnen zorgen en al helemaal niet alleen.. Eigen schuld dikke bult zal ik vast te horen krijgen vanaf jullie kant en dat snap ik ook. Zal ik als ik aankomend weekend mijn menstruatie niet krijg een zwangerschaps test doen ? Of nog een paar dagen wachten want mischien kan mijn menstruatie nu ook wel uitblijven door het stress gevoel wat ik hieronder lijdt ?

Als meelezer van t vief weet je toch wel hoe kanslozer de man/relatie/situatie de kans op een zwangerschap groter is dan wanneer je een stabiele relatie hebt.

Je kan testen vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. Als er hcg in je urine zit dan zal hij positief aangeven, als t negatief is dan kan je opgelucht ademhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven