Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@eenhoorn, jeetje lastig dit! In principe is een streep goed nieuws maar volgens mij zou hij nu echt wel steeds dikker moeten worden. Ik zou me eerlijk gezegd wel voorbereiden op slecht nieuws.. ik heb er niet echt verstand van en je weet het pas zeker na een echo maar ik heb ook alleen maar ervaring met een vrij duidelijke streep op de NOD en daarna steeds dikker. Sterkte met afwachten!
quote:GateKeeper schreef op 13 november 2016 @ 08:54:

Meen je dit nou Serius? Ik had je intelligenter ingeschat.Tja ik mezelf ook.
quote:Honingdropje79 schreef op 13 november 2016 @ 08:53:

[...]

Ik snap niet zo goed dat je nieuwe vriendin dat niet zelf regelt. Zij wil toch neem ik aan ook niet zwanger zijn? Ik heb in m'n leven een paar keer een MAP genomen en die heb ik nooit door m'n vent laten halen..Zij wil wel een kindje.
quote:Vlammetje-1 schreef op 13 november 2016 @ 08:55:

@eenhoorn, jeetje lastig dit! In principe is een streep goed nieuws maar volgens mij zou hij nu echt wel steeds dikker moeten worden. Ik zou me eerlijk gezegd wel voorbereiden op slecht nieuws.. ik heb er niet echt verstand van en je weet het pas zeker na een echo maar ik heb ook alleen maar ervaring met een vrij duidelijke streep op de NOD en daarna steeds dikker. Sterkte met afwachten!

Eigenlijk weet ik dit wel, dat ik moet afwachten. Maar ik heb niet zo veel geduld

Hoop zo dat het goed gaat!
quote:siriusblack schreef op 13 november 2016 @ 09:01:

[...]

Zij wil wel een kindje.

Dan zal het me niks verbazen dat ze nu inderdaad "opeens" zwanger is.

Echt, als ze nu niet zwanger blijkt zorg dan dat je nooit meer zonder condoom seks hebt met haar totdat jullie beide toe zijn aan een kind.

Je situatie is al zo alle Jezus complex. Het nieuwe kind en je huidige dochter verdienen beter dan dit.

[...]

Zij wil wel een kindje.Eh..oh.. en is het voor haar nog interessant of jij dat ook wil? Ik zou als ik jou was echt condooms gaan gebruiken tot jij ook een kindje wil.

[...]

Zij wil wel een kindje.

Ik mag hopen dat je seksuele voorlichting voor je dochter aan school overlaat.

Wat ontzettend dom zeg.

Vergeet er ook geen hiv testje tegenaan te gooien over een paar maanden.
Hallo!!

Wat een leuk toppic!

Ik kom graag mee kletsen en tot nu toe me verhaal vertellen.

Ik kom dus meteen met de deur in huis vallen.

Ik ben Maaike, 21 jaar, samen wonend met mijn vriend, beide een goede baan.

Begin okt. gestopt met de pil. Onze reis naar zwangerschap ging beginnen. 8 okt. Ongesteld. Volgens berekeningen 22,23 en 24 okt vruchtbaar. Mijn normale cyclus duurt gemiddeld 28 dagen. Had dus begin okt. ongesteld moeten worden. Niet ongesteld geworden. Vorige week getest. Negatief. Gister opnieuw getest : ZWANGER 2-3. Ook opnieuw goedkopere test gedaan, ook positief. Zwanger dus!! Vanmorgen nog een x getest, weer positief!

Heb gisteravond aanmeldingsformulier naar de verloskundige gestuurd. Van de week opbellen vooe intake gesprek en termijn echo.

Ik vind het zo spannend. Zo onwerkelijk. Nooit gedacht dat het na 1 x raak zou zijn!!
quote:korbakimmy8 schreef op 14 november 2016 @ 10:22:

Hallo!!

Wat een leuk toppic!

Ik kom graag mee kletsen en tot nu toe me verhaal vertellen.

Ik kom dus meteen met de deur in huis vallen.

Ik ben Maaike, 21 jaar, samen wonend met mijn vriend, beide een goede baan.

Begin okt. gestopt met de pil. Onze reis naar zwangerschap ging beginnen. 8 okt. Ongesteld. Volgens berekeningen 22,23 en 24 okt vruchtbaar. Mijn normale cyclus duurt gemiddeld 28 dagen. Had dus begin okt. ongesteld moeten worden. Niet ongesteld geworden. Vorige week getest. Negatief. Gister opnieuw getest : ZWANGER 2-3. Ook opnieuw goedkopere test gedaan, ook positief. Zwanger dus!! Vanmorgen nog een x getest, weer positief!

Heb gisteravond aanmeldingsformulier naar de verloskundige gestuurd. Van de week opbellen vooe intake gesprek en termijn echo.

Ik vind het zo spannend. Zo onwerkelijk. Nooit gedacht dat het na 1 x raak zou zijn!!Bedoel je dat je begin nov ongesteld had moeten worden? Je zegt namelijk dat je 8 oktober ongesteld was. Wij zijn half oktober begonnen met zwanger proberen te worden. Ik had afgelopen donderdag ongesteld moeten worden. Heb woensdag, zaterdag en zondag getest, allemaal negatief. Ben nog niet ongesteld....
Ja, ik had dan 5 nov ongesteld moeten worden. De testen zijn tot nu allemaal positief. 3 verschillende merken.
Hoi dames,

Is hier iemand bekend met de zwangerschapstesten van de Action? Ben namelijk inmiddels een week overtijd, heb zere borsten, beetje menstruatiekrampen (maar het voelt toch anders), 1,5 week geleden ben ik een keer misselijk geweest dat ik van mn fiets af moest stappen omdat ik echt dacht dat ik over moest geven, een halve minuut later was dit weg, kan dit de innesteling zijn geweest? Heb gisteren en vandaag een test gedaan van de action en deze geven een heel licht streepje aan. Ben nu een weekend weg en kan dus geen clearblue halen maar op de een of andere manier vertrouw ik de testen van de action niet helemaal. Ook omdat ik al een week overtijd ben en sommige al voor hun menstruatie positief testen (was bij mij toen nog negatief). Iemand er positief mee getest terwijl je achteraf niet zwanger bleek te zijn? Hoor graag jullie ervaringen.
Als je geen hcg in je urine hebt dan zou je geen 2e streep moeten zien. Misschien had je een late eisprong gehad.

En in welk gehucht zit je dan dat daar geen drogisterij zit?!
quote:GateKeeper schreef op 19 november 2016 @ 18:33:

Als je geen hcg in je urine hebt dan zou je geen 2e streep moeten zien. Misschien had je een late eisprong gehad.

En in welk gehucht zit je dan dat daar geen drogisterij zit?!Ik zit op een vakantiepark, als ik een test moet halen moet ik van het park af en dat valt nogal op als je met zn 4en bent.
Ik heb de Action testen heel vaak gebruikt, lichte streep is zwanger.

Niet zwanger, geen streep, ook geen lichte.

Gefeliciteerd? Of sterkte?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Je bent overtijd en je hebt een positieve test. Of wacht, twee positieve testen.

Mogen we je feliciteren?
Nee absoluut geen sterkte, maar het is zo ontzettend onwerkelijk! Ik weet niet of ik hier foto's mag plakken en hoe het moet anders had ik het gedaan.
Via tinypic.com kan je foto's uploaden en de link hier plaatsen.
http://i64.tinypic.com/2a8lp3p.jpg

Dit is de eerste, van gisteren.

Deze is van vandaag

http://i66.tinypic.com/xd99s.jpg

Deze is van gisteren en heeft (denk ik) een indroogstreepje

http://i67.tinypic.com/wchena.jpg
Wij kijken graag met je mee

Alleen hoop ik dan wel voor je dat je een late eisprong hebt gehad want anders had ie nu wel gewoon duidelijk moeten zijn
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Jup! Voorzichtig gefeliciteerd!!
Het moet overigens wel een roze streepje zijn... kan je eens een scherpe foto plaatsen?
Het zijn wel rose streepjes, maar anders zouden de hokjes helemaal wit zijn?
Ik zeg ook voorzichtig gefeliciteerd
Die is wel positief hoor! Ik had zelf ook zo'n streepje. Ik weet wel dat de action testen niet heel gevoelig zijn, dus t kan best dat je daarom laat positief getest hebt.
Mijne was 4 dagen voor nod positief... heel licht weliswaar maar zeker zichtbaar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven