Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
anoniem_194387 wijzigde dit bericht op 07-01-2016 21:43
Reden: topic aangemaakt
% gewijzigd
Hoi Dames,

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, ik zal eerst even wat details benoemen.

3 nov heb ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen i.v.m. een zwangerschapswens, 6 nov heb ik een licht3 bloeding gehad waarna ik 2 dec gewoon ongesteld geworden. Maar nu ben ik ondertussen nogsteeds niet opnieuw ongesteld geworden.. Nu ik dus aan het wachten ben op mijn volgende menstruatie ga ik natuurlijk overal op letten en heb ik de laatste 2 weken erg vaak steekjes onder in mijn buik, verder voel ik me niet anders als anders denk ik.. Ik heb op 26 december en 2 januari een Kruidvat early predicton test gedaan maar deze gaven beide negatief aan.

Ik ga morgenvroeg opnieuw testen maar nu met Clearblue, ik weet niet of dit iets zal uitmaken maar kan het iig proberen..

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt/advies voor me? Dankjulliewel
Clear Blue is doorgaans minder gevoelig, maar als je zwanger zou zijn dan zou je nu overal op elke test ook gewoon positief moeten testen! :-) Succes!! Ik hoop het voor je :-)
Ha ladies,

26 dec had ik mijn nod. Nu nog steeds niet ongesteld. Vandaag nog een Kruidvat test gedaan, maar negatief.

Huisarts even gebeld, maar die geeft aan dat ik nog maar even af moet wachten. Heb altijd een wat langere cyclus. Op basis van mijn cyclus was 26 dec mijn nod.

Ik vind het maar een vervelende situatie zo. Ben normaal altijd heel regelmatig. Kan er de klok bijna op gelijk zetten. Zijn er meer met ervaring hiermee?

Oh, en zwangerschap is erg gewenst :-)
@bruidje81 stress kan ook je menstruatie uitstellen....
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Ik heb geen stress? Begin het alleen nu wat vaag en vervelend te vinden.
@Bruidje: Het komt wel eens voor dat een vrouw een eisprong overslaat, misschien is dat aan de hand.
Misschien. Ik wacht het nog maar af.

Hoop dat ik snel duidelijkheid krijg.

Wordt liever ongesteld dan dit vage gedoe :-s
Oke, ik heb op de clearblue test getest en deze geeft 2-3weken zwanger aan!! Het voelt nog heel onwerkelijk en eigenlijk geloof ik het nog niet.. Zo raar dat die andere testen dan negatief waren..

Maar we zijn heel happy!!
quote:Jantje1990 schreef op 13 januari 2016 @ 07:17:

Oke, ik heb op de clearblue test getest en deze geeft 2-3weken zwanger aan!! Het voelt nog heel onwerkelijk en eigenlijk geloof ik het nog niet.. Zo raar dat die andere testen dan negatief waren..

Maar we zijn heel happy!!Ik denk dat die andere testen dan nog wat te vroeg waren jantje :-) maar gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!
Halloo.

Ik heb even een vraagje..

ik heb al 2dagen last van me onderbuik met vooral wat steken af en toe aan de rechterkant.

Vandaag 3x een ovulatie test gedaan en dit waren de resulaten.

1e keer licht streepje

2e keer duidelijk gekleurd streepje

3e weer een lichter streepje

weet iemand wat dit nu inhoud.

1jan2016 voor het laatste menstruatie gehad.

kan dit kloppen of iemand ervaringen met de testen van de kruidvat??

Weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen van de testen als dat misschien wat duidelijker is?

Alvast bedankt!

x
Hallo ik ben net nieuw

Ik heb een vraagje

Ik ben op 28 december ongesteld geworden

Ben het 3 dagen geweest

En slikte de pil slordig dus begon 31 december ongeveer maar ben hem paar keer vergeten en ben er op 5 januari gestopt en heb nu op 11 januari gemeenschap gehad met me vriend. Is is er een kans op bevruchtig. En hoe groot is die kans

Groetjes
quote:Lautjenijm schreef op 15 januari 2016 @ 00:37:

Hallo ik ben net nieuw

Ik heb een vraagje

Ik ben op 28 december ongesteld geworden

Ben het 3 dagen geweest

En slikte de pil slordig dus begon 31 december ongeveer maar ben hem paar keer vergeten en ben er op 5 januari gestopt en heb nu op 11 januari gemeenschap gehad met me vriend. Is is er een kans op bevruchtig. En hoe groot is die kans

Groetjes

Uhm ja als jij op 5 januari weer stopt met de pil heeft er waarschijnlijk gewoon een eisprong plaatsgevonden. Er is dus een kans op zwangerschap en zeker als je geen condoom hebt gebruikt.

Misschien maar eens je gaan verdiepen in een andere pil...
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:MissieMiss10 schreef op 13 januari 2016 @ 19:47:

Halloo.

Ik heb even een vraagje..

ik heb al 2dagen last van me onderbuik met vooral wat steken af en toe aan de rechterkant.

Vandaag 3x een ovulatie test gedaan en dit waren de resulaten.

1e keer licht streepje

2e keer duidelijk gekleurd streepje

3e weer een lichter streepje

weet iemand wat dit nu inhoud.

1jan2016 voor het laatste menstruatie gehad.

kan dit kloppen of iemand ervaringen met de testen van de kruidvat??

Weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen van de testen als dat misschien wat duidelijker is?

Alvast bedankt!

xHoe lang is je cyclus normaal? En op welke tijdstippen heb je getest?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Hallo kia-ora

Ik en me vriend willen graag een kindje vandaar dat ik ben gestopt met de pil en hoop ook dat ik zwanger ben van me eerste kindje me vriend is zo bang dat ik geen eisprong heb gehad omdat ik de pil slikte maar die was dus slordig ingnomen en ben je tijdens je ovulatie vruchtbaar dus de dag van je ovulatie

Groetjes
Jee lautje. Chillllllll

Je gaat nog heel veel geduld nodig hebben

Tot een jaar proberen is normaal he
quote:Lautjenijm schreef op 15 januari 2016 @ 00:57:

Hallo kia-ora

Ik en me vriend willen graag een kindje vandaar dat ik ben gestopt met de pil en hoop ook dat ik zwanger ben van me eerste kindje me vriend is zo bang dat ik geen eisprong heb gehad omdat ik de pil slikte maar die was dus slordig ingnomen en ben je tijdens je ovulatie vruchtbaar dus de dag van je ovulatie

Groetjes

Mijn eerste kindje en mijn vriend.

Wat wil je nu weten? Of je wel of niet geovuleerd hebt? Ik zou het niet weten, jij weet het niet, je vriend ook niet en de buurman zal het ook niet weten. Lees je eens in, wacht een cyclus af na het stoppen met de pil (waarom nog af en toe een pil innemen als je zwanger wil worden?)
Hallo allemaal ,

Ik hoop dat er mij hier wat mensen zouden kunnen helpen.

Voor even mijn verhaal te vertellen, ik heb nu een spiraal sind 3jaar en paar maanden ' het mirena spiraal' maar iedere maand kwamen mijn maandstonden door... Gisteren viel het mij in dat ik al 2weken en 1 dag achter ben met mijn maandstonden.. Ik moet wel toegeven dat ik de laaste tijd veel eet en in alles goesting heb! Mijn tepels zijn ook heel erg gevoelig en lelijke buik steken... Ben even mijn klust kwijt en weet niet meer wat denken hebben er van jullie ook ervaring mee ? 😞
Wat zei de test?
Heb eerlijk nog niet aan test gedacht, heb veen horen zeggen dat dit met een spiraal negatief uit slaat
Nee hoor, de test reageert op hcg en daar heeft de spiraal geen invloed op. Gewoon even testen dus. Overigens werd ik met deze mirena ook nog iets van een jaar ongesteld en verdween het opeens. Dat kan dus gebeuren.
Ik heb ook een tijd gehad dat ik iedere maand ongesteld werd met mijn mirena. Nu word ik het nog nauwelijks, maar ik heb wel regelmatig de buik-/rugkrampen die bij een ongesteldheid horen. Ik zou ook even een test doen als ik jou was.
Hallo allemaal,

Ik zal maar meteen beginnen:

Mijn vriend en ik willen graag een kindje en omdat ik een onregelmatige cyclus heb ben ik meteen begonnen met ovulatietesten. Op 1 januari had ik een positieve ovulatie test en hebben we ook seks gehad rond die tijd. Ik ben nog steeds niet ongesteld maar de zwangerschapstest was negatief. Nu heb ik gelezen dat het niet uitmaakt hoe lang of kort je cyclus duurt, de tijd tussen ovulatie en menstruatie is altijd zo'n 2 weken. Klopt dat? Dan had ik toch allang ongesteld moeten zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ha juultje, wanneer heb je die test gedaan?

Je luteale fase is inderdaad gemiddeld gezien 14 dagen, maar ook daar zit wat variatie in van persoon tot persoon (tot ongeveer 19 dagen). Na een positieve ovulatietest volgt je eisprong binnen 24-36 uur. Dit was dus op 2 of 3 januari, afhankelijk van hoe laat je de test gedaan hebt op 1/1. Uitgaande van de langst mogelijke LF zou morgen de dag zijn dat je ongesteld moet worden. Dus morgen nog even testen als je nog niet ongesteld bent.

Weet je trouwens zeker dat de ovulatietest positief was? De teststreep moet nl. minimaal net zo donker zijn als de controlestreep (of donkerder). Als er een lichter streepje verschijnt, betekent dit dat je nog geen LH-piek hebt, dus nog geen naderende eisprong, en moet je verder blijven testen.
Als toevoeging op korfje: Een positieve ovulatietest betekent helaas niet altijd dat je ook daadwerkelijk ovuleert. Dat kan je alleen zeker weten als je je basale lichaamstemperatuur bijhoudt. Dus je kan ook een positieve test hebben gehad zonder eisprong... Wel vervelend van die onzekerheid Juultje. Heb je altijd al onregelmatige cycli gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven