Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hai allemaal!

Jullie zullen wel denken, daar heb je er weer eentje toch wil ik graag even wat ervaringen horen....

In januari ben ik gestopt met de pil. Niet om direct heel actief bezig te gaan met zwanger worden. Maar na ruim 14 jaar de pil geslikt te hebben wilde ik mijn lichaam vast laten afkicken van de hormonen, voor als we straks helemaal zo ver zijn.

Boven verwachting had ik direct een hele regelmatige cyclus van 28 dagen! Wel redelijk last gehad van wat kwaaltjes, pukkeltjes, gevoelige tepels dat soort dingen.

Afgelopen maandag zou ik ongesteld moeten worden. Maar niks van dat alles. Tot op de dag van vandaag voel ik ook niks wat een mogelijke ongesteldheid aankondigd.

Natuurlijk heb ik getest! Vier keer al zelfs afgelopen dagen, omdat je her en der leest dat het een paar dagen kan duren voor je voldoende hcg hormoon in je urine hebt voor een positieve test. Vier keer negatief.

Ik acht zelf de kans dat ik zwanger ben dus klein. Ook omdat ik nauwelijks klachten heb. Wil morgen of dinsdag nog wel een laatste keer testen met ochtend urine ( dit heb ik nog niet gedaan).

Nu is mijn vraag; is het gek als ik morgen de dokter bel, of zal het gewoon nog met het "ontpillen" te maken kunnen hebben. Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar tips zijn welkom
Wat wil je de dokter vragen?
Zwangerschapstest kopen is misschien ook niet zo'n slecht idee.

O, dat heb je al gedaan.

Misschien zijn er nog artsen die testen d.m.v. de ouderwetse kikkerproef, het schijnt dat die absolute zekerheid gaf.
verba volant, scripta manent.
Welk vraagstuk zou je aan de dokter voor willen leggen dan?
Het kan een jaar duren voordat je een regelmatige cyclus krijgt. Dus misschien was die 28 dagen meer geluk dan wijsheid.
Haha goeie idd

Ik weet niet. Het maakt me gewoon ongerust dat er niks komt... Ik denk dat ik gewoon wil horen dat ik me geen zorgen hoef te maken ofzo?
Een week overtijd zijn is vrij normaal. Gebeurt mij vaak en ben dan toch echt niet zwanger. Meestal heb ik ook een cyclus van 28 dagen. Heb de pil nooit geslikt.
Ik zou nog een paar weken afwachten. Zwanger of niet zwanger, het kan vast geen kwaad om even te wachten. Ik denk idd. ook aan ontpillen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
quote:Lovelynoukske schreef op 24 april 2016 @ 19:40:

Haha goeie idd

Ik weet niet. Het maakt me gewoon ongerust dat er niks komt... Ik denk dat ik gewoon wil horen dat ik me geen zorgen hoef te maken ofzo? Ik zou me nu nog geen zorgen maken. Als t langer dan een paar maanden wegblijft en je bent niet zwanger dan zou ik even de dokter bellen.
Sowieso gen zorgen maken, daar schiet niemand iets mee op. Toen ik stopte met de pil had ik ook gelijk een keurige 28 dagen cyclus, na vijf maanden ineens twee weken overtijd, niks niet zwanger, volgens de huisarts kan het ontpillen ook láter nog je cyclus ontregelen zeg maar. Tot een jaar erna ongeveer, zei ze. Maanden daarna was ook onregelmatig, kwam vanzelf weer goed.
Bedankt voor jullie reactie zo ver. Misschien is het ook idd allemaal niet vreemd maar is het meer dat ik zelf moeten wennen het niet meer zo in de hand te hebben sinds het stoppen met de pil
Het kan ook dat je gewoon een weekje later hebt geovuleerd. Dan schuift je menstruatie ook week op. De huisarts zal niks voor je kunnen doen en zal niks anders zeggen dan wat we hier zeggen, namelijk wacht het af. Hopelijk ben je zwanger en maak je gewoon weinig hcg aan!
Hoi allemaal,

Onlangs bleek dat ik op beide eierstokken cysten heb. Wel netjes eromheen, niet in de eileider. Daardoor heb ik wel een onregelmatige cyclus helaas. En kreeg ik te horen dat het wel gevolgen kan hebben als ik zwanger wil worden. Twee jaar geleden ging mijn spiraaltje er al uit.

Nu wil ik graag voor de eerste keer zwanger worden. En mijn vriend en ik hebben hét afgelopen zaterdag voor het eerst geprobeerd. Sindsdien elke dag ;)

Vandaag had ik voor het eerst sinds 2,5 maand een klein beetje bloedverlies. Na het plassen zag ik een licht roze waas op het papier met een paar stolseltjes. Terwijl ik normaal BAM direct flink ongesteld ben. Ook ben ik sinds gister zonder reden erg moe. En werd ik vanmorgen plots in een vlaag misselijk, wat snel overging met wat frisse lucht.

Zou het nou direct raak kunnen zijn? Of ben ik toch gewoon ongesteld aan het worden. En zie ik verschijnselen die ik wíl zien?

Iemand die met mij hierover wil kletsen?

Groetjes Lyse!
anoniem_286747 wijzigde dit bericht op 28-04-2016 08:23
Reden: Paar vage zinsopbouwdingetjes weggehaald
% gewijzigd
Test?

En hier is een speciaal topic voor
@gizzmo-returns is het niet te vroeg voor een test? Ik vond het net lastig om te zoeken naar een topic, vandaar dit bericht. Weet jij hoe dat topic heet? (Sorry voor het maken van een nieuwe
Hoe bedoel je afgelopen zaterdag voor het eerst geprobeerd?

Normaliter wordt ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld. Als je nu dus ongesteld verwacht te worden, was afgelopen zaterdag waarschijnlijk niet de dag van je eisprong, dus is de kans op een zwangerschap erg klein.
Afgelopen zaterdag voor het eerst zonder anticonceptie seks gehad? Dan zou je nu mogelijk 5 dagen bevrucht zijn. De eicel is dan nog niet eens ingenesteld dus nee, je kunt echt nog geen symptomen hebben, lijkt me. Het is spannend hè, zo'n eerste keer voor het echie?
@groeneboek ik heb zeg maar 'geen' cyclus door de cysten, ben al sinds februari niet meer ongesteld geweest. Dus wanneer dat wel weer zou moeten gebeuren, geen idee! Vandaar dat ik dacht dat het zomaar raak zou kunnen zijn...
Hoezo is een beetje bloed een aanwijzing dat je zwanger zult zijn? Meestal is dat namelijk het uitblijven van een bloeding. En van de seks van zaterdag kun je nu nog niet positief testen.
En wat groenebroek zegt. Ik heb een korte luteale fase en daarom heb ik maar weinig tijd tussen eisprong en menstruatie, maar bij de meesten is dit 14 dagen.
@lionlily, Ah dan zie en voel ik waarschijnlijk wat ik wil haha. Het is zeker spannend!
Kan zijn dat je nu ongesteld wordt. Als je pas sinds zaterdag onveilige seks hebt kan je nu nog niet zwanger zijn.... Zou wel fijn zijn als je dat al zo snel weet ipv 2 weken wachten.
Als ik dan nu dus ongesteld wordt. En ik was dat hiervoor ruim 2 maanden niet. Hoe kan ik dan nu het beste verdergaan? Wanneer is het bijvoorbeeld handig om een ovulatietest te doen?
Ik zou gewoon voorlopig lekker onbeschermde seks hebben en eerst maar eens zien hoe dat gaat voor je met ovulatietesten enz aan de slag gaat.
Vanaf dag 10 (dag 1 is de eerste dag van je menstruatie) tot dat je ovulatietest een lhg-piek (= vind je eisprong plaats) aangeeft.

Gewoon iedere dag een stick gebruiken.

Vind zelf die van de Action (5 voor €2,50) wel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven