Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En wat Bree van de Kamp zegt.

Kijk het eerst gewoon eens een half jaar lekker aan.

Sexen wanneer je zin hebt en wie weet wordt je al zwanger.

Kun je over een half jaar altijd gaan beginnen met ovulatiesticks e.d..
Thanks girls! Alle tips zijn mega-welkom!
quote:Lyse1989 schreef op 28 april 2016 @ 08:31:

Als ik dan nu dus ongesteld wordt. En ik was dat hiervoor ruim 2 maanden niet. Hoe kan ik dan nu het beste verdergaan? Wanneer is het bijvoorbeeld handig om een ovulatietest te doen?Je kunt op zwangerenkids heel goedkoop een pakketje testen bestellen. 50 testjes en 3 zwangerschapstesten voor nog geen 30 euro incl verzenden. Zeker met zo'n onregelmatige cyclus zou ik willen weten wanneer ik een eisprong heb (gehad). Maar dat is ieder voor zich. Ik gebruik die testen ook, gewoon meteen smorgens bij het plassen even testen, kost je maar een halve minuut extra en heb je toch de zekerheid die je zoekt. Succes en veel plezier
Is misschien persoonlijk, maar ik vind het een stuk leuker om gewoon de hele maand veel seks te hebben en dan wel te zien of ik zwanger word dan om te gaan 'mikken' en er op die manier mee bezig te zijn. Als je het bijvoorbeeld om de dag doet, neem je sowieso je vruchtbare dagen ook mee en is het een stuk minder geforceerd.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je al een tijd aan het proberen bent en je wordt maar niet zwanger, maar dat is hier niet het geval.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Met jouw cyclus en de aanwezigheid van cystes op je eierstokken, is de kans dat je spontaan zwanger wordt vrij klein volgens mij. Misschien eerst even bij de huisarts langs om hierover te praten? Heb je bijgehouden hoe je cyclus is verlopen sinds het verwijderen van het spiraaltje? Als je cyclussen van langer dan 35 dagen hebt, is het namelijk goed mogelijk dat je geen echte menstruatie hebt (dus geen eisprong, geen cyclus), maar gewoon een onttrekkingsbloeding eens in de zoveel tijd. Heel weinig ongesteld zijn levert bovendien een verhoogde kans op o.a. baarmoederslijmvlieskanker op, dus je lichaam/cyclus voor langere tijd op zijn beloop laten zonder anticonceptie of hormonen wordt afgeraden.

Ik heb zelf PCOS, dus ook meerdere cystes/niet volgroeide eicellen in mijn eierstokken, en heb om zwanger te worden hormonen geslikt, zodat er wel een eicel groeide. Van mijzelf heb ik nl. nauwelijks een eisprong en met 15-20% kans per cyclus, is de kans heel klein dat het spontaan lukt binnen een redelijke periode.
d
Moet je wel weten wanneer je ovulatie ongeveer is Silvia84
Bam hoe is het meid? Beeb nr 2 al onderweg?
quote:bam1984 schreef op 28 april 2016 @ 15:00:

Moet je wel weten wanneer je ovulatie ongeveer is Silvia84

En dit.

Ik had ook een cyclus van 28 dagen en mijn eisprong was toch echt rond dag 8.
quote:GateKeeper schreef op 28 april 2016 @ 15:01:

Bam hoe is het meid? Beeb nr 2 al onderweg?

Hee sorry lees dit nu pas!

Ik heb dinsdag mijn nod dus nog in spanning..

Heb het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn, maar dat zal dus wel betekenen dat het níet raak is Hoe gaat het bij jullie? Bijgekomen van de "schrik"?
quote:bam1984 schreef op 05 mei 2016 @ 22:47:

[...]

Hee sorry lees dit nu pas!

Ik heb dinsdag mijn nod dus nog in spanning..

Heb het gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn, maar dat zal dus wel betekenen dat het níet raak is Hoe gaat het bij jullie? Bijgekomen van de "schrik"?

Ja en volledig omarmt haha. Gisteren eerste echo gehad. Mooi kloppende hartje gezien.

Ik ga duimen voor je!
quote:GateKeeper schreef op 05 mei 2016 @ 22:51:

[...]

Ja en volledig omarmt haha. Gisteren eerste echo gehad. Mooi kloppende hartje gezien.

Ik ga duimen voor je!

Jaloers

Keep you posted!
quote:Marie89 schreef op 09 april 2016 @ 13:16:

[...]

Off topic, maar ik moet het toch eens vragen: Ben jij dezelfde bam die eerst een groene avatar had?Ik ben zomaar eens wat terug aan het lezen en zie dit bericht nu pas hij was blauw, maar wel vd film avatar why?
Ongesteld geworden, door naar ronde 3
Oeps topic aangemaakt en zie nu dat het hier geplaatst moet worden ???? dus bij deze. Beetje lang verhaal (sorry ) heb een hele rare cyclus deze maand. 11 april menstruatie gehad. Normaal 28 dagen vorige maand 32 dagen. Volgens temp dag 16 eisprong gehad en op dag 20 en 21 wat roze afscheiding (?) Nu gister een gevoelige test gedaan, omdat me borsten erg zeer deden en direct een heel licht streepje te zien. (Was best in shock) Vanmorgen met kruidvat test negatief. Nu net wat roze afscheiding weer. Moet ik die gevoelige test als negatief beschouwen? Of is kruidvat test minder gevoelig? Heeft kruidvat altijd een tuurstreepje trouwens? Het ene stemmetje zegt je bent zwanger, maar een ander stemmetje zegt joh je gaat gewoon ongesteld worden. Als dag 16 mijn eisprong was dan zou ik deze maand een cyclus van 30 dagen hebben toch? En de roze afscheidinog van dag 20 en 21 wat zou dat geweest kunnen zijn dan? In mijn beleving geen innesteling want dan zou ik nu toch wel een zeer positieve kruidvat test moeten hebben. Heb dit nog nooit ervaren zo. Iemand anders wel?
Wacht een dag of wat en test nog eens. Niemand hier die het kan zeggen
Dag allemaal,

Ergens denk ik: moet ik dit wel vragen, want ik zit me veel te druk te maken maar ga het toch doen..

Ongeveer 7 dagen na mijn menstruatie had ik duidelijk mijn eisprong en heb rond en op deze dag goed 'geklust'

5 a 6 dagen later in bed een hoop pijn, duidelijk in mijn baarmoeder. Het ging van midden naar liezen richting benen, billen en rug.

Sindsdien blijf ik een drukkend gevoel in mijn buik hebben. Naar boven, achteren en vooral naar beneden. Altijd vanuit de richting van mijn baarmoeder.

Inmiddels meer symptomen..

- baarmoeder laag en hard (gevoeld)

- borsten zijn iets gegroeid

- tepelhof groter, bultjes en donkerder

- ontzettend veel afscheiding

Ik heb ergens instinctief het idee dat ik zwanger ben, maar durf er niet op te hopen dat dat gevoel klopt. Ook omdat ik de meest voor de hand liggende kwaaltjes (misselijkheid en gevoelige borsten) amper heb.

Over een week zou mijn menstruatie beginnen. En ik vraag me af.. Wat denken jullie? Of herkennen jullie het dat je wel zwanger kan zijn zonder pijnlijke borsten en misselijkheid in het begin?

Vast al 1001 keer voorbij gekomen deze vraag.. Maar ja.. Voor mij de eerste keer dat ik hem heb!

Liefs
Misselijk ben ik nooit geweest, wel gevoelige borsten.
Ik voelde NIKS in de maand dat ik zwanger was en wist zeker dat het niet raak was.. Daarvoor elke maand wel wat en wist ik zeker dat het wél raak was.... All you can do is wait!
quote:DG2015 schreef op 28 april 2016 @ 11:26:

Is misschien persoonlijk, maar ik vind het een stuk leuker om gewoon de hele maand veel seks te hebben en dan wel te zien of ik zwanger word dan om te gaan 'mikken' en er op die manier mee bezig te zijn. Als je het bijvoorbeeld om de dag doet, neem je sowieso je vruchtbare dagen ook mee en is het een stuk minder geforceerd.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je al een tijd aan het proberen bent en je wordt maar niet zwanger, maar dat is hier niet het geval.Want in dat geval is het handiger en fijner om minder seks te hebben? Want seks is alleen leuk op de vruchtbare dagen om zwanger te worden? Wattuh? Huh?
quote:Amand schreef op 08 mei 2016 @ 21:49:

[...]

Want in dat geval is het handiger en fijner om minder seks te hebben? Want seks is alleen leuk op de vruchtbare dagen om zwanger te worden? Wattuh? Huh?Snap je nou nog niet dat wij mannen als gebruiksvoorwerpen zien?
quote:dingeskorrel schreef op 08 mei 2016 @ 21:41:

Dag allemaal,

Ergens denk ik: moet ik dit wel vragen, want ik zit me veel te druk te maken maar ga het toch doen..

Ongeveer 7 dagen na mijn menstruatie had ik duidelijk mijn eisprong en heb rond en op deze dag goed 'geklust'

5 a 6 dagen later in bed een hoop pijn, duidelijk in mijn baarmoeder. Het ging van midden naar liezen richting benen, billen en rug.

Sindsdien blijf ik een drukkend gevoel in mijn buik hebben. Naar boven, achteren en vooral naar beneden. Altijd vanuit de richting van mijn baarmoeder.

Inmiddels meer symptomen..

- baarmoeder laag en hard (gevoeld)

- borsten zijn iets gegroeid

- tepelhof groter, bultjes en donkerder

- ontzettend veel afscheiding

Ik heb ergens instinctief het idee dat ik zwanger ben, maar durf er niet op te hopen dat dat gevoel klopt. Ook omdat ik de meest voor de hand liggende kwaaltjes (misselijkheid en gevoelige borsten) amper heb.

Over een week zou mijn menstruatie beginnen. En ik vraag me af.. Wat denken jullie? Of herkennen jullie het dat je wel zwanger kan zijn zonder pijnlijke borsten en misselijkheid in het begin?

Vast al 1001 keer voorbij gekomen deze vraag.. Maar ja.. Voor mij de eerste keer dat ik hem heb!

Liefs

Alles kan, maar ik zou al jou klachten al bijzonder vroeg vinden. Misselijkheid en pijnlijke borsten is ook pas gemiddeld vanaf 6 weken, niet na 5 dagen.

Toch nog even afwachten maar.

Oh. En je hebt geneukt/gevreeën of seks gehad. Dat klussen kan echt niet.
quote:bam1984 schreef op 07 mei 2016 @ 13:44:

[...]

Ik ben zomaar eens wat terug aan het lezen en zie dit bericht nu pas hij was blauw, maar wel vd film avatar why?Ohja, haha, blauw mag ook Maar volgens mij vond ik je posts toen wel leuk en dan weet ik nu dat je dezelfde bent. Maakt natuurlijk niet heel veel uit, haha. Zie het maar gewoon als een compliment!
Haha oh zag op een ander forum dat ze het heel beschaafd klussen noemden :p maar goed..

Misselijkheid en pijnlijke borsten heb ik dus niet..

Verder moet ik inderdaad maar gewoon afwachten. Sommige sites geven aan dat je de symptomen al vroeg hebt en anderen weer niet.. Heel verwarrend soms!

Ik zit nu 5 dagen voor mn menstruatie dus nog even geduld.. Vind ik altijd een lastige eigenschap, geduldig zijn.. ;)
Geen vrouw is hetzelfde dus ook geen symptoom hetzelfde, het is logisch dat je verschillende ervaringen leest. Het lijf is geen atoomklok.

Hou er rekening mee dat jou "symptomen" net zo goed pre menstruelen klachten kunnen zijn, maar omdat je zo gefocust bent op zwanger zijn( dat idee heb ik een beetje) kan je jezelf van alles in je hoofd halen.

Je zou eventueel een sensitest kunnen doen, dat kan vanaf 5 dagen voor je menstruatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven