Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:-( Ah nee shit Moosie....
En over twee daagjes/morgen nog een keer proberen geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Jaa Moos nog niet helemaal afschrijven hoor. Zoals je zei, je symptomen wisselden ook elke keer! Wie weet test je nu een keer later positief dan 10dpo? Ik blijf duimen voor je hoor!
Alle reacties Link kopieren
Moos (6) :cry: :hug:
Nog een heel klein beetje hoop houden dat je te vroeg getest hebt..
Alle reacties Link kopieren
Heb niet echt hoop meer. 2 vd 3 miskramen 10 dpo best al ok streepje. 1 miskraam nestelde pas dag 14 in maar dat was echt een foutje.

Lief zijn jullie. Duim voor jou Maya :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
@ Moos, potverdorie! Ik had het zo voor je gehoopt. Stiekem hou ik toch nog wat hoop voor je hoor 10dpo is nog erg vroeg.

@ Maya, voor jou blijf ik ook door duimen!
Wat ontzettend verdrietig voor je zus en kinderen. Wat Naatje al zegt, praktische hulp kan ook al erg fijn zijn. En regelmatig laten weten dat je aan haar denkt en er voor haar bent.

@ Okkie, persoonlijk vind ik dat je je niet bezwaard hoeft te voelen over het delen van je klachten. We zijn zo met elkaar begaan dat ik het raar zou vinden als het meeschrijven hier stopt als iemand zwanger is. Daarnaast krijg ik als niet zwangere bruikbare informatie voor als het wel raak is straks. Dus wat mij betreft blijf je hier lekker meepraten en mag je ook lekker klagen over alle kwaaltjes.
Alle reacties Link kopieren
@Stippel, ohhhhh nog maar heel even wachten en dan mag je schitteren in die witte jurk! Geweldig!
Wat vervelend van je bekkenklachten zeg, er valt ook geen paracetemol tegen te slikken..

@Nijn, arme jij, zwanger zijn betekent voor jou ook de dagen kotsmisselijk doorkomen. Super goed dat je je ziek hebt gemeld, dat heb ik maar 1 week gedaan en heb achteraf spijt...

@Naat, als ik jouw berichten lees waarin je omschrijft dat je niet zoveel ‘liefde’ voelt voor dit kleine mannetje dan vind ik juist dat het er vanaf spat, je maakt je zoveel zorgen, juíst om hem te verliezen!
Ik vind je zo sterk en begrijp helemaal dat je gedachten nu, na alles, zo zijn.
Begrijp ook dat het voor jou misschien soms wel even frustrerend is omdat je van jezelf de liefde MOET voelen en je op een roze wolk MOET zitten maar mijn psych zei ooit ; geef toe aan je gevoel op dat moment, je voelt het niet voor niets!

@Moos, ach lieve Moosie, iedere keer als ik hier even spiek dan hoop ik gewoon (en dat hoop ik voor iedereen!) dat ik een bericht van je lees met in koeienletters ‘ik ben zwanger’.. vind het zo bewonderingswaardig hoe sterk en positief je blijft! Het komt goed lieverd!


Sorry voor iedereen die ik vergeten ben, ik probeer soms even te reageren!

Wij hebben morgen de 20 weken echo.. bijna 20 weken zwanger.. het voelt nog steeds soms wel een beetje onwerkelijk.
Ik ben zo trots en blij met het kleine mannetje in mijn buik.
Vorige weken keken we de aflevering ‘niets liever dan een kind’, non-stop gehuild.. waarom moet het bij sommige nou zo lang duren? Waarom moeten sommige een lang en zwaar traject in?
Ik zie en voel het verdriet van die vrouwen (en mannen).
Alle reacties Link kopieren
@Moos Wat hoop ik dat je gewoon een beetje te vroeg was en jij en je man deze week alsnog ongelovig naar een positieve test zitten te kijken!! :hug:

@Maya Wat een heftige tijd. Het lijkt me zo moeilijk om zulk intens verdriet van je zus en haar kinderen te zien. Fijn dat jullie goed met elkaar kunnen praten en haar als zussen kunnen steunen. En wat zou dat toch een prachtig mooi wonder zijn he als het deze ronde raak mag zijn... Ik hoop het zo!! :heart:

@Mallelein Hoe gaat het met jou? Zijn er symptomen? :sherlock:

@Kikii35 Wow 20 weken alweer!! Succes vandaag met de echo. Hopelijk laat jullie knul zich heel mooi zien en ziet alles er perfect uit!

@Okkiepetite Fijn dat je je misselijkheid aardig onder controle kunt houden. En die gevoelige borsten zou ik mij geen zorgen over maken hoor. Bij mij viel dat in het begin ook nog wel mee... Maar inmiddels kan ik een ruit doorsnijden met mijn tepels. OMG ik wist niet dat die dingen zoooo gevoelig konden zijn :@@: Dus misschien komt het nog... En anders vooral blij zijn dat dat je bespaart blijft :D

@Nijn-tje Hoe gaat het vandaag met je?

@Kirsten en @Troelaaa89 Hoe gaat het met jullie? Moet veel aan jullie denken :hug: :hug: Zijn jullie nog thuis van werk? @Troelaaa89 Jij hebt morgen een echo toch?

@Naatje2000 Ben heel benieuwd naar jullie taart! Ik zal mijn PBberichten in de gaten houden :D
Wij hebben niet gekozen voor een traditionele bruidstaart, maar voor een drip-candy cake. Met witte chocola langs de rand en versiert met stukken donut, macarons, spekkies en chocolaatjes en cakepops voor alle kinderen. En dan bovenop twee badeendjes :duckie: :duckie:
Alle reacties Link kopieren
Had even gemist dat okki zich bezwaard voelde. We zijn allemaal zo super blij voor je, en voor de rest vd zwangere dus vooral schrijven meisje :heart:

Zwangere, jullie gaan zo snel allemaal opeens. Daarin voel ik wel dat hier de tijd bijna stil staat en elke maand is weer een maand. Heb bijna zoiets van; kom maar op met een traject.

Kik, lief je bericht. Geniet onwijs van je 20 weken echo. Besef je tijdens programma dat het extra bijzonder is?
Ik vond stel met 15 TP het meest aangrijpend, wat een weg.

Stippel, mogen wij allemaal een stukje van je taart? :cheer2: wat klinkt dat goed!

Zon, hoe verloopt jouw menstruatie?

Naat, ben even kwijt wanneer jouw 20 weken is. Wens je een pracht echo meis.
Alle reacties Link kopieren
Moos shit zeg en al helemaal dat je man weg is dan.
Maken jullie daarvoor geen kansje? ook al is t wellicht klein?

Hier gister ook weer t een programma gekeken, vanavond de andere terugkijken. Iedereen had t commentaar op t voorstukje van die ene meid, maar nu t verhaal bekend is snap ik haar punt wel hoor! Hopelijk lukt t ze. Die andere gunde iedereen het wel geloof ik.

Maar ik dacht ook ergens te zien gehad te hebben op een voorstukje dat t een mk wordt. Maar misschien was dat bij Lauren ik wil een kind en ga ik dat dus vanavond terugzien. Of t komt nog.

Vriend kijkt mee. Misschien dat hij nu doorkrijgt hoeveel vrouwen er voor (moeten) laten en wat hormonen (kunnen) doen.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Stippel die taart klinkt goed! En dus ook niet heel standaard. Die van ons was klassieker maar alsnog niet standaard: ik wilde per se een strakke vierkante taart, maar daar waren echt nergens bij die bakkers voorbeelden van te zien. Nou dan zelf maar tekenen ;)
Onze taart had trouwens een vulling van cake lagen met daartussen slagroom, witte chocola en verse frambozen: LEKKER dat dat was!
We hebben een groot stuk ingevroren voor onze eerste trouwdag en toen was hij nog net zo lekker! En had ook iets heel romantisch :heart:

Lieve Moosie, snap ik heel goed, dat het wel even binnenkomt als je beseft dat de zwangeren al een heel eind op weg zijn en jij voor je gevoel stilstaat.
Maar stiekem ben jij al stukken verder dan een half jaar terug, toen jullie nog niet zelf het heft in handen hadden met de onderzoeken en jullie niet zelf met alle preparaten de zaadkwaliteit hebben weten om te turnen. Jouw tijd komt lieve schat, echt, jullie zijn zo goed bezig. Het duurt al veel te lang, dat is waar maar ik ben er van overtuigd dat binnen een par maanden (misschien morgen al) ik hier een foto zie van een mooie roze streep van jou en dat de daaropvolgende echo een prachtig kloppend hartje laat zien.

Okkie ik had het ook even over het hoofd gezien dat je je bezwaard voelt. Zelfs toen ik midden in mijn laatste mk zat werd ik heel gelukkig van de zwangere meisjes hier. Dus deel het lekker lieverd.

Lieve Kiek, wij schelen echt weinig hè?! Ik ben nu 18 w 5 dagen en jij? Ik heb dus vrijdag de 20 w echo als ik precies 19 weken ben.

Troela en Kirsten denk veel aan jullie :heart:

Mijn moeder krijgt ineens vertrouwen in deze zwangerschap, is wel mooi om te zien. Ze is allemaal baby pakjes aan t bestellen hahaha!
Alle reacties Link kopieren
En heel slim Vanes, om je vriend mee te laten kijken! Kan echt een eye opener zijn voor hem (hoop ik voor je).
Alle reacties Link kopieren
@ Moos, ik besef tijdens zo’n programma wat voor wonder een baby eigenlijk is en hoe ongelooflijk dankbaar ik ben dat het ‘gelukt’ is.
Ik vind het knap dat vrouwen dit zo durven te vertellen, ik ervaar soms (nog steeds) wel schaamte omdat het bij ons 14 maanden heeft geduurd.
Stom hoor, dat weet ik, maar ik was destijds zo teleurgesteld in mijn lijf.

@Naat, ik ben vandaag 19w4d, we schelen maar 6 dagen! Ik las dat jij hem ook al voelt, zo bijzonder! Ik denk dat ik hem ook wel voel, hij kriebelt iig heel vaak en 1x voelde ik hem echt omdraaien leek het (of hij beukte me 2x mega hard achter elkaar haha).
Alle reacties Link kopieren
Kiek hoef je je niet voor te schamen juist om dat te vertellen. Ik ben zelf van mening dat als iedereen open is over hoe lastig het kan zijn om zwanger te worden dat het juist minder moeilijk wordt voor mensen die in een traject zitten of miskramen hebben gehad.
Vrienden en familie die altijd deden of alles van een leien dakje ging durfden pas toen wij openhartig vertelden over alweer de tweede mk en de eventuele IVF of niet ( eerste mk ook altijd open over geweest) aan ons te vertellen dat ze ook miskramen hadden gehad of in een traject hadden gezeten. En natuurlijk is het eigen keuze om er open over te zijn en kun je het te privé vinden. Maar mij heeft het alleen maar hele mooie gesprekken en diepgang opgeleverd.
Ik vind het persoonlijk altijd heel verdrietig als mensen denken dat ze heel abnormaal zijn omdat het niet een twee drie lukt want dat is toch normaal? Maar dat is het dus niet. En daarom ook mooi deze programma’s. Dat maakt iedereen meer bewust dat je niet een kind “neemt”.
Alle reacties Link kopieren
Lieve moos .. Dikke knuffel voor jou lieverd! :heart:

Okki, je moet je niet bezwaard voelen hoor. Althans wat mij betreft niet. In dit forum leven we altijd met elkaar mee en delen we alles. De leuke én ook de minder leuke momenten.

Nijn hoe voel jij je nu?

Maya succes op de wachtbank nog meid! Ik hoop het voor je!!

Vanes hoe gaat het met jou nu? Jij hebt pas HSG gehad toch? Sorry ben nog niet helemaal up to date weer.

Moos mijn ms is nog niet voorbij. Ben benieuwd hoelang het nu duurt omdat het eigenlijk meer een onttrekkingsbloeding zou moeten zijn door de Primolut. Heb iig niet van die heftige krampen gehad als normaal. Dat is ook wel eens lekker zeg. Hoop toch dat het morgen wel voorbij is eigenlijk. Ben er wel weer klaar mee.

Heb dat programma nog niet gezien. Wil eigenlijk nog wel kijken. Denk dat ik dat beter wel alleen kijk want ik vermoed dat ik na drie minuten zit te janken op de bank :facepalm: :rofl:

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Suus gaat! Daar gaat het hard nu he!
Alle andere zwangeren ook trouwens. Jeetje 20 weken echo's alweer allemaal.
Veel succes meiden! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Een prachtige 20 weken echo met een behoorlijk druk mannetje!

https://www.mupload.nl/img/16mp5phutdxcj.jpeg
Alle reacties Link kopieren
@Stippel, dat klinkt als een fantastische taart:-) Vooral de macarons!

@MOos, best confronterend he soms. Maar wat Naatje zegt, je hebt niet stilgestaan, maar het duurt wel veel te lang, dat snap ik helemaal. Ik heb dat je je cyclus wat kan rekken zodat er geen ronde verloren hoeft te gaan.

@Maya, hoe is het bij jou op het wachtbankje? zaterdag nod toch?
@Mallelein, hoe gaat het bij jou op het wachtbankje? Nog rustig denk ik?:-)

@okkie, snap dat je het lastig vindt om je kwaaltjes hier te delen. Vond ik bij m'n eerste zwangerschap hier ook. Maar inmiddels weet ik dat het hier gewoon kan (althans ik denk dat dat geldt voor de meesten). En iedereen hier weet wat we meegemaakt hebben en gunnen ons dit enorm.

@kiki, alweer bijna 20 weken. Jippie! Blijft gek te weten dan ik dan ook zo ver zou zijn. LIjkt me heerlijk die 20 weken te bereiken:-) Ben je niet meer misselijk?

@Vanes, bij jou menstruatie weer voorbij?

Ik heb vandaag even die 2 afleveringen van dat programma "niets liever dan kind" teruggekeken. Heftig hoor. Die teleurstelling steeds. Wel mooi om te zien hoe euforisch ze dan zijn als ze een positieve test in handen hebben.

Hier alles nog hetzelfde. Voel echt nog niks in m'n baarmoeder. Nu 7+1. Voor m'n gevoel voelde ik de andere keren veel meer (was eindelijk niet goed dus weet ook niet wat het zegt). Hoe is dat bij anderen? Heb rond 5,5 -6 weken twee keer een kwartier ongeveer echt buikpijn gehad. Verder ook geen menstruatie-achtig gevoel of want dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat heerlijk Kiki!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nijn ik weet het echt even niet meer of ik krampjes had, ik was vooral erg bezig met die misselijkheid die periode.

Stippel je hebt een PB met de foto!

En Kiek wat een zalige echo foto :flirting:
Alle reacties Link kopieren
nijn dat niets voelen zegt echt helemaal niets he.. bij mijn 2 miskramen wist ik voor ik testte al dat ik zwanger was door de symptomen, bij de 3e keer 0 symptomen. Die kwamen pas rond week 7, en wat heb ik daarna die misselijkheid vervloekt.
Ik verwonderde me er vandaag nog over dat ik gewoon weer een stukje taart naar binnen kon werken zonder misselijk te worden.
Weet je, wel of geen symptomen het zegt dus eigenlijk helemaal niets.
Nog 2 dagen en dan mogen jullie weer even kijken naar jullie kleintje.

moos lieverd, ik word een beetje verdrietig van jouw berichtje. Ik snap zo goed dat het voor jou allemaal zo langzaam lijkt te gaan. Maar vergeet niet dat jullie al hele grote stappen gemaakt hebben. En al die stappen die je zet die kosten ook weer tijd.
Ik weet zeker dat zo’n kleintje jullie uiteindelijk ook gegund is en dat dat kleintje écht een schat van een mama zal hebben die alles voor hem/haar over zal hebben.

kiki wat fijn van de goede 20 weken echo. Toch een hele gerust stelling he.
Alle reacties Link kopieren
@ Moos, ik herken wat je zegt. Je verwoordt precies hoe ik het ook voel. Van vele van jullie voelt het als de dag van gisteren dat een positieve test in handen hadden en ineens zijn jullie op de helft of zelfs nog verder. En hier staat de tijd inderdaad stil. Ik leef van ronde naar ronde. Van menstruatie, naar eisprong, naar menstruatie. En het is inmiddels zo gewoon geworden. Gek eigenlijk he. Hoe is het nu met je? Ik duim nog steeds hoor!

@ Stippel, die taart klinkt goddelijk!

@ Naatje, wat mooi dat je moeder nu ook vertrouwen krijgt. Voor haar is het natuurlijk ook allemaal heel spannend geweest.

@ Nijn-tje, het verschilt per zwangerschap wat je voelt, dus dat je nu niks voelt hoeft helemaal niks te betekenen. Maar ik snap heel goed dat je overal over nadenkt. Hou hoop!

Ik heb over deze ronde een positief gevoel. Niet echt ergens op gebaseerd. De ochtend na mijn eisprong was ik misselijk en nu heb ik wat pijnlijke borsten en last van pukkeltjes. Gisteren voelde ik wat plopjes links in mijn buik. Net als een trillend ooglid. Maarja, dat heb ik allemaal eerder ook wel gehad. En ik ben ook nog maar 4 dpo. Ik wacht het maar rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Kiki, wat een prachtige echo! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde inlog haha
Alle reacties Link kopieren
Even opnieuw, nu onder mijn eigen nick haha.

Ben even iets minder actief met reageren, maar ik lees alles.

Ik duim voor Mallelein, Maya en Moos!

Kiki, wat een prachtige echo! :heart:

Naatje, alvast veel succes en hopelijk ook plezier bij jullie 20-weken echo vrijdag.

Nijntje, goed dat je je ziek gemeld hebt! Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter.

Zonnetje, welkom terug van vakantie! Jammer dat het zonder positieve test is, maar mijn duimen gaan ook voor jou weer draaien!

Okkie, probeer je niet druk te maken om kwaaltjes die lijken te ontbreken. Het zegt echt helemaal niks. Iedereen is anders en iedere zwangerschap is anders. Mijn borsten zijn maar een beetje gevoelig (en ook pas na 8 weken). Vorige zwangerschap vooral heeeeel moe geweest, nu meer misselijk en veel minder moe. Het kan iedere keer zo anders zijn! Weet je al wanneer je de eerste echo hebt?

Hier: nu 10+1. Begint al op te schieten! 30 september de termijnecho, dan ben ik 11+6. Ga dan ook bloed laten prikken voor de NIPT. Na de echo gaan we het aan iedereen bekend maken. Nu weet een select groepje het al.
In de ochtend en avond nog steeds misselijk, gelukkig niet overgeven. Het lijkt wel wat af te nemen. Pas nog in mijn gewone broeken, maar het begint wel wat strakker te zitten. Bij de eerste was dit pas bij 16 weken, dus ben benieuwd nu.

Ik blijf trouw mee lezen, maar reageer even wat minder.
Hey lieve meiden..

Sorry even geen tijd om nog een berichtje te sturen me dochter was van het paard gevallen zondag en die lomperd kwam met der voet onder de voet van het paard terecht uren ziekenhuis gezeten niks gebroken maar eindstand een regenboog voet :facepalm: dus ik ben taxi aan het spelen. Heel handig met allemaal afspraken die staan. Maargoed echo gehad maandag en me baarmoeder was schoon dus me lichaam heeft het goed opgeruimd. Mooie witte streep te zien volgensmij is dat weer het begin van je slijmvlies?? Nu wachten tot de 30ste dan bloed prikken om te kijken naar de hcg waarde of het uit me bloed is. Verder besloten met de arts dat we gewoon doorgaan en ze zei dat zou ik ook doen... Fijn dat er positief gereageerd werd iedereen om me heen loopt maar te miepen neem je tijd ga herstellen blablabla... Moedeloos word ik er van. Gelukkig man en ik op 1 lijn samen met de arts dat is wat telt!

Hebben jullie ervaringen met ovulatie testen vlak na een miskraam? Ben zo bang dat die dingen aanslaan maar dat er niks van klopt?

Ik ga alles morgen even terug lezen nou ga ik lekker een filmpje kijken het is tenslotte onze trouwdag vandaag.

Zag alleen snel een bericht voorbij flitsen weet even niet van wie maar neeeeee niet een ander topic.. Hoe zuur mijn situatie nu is ik vind het zo fijn dat jullie er zijn en denk dat de andere meiden er ook zo over denken.

Fijne avond lieverds tot morgen :heart: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Moos paar dagen verder en? Duimen draaien!
Mallelein Zonnetje Maya hoe is bij jullie?
Helemaal goed dames dan heb ik niks gezegd en schrijven we lekker door hier. Vanochtend ben ik wakker geworden met het idee eat blaasontsteking heb... nergens op gebaseerd (bedoel beetje krampen onderin maar kan net zo goed boel oprekken zijn). Vervelende (understatement) is alleen dat uur nadat ik dit vorige keer dacht m’n vliezen braken... oftewel straks potjes in slaan, plassen en naar huisarts brengen.
Voor de rest misselijk en hoofdpijn... wk5+2 :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven