Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
WoW Nijn! :yes:

Ja brakheid vandaag ook weer bijna weg op 8 dpo maar het kan net zo goed dat Mn lijf eindelijk gewend raakt aan de progesteron na acht maanden proberen, ik durf echt nergens meer op te hopen.

Frozen snap heel goed dat je dan onzeker bent!

Hier wat mensen over de vloer gehad voor de dakkapel nog en die waren grapjes aan t maken over hoeveel kinderen ze hadden en lachen met elkaar om alle ongelukjes die ze hadden gehad. Man en ik keken elkaar aan met een blik van zij wel...hadden t er later nog over, zo bizar, hoe bij sommigen de kinderen er aan de lopende band uitploepen en zo stom dat anderen er dan zo veel verdriet en moeite voor moeten hebben. Ach ja.

Maar even geen seks gehad gisteren zodat ik in de gaten kan houden of er een innestelingsbloeding is of niet. Tot nog toe alles rustig aan t front ;)
@Nijn, die loopt super netjes op zeg! Zo blij voor je :)

@Naatje, fijn dat je je vandaag iets minder brak voelt. Hopelijk blijft het zo en is het ook meteen een goed teken.
Stom eigenlijk he, dat het bij sommige zo makkelijk gaat en bij sommige zo moeilijk en met zoveel verdriet. Ik merk ook altijd dat bij mensen bij wie het makkelijk gaat, die geen rekening houden dat sommige mensen er veel verdriet van kunnen hebben omdat het moeizaam gaat. Hoe vaak ik al wel niet heb gehoord: wanneer komen er kinderen of je zal wel snel zwanger worden of willen jullie geen kinderen. Dat wil je eigenlijk schreeuwen, ik wil heel graag maar het lukt al bijna anderhalf jaar niet...

@Stippel, hoe is het met jou? Lekker op je roze wolk?

@Frozen, vervelend dat je zo misselijk bent zeg! En ik snap je onzekerheid goed als het soms wat minder word. Lijkt me allemaal zenuwslopend, maar komt goed hoor meis.

@Tinkel, super dat je je echt zwanger voelt. Geeft toch vertrouwen denk ik!

@Moos, hoe is het met jou?

Hier heb ik mega erge krampen. Iemand tips om dit een beetje te minderen? Ik wil liever geen medicatie innemen maar die krampen zijn echt wel pijnlijk. Het bloeden is ook weer heftig, maar deze keer weinig stolsels. Dus dat lijkt me ook beter, had de laatste twee rondes dit echt heel erg. Ik vind het nu wel heel moeilijk niet een hele reep chocola op te eten, haha.

Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat volgende ronde onze ronde is. Mijn NOD is nu waarschijnlijk op mijn verjaardag dus dat lijkt mij een mooie datum.
Hmmm net wat rood met afvegen...ben heel benieuwd....nu echt geen idee of dat nog van vrijen twee dagen terug kan zijn of van een innesteling of dat ik gewoon weer ga bloeden vanaf nu tot aan NOD...
Kan van alles zijn...afwachten of ik dat geklop weer ga voelen de komende dagen in Mn baarmoeder...
Wachtweken zijn echt zo kut :-?
Hardloop als je ongesteld bent mag je hele winkelschappen chocolade leegeten, tot je voldaan met je broeksknoop open en onder de chocola op de bank hangt ;)
Gewoon, omdat je ongesteld bent.
Geen stolsels schijnt goed te zijn ja! Ik heb altijd veel en enorme stolsels maar schijnt niet “de normale gang van zaken” te zijn.

Ik neem dat Feminax voor krampen en warme kruik tegen je buik kan ook nog wel goed helpen of een warm bad. En lekker warm dekentje over je heen als je op de bank zit.
Nou het is rustig hier! Hier vanaf vanmiddag bruinverlies...man wat spannend vind ik het...
Ohh Naatje, zo spannend ja!! Ik had het dus ook 1 dag! 9dpo. 10dpo al bijna niks meer. Verder geen bijzonderheden?

Hardloop, bij erge buikkrampen helpt bij mij alleen naproxen. Warme kruik kan het misschien ook wel wat verlichten.

Tinkel, goed om te lezen dat het beter met je gaat! En superfijn dat je minder misselijk bent.

Frozen, huisarts nog kunnen spreken? Weet je werk het al?

Stippel, jij ook nog misselijk of gaat het wel Oke?

En hoe is het met de andere dames op het wachtbankje?!
Nijn nee, gister ging het zo goed dat ik niet heb overgegeven en het bij 1x kokhalzen is gebleven. Dus had alweer allerlei scenario’s in Mn hoofd gehaald en vond medicatie toen dus ook niet echt noodzakelijk.

Vanmorgen echter weer als vanouds boven de wc gehangen :sick: in de loop van de middag werd het gelukkig beter.
Dus morgen ochtend even kijken hoe het gaat en dan bel ik.
Ben wel echt ontzettend moe ook.

Mn baas heb ik nog niet ingelicht, als het lukt wil ik toch wachten tot de termijn echo. Al heb ik wel het vermoeden dat 1 collega het weet, ze vroeg me van het weekend nog specifiek of die cocktail die ik gedronken had met of zonder alcohol was.

Hoe gaat het bij jou?

Hardloop wat vervelend van die krampen. Als het echt niet te doen is zou ik toch wat innemen hoor. Een lekkere warme kruik of een warme douche helpt misschien ook wel.

naatje hou je het nog een beetje vol?
Nou nu beetje rood verlies op 9 dpo, kan nog alle kanten uit weer. Als t weer over gaat en bruin pret weet ik genoeg maar t kan dus ook doorzetten en dat ik een hele korte LF heb dit keer.
Man wat spannend...
Balen Hardloop maar wel duidelijk dan. Iig 4 dagen eerder das wel fijn.
Alleen maar Paracetemol nemen dat is prima en kan geen kwaad. Altijd 2 van 500 mg.

Mooi Nijn.

Naat kl is dat he stomme bloed. Ik ook altijd heel veel stolsels.
Kan inderdaad alle kanten op 3x zwanger geweest 3x met bloed en bruin in aanloop.
Maar 100000 keer ongesteld geweest maar ook met bloed en bruin in aanloop.
Wat spannend Naat, het kan idd alle kanten op. Hier de laatste keer ook de bruinvariant gezien. Ga duimen voor je.
Hoe voel je je verder emotioneel?

Nijn, wat een heerlijke knaltest heb je!
Zo blij voor jou, hoe voel je je? :heart:

Stippel, wat gaat jouw baby hard opeens, heerlijk! Voel je je iets minder ziek?

Hardloop, neem gerust een paracetamol om even die eerste dagen door te komen. Is echt niet erg. Hoe gaat het nu?

Wat lief dat jullie allemaal naar mij vragen, flinke bloedingen gehad met ook stolsels. Daarom zelfs de gedachten dat het maar beter is om nog even bloedingen te hebben ipv meteen door te gaan. Of misschien praat ik mezelf dat aan. Voelt gewoon heel gek om bij volgende menstruatie te starten met de pil. Gelukkig van korte duur!
Starten met de pil lijkt me inderdaad heel raar Moos, maar ook wel heel even rust in je hoofd: nee dat eitje komt niet deze keer dus je hoeft er niets mee te doen...

Hier weer alsof ik een kroegentocht heb gemaakt, als ik dan toch ongesteld moet worden kom maar op dan, kan ik dit warme weekend aan de koele witte wijntjes en is de enige brakheid die ik voel daarvan...
Knuffel Moos. Erg dubbel idd.
@Hardloopstudentje Wat balen dat het heeft doorgezet. Maar inderdaad wel fijn dat je nu zo'n mooi cyclus hebt. Hopelijk is dat een goed teken voor de volgende ronde!

@Naatje2000 Ooooow wat is het spannend bij jou!!! :hyper: Wat duurt die wachtbank dan een eeuwigheid he :hug:

@Moos Wat naar zo'n heftige menstruatie. Misschien moest je baarmoeder nog even een grote schoonmaak houden? Kan me voorstellen dat het zo dubbel voelt om aan de pil te moeten :hug:

@Nijn-tje Wat lopen jouw testen mooi op zeg!! :cheer: Vind dat heel hoopvol hoor! Hoe voel je je nu?

@Frozen Stom he die misselijkheid: als het er niet is wordt je onzeker en als het er wel is dan baal je er eigenlijk ook weer van :bonk:

Hier gaat het goed. Nog steeds wel misselijk en erg moe, maar het lijkt er op dat ik de ergste piek heb gehad want sinds deze week heb ik weer ietsje meer puf. Gisterenmiddag ook lekker even met mijn vriend naar het strand geweest en genoten van het zonnetje.
Bij iedere trap of paar meter lopen ben ik net een dood paard maar het gaat iig weer om wat leuks te doen :yes:
Vandaag precies 11 weken. Dat is toch ongelooflijk? Ik moet nu echt wel dingen gaan regelen enzo... :O
Woensdag krijgen we de termijn echo. Het klinkt zo onwerkelijk nog! Als alles dan goed is gaan we het volgend weekend aan de kinderen van mijn vriend vertellen en aan de rest van de wereld. Daar kijk ik erg naar uit!

Met de voorbereidingen van de bruiloft gaat het ook goed. Het stond de afgelopen weken even op een laag pitje door de vermoeidheid en mijn hoofd stond er niet zo naar. Maar nu komt er ook weer meer ruimte en tijd voor andere dingen naast het zwanger zijn. Van de week mijn jurk besteld. Wel een maatje groter :D
Oktober gaat toch wel opschieten nu dus hoog tijd om er weer wat vaart achter te zetten.
Hoi meiden,

Inmiddels lees ik al zo lang mee dat het bijna asociaal is dat ik niks van me laat horen. ;-)
Ik heb stilletjes enorm met jullie meegeleefd en ik bewonder jullie stuk voor stuk om jullie kracht en kwetsbaarheid.

Ik ben vanochtend van het wachtbankje gevallen en zou het wel fijn vinden om de komende ronde hier van mij af te kunnen schrijven. Ik merk dat ik er veel over wil praten, maar dat het moeilijk is om iemand te vinden die mij begrijpt.

Mijn vriend en ik dachten dat 2019 een bijzonder jaar voor ons zou worden, maar op oudejaarsdag heb ik een miskraam gehad. Het was de eerste ronde raak, dus ik ben er stiekem vanuit gegaan dat ik snel weer zwanger zou worden, maar dat is dus niet het geval.
@mallelein, welkom! Leuk dat je al zolang meeleest en nu mee gaat schrijven:-) Wat verdrietig ja, dat je denk dat 2019 een heel bijzonder jaar gaat worden maar dat het ineens zo anders loopt. En dan duurt het wachten nu lang he. Hopelijk ben je snel weer zwanger!

@Stippel, kan ook echt niet geloven dat je alweer bijna 11 weken onderweg bent. Jemig wat gaat dat snel! Hopelijk ben je idd over je piek qua ellendigheid heen en kan je weer meer leuke dingen gaan doen. En zo bijzonder om het straks aan iedereen kenbaar te maken! ZIjn al veel mensen op de hoogte? En hoe heb je dat de afgelopen weken gaan in sociaal opzicht? Veel dingen afgezegd enzo?

@naatje, vind het zo spannend voor je! Nog nieuwe dingen ontdenkt?! :sherlock:

@Moos, is denk ik dan idd goed dat je even een gewone menstruatie hebt en niet direct door. En moet je dan na je volgende menstruatie dan even de pil nemen? Trek je het nog een beetje met wachten?

Ik voel me best prima. Niet echt misselijk maar dat gevoel van het stadium ervoor;-) Verder veel plassen, iets versterkte reuk en wat pijnlijke borsten. Maar dat heb ik al vanaf de eisprong (dat laatste). Maar voel me ook erg onzeker, vanmorgen minder last van obstipatie en denk ik direct oh nee het zal toch niet.
Gisteren even met vriend over gehad. We gaan toch proberen er een beetje van te genieten en van het beste uit te gaan. We hebben er toch geen invloed op en ergens denk ik dat het ook goed is om het een beetje te omarmen ofzo en het niet te negeren om onszelf te beschermen tegen die mogelijke pijn die weer komt. Nu nog hopen dat het lukt:-)
Bij onze acu man geweest vandaag. Vooral lekker ontspannen en rustig aandoen. Maar nu gaan we net verhuizen :facepalm: Dus even kijken hoe ik dat ga doen de komende weken. Vriend vindt het prima dat ik niet veel doe maar ik weet nu al dat ik dat zelf niet kan. Ga m'n best doen.
Vanessakusje1987 schreef:
31-05-2019 09:57
Knuffel Moos. Erg dubbel idd.
Lief meisje! Dikke knuffel terug, hoe voel jij je?
Mallelein, welkom! Wat verdrietig van je miskraam. Heb je het een plekje kunnen geven?

Nijn, wat fijn dat jullie gewoon toch gaan proberen te genieten. En stippel is jullie voorbeeld. Ik lees het ook vaak op fb pagina van miskramen, dat toch dan dit getalletje wel echt een goed gezonde baby is. Dus dat geldt ook voor jullie.

Ik vind het wachten super lastig maar hoe groter ik het maak hoe moeilijker het word. Dus ik probeer maar vooral te accepteren dat het is wat het is.
Vriend had opeen toch zoiets van, laten we gewoon nog een poging doen. Maar ik durf niet.

Hij had het vandaag met een goede vriend gedeeld, bleek zijn vrouw ook drie miskramen te hebben gehad.

Stippel, ben zo blij dat alles zo goed gaat lieverd. Willen jullie weten wat het wordt?

Naat, ga jij eerder testen meisje?

Starsuus, hoe Is het met jou?
@Nijn-tje Gefeliciteerd! Goed dat jullie samen hebben besloten om ervan te gaan genieten. Het zou zonde zijn als jullie deze eerste periode alleen maar in de stress hebben gezeten terwijl dat helemaal niet nodig was. Ik denk dat je de beste reden ooit hebt om je rustig te houden tijdens de verhuizing. Je vriend vindt het vast fijn dat hij ook kan 'bijdragen' door nu wat meer voor je over te nemen.

@Moosforhappiness, wat een moeilijke situatie en dubbel dat je aan de pil moet. Lijkt me zo tegenstrijdig. Het is natuurlijk voor een goed doel, maar dat maakt het op dit moment niet makkelijker.

Ik heb het deels een plekje kunnen geven. Ik ben vooral blij dat het allemaal vanzelf is gegaan. Ik heb hier gelezen dat dat ook heel anders kan. Wat het vooral moeilijk maakt is dat een goede vriendin en tevens collega zwanger is en in dezelfde week uitgerekend is als ik zou zijn geweest. Daar kwam ik kort na de miskraam achter. Ik ben natuurlijk ontzettend blij voor haar en hoor graag hoe het met haar gaat, maar tegelijkertijd is zij het levende voorbeeld van wat ik nu niet meer heb. Ik stond erbij toen andere collega's haar kwamen feliciteren, ik zie haar elke week groeien, de vacature voor haar verlof ging eruit en ik ben laatst uitgenodigd voor haar babyshower. Ik weet niet of ik het op kan brengen om te gaan.
Mallelein welkom! En wat verdrietig wat je hebt meegemaakt Meis, schrijf het hier maar van je af!
Wat jij voelt met je collega had ik met mijn nichtje, heel naar om je zo te voelen want je wil wel blij zijn voor ze en dat ben je ook,maar het voelt ook of wat jij niet meer hebt nog even extra wordt ingewreven. :hug:
En als jij echt niet naar die babyshower dan ga je niet.

Even ego: bloedverlies lijkt wel wat te veel te zijn voor innesteling hoor, is niet super veel maar niet heel ienie minie. Ik wacht het gewoon even af. Wel alvast een flesje Hugo gekocht net voor t weekend voor als t doorzet...
En als t dat doet bellen we maandag de arts en gaan we verder met de Malle Molen maar weer hè...
Mallelein welkom!

Het is veel om bij te lezen, dus als ik niet iedereen noem sorry.

Moos: ik snap jouw gevoel, maar probeer ook te genieten van deze tijd. Deze jaren met jouw vriend krijg je niet terug helaas. En het zijn ondanks alle negatieve dingen ook mooie jaren: allebei gezond en ongebonden.

Nijntje, volgens mij had ik al je gefeliciteerd, maar zo niet dan bij deze!

Naatje, hoeveel DPO ben je?

Stippel 11 weken, das al weer heel ver.

Ik heb een megadrukke week achter de rug, gelukkig nu even weekend om bij te komen. Tweede week op opdracht gaat nog drukker zijn, maar het is wel een gaaf land. Vooral het nachtleven is hier erg bijzonder, gelukkig is mijn migraine-medicatie een goede moet om niet te drinken (alleen dag na eisprong behoorlijk wat gehad). Zit nu een week na eisprong en klachtenvrij dus we gaan het zien. Man komt mij 2e pinksterdag ophalen in Brussel en als ik dan nog niet ongesteld ben, gaan we testen.

Iedereen heel veel succes met wachten en/of genieten van de zwangerschap. Ik lees af en toe wel mee, maar de WiFi is slecht dus reageren is lastiger...
Leeuw wat fijn dat het een gaaf land is! En fijn dat je je nog klachtenvrij voelt, ik duim voor je!

Ik ben nu 10 dpo, maar het bloeden neemt niet af en net zelfs een stolseltje dus dat was het weer voor deze maand helaas....
Maandag ziekenhuis bellen.
Ach Naatje :hug: Dat is echt niet leuk :cry: Vroeg al in je cyclus.. trek die fles Hugo dan maar open vandaag, en drink m helemaal leeg.

Leeuw, leuk van je te horen vanuit het buitenland! Wachtbankje zal een stuk sneller gaan als je zo druk bent en in een leuk land vertoeft! Gelukkig voel je je goed.

Moos, ik kan me voorstellen dat het ook wel eens lastig kan zijn hier mee te lezen en schrijven. Iedereen die toch weer kans maakt op het wachtbankje en dat jij dan moet wachten. Snap wel dat je toch liever eerst verder onderzoek laat doen voor jullie doorgaan. Je wil dit echt geen vierde keer doormaken. :hug:

Hier vandaag op NOD getest en hij loopt mooi op! Best een donkere streep voor op NOD :-D
En Mallelein, denk ook idd dat m’n vriend het fijn vindt wat te kunnen doen/ bijdragen door werk uit handen te nemen van mij.
Wat fijn Nijntje dat hij mooi oploopt!!!
En de verhuizing lekker veel uit handen geven, ik was 30 weken zwanger toen we gingen verhuizen en heb voornamelijk staan wijzen wie wat moest doen en zittend dozen ingepakt. Ging prima, niet tillen, je kunt genoeg doen zonder dat je je heel druk maakt. Spullen uitzoeken en weggooien is ook nodig en geen zwaar werk. Alles waarbij door je hoofd schiet “ moet ik dit wel doen” nou dat doe je dus niet. Is heel lastig maar ja schat is voor een heel goed doel hè.

En stippel, ik had nog helemaal niet op jou gereageerd, wat leuk dat jullie t gaan vertellen binnenkort zeg! En ja je huwelijk regelen is wel geweldig hè, maar kan ook best stressvol zijn! Als t je teveel stress geeft, ga dan gewoon wat meer delegeren aan je ceremoniemeester en zo, desnoods stel je twee ceremoniemeesters aan, je hebt een goede reden!!!
Je kunt bijvoorbeeld met ze afspreken dat je pas van problemen wil horen als ze al zijn opgelost. En laat hen het oplossen met je vriend als een van jullie nodig is, maak een duidelijke lijst met jouw wensen en hoever daarvan afgeweken mag worden en dan kan hij ook besluiten maken zonder jou. Alleen uiterste geval jou lastig vallen met moeilijkheden.
Kun je er nu niet bij hebben, schat!
@ Leeuw, dankjewel. Spannend voor jou. Volgens mij heb je wel genoeg afleiding, dat lijkt me fijn.

@ Naatje, wat vroeg op 10dpo. Ontzettend balen dit. Wat gaan/kunnen ze in het ziekenhuis voor je doen? Hopelijk kan je snel verder naar de volgende ronde.

@Nijn-tje, dat klinkt super goed! Wat fijn! Ga je na vandaag nog verder testen?

Tja, babyshowers. Het is sowieso niet mijn ding. Ik snap het nut er niet van. Ik vier de zwangerschap van een vriendin liever op mijn eigen manier en bepaal liever zelf wat ik aan cadeautjes doe. Ik borduur meestal een geboortetegeltje. Die zijn vrij duur en ik ben er lang mee bezig dus een extra cadeau vind ik dan too much. Daarnaast kan het voor anderen erg moeilijk zijn. Ik kan al 4 van mijn vriendinnen bedenken voor wie een babyshower niet zo leuk is.

Hebben jullie trouwens ervaring met teunisbloemolie en tarwekiemolie? Ik heb het idee dat ik een late eisprong heb (dag 16 tm 19) en een korte luteale fase (max 11 dagen). Ik begreep dat dit dan zou kunnen helpen.
Moos wat raar gedoe zeg in Spanje, echt balen! Wel fijn dat ze in Gent beter oppakken en wat ongelooflijk dubbel dat je even weer aan pil moet
Nijn gefeliciteerd! Wat spannend!
Stippel "lekker" al die symptomen! :D alles voor het goede doel zullen we maar zeggen
Naatje och nee toch! knuffel meis
poosje afwezig geweest; het is zo'n gekke tijd, paar weken geleden uitgerekende datum van zoon gehad en dan tegelijkertijd bezig zijn met broertje/zusje. het klopt niet altijd even in mijn hoofd.
Afgelopen woensdag eisprong gehad en daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Nu heb ik lichte krampjes onderin buik, nog nooit gehad na eisprong. Afwachten maar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven