Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me ook goed voorstellen hoor Kiki. Hier zeiden ze dat t standaard was omdat ze dan zeker wisten dat alles goed was op t moment van prikken.

Het was wel vaker gebeurd dat de echo niet meer goed was. Dan heeft prikken weinig zin natuurlijk.

Maar t wordt tijd voor alleen maar positieve vibes dus mooie echo's succesvolle verhalen en leuke gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
@moos:ik heb niets ontvangen?

@karavaan: ik ben nu 13 weken zwanger
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch maar opnieuw laten prikken, ze gaan er nu spoed achter zetten. Hopelijk hebben we de uitslag dan voor we op vakantie gaan volgende week.

Maar jemig, wat een onvriendelijke mensen werken er toch in dat VUMC zeg.
Hopelijk de laatste keer dat ik daar geweest ben.

Zometeen de geslachtsbepaling echo, als ik een gokje zou moeten doen zou ik voor een meisje gaan. Maar dat is puur en alleen op basis van de misselijkheid die ik heb. 50% kans zeggen we maar
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heb je nel antwoord Frozen. Irritant he dat ze dan opeens niet meer vriendelijk zijn.

Ben benieuwd zomenteen.
Alle reacties Link kopieren
@ Frozen, jeetje wat balen! Ik denk dat ik het ook over zou laten doen. Wij hebben vlak voor de miskraam alle voors en tegens afgewogen en tot de conclusie gekomen dat we het niet gaan doen. Mocht het weer raak zijn dan zouden we het dus inderdaad niet doen. Zo hebben jullie waarschijnlijk ook alles afgewogen en het daarom wel laten doen.

@ Vanessa, Misschien brengt de warmte je man wel wat in beweging. :moon: Zet hem op!

@ Karavaan, Yes! Kom maar door met dat ei. Ik begreep trouwens dat om de dag voldoende is en ook beter voor de kwaliteit voor het zaad. Ik zou er dus even over nadenken of je vanavond nog door laat gaan.

@ Leeuw, geweldig al die reacties! Lijkt me zo leuk. Goed dat je wat rustiger aan doet. En knap ook voor een actieveling zoals jij! Hoe voel je je?

@ Kiki, dat is schrikken! Zwanger zijn is toch wel iets bizars. Je kent je eigen lijf niet meer. Hoe is het nu? Ik snap goed dat je eerst nog even wil spieken voordat je het wereldkundig maakt. Wat is dr Papa? Is dat iets bijzonders?

Ik ben mij nog vrij rustig aan het houden op het wachtbankje. Dit weekend zal inspector Gadget wel weer langskomen. :sherlock:
Ik ben wel informatie aan het zoeken over een late eisprong en een korte luteale fase. Ik heb steeds meer het idee dat dat het zwanger worden bij mij in de weg zit. Heeft iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw misschien inderdaad verstandig om (voorlopig) wat rustiger aan te doen. Al helemaal met deze hoge temperaturen! En wat fijn dat iedereen zo blij reageerde!

Moos ons zoontje is nu 18 maanden. Een klein leeftijdsverschil leek me heel erg leuk, vandaar dat we toen hij 1 jaar was, actief zijn begonnen. Maar aan de andere kant leek het me ook heel pittig, zo’n klein leeftijdsverschil, dus in die zin is het ook wel prima dat het nu wat langer duurt. Ik heb wel in een soort ideaalplaatje in mn hoofd dat ik eigenlijk max 2,5 jaar verschil wil, maar dat probeer ik ook los te laten om de druk er wat af te halen. Uiteindelijk maakt het ook niet uit en hoop ik gewoon dat we een tweede kindje mogen krijgen.

Frozen wat balen zeg dat het mis is gegaan in het lab! Ik zou persoonlijk wel opnieuw laten prikken en testen.
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn bericht heeft wat andere berichten gekruist. Fijn dat ze er spoed achter zetten Frozen! En wat spannend de geslachtsbepaling :cheer2:

En nog iemand heeft binnenkort een geslachtsbepaling, weet even niet meer wie. Ook spannend!

Mallelein hoe kort is je LF? Ik wordt 12 dagen na mijn positieve test ongesteld, dus mijn LF is 10-11 dagen. Daar bij de eerste gewoon zwanger mee geworden, dus maak me daarover geen zorgen. Ik geloof dat alles boven de 7-8 dagen gewoon prima moet zijn?
En wat betreft de seksfrequentie lees ik tegenstrijdige verhalen. Bij mijn eerste ben ik zwanger geraakt toen we het vier dagen achter elkaar hebben gedaan, dus ik denk dat we vanavond toch aan de slag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein, als je al een korte LF is dat makkelijk op te lossen met extra progesteron. Welke dag heb jij positieve test en na hoeveel dagen wordt ongesteld? Ik had bijvoorbeeld een hele lang LF van 16 a 17 dagen (maar dat is uitzonderdelijk hoor)

Ik voel mij redelijk tot goed, af en toe licht misselijk gevoel. Gisteren behoorlijk intensief toch nog gefietst en dat merk ik de dag erna, dus moet echt rustiger gaan doen.

Heb vrijdag nog een echo, dus hoop dan goed nieuws te kunnen geven :)
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
22-07-2019 14:58
Mallelein, als je al een korte LF is dat makkelijk op te lossen met extra progesteron. Welke dag heb jij positieve test en na hoeveel dagen wordt ongesteld? Ik had bijvoorbeeld een hele lang LF van 16 a 17 dagen (maar dat is uitzonderdelijk hoor)

Ik voel mij redelijk tot goed, af en toe licht misselijk gevoel. Gisteren behoorlijk intensief toch nog gefietst en dat merk ik de dag erna, dus moet echt rustiger gaan doen.

Heb vrijdag nog een echo, dus hoop dan goed nieuws te kunnen geven :)
Werkt helaas niet altijd. Ik krijg t zelfs met progesteron niet langer dan 7-9 dagen. (overigens daar wel 3x op zwanger geworden met 7-9 dagen)
Gelukkig is het iig geen 5 dagen meer. Ook 3 mnd gehad. Dacht dat ik gek werd, compleet kansloos.

Leuk weer vrijdag Leeuw!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen maanden steeds rond dag 20/21 mijn eisprong gehad en word dan 10 dagen later ongesteld. Zo te horen valt die luteale fase nog wel mee, maar ik lees verschillende dingen over een late eisprong. Zo zou het kunnen zijn dat de follikels te lang door rijpen en dat het eitje dan "te agressief" springt(???) Icm met een korte luteale fase heeft dat eitje dan weinig kans.
Ik denk dat ik vanaf ronde 10 ofzo eens met de huisarts ga praten mocht dit zo blijven. Tot die tijd hou ik alles netjes bij en ga ik er gewoon vanuit dat het binnenkort raak is ;)

En misschien moet ik ook minder googlelen :A:
Alle reacties Link kopieren
Deze maand worden we gewoon allemaal zwanger :couple:
Alle reacties Link kopieren
Karavaan schreef:
22-07-2019 16:24
Deze maand worden we gewoon allemaal zwanger :couple:
Amen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Mallelein mijn fertiliteitsarts zei dat 10 dagen op t randje is, wordt t minder dan moet er actie komen. Mijn LF werd steeds korter, vandaar dat we het er over gehad hebben. Maar afgelopen half jaar twee keer zwanger geworden met LF van 10 dagen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Stippel jij had me uitgenodigd mee te schrijven in een uitgerekend topic, heb ik niet op gereageerd, sorry daarvoor! Maar ik doe het nog even niet, ik durf t niet zo goed nog. Eerst die 13/14 weken afwachten maar denk ik. Wie weet heb ik dan genoeg vertrouwen :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve meiden, ik spiek hier zo nu en dan nog even en zag dat er nog aan me gedacht werd. Wat lief!

Allereerst wil ik iedereen die inmiddels zwanger is hartelijk feliciteren. In het bijzonder Naatje, Vlindertjesz en Leeuw.

Met mij gaat alles hartstikke prima. Inmiddels alweer 26 weken zwanger van een tweede dochter en alles gaat helemaal prima :love: Ik denk nog vaak aan de tijd dat we aan het proberen waren en hoe zwaar ik het vond maar ik sta er ook versteld van hoe snel je die gevoelens weg stopt en zelfs vergeet als het dan toch zover mag zijn.

Ik wens iedereen in dit prachtige topic deze maand en anders desnoods volgende maand of die erop een positieve zwangerschapstest toe.
Alle reacties Link kopieren
Ooit kort meegeschreven hier, maar nog steeds meelezend.

@mallelein; ik had enorm lange en onregelmatige cyclussen (35-43-72-52) én daarbij ook nog een korte luteale fase (8-10 dagen).
Bij eerste kind hiermee vanzelf zwanger geworden (wel ov-testen gebruikt) en het zwanger worden duurde een maand of 8.
Bij tweede was ik na 10 mnd nog niet zwanger, huisarts geweest, man potje ingeleverd, afspraak in zkh gemaakt. En 2 dagen voor de afspraak kon ik afbellen omdat ik een positieve test in handen had. Ook hier dus (op het nippertje) geen medische geschiedenis, maar wél zwanger met een korte lf.

Oorzaak voor mijn vreemde lange cyclussen heb ik dus nooit gekregen, ben op zich wel benieuwd hoe het na mijn zwangerschap gaat. Maar aan de andere kant boeit het me ook weer niet zo, want hierna is er toch geen kinderwens meer.
Alle reacties Link kopieren
Blueberryblue schreef:
22-07-2019 14:38
@moos:ik heb niets ontvangen?

@karavaan: ik ben nu 13 weken zwanger
Als je op het envelopje drukt, hij is wel verzonden. Dankje alvast!
Alle reacties Link kopieren
Frozen, hoe was de gelachtsecho vandaag? Hopelijk zijn jullie het mooi aan het vieren! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Pocassie! Wat goed van je te horen en het is een meisje, wat leuk! En wat heerlijk dat de frustratie van het proberen zo ver weg lijkt inmiddels. Hoe voel je je verder? Genoeg energie?

Dankjewel voor je felicitatie! Ik hoop voor jou op een heerlijk verder verloop van je zwangerschap, dat je maar met volle teugen mag genieten van dit wonder! En natuurlijk straks een wolk van een baby! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Frozen vertel! Wat is het?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Frozen ik ben ook benieuwd!

Naatje hoe gaat het met jou? Wanneer weer echo?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ervaringen meiden. Dat geeft hoop. En Piepp, lief dat je even uit de meeleesstand kwam.
Het magische woord is dus wederom "geduld".

Pocassie, wat goed om te horen dat alle ellende van het zwanger worden lijkt te verdwijnen als het eenmaal zover is. Ik kan niet wachten :heart:
Alle reacties Link kopieren
Kiki ik ben iets minder vaak misselijk op een dag en ineens trek in alle gerechten van de wereld. Net dus beetje overmoedig met lekkere stokbroodjes met lekker Franse kaasjes ( jaja alles gepasteuriseerde melk) net bij een kopje soep als avondeten ( restjes van t weekend toen we de verjaardag van Mn dochtertje vierden) en ben me nu toch een partij misselijk. Net echt kokhalzen bij t tandenpoetsen....
Maar ja wel even lekker genoten hihi.

Echo pas 30 juli! Maar ik word gek van onzekerheid omdat die misselijkheid ook wat afneemt dus wil extra echo eigenlijk. Ik loop helemaal te stressen dus manlief zei net, nou kom op, morgenochtend bellen! En hij heeft gelijk ook.

Stippel, staan er veel Angelsounds op Marktplaats? Ik denk dat dat voor mij ook een goede optie is, als we het hartje eenmaal kunnen horen. Want ik maak mezelf helemaal gek anders!
Zal denk ik pas echt vertrouwen hebben als ik een frummel voel bewegen en schoppen in mijn buik...
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat is er hier weer veel geschreven zeg! Ik ben op vakantie, dus lees en reageer ook weer even vanuit vakantiemodus haha (traag!)

leeuw en moos lief dat jullie naar me vragen. Of het nieuws al is ingedaald... eigenlijk weet ik het niet. Ik geloof het gewoon nog steeds niet. Ik let wel op alles wat ik eet etc en mijn man loopt nog net niet met een kussenharnas om mij heen voor het geval ik struikel ofzo. Maar eigenlijk voel ik verder niks en ‘vergeet’ ik dan weer zo dat het echt echt echt zo is. Ik heb op 9 augustus een eerste echo en zit dan rond eind 7de week/begin 8ste week. Dus ben zeer benieuwd. Hopelijk geloof ik dan echt dat we zwanger zijn.

moos echt niet leuk van die zaadresultaten. Ik hoop eigenlijk dat het jullie gewoon gelukt is of gaat lukken de aankomende tijd, maar anders heb ik wel veel vertrouwen in icsi etc.

Gefeliciteerd aan alle meiden met mooie echo’s en geslachtsbepalingen. Het is een meisjesperiode zie ik. Echt schattig :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden. Ik heb gisteren de nipt uitslag gekregen en deze was goed.

Ik heb nog 16 clearblue ovulatietesten liggen incl aflezen in verpakking en nog een zwangerschapstest. Ik doe er niks meer mee, dus de liefhebber mag ze hebben. Stuur je adres even via pb en dan stuur ik het zo naar je op.

Ik gun iedereen een mooi kindje en jullie hebben me zo goed geholpen dat ik hier ook graag iemand verder help.

Echt, schroom niet. Anders gooi ik het weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven