Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 11

25-05-2019 10:15 4052 berichten
Het vervolg op deel 10 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

[/
NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Maya8829-101931/33Gestart in december 2017. Langere cyclussen (35+)
Zonnetje1989 14-11 15301e kindje
Mallelein17-111132/371e kindje, miskraam in december '18
AmericanGirl1983?1735/36IUI ronde 5 - Geen bijzonderheden uit onderzoeken
Mies22?1729/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn)
Maída?123/311e kindje, geen idee van cyclus
Lynntje22?327/27Geen
Maillootje?328/32Geen
Bacon?529/31Gestart in oktober 2018, toen al twee jaar geen pil, gemiddeld om de 7 maanden een menstruatie. Geen cyclus dus. Nu puregon en pregnyl. Voor mij 2e kindje, vriend 1e
Vanessakusje1987?1432/452e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

:cheer2: Zwanger in augustus! :cheer2:
Karavaan
Troela89 :redrose:
Kirstenvdveen :redrose:
Flamingos

:cheer2: Zwanger in september! :cheer2:
OkkiePetite

:cheer2: Zwanger in oktober! :cheer2:
Babyboom
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 25-10-2019 14:08
43.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Troela moet jij trouwens nog lang HCG blijven prikken nu? Krijg je binnenkort een echo?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve meiden!

Sorry ik ben even een dagje afwezig geweest. Te druk om mee te lezen en schrijven, maar heb even weer bij gelezen.

Ooooh Maya wat spannend meid! Nog geen bloed ofzo meer gespot? Zou het dan toch?? Dat je zwanger bent geraakt op vakantie? Ik duim zo voor je!! Hou ons op de hoogte meid!

Babyboom ik kan me voorstellen dat jij met zo'n onregelmatige cyclus toch testen gaat gebruiken! Toch net iets makkelijker.

Danelli pff wat balen van je witte test meid. :( inmiddels ongesteld geworden? Dikke knuffel voor jou..

Voor wat betreft de discussie over eten. Ik probeer altijd wel wat gezond te eten. Maar gewoon lekker normaal en Hollands over het algemeen: bruin brood, agv of iets met rijst ofzo.. en minimaal 2 stuks fruit en genoeg groente. In het weekend is het regelmatig wat ongezonder. Voor de een zal het meer uit maken voor de ander denk ik. Je moet maar zo denken, genoeg mensen die rete ongezond leven, niet goed eten, alcohol drinken, roken én regelmatig drugs gebruiken... die het toch presteren om zwanger te worden of hij vrouw zwanger maken!
Maar een ieder moet doen waar ze zich goed bij voelt, dát is het allerbelangrijkste denk ik!

Bedankt nog voor al jullie lieve berichten meiden. Het doet me goed om te lezen dat jullie het wel met mee eens zijn. Maar wat Maya ook zegt, het draait niet alleen om mij, ook om mijn vriend. Dus deze maand maar even afwachten en dan gaan we het gesprek wel weer aan. En desnoods ga ik dan alsnog alleen naar de HA.

Ik heb trouwens primolut gekregen. Maar ik ga daar maandag nog even over terugbellen. Er staat nl groot in de bijsluiter dat je dat niet mag gebruiken als je zwanger bent of binnenkort wilt worden. Ik heb duidelijk aangegeven dat we een actieve kinderwens hebben. Dus ik wil het toch even checken. En anders toch maar testen meenemen op vakantie om te checken of ik al dan niet zwanger ben. Wanneer ik precies op vakantie ga hou ik even stil ivm herkenbaarheid. Maar ik moet nog een week werken :sun: :sun: Bijna zover!

Fijn om te lezen Leeuw dat jij iig wat meer de goede kant op gaat qua genieten. Ik hoop op een goede nipte en dat je dan straks echt kunt genieten van de zwangerschap. Over een paar weken voel ie je vast een stuk fitter!! :heart:

Suus hoe gaat het met jouw energie nu?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw: eerst maar richten op deze kleine, zwanger zijn vond ik ook niet zo leuk. Vanaf week 16,17 voelde ik me veel beter. Hoop dat jij dat ook gaat krijgen (en jij ook Naat)
10 weken alweer! wat gaat het snel!
Zou heel graag dat boek van je willen overkopen, eens kijken of we hier er wat aan hebben. Merk hier door bepaalde voedingsmiddelen te laten staan wel minder pijnklachten rondom endo. Geloof wel dat het invloed heeft :)
Troelaaa: fantastisch vrouw!
Babyboom: lastig zo'n onregelmatige cyclus. En moeilijk dat het zo je leven gaat overheersen. Heb je beetje afleiding? Hoe staat man/vriend erin? Welke ronde zit je nu?
Flamingos, Lynntje22, Maillootje inmiddels nod voorbij? Ben benieuwd!
Maya ik hoop zo ontzettend dat je ergens deze dagen met een positieve test in je handen staat :cheer2:
Nogmaals dank meiden voor de lieve woorden 🥰 ik vind dit ook zo'n fijn topic.. Lees soms wel is her en der wat maar als je dan ziet hoe mensen tegen elkaar doen daar zakt dan echt me broek vanaf hoor pfff...

Naat ik hoef nu geen bloed meer te prikken en de eerste echo pas 9 sepmteber vind dat echt heel lang duren helemaal na de vorige zwanherschap.. Had verwacht dat ze me iets beter zouden gaan checken wat is jullie mening hierover? Merk aan mezelf dat ik ook echt niet relaxed ben ofzo 😔 het liefst zou ik een klein winterslaapje doen van een paar weken ofzo.. Die rot angst dat het weer fout is..

Hoe is het met jullie meiden?
Ha meiden!
Sorry, heb de laatste weken niet meer mee geschreven. Mijn man voelt zich niet optimaal en met 2 kleine kids heb ik m'n handen vol haha. Dus voel me een beetje verlegen om dan toch even mijn eigen nieuws te delen omdat ik niet op jullie heb gereageerd... Ik had dezelfde klachten als die Zon en Okkie omschreven en was vol spanning of we alle drie tegelijk zwanger zouden zijn... Ik had ook na nod8 krampen die niet meer wegtrokken. En nu ben ik idd zwanger. En dat met mijn leeftijd van 35+, het is zo snel gegaan! Bij de eerste hebben we 2,5 jaar gewacht...! De week ervoor was ik nog bij de gynaecoloog voor een controle onderzoek. Zij zag toen dat een van de eitjes op springen stond toevallig... En toen 2,5 week later dus positieve test, zo bizar nog ergens...!
Ik wens jullie allemaal ook een korte wachttijd toe, het is jullie zo gegund 😘😘😘!
Jaaaa flamingos Gefeliciteerd 🥳🥳

Wat leuk hoever ben je? Wat vind man ervan?
Alle reacties Link kopieren
WoW Flamingos wat een prachtnieuws! Gefeliciteerd!!!

Troela tja dan ben je ongeveer zeven weken...ik snap dat het heel lang lijkt te duren nog, maar de vroegere echo’s dan die termijn was er bij mij ook weinig te zien hoor.
Al snap ik je heel goed hoor.
En mocht je echt gek worden op een gegeven moment dan bellen! Aangeven dat je niet meer slaapt en in de stress zit werkt prima ( als dat ook echt zo is). Daar hebben ze bij mij nog nooit nee op gezegd!
@ troela en flamingo gefeliciteerd met jullie zwangerschap meiden! Wat fijn zeg!

@ zonnetje even over de primolut. Als bij mij een keer een overstimulatie of juist geen werking van de clomid dan kreeg ik een kuur primolut om de ongesteldheid op te wekken. Je moet ze dan volgens mij 7 dagen slikken en dan binnen 2/3 dagen wordt je ongesteld na de kuur. Als ik dan ongesteld werd kon jk op dag 3 meteen weer beginnen met de clomid. Dus om zwanger te worden kan je het dus best slikken. Als je zwanger bent weet ik niet wat dat voor werking heeft.
Wel wil ik er bij zeggen dat ik echt niet over de primolut kon, allen emoties die ik had werden wel 10 keer sterker. Als je blij bent is dat natuurlijk niet erg maar met boos en verdrietig is het erg vervelend. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij die reactie ook krijgt maar het zijn dus wel echt hormonen die je slikt.

Even een update over mezelf, ik ben weer eventjes afwezig geweest omdat we op vakantie waren, internet was daar bar en bar slecht. Ik kon wel reactie schrijven maar ik kon de reactie niet plaatsen.
Maar sinds dpo 10 kreeg ik wat krampen in de baarmoeder dus mijn vermoeden was er al dat ik zwanger ben. Nu vandaag 1 dag te vroeg had ik een positieve test in handen!
Alle reacties Link kopieren
Nee Kirsten jij ook al!!!! Wahhhhh gefeliciteerd!!!!
Jaa wat een goed nieuws vandaag! Gefeliciteerd Flamingo en Kirsten. :flirting:

En begrijp je heel goed Troela, maar idd wat Naatje zegt. Die eerste weken kruipen voorbij, maar lekker laten groeien en dan een prachtecho :heart:

En thnx Naat. Helaas hier ook al een keer omgevallen, maar de knop nog niet gevonden. Die grenzen zijn echt mijn valkuil, voel me nogal snel lui en schuldig. Hoop dat ik idd snel wat sterker kan zijn hierin zoals jij omschrijft!

Maya ben heeel benieuwd hoe het bij jou is!!
Jeetje zeg, het regend plots positieve testen. Wat ontzettend leuk voor jullie meiden!!! Super gefeliciteerd!!
Ik hoop dat er heel snel nog meer positieve testen volgen.
Ik schrijf even niet zo actief mee op het moment maar lees nog steeds mee.
Maar wilde hier toch even op reageren :cheer2:
Ik duim ook heel hard voor jou maya en natuurlijk voor alle andere meiden die het zo gegunt is.

Hier rustig. Nu 9 weken en nog erg last van maagzuur. Verder alles oke.
Vorige weekend onze ouders verteld en gister mijn zus. Ze waren allemaal zo blij en verast :heart:
Alle reacties Link kopieren
wauw, het regent zwangerschappen! Wat leuk Flamingos en Kirsten, hopelijk hele mooie kindjes die daar groeien.
Benieuwd wat jullie aan symptomen voelde en hoe vroeg?

Maya, ben voor jou aan het duimen zeg. Hoe gaat het nu? Zou echt mooi zijn als de vakantie voor mooi nieuws heeft gezorgd.

Maya en Bacon, dapper hoe jullie het volhouden met fibro zeg. Ik vond het al pittig met ferritine tekort om zo moe te zijn maar helemaal zwaar als je dat altijd hebt.

Zon, snap jouw overweging wel om alleen naar de HA te gaan. Maar ik zou het denk ik toch wel echt samen doen, het is jullie proces. En eerste stap is ook zaad inleveren. Hopelijk na jullie vak samen dit doorlopen al hoop ik datje gewoon terug komt met positieve test.

Leeuw, mijn b12 en ijzer waren goed. Maar wel extreem laag ferritine. En als normale foliumzuur voor mk kan zorgen kies ik liever de variant van folaat.
Alle reacties Link kopieren
Wow Flamingo en Kirsten, gefeliciteerd!! Super nieuws :D

Hier nog niet veel te melden. Woensdag dus een klein beetje bruinverlies. Donderdag en vrijdag niks. Vanmorgen ineens één drupje helderrood bloed (dat heb ik nog nooit zomaar gehad) en daarna wat bruin. Maar de rest van de dag niks. Krijg er toch wel kriebels van haha. Maar ik durf nog niet te testen, ik wil echt nog even een paar dagen wachten. Ik heb liever een menstruatie dan een witte test. Maar het is wel een gek verloop, heb wel een ‘zwaar’ gevoel zo af en toe in de onderbuik. Maar ja. Ik weet het gewoon niet. Vandaag dag 37.

O en Moossie, het was Naatje met de fibromyalgie! :D Vind het ook knap, lijkt me heel rot.

Demi wat leuk dat je het hebt verteld! En fijn dat het tot nu toe alleen bij maagzuur blijft.
Alle reacties Link kopieren
Flamingo en Kirsten! Gefeliciteerd meiden! Wat fijn dat jullie de tabel langer maken. Ik wens jullie allebei een goede zwangerschap toe!

Naatje en Bacon. Herkenbaar. Ik heb ook fibromyalgie. Ik schaam me eigenlijk om dat te vertellen, omdat het inmiddels een soort hippe aandoening is geworden en zielige mensen er graag mee te koop lopen. Hoewel ik mijn lichaam steeds beter leer kennen krijg ik het moeilijk onder controle en kan ik het na 10 jaar nog steeds niet accepteren. En het maakt me ook bang of ik hierdoor wel een goede moeder kan zijn. Ik wil niet dat mijn kind later zegt "mijn moeder deed nooit iets leuks met mij en lag alleen maar op de bank". Als ik nu eens een slechte dag heb vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam denk dat ik een kind aan zou kunnen.
Mijn vriend zegt dan heel lief "je vergeet dat ik er ook nog ben".
Alle reacties Link kopieren
Wat maak je het spannend Maya! Het klinkt inderdaad hoopvol maar het zouden net zo goed symptomen van een menstruatie kunnen zijn. Ik ga weer heel hard voor je duimen! Ik gun het je zo....zo erg!
Jaaaa kirsten gefeliciteerd 🥳🥳🥳

Maya wat spannend mijn duimen draaien welke dag wil je gaan testen?

Naat snap ik.. Maar die spanning die ik nu heb pfff ik vind het gewoon zo doodeng.. Durf er gewoon niet eens aan te denken dat vind ik toch wel een beetje ver gaan. Symptomen zijn ook ver te zoeken vorige keer had ik al heel snel last van gevoelige borsten en nu heb ik echt zoiets van zwanger echt?? Heb alleen heel veel geluid vanuit me darmen dat je ze echt vreselijk te keer hoort gaan.
Alle reacties Link kopieren
Flamingo en Kirsten gefeliciteerd!! :cheer2:

Maya jij houdt het wel spannend! Wanneer wil je op zn vroegst gaan testen?

Troela, dat wachten op de eerste echo duurt lang he. Ik heb de eerste echo pas bij 8+5, dus in mijn beleving mag jij al snel! Ik begrijp dat je zo snel mogelijk zekerheid wil, maar ik denk dat een vroege echo je onzekerheid niet gaat wegnemen.

Hier inmiddels 6 weken. Nog steeds weinig kwaaltjes, alleen minder honger en sneller moe. Af en toe wat kleine krampjes van het oprekken van mijn baarmoeder en een licht weeïg gevoel en beetje gevoelige borsten. Klinkt toch als een heel rijtje haha, maar het is allemaal maar heel licht en minimaal. Maar dat was bij mijn vorige zwangerschap ook zo. Heb er wel vertrouwen in.
Onze ouders en zusjes weten het inmiddels. Ook fijn om het te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Troela elke zwangerschap is anders. Maar als het je zo horendol is dan bel je maandag het ziekenhuis en vraag je of ze niet even kunnen kijken omdat je je zo paniekerig voelt. Niemand wil dat hoor, waarschijnlijk mag je gewoon die dag nog langskomen. Bovendien: je schijnt je ( hoorde ik van de week pas) ook als je medisch bent in te moeten schrijven bij een vk, voor de nacontroles thuis na de bevalling. Als je daar staat ingeschreven ben je dus cliënt en kun je altijd bellen voor een extra echo. Kans dat je er wel voor moet betalen, dus zou het als optie houden voor als het ziekenhuis nee zegt.

En echt, elke zwangerschap is anders. Als ik de symptomen van mijn eerste zwangerschap had moeten aanhouden om te weten of ik wel of niet zwanger was nu dan had ik zeker gedacht van niet. Ik heb in mijn vier zwangerschappen twee keer extreme misselijkheid gehad, een keertje heel licht en een keer gewoon niet. Twee keer pijnlijke borsten en twee keer niet. Een keer meteen in het begin maagzuur en drie keer niet. Eerste zwangerschap al met elf weken bij de fysio voor erge bekkenpijn, nu bijna nergens last van. Van ontzettende zin in vlees tot een afkeer ervan.
Het komt echt wel goed lieverd. Die stress is niet goed voor je. Zoek anders iets waarvan je kalmeert, meditatie of fijne muziek of zo. :hug:

Bacon en Mallelein ik ben ook al wat ouder dan jullie hè, die acceptatie en berusting komt vanzelf. Net als nee durven zeggen als je gewoon moe bent. En als vrienden daardoor afhaken, doordat je eerlijk durft te zeggen dat je lichamelijk even er van af ligt maar het graag verzet en erg jammer vindt....dat zijn nu geen vrienden meer van me. Je leert echt wel je grenzen stellen en dat geeft uiteindelijk heel veel kracht en rust.

En Mallelein, ik heb me dat vroeger ook afgevraagd hoor. Maar een kindje dwingt je ook om juist even in beweging te komen. Wat stiekem beter is voor je spieren dan liggen. En als ze nog klein zijn kun je ook even liggen als zij slapen als je een slechte dag hebt. En inderdaad ben je een team met je man: je doet het samen. Bovendien kun je ook heerlijk samen knus op de bank liggen, een boekje lezen en ook samen Lego torens bouwen gaat prima op de bank! Heb nu met die misselijkheid ook veel voor pampus gelegen en die kleine kwam lekker bij me zitten en dan samen spelen of kleuren terwijl ze bij me hing. Geen probleem, vond ze ook heel knus en gezellig. En voelde ik me wat beter dan gingen we even naar de bakker, een lekker broodje halen en even schaapjes aaien. Uurtje eruit, kind superblij en kon ik weer even bijkomen op de bank terwijl zij het idee had dat we een mega uitstap hadden gemaakt ( kinderen hebben nog geen tijdsbesef zoals wij).
Dus ook dat komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Karavaan jeetje meid jij ook al weer zes weken! Wat duurt het dan lang hè voor die echo....

Maya ik vind t zo super spannend meid!!!
Alle reacties Link kopieren
Kirsten en Flamingo .. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat fijn zeg! :heart:

Maya ik denk aan jou! Wat een spanning zeg!! :popcorn: :sherlock:
Bedankt iedereen voor de felicitaties!

@ moos vandaag is mijn NOD en achter af had al vrij vroeg, ik had vorige week woensdag acryl nagels bij mezelf gezet en die gingen de dag daarna al los zitten. Ik twijfelde aan mezelf dat ik ze wel goed had gezet. Dus afgelopen woensdag weer opnieuw gezet en ook afgelopen donderdag lieten ze alweer los. Toen begon het belletje te rinkelen aangezien er ook al mee symptomen waren.
Ik ben ook al vanaf afgelopen weekend meer moe, dat ik smiddags wel even een uurtje kon slapen op de bank. Eerst verwees ik dat naar omdat we vakantie hadden en iedere keer ook wat laat op bed gingen, maar omdat de acryl nagels ook los lieten had im zoiets ik zou ook wel is zwanger kunnen zijn.
En sinds afgelopen woensdag had ik iedere keer menstruatie achtige krampen maar werd niet ongesteld. Dat heb ik als ik ongesteld moet worden niet, dan krijg ik pas op dag 2 buikpijn. Dus toen wist ik het eigenlijk al wel zeker dat ik zwanger ben.

@ Maya Oeh jij houdt het wel spannend!

@ mallelein mijn moeder heeft het ook en ook die kon/kan ons niet de hele dag vermaken en deed ook kleine dingetjes met ons als ze een slechte dag had. Eendjes voeren of even tekenen en alles in die trend. Had ze een goeie dag deed ze mee dingen met ons. Maar ik kijk er niet op terug als of mijn moeder nooit wat met mij deed. Misschien dat je hier wat aan hebt.

@ karavaan met mijn tweede zwangerschap was ik echt hondsberoerd al vanaf week 3. Maar moet 7 weken kreeg ik een miskraam dus dat zegt niks hoor meid! Maar als je echt onzeker wordt moet je gewoon bellen, misschien mag je eerder komen voor een echo. Je moet het wellicht zelf betalen maar meestal kost dat rond de €40. Valt opzich mee.

Ik heb vanmorgen weer een test gedaan en hij loopt mooi op!
Alle reacties Link kopieren
Jeeej oplopende testen is wat we willen Kirsten!!!

Maya wanneer zou jij willen testen? Wat was je “langste cyclus ooit”? Want gemiddeld zit je op een dag of 38 toch? En zit je nu ook op?
Goedemorgen allemaal,

Sorry het lukt me niet gericht te reageren. Maar dames die zwanger zijn: gefeliciteerd! Wat een goed nieuws, zeker met mooi oplopende testen 😄

Aan allen die ongesteld werden :hug:

En aan alle wachtenden 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Hier inmiddels babynieuws! Een gezonde tevreden baby! Ik hoop dat het voor jullie allemaal snel ook zo ver is; jullie zouden allemaal prachtige mama’s zijn! 💕
Alle reacties Link kopieren
Oooh Koekoekk wat mooi!! Wat fijn dat jullie kleintje het zo goed doet! Bevalling goed gegaan? Hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Kirsten enflamingo gefeliciteerd ! Fijn dames!
Koekoek wauw gefeliciteerd!! Hoe gaat met jou! Geniet ervan! (En vast ook af en toe ff niet ;))
Maya vind het zoooo spannend voor je :popcorn: hoe zit je er zelf in?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven