Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Malle en meetje pfff wat k... toch weer die teleurstelling !
Vanes ook echt balen op dat vlak met je man. Denk dat je in dit groepje net pech hebt, ken wel meer stellen waar de man minder zin heeft.
Nijntje van harte gefeliciteerd vrouw!! Wat heerlijk ! En ook opluchting ?
Maya hoe is bij jullie?
American :redrose:
Troelaa jemig wat een eikels en dan op moment dat je terecht boos bent dat in je gezicht gooien. Grmbl ... al zou natuurlijk niet gek advies zijn, maar doe dat op ander moment. fijn dat er nu wel wat onderzoeken komen.
Hier afgelopen week paniek echo, kruipen langzaam naar moment toe dat bij zoon mis is gegaan. Spanning loopt op. Maar man mag weer mee!! Stap voor stap :)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Nijn, gefeliciteerd met jullie dochter! :flirting:

Troela wat een overtrokken reactie zeg. Je hebt inmiddels zoveel meegemaakt, het is toch logisch dat je daar soms even boos over bent? Begrijpelijk dat je nader onderzoek wilt doen. Wellicht is er toch ‘iets’ en heb je bij je dochter geluk gehad dat het is gelukt. Ik zou dat ook heel graag willen weten zodat je concreet geholpen kunt worden. Veel succes met die zoektocht de komende tijd en houd je sterk :heart:

Mallelein wat balen dat je er weer vanaf bent gevallen. Wel goed dat je lijf goed lijkt te werken door de DIM.

Ik durf eigenlijk geen dingen te slikken, bang dat het averechts werkt. Zeker nu ik straks weer mag spuiten. Dan heb ik het ‘gelukkig’ ook niet nodig. Krijg bijna zin om de eerste spuit weer te zetten :facepalm:

Vanessa wat jammer dat je man weinig initiatief toont, zeker in deze periode. Wij zijn na 17 jaar ook geen konijnen meer en kunnen soms gerust 2 weken geen seks hebben, maar wij zijn wel op andere manieren intiem en erg verbonden met elkaar (gelukkig). Maar we gebruiken deze periode weer ovulatietesten en dan nemen we wel bewust weer vaker beide initiatief. We hebben toch een gezamenlijk ‘doel’. Ik heb ook geen raad voor je helaas. Waarom neemt hij eigenlijk geen initiatief? Hij wil dit toch ook? Knuffel voor jou, het is ook niet makkelijk soms.

Ik zit vandaag op dag 18. Ovulatietesten zijn wat vaag, wel heel donker maar ze drogen steeds lichter op. Vind het steeds lastig om te zien terwijl ik eerst zo enthousiast was over deze testen. Wel vruchtbaar slijm dus we zijn maar weer begonnen. Deze maand kan ik dus weer bewust even een NOD invullen! :D

Lieve Okkie, ik heb vertrouwen voor jou! :heart:
Naat misschien heb ik dit trouwens gemist maar hoe gaat het met je zus?

Vanessa wat ingewikkeld als je je man zo moet motiveren.. hier ook minder enthousiaste seks toen ik zwanger wilde worden na die miskramen en gedoe en verplichte karakter, maar toch in vruchtbare periode netjes; allebei elke twee dagen.. wordt het niet leuker van maarja je wilt iets 🙈
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd nijn 🙏🏻❤️
Alle reacties Link kopieren
Vanessa balen dat in je vb periode je man niet warm loopt helaas....

Koekoekk mijn zus gaat goed! Alweer 18 weken zwanger en alle echo’s en bloedonderzoeken zagen er goed uit. Wel wat vlekjes op een van de niertjes en daar krijgt ze nog extra echo voor, maar daar gaan ze nu toch niets mee doen tijdens de zwangerschap. Nog zes weken en dan zijn we de spannende 24 weken voorbij.
Zuslief geniet gelukkig volop!
Wauw wat goed Naat! Hopelijk niks geks met de nieren, maar als ik het zo lees zal dat loslopen. Jaa op naar de 24! Fijn om te lezen. Hoe gaat het met jou/jullie?
Alle reacties Link kopieren
Fijn hè, ben zo blij voor haar. Iedereen trouwens. Iedereen weet hoe lang ze bezig was en gunt het haar zo enorm.

Hier alles weer een beetje rustig. Zoontje doet het super, mega chill kind echt en zijn grote zus glanst in de rol van haar leven en ze zijn echt twee handen op één buik. Prachtig om te zien. Man bijna afgestudeerd, komende dinsdag moet hij op. En ik ben eindelijk ontzwangerd van die rare onverwachte mislukte innesteling die nog even tussen de Nuvaring door kwam. En dat was een pittig ontzwangeren ineens die extra dosis hormonen. Ik heb mezelf uit bed moeten slepen en zag t niet meer zitten allemaal. Depressieve gedachten. Dikke mist in mijn hoofd. Nul libido en vond mijn man, op wie ik echt gek ben normaal, echt walgelijk en hij moest vooral niet aan me komen. En onbeschrijfelijk moe. Dus ben blij dat die mist is opgetrokken want dit was geen kattenpis kan ik je wel vertellen.
Maar nu met goede moed verder, ik heb weer energie en voel me wederom mezelf en als ik weer ooit eens terecht kom bij de gyn, als ze de reguliere zorg oppakken, dan eens kijken naar sterilisatie. Want dit hormonencircus wordt steeds heftiger ben ik bang met die naderende overgang en ik kan geen zwangerschappen meer aan, punt. Ze gaan toch niet goed, dat die van mijn zoontje nog goed ging was een wonder en daar zijn we ons heel goed van bewust.

Hoe is de balans bij jullie, Koekkoek? Al gewend aan de nieuwe gezinssamenstelling?
Alle reacties Link kopieren
Maya snap ik helemaal met extra dingen slikken, heb het ook niet aangedurfd. Stomme ovulatie testen dan, gelukkig kun je het goed aflezen aan je slijm. Succes!
Wat lief van je vertrouwen, hou ik vertrouwen voor jullie :hug:
Naatje: pff blijft spannend bij je zus. Wat je zegt nog 6 weken en dan 24 weken. Met dat ik las dacht ik ooo maar 6 weken en toen dacht ik dat voor mij ook zo is, alleen heel ver weg voelt. Kan me simpelweg niet voorstellen dat nu wel voorbij de 21 weken ga komen.
Wat enorm rot van die hormonen, al herken ik het wel. Niet om je te ontmoedigen maar sterilisatie neemt niet menstruatie hormonen weg. Wat fijn dat jullie inmiddels je draai hebben gevonden! En wat heerlijk dat je man straks klaar is met studeren, gaat vast helpen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja Okkie bij jou ook aftellen. En snap dat het onvoorstelbaar is dat je straks langer zwanger bent dan je van je zoontje geweest bent. Dag voor dag gewoon.

En die sterilisatie zou zijn zodat ik gewoon echt zeker weet dat ik niet meer per ongeluk zwanger word. Die menstruatie hormonen kan ik handelen en overgangssymptomen kunnen we met hormonen gaan onderdrukken tot mijn 55e, dus dat zal wel los lopen. Maar nu zwanger worden, miskramen, ontzwangeren, dat nooit meer. Knip dan die leiders maar door alsjeblieft.
Jaa heel blij voor haar Naat!

Voor jou ook Okkie! Al snap ik dat het onvoorstelbaar is. Hopelijk gaat de tijd wat vlot voor je gevoel 😘

Naat wat heftig allemaal ja. Sowieso al wel hè dat ontzwangeren, maar zo met een niet goede innesteling tussendoor helemaal 😔 snap je wel wat betreft sterilisatie. Ik hoop ooit nog een derde te mogen krijgen, maar als ik dan keizersnede krijg mogen ze me wat mij betreft meteen steriliseren. Elke keer als ik aan de pil ga of ben geweest is het chaos daarna. Om te huilen! Hormoonwaarden op hol en een of ander labiel wrak; bah! Had ik niet gemist.. ik ben beter als ik zwanger ben 🙈 verder helemaal gewend hoor, meneer is ook al 9 maand! Bizar hoe mijn leven er vorig jaar uit zag of het jaar ervoor. Ik gun jullie allemaal een vooruitspoel knop naar een mooier moment met dikke buik en/of baby(‘s)! Veel liefs voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Snap dat helemaal dat ontzwangeren is echt een aanslag op je lijf :bigkiss:

Dag voor dag idd!

Duimen draaien voor de wachters hier!
Alle reacties Link kopieren
Voor de nipt nog even een echo laten doen blonde maar dat doen ze standaard volgens mij.
Balen dat er nog af en toe bloed is. Ik herken t maar al te goed.

Druk op zn ipad en telefoon Maya. Zn nieuwe hobby beurzen/handelen. Hij is gewoon onrustig. Ook bezig met een nieuwe baan en soll etc.

Hopelijk je piek nog gevonden Maya. We duimen weer mee.

Wat fijn dat alles goed gaat met je zus Naatje. Hopelijk steeds beter nieuws en wordt ze goed gemonitord.
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve dames,

Vanessa: Die bloedtest ziet er wel grondig uit. Ik hoop dat je niet bent opgelicht. Heb je al wat gehoord? Wat ontzettend balen dat er nog niet echt wat wordt opgestart en dat je man dan ook niet echt te porren is om het spontaan te laten lukken. Wij hebben ook soms tijden geen seks, maar nu met proberen is het soort van verplicht seksen ook wel weer leuk om het juist wel te doen.

Okkie: Aftellen tot die 20 weken echo! En super fijn dat je man mee naar binnen mag. Zeker met jullie geschiedenis. Heb je een voorgevoel met het geslacht? Ik hoop dat je het na die echo iets kan loslaten. Maar dat is makkelijk gezegd van mij.

Maya: Wat goed dat bij jullie het traject weer is opgepakt!

Blonde: Heel veel succes/plezier bij termijnecho deze week. Ik hoop dat het bloedverlies minder wordt.

Naatje: Wat een bijzonder mooie moederdagpost. En blij om te lezen dat het zowel met jou als jouw zus zo goed gaat.

Troela: Wat een stomme reactie van het ziekenhuis. Ik kan me voorstellen dat ze aangeven dat je hulp nodig hebt, maar geef dat dan ook in de vorm van aanvullende onderzoeken. Ik snap dat je boos bent geworden. Alsof 5 miskramen op basis van niets onderzoeken gewoon domme pech genoemd mag worden. Wat voor extra onderzoeken krijg je nu? Wat Vanessa zegt over 3 maanden niet zwanger worden begrijp ik niet helemaal. Mag je nu niet proberen?

Nijntje: Gefeliciteerd met jullie dochter!! Ik hoop dat de bevalling goed is verlopen en jullie nu heerlijk aan het genieten zijn op jullie mooie roze wolk.

Hier net als Mallelein en mmeetje weer van wachtbankje af. Flinke baaldag gehad en nu weer door naar volgende ronde.
..
Alle reacties Link kopieren
Nou wind.... volgens mij is ie nog niet eens aangekomen..
Ik en nog een forumer hebben heb via postnl verstuurd met t&t maar geen leverbevestiging gehad. Weet niet of je postnl aansprakelijk kunt stellen?
Man heeft nooit zon behoefte gehad dus tsja blijft lastig maar goed moet me er ook niet te druk om maken heeft toch geen zin.

Ik bedoelde dit, niet dat het moet maar dat eerder de uitslagen niet betrouwbaar zijn.
Onderzoek naar antifosfolipidensyndroom
Na een miskraam kunt u bloedonderzoek naar antifosfolipide-antistoffen laten doen. Dit wordt pas tien tot 12 weken na de miskraam gedaan. Voor die tijd is de uitslag namelijk niet betrouwbaar. De hoeveelheid antistoffen kan wisselen. Ook kunnen de stoffen vanzelf verdwijnen.
Als u antifosfolipide-antistoffen in uw bloed heeft, kunt u het onderzoek het beste 12 weken later herhalen. Vaak zijn de antifosfolipide-antistoffen dan verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Nijn gefeliciteerd!!! Heerlijk genieten van jullie dochter.

Alles dames die van de wachtkamer afgevallen zijn.. balen! Hopelijk komende ronde succes!

Okkie, wat een spannende tijd, kun je er ook wel een beetje van genieten?

Verder lees ik iedere dag met jullie mee en denk ook vaak aan jullie.. ben alleen niet zo goed in reageren merk ik :-$

Vandaag, volgens m’n eigen berekening, 6w3d. Ene dag meer kwaaltjes dan de andere dag. Over twee weken eerste afspraak bij de verloskundige. Lijkt zo lang te duren!
Alle reacties Link kopieren
Windgong ah nee, balen vrouw!
Vanes benieuwd of nog gaat lukken met die test, zou fijn zijn.
Ericoss komt geen eind aan dat wachten hè, zekerals je al vroeg weet. Beetje afleiding komende weken?
Hier: denk dat voorbij 24weken pas echt opgelucht kunnen zijn. Uiteraard blij met deze kleine! En ben blij als we 20wkn echo hebben gehad en voorbij zoons termijn zijn. Ook zal dat wel vreemd zijn. Zelf denk ik meisje, man denkt jongetje :popcorn:
Ik heb het meestal fout, man meestal goed haha!
Hoe gaat het met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Spannend Okkie. Wanner ben je zover?
Alle reacties Link kopieren
Nijn: Nog gefeliciteerd met jullie dochter.
Alles goed??

Heb hier nooit meer een up-date gegeven over mezelf.
Weet niet of jullie hier ook op zitten te wachten, maar even in het kort.
Inmiddels 2 weken geleden alweer een goede 20 weken echo gehad. Dus we zijn alweer op de helft !! Zo langzaam als het de eerste weken voorbij gaat, zo snel lijkt alles nu te gaan.
Super dankbaar dat alles er tot nu toe goed uit ziet en dat alles prima verloopt.

Lees nog steeds trouw mee, en gun iedereen hier zo dit geluk!! Houd vol meiden !!
Vanaf hier stuur ik wat geluk en liefde jullie kant op.
okkie
een paniekecho is natuurlijk nooit leuk, maar ben wel blij dat ze dan goed naar je luisteren en je laten komen. Hoop dat het wat 'verlichting' geeft voor dat moment.

maya
uiteindelijk een goede ovulatie kunnen vinden op je sticks? ben benieuwd wanneer je NOD is. duimduimduim

naat
zus alweer 18 weken! wow... hopen dat het niets te betekenen had die vlekjes.
Hoe was het dinsdag met manlief gegaan!?

windgong
verdrietig dat je weer van het bankje af bent...

ericoss
wat duren de dagen dan lang he...dat afwachten. sterkte.

babyboom
wat fijn te horen dat jullie een goede 20w echo hebben gehad. Blijft een raar gevoel dat ik (&troela &americangirl) dat ook al hadden moeten hebben. Geniet er maar dubbel en dwars van. Bedankt voor het sturen van liefde en geluk, right back at ya!

Hier de termijnecho gehad. Ondanks het bloedverlies (en de enorme zenuwen) gelukkig een prachtige echo. Zelfs een aantal dagen vooruit gezet.
Bloedgeprikt voor de nipt, nu 2w afwachten...
Durf het nog niet echt te vertellen, ml en ik hebben besloten te wachten tot na de nipt. Zeker omdat zl goed kapot was van de laatste mk. Maar merk wel dat ik het hem dolgraag wil vertellen, kan niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed gaat Babyboom.

Nog even spannend de nipt Blonde. Hopelijk snel uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle felicitaties dames!
Heb echt heel veel aan jullie gehad de afgelopen maanden (1,5 jaar). Kan het nog steeds vaak niet geloven dat we nu toch echt een gezonde dochter hebben na al die miskramen en stressvolle zwangerschap. Allemaal bedankt voor alle troostende en bemoedigende woorden hier.

Blonde en babyboom, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad:)
En okkie, jij bijna de 20w echo toch? Zo fijn dat je man mee mag!! Zal ontzettend spannend zijn maar we duimen allemaal voor jullie dat het allemaal goed is. Ik las ergens dat er verloskundigen/ gyns zijn die standaard een cervix meting willen bij de 20w echo. Lijkt me helemaal geen slecht idee.

Vanes, hou jij je nog een beetje staande?

En hoe gaat het met de andere dames?
Voor iedereen die van het bankje is gevallen :hug:

En ja Koekkoek, dat uitgerekend topic toen van ons...

Wij zitten echt op een roze wolk:) zo zwart als die wolk was na m’n eerste bevalling zo roze is hij nu:) Wat een verschil, en zo dankbaar dat ik dit mag meemaken.
Bevalling was wel even weer spannend, net als bij dochter 1 wilde deze er graag als superwoman uit komen. Dit keer tijdig ingegrepen en is het allemaal goed afgelopen. Wel weer heel blij dat ik in het ziekenhuis was. En een wonder dat ze zo lang is blijven zitten. Die afwijking bij de placenta zagen ze inderdaad. Ik denk dat de rust die ik genomen heb en dat ik alle adviezen heb opgevolgd echt geholpen hebben. Hematoom/ stolsel was ook zichtbaar. En de adviezen van de gyn uit België Voor bij de bevalling waren niet overbodig.

Ik hoop hier snel weer een groeiend lijstje met zwangeren te zien!! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Blonde ach wat blijft het dan spannend hè, hopelijk stopt vloeien snel en op naar goede nipt!
Babyboom wat heerlijk vrouw!!
Nijntje watfijn om te lezen! Altijd heel fijn geschreven hier met elkaar :bigkiss:
Hier: morgen 20 weken echo .... het is zeker zo fijn dat mensen met ons mee denken en meteen erop inspringen. Dat helpt enorm
Nu wel wat gespannen, maar is te overzien

Hoe gaat het op de wachtbank dames? En de stilgelegde trajecten of inmiddels weer opgestarte trajecten?
Alle reacties Link kopieren
Babyboom wat goed! Wat fijn! En ja hoor, zitten we zeker op te wachten, dus deel maar hoe het met je gaat.

Lieve meisjes die van de bank gevallen zijn :hug:

Blonde jeetje wat naar dat bloedverlies blijft. Hoe voel je je verder? En top dat echo goed was!
Snap dat je nog even wacht tot goede NIPT maar snap ook dat je staat te springen nu! Nog maar heel even wachten meid!

Okkie ach lieverd stapje voor stapje kruip je naar die prachtige maar voor jou ook vreselijke 20 weken toe.
Wat hoop je zelf dat het wordt? Vrienden van mij hadden het er best moeilijk mee dat hun kindje na hun overleden kindje weer een jongetje was, ze hadden meer afstand kunnen nemen van de angst dachten ze als het een meisje was geweest. Al is dat natuurlijk ook hypothetisch, want misschien waren ze dan net zo bang geweest.
Ach ja, wat het geslacht ook is, dit kindje is een bofkontje dat hij of zij bij jullie terecht komt :heart:

Vanes nog iets gelukt van gezelligheid met je vb periode of helemaal nul?
Nog iets gehoord van die bloedtest online?

Nijn wonderbaarlijk hè, dat je dat kindje dan toch in je armen hebt. Zelfs na drie maanden kijk ik nog vol verwondering naar hem. Wetend hoe klein de kans was op nog een goed eitje. Op een goede zwangerschap. Op een voldragen zwangerschap zonder complicaties voor die kleine jongen.
Wonderbaarlijk. En zo godsgelukkig makend.

Hier alles prima. Weer bijna de oude, al is mijn libido nog praktisch nul na die mislukte innesteling.
Maar komt langzaam terug, net als dat die mist in mijn hoofd nu echt zo goed als weg is.
Ik merk nu hoeveel energie de afgelopen jaren hebben gekost en manlief en ik zijn echt aan het bijkomen samen.
POP poli hier neemt niemand nieuw aan momenteel, maar ik kan altijd bellen als ik wil praten.

Manlief is trouwens met een 7 afgestudeerd! Nu wachten op diploma dat opgestuurd wordt. En lekker veel tijd samen.

Hoe verloopt het bij iedereen met opstart reguliere zorg? Mogen jullie alweer komen?
Ik mag sowieso nog niet langs de gyn voor waarden pre meno pauze want geen urgente zorg.
Alle reacties Link kopieren
En, Okkie, echo al gehad?! :D
Alle reacties Link kopieren
wat fijn dat de wolk zo roze is!

Okkie hoe was de echo??

Fijn dat je man is afgestudeerd naatje. Klein feestje waard.

Ja ja toevallig vandaag de uitslag gekregen net als een mede viva lid. Resultaten zijn gelukkig niet t zelfde. Wat je er van moet denken, ja weet t niet zo goed.

Hier de zorg weer opgestart werd gister einde dag gebeld. Nu wachten tot ongi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven