Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Ik breek even in voor Naatje. Elke keer als ik zwanger ben voel ik me precies zo. Momenteel 10 weken en ik kan bijna niets verdragen van mijn man. Zoenen, aanraken, het voelt heel onprettig. Dus ik kan me goed voorstellen dat het nog te maken heeft met ontzwangeren en/of hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Malle,
wat ontzettend vervelend om te lezen van jouw situatie op het werk.
Op je werk zou je juist afleiding moeten hebben en je prettig moeten voelen inderdaad. Persoonlijk heb ik een grote hekel aan mensen die klagen bij een ander, voordat ze jou zelf 'aanspreken' op jouw gedrag. Ik weet niet of jullie situatie afweten, maar dit klinkt wel zo. Juist dan was het netjes geweest om het eerst met jou te bespreken om te kijken wat jullie samen kunnen doen, zodat het samenwerken prettig gaat.
Zelf heb ik een tijdje geleden (om andere reden) ook wat gedoe gehad met een collega (toen noemde ik haar zelfs nog een vriendin). Mij heeft het geholpen om het maar te laten gaan. Negeren en alleen als het zakelijk gezien nodig is nog in de buurt te zijn van deze persoon en alleen nog zakelijke dingen met deze persoon te bespreken. Daarnaast andere mensen opgezocht om het leuk mee te hebben binnen werk. Mij heeft het wel geholpen, een hoop negatieve energie minder kan ik je vertellen. Maar ik weet niet of dat voor jou natuurlijk zo makkelijk gaat. Sterkte!
Ik heb geen ervaring met HSG maar wel van een aantal mensen gehoord dat het hen achteraf is meegevallen. Volgens mij moet je zorgen dat je voor de behandeling al pijnstillers hebt geslikt... Hopelijk valt het voor jou ook mee!

Naatje wat vervelend, maar helaas geen ervaring. Klinkt niet leuk in ieder geval.

Maya wat spannend weer! Ik hoop dat je nu eindelijk gewoon eens niet ongesteld wordt! Althans.. om de juiste reden dan hé ;-) niet omdat je cyclus weer zo van slag is.
Naat een vriendin van mij had dit ook van de nuvaring, dus dat zou kunnen. Ik herken het zelf ook; heb veeeeeel minder libido sinds we kinderen hebben en sowieso weinig zin in lichamelijk contact op knuffelen na met mijn man. Ik denk dat het bij mij samenhangt met slecht hormoonhuishouding door schildklierprobelemen..
Alle reacties Link kopieren
Naatje, niet herkenbaar, maar wat vervelend joh. Ik heb ook wel eens geen zin, maar dat is dan lichamelijk én mentaal. Het lijkt mij indd goed om eens met je arts te praten over de eventuele overgang. Zeker met je familiaire belasting.

Maya, ik ga zo hard voor je duimen! Ik spring echt een gat in de lucht als het bij jou raak ik!

Zonnetje, hoe is het met jou?

Bedankt voor jullie lieve woorden, meiden. Fijn om even te horen dat ik niet gek ben. (al horen jullie natuurlijk alleen mijn kant van het verhaal).
Het is ook zo moeilijk uit te leggen hoe rot vruchtbaarheidsproblemen zijn. Hoe dat doorsijpelt in alles wat je doet. Dat het mentaal zwaar is, maar dat je lijf uiteindelijk ook helemaal van de rel is en dat het logisch is dat je jezelf even niet bent. *zucht*.
Kom nou gewoon lieve baby'tjes, hier zijn zoveel lieve mama's die jullie met open armen verwelkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Mallelein, wat rot dat het zo vervelend gaat op je werk. En leest ook alsof leidinggevende partij kiest, terecht of niet , dat hoort niet. Bah, nare situatie. Zonnetje heeft al mooi omschreven wat mijn tip zou zijn, voor nu dan een dikke knuffel.
En helemaal juist wat je schrijft zoveel dames hier die met zoveel liefde voor hun baby zorgen, ik hoop dat deze onderweg is naar jullie allemaal :hug:
Wanneer mag je hsg.? Volgens mij heeft Vanes ook gehad in verleden :)

Naatje: ook een rot situatie, zoals jij het schetst ken ik niet. Wel schakelen tussen hormonen met reacties van m’n lijf wat ik echt niet herkende. Voor m’n endometriose moest ik overstappen op andere anticonceptiepil: nergens zin in hebben, negatief over alles, niets interesseerde me nog, m’n hele lijf deed zeer. Na een maand trok het bij en trok het juist hele goede kant op. Met die anticonceptiepil juist meer emoties voelen ipv vlak , meer energie, meer behoefte aan seks e.d. Maar het was echt geen gezellige maand. Als je niet vertrouwt, kan je altijd naar huisarts. Hormoon wisselingen zijn echt k...:hug:

Maya spannend Meis! Ik hoop dat menstruatie lekker weg blijft.
Alle reacties Link kopieren
Malle ik denk dat je het nooit echt helemaak kunt uitleggen aan iemand die er zelf niet mee te maken heeft.. zeker niet aan iemand die met zoiets naar een leidinggevende stapt.
De oorzaak van haar zogenaamde probleem is nl niet zakelijk maar privé.. als ze gewoon zakelijk met je omgaat hoeft een privé probleem het werk niet in de weg de staan lijkt me. Haha sorry ik kan hier echt boos van worden.
Maargoed het kan misschien nooit kwaad om eens met iemand te gaan praten, voor jouzelf. Heb daar op het laatst ook een tijdje aan gedacht.

Lief dat je het vraagt. Hier gaat het over het algemeen eigenlijk harstikke goed. Ik krijg alleen echt te weinig beweging en daar baal ik van, maar ben daarnaast na een hele dag thuiswerken ook best wel moe. Dus moet mezelf er even toe zetten om weer wat te gaan bewegen.

Okkie gaat het bij jou ook goed??
Alle reacties Link kopieren
Malle, wat naar zeg op je werk. Daar kan je veel last van hebben. Hoop dat het snel weer prettiger is.
En fijn dat je die hsg krijgt. Ik heb m jaren geleden ook gehad. Zou echt pijnstillers nemen vooraf, als het goed is krijg je die ook. Bij sommigen valt het mee en bij anderen niet (helaas behoorde ik tot die tweede categorie). Maar ik dacht vooral: ik wil een kind en bevallen zal nog tig keer erger zijn;)

En voor jou ook vervelend Naatje.. ik had wel een veel lager libido bij slikken van de pil. Ging een wereld voor me open toen ik stopte na ik weet niet hoeveel jaar:) Met nuvaring Geen Ervaring. Kan daarmee te maken hebben of met de vervroegde overgang.

Okkie, welke pil moest jij nemen ivm de endometriose? Voor mij straks anticonceptie ook belangrijk ivm de Adenomyose. Voor het voorkomen van een zwangerschap hoef ik voorlopig geen anticonceptie te nemen :facepalm: (moet er nog niet aan denken..)

Zonnetje, fijn dat het goed gaat! Beetje wandelen misschien tussen de middag?

Vanes, hopelijk heb je iets aan de uitslag!


Blonde, wat fijn van de nipt!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er wel wat herkenning is! Is dus iets hormonaals en niet heel raar, ik dacht echt dat ik gek werd zo ongeveer. Kan er niets online over vinden.
Zoals hier ook al gezegd werd, weet even niet meer door wie, het voelt een soort van niet goed als hij me aanraakt aan mij borsten of billen of zo. Alsof iemand die je niet kent dat doet, alsof er ineens iemand je betast in een café of zo. Die “blijf van me af” reactie krijg ik steeds.
Nou ja ik probeer de Nuvaring nog drie maanden en als het over drie maanden niet minder is zal het daar van komen want dan moet ik toch wel ontzwangerd zijn lijkt me ;)

Maya ik had helemaal nog niet op jou gereageerd! Ik hoop zo dat je niet ongesteld wordt en je deze maand nog een knaller van een test te zien krijgt :flirting:

Zon fijn dat je je goed voelt, bewegen kun je ook doen door lekker de radio aan te zetten en flink mee te dansen terwijl je de vaatwasser inruimt he. Of een lesje Zumba meedoen online bijvoorbeeld?
Lekker stuk gaan fietsen als je je laptop hebt dichtgeklapt of juist voordat je begint?
Als je zo moe bent, zou ik een soort beweging kiezen waar je energie van krijgt, niet iets wat je niet leuk vindt.

Mallelein precies wat je zegt, een vruchtbaarheidsprobleem draag je bij je en verweeft zich met je leven.
Als een soort van monstertje kan het zich een weg door alles heen vreten, door de manier hoe je naar jezelf kijkt, de manier waarop je naar je relatie kijkt, de manier waarop je naar anderen kijkt. Het nodigt ook dat andere gezellige monstertje uit, jaloezie. Ik zag mijn zus kapot gaan van de combinatie van jaloezie en schuldgevoel daarover naar mij toe toen ik zwanger was.
Alles kan het een beetje aantasten en ik kan met zekerheid zeggen dat er een groot verschil is in hoe man en ik de wereld zagen voor en nu na de miskramen.

Als je collega dat niet kan zien dan is ze een heel gelukkig en gezegend mens want voor haar is er geen voor en na.
Zij werd gewoon zwanger en kreeg als logisch gevolg een kindje. Heel logisch voor haar, voor jou helaas niet. En dat zij zich daar op één of andere manier ongemakkelijk onder voelt dat door jou haar fijne veilige logische wereld is aangetast, neemt ze jou nu kwalijk en klaagt er zelfs over achter jou rug.
Alsof zij het is die hier lijdt. Ik heb wel een mening daarover ja, ook al hoor ik natuurlijk alleen jouw kant van het verhaal. Maar ik zou het toch niet in mijn hoofd halen om te klagen als ik haar was.
Ik word net als Zon hier heel boos om.

Maar daar heb je niet zoveel aan want het moet wel opgelost worden. Maar weet dat ik achter je sta en spui hier lekker. Dat lucht op. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Malle jij kan dat. Idd uurtje van te voren 2 zware pijnstillers nemen en vooral niet vergeten te ademen en proberen te ontspannend. Het is een kort onderhoud. Hou vol.

Naatje wat raar. Nooit van gehoord. Sterkte. Klinkt niet fijn.

Spannend Maya.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje vrij standaard : cerazette minipil zonder stopweek. Werkt(e) heel goed bij mij. Zit wat meer progesteron in en minder oestrogeen, mijn lijf reageert daar heel goed op. Lees ook verhalen van juist tegenovergestelde. En je voedingspatroon aanpassen is ook helpend, bij mij is te veel brood echt no go voor m’n lijf, koolhydraat arm brood daarentegen is prima. Melk e.d. Reageert m’n lijf ook slecht op. Het is onderzoeken wat bij jou wel of niet helpt. Ik had gelijk na bepaald product sterkere klachten dus dat is makkelijk wegstrepen..
Alle reacties Link kopieren
@Vanessa: Ik hoop dat een pilletje hier en daar het gewenste effect gaat hebben!! Is de IUI alweer volledig opgestart? Heb je al zicht op een afspraak?

@Mallelein: Wat rot om te horen dat je je onveilig voelt op werk. En wat ontzettend on-empathisch van deze collega. Als ze zwanger is zou ze toch moeten begrijpen hoe die wens is? Dat het lastig verplaatsen is in iemand die al tijden bezig is begrijp ik nog wel, maar dit is wel tegenovergesteld.
En natuurlijk sijpelt die wens door op alles. Op de stomste momenten schiet het door je hoofd. Heb je het er met je leidinggevende over kunnen hebben? Weten zij ervan? :hug:

@Zonnetje: Verbazend dat jij ook zoiets op werk hebt gehad. Van mannen begrijp ik het enigszins, maar vrouwen onder elkaar..? En qua beweging zou ik zeggen iets van een zwangerschapsclubje? Zwemmen, yoga?

@Naatje: Herkenbaar mbt libido. Ik ben ooit aan prikpil geweest en verschillende soorten pillen en nu al jaren niets. Allemaal verschillende soorten invloed op humeur en libido. Nuvaring geen ervaring mee. Je bent pas 4 maanden geleden bevallen, hebt een vroege mk gehad en vroege overgang. Lijken me genoeg redenen. Is man een beetje begripvol? Toen ik DIM ging googlen kwam het op mij over alsof dat misschien zou kunnen helpen.

@Maya: Menstruatie doorgebroken? Of juist niet natuurlijk. Duim duim. Al getest?

@Troela: Hoe gaat het? Al onderzoeken gehad?
@Moos: Hoe gaat het met jou?

Ik heb vandaag getest. En ben zo blij en in schok. Ik heb veel maagzuur, maar verder niet echt iets. Ging helemaal af op mn borsten en die voel ik niet. En die voelde ik met 1e zwangerschap onwijs en met miskraam niet. Maar vandaag 13 DPO en een streep. :)
Please blijf plakken! Ik zou dan uitgerekend zijn op precies dezelfde dag als ik dit jaar het vruchtje ben verloren.

https://www.mupload.nl/img/prvnqgslmdz.jpg
..
Windgong, gefeliciteerd! Ik heb je een pb gestuurd :)
Alle reacties Link kopieren
Windong, wat een super fijn bericht!
Hoeraaa voor jou. Laat dit kindje er mooi 8 maanden nog zitten :cheer2:
Voel je je goed?
Alle reacties Link kopieren
Wow Windgong gefeliciteerd meid! We gaan er gewoon vanuit dat dit een lief klein baby’tje wordt!

Door jouw berichtje.. ben ik zenuwachtig. Ik heb minimaal bruinverlies en dat is meestal een slecht teken, maar ik ben vandaag zò moe en sinds gister ook veel maagzuur, vandaag eind van de ochtend heb ik dat er ook echt uit gespuugd, kwam zo omhoog.

Maargoed door de bruinverlies heb ik geen verwachtingen maar toch voel ik me anders als anders, ik heb echt zenuwen in mijn maag.

Gisteravond is een vriendin bevallen (en twee weken geleden een andere) dus hier in de Babyboom. Geeft toch weer even strijdlust als je die prachtige kleine snoetjes ziet!
Alle reacties Link kopieren
@Drijfzand: Je hebt een pb terug! Denk ik... 2x een poging gedaan :-$

@Moos: Dank je wel! Ja iets misselijk en darmen in gevecht met baarmoeder. Maar darmen heb ik wel vaker. Hoe gaat met jou?

@Maya: Spannend!!!! Je anders voelen klinkt positief. Wanneer ga je er een testje aan wagen?
..
Alle reacties Link kopieren
Aaaah windgong, wat fijn! Gefeliciteerd!! Ik hoop op een mooie plakkert en een hele fijne zwangerschap voor jullie! :heart:

Maya oh wat spannend zeg!! Wat zou het toch fijn zijn als het ook voor jullie eindelijk raak is! Ik duim voor je meid! Bruin verlies hoeft niet altijd wat te betekenen. Weet je nog, Blonde had het ook! En die is toch echt ook nu prachtig zwanger. Ik snap dat je er niet in gelooft, maar ik hoop het zo voor je!

@windgong.. zwangerschapsgym en zwangerschapsyoga zitten hier niet echt in de buurt. Daar heb ik in het begin al eens voor gekeken, erg jammer. Zwemmen overweeg ik ook, maar is een ontzettend gedoe nu door corona. Reserveren, niet mogen omkleden, douchen etc. De sportschool gaat binnenkort weer open misschien, maar eerlijk gezegd zie ik het ook nog niet zo zitten om tussen andere heigende mensen op zo'n loopband te staan, corona technisch. Volgende week dan toch maar weer fietsen en lopen proberen op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Windgong ohhhwat heerlijk vrouw!! :cheer: wat een dikke strepen!,
Zere borsten zegt niets, ik had deze zwangerschap begin ook geen zere borsten, dikke paniek over. Verloskundigezegt dat meeste kwaaltjes “pas” komen na week 6-7
Maya ik zenuw vrolijk met je mee! Wordt weer even echter als je het in je omgeving ziet :) wannee wil jeeventurrl gaan testen?
Zonnetje ik ben ook aan het wandelen geslagen, vindt het niets aan maar goed je moet nu wat. Doe er een luisterboek bij aan , misschien ook wat voor jou

Moos, vanes hoe gaatbij jullie?
Jaaaaaaa windgong gefeliciteerd meid wat een super nieuws. Lekker genieten ik duim voor een plakker.

Hier eerste gedeelte stolling binnen gekregen was goed. En kreeg gister onverwachts telefoon dat chromosonen onderzoek al binnen was en dat was helemaal in orde. 15 juni nog afspraak staan voor de rest van de uitslagen. Wij hebben besloten heel even alles af tewachten en daarna pas weer verder tegaan en nu eerst even de dingen doen die we willen doen. Dus ga volgende week eindelijk een andere droom verwezenlijken en me borsten laten vergroten.

Zal dus wat minder op het forum zijn. Maar even het zwanger worden los laten en op andere dingen richten

Denk wel aan jullie allemaal ❤️
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker zwanger hoor windong.
Wat fijn voor je!

Maya, wat spannend. Helemaal als je ook nog eens moest overgeven.

Hier gaat het wel ok. Ik had vorige maand weer een positieve test maar werd een week later alsnog ongesteld.
Was al blij dat een curretage bespaard werd.
Alle reacties Link kopieren
Moos :hug:

Windgong jaaaaaa super zwanger! Ik hoop dat dit een mooie plakbaby is!

Maya oohhh verdorie wat spannend meis!
Moos 😔 wat vind ik dát kut voor je. Gadver! Ik had zo hard voor je gehoopt. Dikste knuffel die ik kan sturen naar jou!

Windgong hopen op een plakker! Gefeliciteerd 🥳
Alle reacties Link kopieren
Moos ach meissie wat k... toch :hug:
Troelaaa wat fijn dat uitslagen terug zijn, hoe zijn die uitslagen voor jou?
Borstvergroting: vanwaar deze wens?
Maya hoe is het vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Wind jazeker. Va woensdag gaan testen en bij pos ovu bellen end an is het erop of eronder.

Wat goed je Pos test. Hopelijk een mooie zwangerschap.

Ik duim voor je Maya.

Wow Troela, dat is ook heel spannend zeg. Wel fijn dat alle uitslagen tot op heden goed zijn.

Blijft super K voor jullie Moos.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Troela, veel succes met het realiseren van die tweede droom! Zo’n operatie is ook niet niks geloof ik. Ik wilde dat ‘vroeger’ ook altijd, maar denk steeds “eerst maar eens kinderen krijgen” maar ja.. gek hè, dat je dingen uitstelt voor iets wat ook helemaal niet zeker is.

Moos.. wat ontzettend klote weer :( Kan er niets anders op zeggen.

Hier nog geen nieuws. Had de menstruatie toch wel al verwacht. Maar ik doe geen uitspraken of voorspellingen aan de hand van wat ik voel want dat je lichaam je flink voor de gek kan houden is een understatement. Zeker de mijne in al zijn onregelmatigheid. Ik vind het zo klote dat je lijf soms signalen doorgeeft waar je hoop van krijgt en dan keihard de deur in je gezicht krijgt.

Mocht het toch doorbreken dan weet ik in elk geval dat we weer verder kunnen met de eerste IUI dus dat geeft gelukkig wat uitzicht om ergens naartoe te leven.
Alle reacties Link kopieren
Wil je gaan testen Maya en tot wanneer wacht je af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven