Het wachtbankje - Tussen ovulatie en menstruatie--deel 12

25-10-2019 14:08 4462 berichten
Het vervolg op deel 11 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Om misbruik van de gezamenlijke nick te voorkomen staat het wachtwoord niet meer in de openingspost, maar is deze via een persoonlijk bericht via de schrijfsters te verkrijgen.

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Yenthe_8725-41832/321e kindje, MA in januari 2019 na 10 weken zwangerschap
Mallelein25-122432/391e kindje, miskraam in december '18
Vanessakusje1987?2533/462e kindje, mk 2015 18 wk, mk 2016 13 wk, 2017 gebr vl met 15 wk, kindje geboren met 33 wk

Zwanger in december! :cheer2:
Bacon
Zwanger in januari! :cheer2:
Zonnetje1989
Troelaaa89 :redrose:
KirstenvdVeen
AmericanGirl :redrose:
Blonde83 :redrose:
Babyboom31
Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite
Zwanger in april! :cheer2:
Blonde83
Zwanger in september! :cheer2:
Maya88
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 27-11-2020 11:11
45.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prettymama schreef:
06-12-2019 20:49
bacon gefeliciteerd en wat prachtig hoe je dochter reageerde dat is echt goud waard!

Hier vandaag een positieve ovulatietest gehad dus ik mag weer aansluiten op het wachtbankje.
Ik ook een positieve ovulatietest dus wachten we samen af, spannend weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb m gevonden!

Eten voor je eisprong
Bruine rijst
Bonen
Linzen
Citrusvruchten
Noten
Zaden

Eten tijdens de eisprong
Zalm
Sardientjes

Eten na de eisprong
Wortels
Boerenkool
Pompoen
Spinazie
Aardappelen
Granaatappelsap
Vitamine D

Verder hield ik me heel goed aan het “warme voeten, warme buik” principe. Komt uit de oosterse geneeskunde. Die zeggen dat een “koude baarmoeder” de innesteling verslechtert/voorkomt, dus dat je na je eisprong er alles aan moet doen om je baarmoeder “warm” te houden.
Dus: goed je voeten (want kou trekt omhoog) warm houden met sokken, pantoffels en je buik door langere truitjes aan, kruikjes, dekentje over je heen s avonds etc. En geen rokjes/jurkjes aan liefst.
Daarnaast ook veel warm en pittig eten eten en te koud eten en drinken vermijden. Ik ontbeet met omeletjes met spinazie en Chili vlokken bijvoorbeeld, veel thee drinken overdag en s avonds ook mijn eten pittig maken. Geen sap, melk etc direct uit de ijskast.

En granaatappelsap drinken voor een goede innesteling.

En dan nog was t niet direct raak hoor na de eerste mk, en was het toen het na zeven maanden wel raak was die zwangerschap ook weer mis, dus nul garantie. Maar het geeft je wel het gevoel iets zelf te kunnen doen en dat vond ik persoonlijk heel erg fijn!

Moos: ik was ronde na curretage direct zwanger en ik moest ook direct die ronde proberen van mijn fertiliteitsarts. Ook al mocht ze dat advies officieel niet geven zei ze, onze het mom van laat het eerst helen. Maar ze gaf aan dat de praktijk haar wat anders leerde en dat juist de eerste ronde na curretage veel vrouwen zwanger worden.
Van daaruit is inderdaad scratching ontstaan, vanuit die praktijkervaring van artsen.
Nederland loopt echt achter hoor...
Alle reacties Link kopieren
Tnx Naatje!

Spannend Prettymama en Brigitte! Ik duim voor jullie.

Okkie. Ik had even gemist dat je al zo lang aan het vloeien bent. Wat een ellende joh! Hoe voel je je?
Even kort; june gefeliciteerd!

Bacon huilen hier! Wat Lief je dochter!
Alle reacties Link kopieren
Naatje: dank je wel voor je lijstje, ik heb hier ook nog ergens zo'n lijstje liggen. Hoe is het nu met jou? Nog nare dromen?
Mallelein: ja beetje gedoe, nam het weer beetje af, nu neemt juist weer toe. Mijn lijf is hard bezig om het laatste beetje weg te werken, maar lijkt het niet voor elkaar te krijgen. Vandaag maar weer aan de vrouwenmantel begonnen, kijken of dat iets gaat doen. Ik voel me best wel redelijk goed. Het is wel oké om nu een soort van gedwongen rustpauze te hebben, kunnen man en ik ons samen richten op zoontje* zo met Sinterklaas (dat is klar dan) feestdagen en zijn geboortedag in het zicht en dat is fijn en moeilijk en confronterend :)
Hoe is het nu met jou?
PrettyMama en Brigitte Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Okkie dromen gaan af en aan, helaas niets aan te doen, ik zal t toch moeten verwerken allemaal...
Ik moet zoveel aan jullie denken deze maand...lijkt me heel moeilijke tijd. Inmiddels wel plannen voor de kerst gemaakt? Je gaf aan dat niemand het durfde te vragen toch?

Heeft het zin nog een keer pillen in te brengen misschien als het zo lang blijft zitten of nog een check te doen? Bij mij bleek toen t bloeden zo lang duurde bij de laatste check dat mijn baarmoeder inmiddels schoon was maar er een stukje weefsel vastzat in m’n baarmoedermond, dat heeft de gyn er toen uit getrokken (dat is geen fijn gevoel kan ik je vertellen :bonk: ) en toen was het heel snel over.
Alle reacties Link kopieren
Okkie ik denk ook aan jou. Eigenlijk aan iedereen die een dierbare heeft verloren. Zoveel mensen die er nog gewoon hadden moeten zijn! :(

Prive is dit voor ons ook een verdrietige tijd, de eerste Kerst zonder mijn zwager. Mijn zus en de kids missen hem zo. Ik trek me deze komende maand even een beetje terug om wat minder bezig te zijn met zwanger worden en wat meer bezig te zijn met de mensen die we liefhebben. Koesteren wat er nu is :heart:

Ik ben dus in elk geval vannacht ongesteld geworden, dus op naar ronde 21 en hopelijk brengt volgend jaar ons veel goeds. Ben wat aan het lezen over hormoonbalans, erg interessant en logisch allemaal! Ik denk dat ik op dat gebied wel aardig wat veranderingen kan toevoegen qua beweging en voeding. Dus dat wordt mijn nieuwe uitdaging voor 2020.

Tot volgend jaar meiden. Dikke knuffel voor iedereen :hug:
maya88 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 19:26
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Maya heel veel sterkte in deze moeilijke maand....Feestdagen zijn alleen leuk als er niemand ziek of overleden is!
Heel veel liefs en tot 2020 lieverd.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Maya, wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden. Ik had jullie zo nog even een mooie stunt voor het einde vh jaar gegund. Heel veel sterkte de komende maand ook met het verlies van jouw zwager. Voornamelijk ook voor zus en kinderen :hug: hopelijk hebben jullie steun aan elkaar. Knuffel!

Okkie ook veel sterkte voor jullie met deze moeilijke tijd van het jaar. Heel goed dat jullie het verdriet er ook laten zijn. Dikke knuffel! :hug:

Ik vraag me trouwens af hoe het met American is. Heeft zij de laatste tijd nog iets geplaatst over een nieuwe tp?
Ik heb er misschien over heen gelezen omdat ik wat minder actief ben.

June gefeliciteerd!! Vervelend dat je zo'n heftige bevalling hebt gehad. Hopelijk ben je snel weer een beetje op de been.

Hier is het eigenlijk heel rustig. Geen pijn aan mn borsten. Geen steekjes of borreltjes in mn bm.. of t nou iets betekend of dat het door het gebruik van dim komt: ik vind het heerlijk! Ik voel me echt een stuk beter dan gebruikelijk in de laatste week voor ms.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat verdrietig lieve Maya.
Ik wens jullie nu al dat 2020 maar een heel bijzonder jaar mag worden, met als andere hier die al zo veel geduld moeten opbrengen.

Zon, wat fijn dat je geen klachten hebt.
Ik moet ook mijn laatste zwangerschappen denken, en juist toen was het raak :heart:

Hier een brakke Moos, na maandenlang geen wijntjes is even goed in de lampen gehangen :facepalm:
Wordt een lekker brak dagje.

As vrijdag hebben we scratching en plasmacellen onderzoek en een intake in de nieuwe kliniek in Duitsland.
Willen toch ook hun visie horen op ons verhaal.
Vind het toch weer heel spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maya pff ja heftig al die eerste keren zonder... groot gelijk om je te richten op wat nu is. En wat ontzettend balen van je menstruatie! Op naar 2020 inderdaad!
Wat heb je gevonden over hormoonbalans?
Zonnetje och wat fijn dat je een stuk beter voelt, hopelijk goed teken!
Moos haha heel goed vrouw, even lekker los! Veel plezier met je brakke dag. Natuurlijk is dat spannend, hoe kom je bij deze kliniek terecht?
Dank Naatje en Zonnetje het is echt een bizarre maand met mega downs, maar nu ook een enorme up, want ik ben voor het eerst tante geworden! Een lichtpunt in deze moeilijke tijd
vanessa
weten ze waar je ijzer aan ligt bij jou?

nijn
alweer wat opgeknapt?

mallelein
ik herken idd je zoektocht naar ‘wat was er toen anders?’
ben zelf ook met gezond leven & eten bezig, helaas alleen niet alle stress zelf in de hand :@@:

naat
thnx voor het lijstje, kan er altijd rekening mee houden toch?!

okkie & maya
heel veel extra sterkte deze maand
eigenlijk voor iedereen die het nodig heeft :heart:
ik ben mij ook aan t inlezen in de hormonen, interessante (maar ook ingewikkelde) materie.

zonnetje
wat fijn dat het je meer rust geeft.
ik zit ook over DIM na te denken, maar wacht nog heel even totdat er wat meer duidelijk is over mijn ‘natuurlijke’ lage progesteron waarde.

moos
good 4 you :cheer2:
heel veel succes in Duitsland

okkie
van harte!!!! :flirting:

ik heb mijzelf zowaar in de tabel kunnen invoegen :yes:
vroegste dag NOD is gekomen en gegaan, maar als ik echt pas zo laat een eventuele eisprong heb gehad bereid ik mij maar voor op een laaaaaaaange cyclus....
Alle reacties Link kopieren
He Okkie wat leuk, gefeliciteerd! Ik ben dit weekend ook (weer) tante geworden. Geloof me, het is echt super leuk om tante te zijn! :heart:

Moos lekker brakke tak zijn vandaag! Ik weet niet hoe met jou zit, maar na dat soort avonden denk ik altijd.. hoe deed ik dat 'vroegah' toch :rofl:

Ooh Blonde wat spannend.. Wanneer verwacht je je laatste nod dan? Hoe voel je je?
Dim is (voor zover ik heb gelezen) om er voor te zorgen dat je oestrogeen beter in balans komt, zodat je oestrogeen niet het progesteron overheerst. Ik weet niet zeker of je er baat bij hebt als je progesteron laag is. Nouja ik ben geen arts oid. Ik ben het op goed geluk gaan slikken omdat ik vind dat ik wat tekenen van oestrogeendominantie heb. En het lijkt bij mij in ieder geval te werken tegen de hormonale acne en rosacea.
*
anoniem_171749 wijzigde dit bericht op 11-12-2019 21:55
0.00% gewijzigd
naatje2000 wat leuk om te lezen! Ik was dus bang dat ik mijn buik te warm maakte omdat ik altijd heel warm kleed en douche enzo. Maar dat is dus goed. Ik dacht juist dat warmte niet goed was maar dat zal dan wel zijn vanaf dat je echt zwanger bent want mocht bijv van mijn verloskundige niet in een heet bad het eerste trimester bij mijn vorige zwangerschappen.
zonnetje
op basis van vorige 2 cyclussen was NOD 7 dec.
als ik er vanuit ga dat ik pas op dag 25 een eisprong heb gehad (wat de ov testen lieten zien) dan is NOD uiterlijk 18 dec, nog een heeeeeeeeele lange zit dus :nut:
Hi All,

Maya :hug: sterkte deze maand! Lekker genieten van elkaar! :heart:

Blonde uitgaande van je late ei, hoeveel dagen moet je dan nu nog op de wachtbank?

Moos ah lekker toch weer een keertje los. Heb je je kater overleefd? :lol:

Hier afgelopen weekend het aan de families verteld. Leuke reacties :love: , maar iedereen in de stress over hun vakantie haha. Eerst maar eens de eerste echo afwachten.
Ik voel me verder wel oke, heb vooral op en af maagzuur en heb al een andere bh aan omdat de zeikant van mijn borsten zo pijn doet. Verder dromen dromen dromen haha
Alle reacties Link kopieren
Ohjee Blonde dan zou ik toch maar uitgaan van een late eisprong en een nod van 18 december. Spannend hoor!

Fijn dat je je goed voelt Bacon! Wanneer heb je de eerste echo?

Zitten er verder nog mensen op de wachtbank?
Alle reacties Link kopieren
Knuffel Maya, echt verschrikkelijk voor jullie allemaal.

Heel veel succes vrijdag Moos, van scratchen hoor je veel goeds. Ik heb er om gevraagd maar bij mij wilde ze t helaas niet doen i.v.m. kans op vroeg geboorte en losscheuren placenta.
Maar ik zei juist t probleem is verankeren en misschien gaat dat dan juist veel makkelijker. Maar ze waren voor mij niet overtuigd helaas.

Ja Blonde, aan mn stollingsafwijking.

Jij ook sterkte Maddies.

Fijn dat ze positief waren bacon. Blijft spannend.
Alle reacties Link kopieren
@Zon: Kan je iets meer vertellen over dim?
Heb even gegoogeld maar komt verschillende supplementen tegen
Hoe ben je er precies bij gekomen? En welke gebruik jij en wat doet het precies?
bacon
wat heerlijk van die liefdevolle reacties van de families
late ei is nu nog 9 dagen op die *piep*bank...

zon
ja ga ik nu ook maar gewoon doen.
vanmiddag telefonisch consult met gyn over progesteron, misschien dat ze nu met vermoeden laat ei zegt dat ik nogmaals moet prikken.
Alle reacties Link kopieren
Babyboom
Ik heb dim aov 1009 te koop bij holland en barret.

https://orthovision.nu/blog-post/dim-su ... voordelen/

Ik heb veel last gehad van pms achtige klachten..of nouja wat is veel, et zijn vast mensen die het erger hebben. Maar denk aan veel misselijk na eisprong , maar ook minder lange LF

Hou er wel rekening mee dat als je het slikt, je de eerste periode veel last van hoofdpijn kunt hebben. De eerste week had ik dit. Daarna geen last meer van gehad.

Hier vandaag op dag 27 al oud bloed gespot. Beetje aan de vroege kant of ik zit mis met wanneer mn ei is geweest. Maar zal morgen wel ongesteld worden denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je pb blonde over progesteron waarde prikken. Wij lijken deze ronde beetje in zelfde schuitje te zitten.
Burg23 schreef:
09-12-2019 23:01
Ik stuur je pb blonde over progesteron waarde prikken. Wij lijken deze ronde beetje in zelfde schuitje te zitten.
gevonden! :sherlock:
advies gyn was idd nogmaals prikken op progesteron, lage waarde kan te maken hebben gehad met de timing... we gaan het zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven