Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

28-04-2017 18:34 3375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ons topic vol was, een nieuwe gestart waar we verder kunnen gaan.

Zit je ook op t wachtbankje? Schrijf gezellig mee!
Hoi Elza welkom, inderdaad gek van dat overgeven en die misselijkheid. Maar inderdaad kan van alles zijn.

@pluis: Lastig zo'n nacht. Elke ochtend testen lijkt me ontzettend vermoeiend. De keren dat ik een test heb gedaan kon ik ook niet slapen en heb ik bijgevolg één keer ook rond vijf uur 's nachts getest. Dat ga ik toch nooit meer doen. Vanaf nu wacht ik braafjes tot dag na NOD om te testen en dan bij uitblijven van menstruatie om de twee dagen. (of dat plan ik nu toch).

zucchini en LouiseMarie wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje. Morgen NOD, ben echt benieuwd of ongesteldheid gaat doorkomen en zo niet ga ik overmorgen testen. Op zich denk ik dat ik niet zwanger ben, daarmee dat testdrang ook wat minder is.

Innnekke lastig om niet echt te weten waaraan je toe bent. Maar veel seks en vakantie klinkt goed dus afwachten maar.
Spannend allemaal, wel fijn om hier met elkaar te kunnen kletsen!

@Inekkkke, die ovulatietesten hebben mij wel een beetje duidelijkheid gegeven, maar de echte duidelijke streep heb ik ook nooit gezien. Ik ging meer op de signalen van mijn lichaam af en dat klopte met de oplopende ovulatietesten.
Achja, je hebt in ieder geval de vakantie goed benut en nu is het maar weer afwachten.

@Olifantje89, ik heb ook niet het idee dat ik zwanger ben. Maar vond het wel raar dat ik gister dezelfde klachten had als vlak voor de menstruatie en dit nu weer helemaal afgezakt is en er tot nu toe nog niks is. Logisch gezien kan het ook nog gewoon een week duren (late eisprong), dus ik wacht ook maar geduldig af.
Thanks voor de reacties.
Ik vond het al met al niet stressvol, al klinkt dat misschien wel. Mijn nachten zijn altijd gebroken dus dat vind ik ook geen punt. Werk onregelmatig dus heb geen ritme.

Ik ervaar nu vooral rust. Alsof alles wel goed komt. Erg fijn :)
Verder ook allemaal dingetjes die gebeuren hier prive en in omgeving, allemaal leuk en spannend.

Ik hoopte bij iemand al goed nieuws maar we moeten blijven wachten.
Ik denk dat ik van het wachtbankje ben aan het vallen :cry:

Net op wc bij het afvegen veel witverlies met mini beetje bruinig slijm en mini beetje helder rozig slijm.
Meestal heb ik bij ongesteldheid eerst wat bruinverlies. Dus vrees dat morgen wel zal verder zetten :(

Wel bizar in mijn hoofd was het steeds eisprong en dan +14 dagen en dan ongesteldheid en dacht dat eisprong na achtste pas was.
Dus waarschijnlijk was het dan toch wat vroeger rond 5de of 6de? Donkerste ovulatietest was er de 6de.
Hmm, jammer @Olifantje89! :|
In welke ronde zitten jullie nu?
zucchini dit was denk ik ronde 8, dus als ongesteldheid doorzet gaan we naar ronde 9
(bezig sinds januari 2017). Ik hou nog mini beetje hoop dat het niet doorzet.

Mocht ongesteldheid wel doorzetten hoef ik op vakantie niet op te letten op wat ik eet of drink :)

Maart/april/mei lijkt me een leuke periode om te bevallen en daarna zwangerschapsverlof te hebben. Bevallen voordat te warm is en daarna genieten van baby en goed weer :). Maar nu gaan we komende maanden waarschijnlijk proberen voor een zomerbaby. Dat heeft ook zijn charmes. Pluis, Louisemarie, Zucchine ik duim alvast voor lentebaby's voor jullie.
@ Elza: welkom en wat een spanning hè? We herkennen het allemaal. Wel vreemd inderdaad die misselijkheid, toeval? Hopelijk snel goed nieuws voor jullie! In ieder geval weten jullie dat het technisch mogelijk is om zwanger te worden. Dat lijkt me al een fijne geruststelling. Leuk dat je meeschrijft, soms gewoon ff fijn om je gedachten van je af te schrijven (mannen zijn zo nuchter, tenminste die van mij wel, Haha).

Olifantje: sjit zeg, hopelijk zet het niet door. Vind wel dat jullie aan de beurt zijn na 8/9 maanden!! Zou wel precies kloppen met je cyclus (in je eerste bericht typte je dat je rond de 20e je menstruatie verwachte heb ik even opgezocht want wist niet meer van de hoed en de rand). Maar ik duim voor je door dat dit gewoon even je lichaam was die je een lichte hartverzakking wilde geven. Wat betreft de uitgerekende datum, ik ben het met je eens, lijkt mij ook leuk. Maar helaas valt het nou eenmaal niet te plannen, zomer kindje is ooo van harte welkom en eigenlijk heeft elk seizoen zijn voor en nadelen. Ik duim voor je olifantje!

@pluis: super fijn dat je nu lekker de rust ervaart. Hou dat vast!!

Hier nog steeds geen menstruatie op dag 24/NOD. Heb verder nog af en toe krampen (deze komen en gaan) en wat last van droge ogen (dames ik zit mezelf weer symptomen aan te praten hoor!) Het zou natuurlijk kunnen dat Mn cyclus langzaam aan steeds langer wordt (ontpillen?!?) afgelopen twee maanden 23 dagen en deze maand misschien 24? Of gewoon een uitschieter dat ik ineens een cyclus heb van 30 dagen ofzo, als dat zo is raak ik wel gefrustreerd! Dus vooralsnog blijf ik gewoon maar braaf op t wachtbankje zitten. Zonder te testen, dat is om het spannend te houden :p
Hoi! Ik nestel me weer op het bankje. Daarbij een hoop te lezen merk ik!
In ieder geval zijn we deze ronde begonnen met het slikken van de maca pillen; wie weet levert dat iets op.. ook clear blue ovulatietesten gebruikt omdat ik gek werd van het aflezen van de streepjes (wat een geld!).
We gaan het zien; in ieder geval heb ik ook nieuwe sloffen gekocht om het plaatje compleet te maken ☺️
Afgelopen tijd ook zoveel vragen gekregen wanneer wij nou eens voor de 2de gingen. Ik maak er dan altijd maar een verhaal van maar zou eigenlijk willen zeggen dst ik nu, als ik het voor het zeggen had gehad, hoogzwanger zou zijn geweest.. blijft een gek idee..
Oh ik slik ook sinds een week maca. Ben heel benieuwd of dit wat uithaalt.
Bwuh wat balen Olifantje, niet leuk 🙁
Olifantje: balen zeg.. en inderdaad bij 8/9 rondes hoop je toch wel op goed nieuws!
Zolang je menstruatie niet echt doorzet is nog niets zeker.

Louisemaria: dankjewel voor je berichtje.
Hoeveel rondes ben jij nu bezig? Je hebt het vast ergens geschreven maar weet het even niet. En wanneer was je ovulatie, weet je dat? Want aan de hand daarvan kun je natuurlijk wel een inschatting maken van je nod..
spannend hoor allemaal..

Littledreamer: jij bent dus ook bezig voor een tweede? Al lang? Ik krijg ook continu die vragen, wel lastig soms. Hoe oud is je eerste?

Hebben jullie nog tips om de tijd op het wachtbankje goed door te komen? Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken, hoe meer hij dat zegt hoe drukker ik me maak. Haha
Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat lukt me gewoon niet goed. Elke avond vroeg naar bed maar?

En wie van jullie heeft goede ervaringen met vroege testen?
Olifantje89 schreef:
19-09-2017 17:40
zucchini dit was denk ik ronde 8, dus als ongesteldheid doorzet gaan we naar ronde 9
(bezig sinds januari 2017). Ik hou nog mini beetje hoop dat het niet doorzet.

Mocht ongesteldheid wel doorzetten hoef ik op vakantie niet op te letten op wat ik eet of drink :)

Maart/april/mei lijkt me een leuke periode om te bevallen en daarna zwangerschapsverlof te hebben. Bevallen voordat te warm is en daarna genieten van baby en goed weer :). Maar nu gaan we komende maanden waarschijnlijk proberen voor een zomerbaby. Dat heeft ook zijn charmes. Pluis, Louisemarie, Zucchine ik duim alvast voor lentebaby's voor jullie.
Hoop bij jullie ook snel een zomerbaby! Heeft de ongesteldheid nog doorgezet?
Elza84 schreef:
19-09-2017 20:36
En wie van jullie heeft goede ervaringen met vroege testen?
Ik heb die van zwanger en kids net vandaag gekregen. Nog niet getest. Misschien deze week wel even proberen.
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb gewoon geduld nodig en dan zie ik het vanzelf wel een keer.

Vervelend Olifantje dag je waarschijnlijk ongesteld begint te worden! Hopelijk is de volgende ronde meer geluk! Ik ken het wachten en de teleurstellingen, zelf ben ik in februari gestopt met de pil. Helaas heb ik lange, maar wel regelmatige cyclussen dus ik zit pas in ronde 5. Als het goed is of slecht net hoe je het bekijkt, moet ik over 2 weken ongesteld worden. Ik verwacht namelijk dat ik mijn eisprong een paar dagen eerder dan normaal heb gehad en anders krijg ik hem nog in deze dagen.

Littledreamer en jimbob, wat zijn maca pillen? En wat doet het? Anders wil ik er misschien ook wel aan beginnen haha baad het niet schaad het niet. Ik heb in Egypte ook 7x rondom de heilige scarabe gelopen, want mensen zweren erbij dat het helpt.
https://www.puurfiguur.nl/maca
Welkom Elza! Hopen dat het raak is!

Pluis, balen van de negatieve test. Maarja, geen bloed = goed, zullen we maar zeggen. Duim vooralsnog voor je.

De meiden die temperaturen: hoe doe je dat? Doe je de thermometer in de mond of nouja, je weet wel? :p ik gebruik zo'n ding echt nooit, maar misschien in de toekomst wel een uitkomst. Ben benieuwd hoe zoiets gaat.

Morgen gaat dag 6 voor NOD in. Dit is de vierde keer dat ik zit te wachten (dus zou eigenlijk niet mogen zeuren), maar man, wat is dat wachten stom. Leuk hoor, er niet mee bezig zijn, maar ik kan het niet geheel uitschakelen. Beheerst toch je leven :p.
Jammer Olifantje :( op naar de volgende ronde!
Nou, ik ben van t wachtbankje gevallen hoor :( :( :( :( :(. Ga net naar de wc en was niet goed. Voel me alsof ik van een rots ben afgeduwd ofzo. Gisteravond dacht ik echt echt echt dat ik zwanger was, maar blijkbaar duurde me cyclus gewoon een dag langer. Weer wat gekeerd voor volgende ronde: gewoon nergens meer op rekenen. Zucht. Lukt me nog niet om te huilen (zou ik op t moment wel lekker vinden even heel hard HUILEN) nu vooral ongeloof. Blegh

Hopelijk voor de andere dames op t wachtbankje wel snel uitsluitsel!
🙁 balen louisa maria
:hug: rot LouiseMaria

Zuchinni: Hier nog steeds beetjes bruinverlies. Zal denk ik vandaag wel goed op gang komen.

Nav: Als ik temperatuur is dat gewoon onder de arm.

Innnekke zo'n lange cyclussen lijken me ook vervelend. Dat maakt het wachten wel erg lang.
Edit: durf er bijna niet van uit te gaan maar misschien was/is het innestelbloeding. Vind t nu al stom dat ik dat denk want dan krijg ik straks misschien weer een teleurstelling.
Eigenlijk dus nu zelfde hoop als jij hebt olifantje. Blijven we samen nog even zitten op t randje?
anoniem_642d71fe7ebe0 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 08:21
47.52% gewijzigd
LouiseMaria: wat kl*te om het maar even zo te zeggen. Het is zo moeilijk om niet te hopen natuurlijk...
:-( idd heel erg jammer LouiseMaria...
Wat maakt dat je denkt dat het misschien innesteling ipv menstruatie is?
Eve87 schreef:
20-09-2017 09:32
:-( idd heel erg jammer LouiseMaria...
Wat maakt dat je denkt dat het misschien innesteling ipv menstruatie is?
Dat denk ik omdat ik weer aan t googlen ben (dom dom dom) en daar lees dat de innesteling ongeveer rond 8 dagen na ovulatie plaatsvind. En dat is bij mij dus vandaag. Sinds dat beetje oud bloed/bruin slijm vanochtend om 0600 nu niks meer. Sorry voor de TMI :P. Afgelopen maanden kwam mijn menstruatie meteen vol op, niet zo als nu... maar misschien is het met niet opgevallen toen. Maar goed ik weet ook dat soms die menstruatie gewoon raar is. Ik herinner me nog dat de vrouw van mc steamy ook toen heel erg aan t twijfelen gebracht werd door menstruatie die anders begon dan normaal. Dus ja......
Kan natuurlijk heel goed een innestelling zijn he. Of ben je vaker heel snel na je eisprong ongesteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven