Wat zijn dit voor beestjes?

14-06-2025 01:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijkbaar sluit de hor voor mijn raam niet meer goed of komen ze via het ventilatierooster naar binnen maar ik zie nu een stuk om 6 zwarte vliegjes op het plafond of op de muur lopen in mijn slaapkamer. Heb er al een paar vermoord maar er zitten er nog steeds. Ze zijn te klein en bewegelijk om goed op de foto te zetten.

Kenmerken:
- Lijkt op een fruitvliegjes/rouwvliegje maar dan wat groter.
- Heeft vleugeltjes volgens mij.
- Ze kruipen en dan 'springen' ze weer een stukje.
- Lijken op licht af te komen.
- Kruipen met name op het plafond rondom mijn hanglamp.

Het zijn geen rioolvliegjes. Dacht eerst dat het misschien springstaartjes waren maar die hebben geen vleugels. Ik heb hier ook geen planten staan dus rouwvliegjes lijkt me ook niet.

Het zijn er ineens zoveel dat ik in ieder geval hoop dat ik geen plaag heb.
Zouden het onweervliegjes kunnen zijn? Past wel bij de weersomstandigheden nu.
LichtEnDonker schreef:
14-06-2025 01:23
Zouden het onweervliegjes kunnen zijn? Past wel bij de weersomstandigheden nu.
Dat zou heel goed kunnen als ik foto's zie. Er is wel onweer en wat regen voorspelt vannacht. Gisteren zag ik er 2 en schrok nu ik er zoveel zag rond kruipen en springen. Of iets wat lijkt op springen.
Foto in chatgpt of Google lens gooien:)
Vliegende mieren?
https://www.dierenzoeker.nl/linnaeus_ng ... hp?epi=401

Wellicht helpt deze website?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
14-06-2025 07:43
https://www.dierenzoeker.nl/linnaeus_ng ... hp?epi=401

Wellicht helpt deze website?

Brrrr, ik durf de site niet eens te openen... ;-D
Geen idee hoe ze heten, maar die hebben we hier soms ook met mooi weer. Dan zitten er ineens wel honderd (!) in een hoekje van de woonkamer, tegen het plafond. De volgende dag zijn ze allemaal verdwenen. Sinds ik dat weet, laat ik ze gewoon met rust.
Heb je een vogelnestje bij de dakgoot gehad? Als de vogeltjes zijn uitgevlogen komen daar ook ineens allerlei beestjes op af.
Misschien kan de app ObsIdentify je helpen.
Google lens kan ook goed helpen, als je een foto kunt maken.
Broodkevertjes? Had ik vorig jaar, moest een heleboel etenswaren weggooien. Ze zaten niet in de buurt van de keukenkastjes maar bij het raam.
Graze schreef:
14-06-2025 02:02
Dat zou heel goed kunnen als ik foto's zie. Er is wel onweer en wat regen voorspelt vannacht. Gisteren zag ik er 2 en schrok nu ik er zoveel zag rond kruipen en springen. Of iets wat lijkt op springen.
Die springen niet.
GriebusDus schreef:
14-06-2025 08:04
Geen idee hoe ze heten, maar die hebben we hier soms ook met mooi weer. Dan zitten er ineens wel honderd (!) in een hoekje van de woonkamer, tegen het plafond. De volgende dag zijn ze allemaal verdwenen. Sinds ik dat weet, laat ik ze gewoon met rust.
Ik zie er nu ook helemaal geen meer en bij het raam zit ook niks. Hopelijk zijn het er vanavond weer niet zoveel.
Onweersbeestjes zijn toch al dood 's avonds?
Hier tenminste wel. Die beestjes vind je zelfs achter het behang maar wel altijd dood.
Maar mensen gaan voorbij
Geen idee, waar ik er gister zo veel hand zie ik nu helemaal geen beestjes op de muur of plafond. Hopelijk blijven ze weg.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven