Wat zijn dit voor beestjes?
zaterdag 14 juni 2025 om 01:17
Blijkbaar sluit de hor voor mijn raam niet meer goed of komen ze via het ventilatierooster naar binnen maar ik zie nu een stuk om 6 zwarte vliegjes op het plafond of op de muur lopen in mijn slaapkamer. Heb er al een paar vermoord maar er zitten er nog steeds. Ze zijn te klein en bewegelijk om goed op de foto te zetten.
Kenmerken:
- Lijkt op een fruitvliegjes/rouwvliegje maar dan wat groter.
- Heeft vleugeltjes volgens mij.
- Ze kruipen en dan 'springen' ze weer een stukje.
- Lijken op licht af te komen.
- Kruipen met name op het plafond rondom mijn hanglamp.
Het zijn geen rioolvliegjes. Dacht eerst dat het misschien springstaartjes waren maar die hebben geen vleugels. Ik heb hier ook geen planten staan dus rouwvliegjes lijkt me ook niet.
Het zijn er ineens zoveel dat ik in ieder geval hoop dat ik geen plaag heb.
Kenmerken:
- Lijkt op een fruitvliegjes/rouwvliegje maar dan wat groter.
- Heeft vleugeltjes volgens mij.
- Ze kruipen en dan 'springen' ze weer een stukje.
- Lijken op licht af te komen.
- Kruipen met name op het plafond rondom mijn hanglamp.
Het zijn geen rioolvliegjes. Dacht eerst dat het misschien springstaartjes waren maar die hebben geen vleugels. Ik heb hier ook geen planten staan dus rouwvliegjes lijkt me ook niet.
Het zijn er ineens zoveel dat ik in ieder geval hoop dat ik geen plaag heb.
zaterdag 14 juni 2025 om 02:02
Dat zou heel goed kunnen als ik foto's zie. Er is wel onweer en wat regen voorspelt vannacht. Gisteren zag ik er 2 en schrok nu ik er zoveel zag rond kruipen en springen. Of iets wat lijkt op springen.LichtEnDonker schreef: ↑14-06-2025 01:23Zouden het onweervliegjes kunnen zijn? Past wel bij de weersomstandigheden nu.
zaterdag 14 juni 2025 om 07:43
https://www.dierenzoeker.nl/linnaeus_ng ... hp?epi=401
Wellicht helpt deze website?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
zaterdag 14 juni 2025 om 07:56
ingelke_kepringelke schreef: ↑14-06-2025 07:43https://www.dierenzoeker.nl/linnaeus_ng ... hp?epi=401
Brrrr, ik durf de site niet eens te openen...

zaterdag 14 juni 2025 om 08:04
zaterdag 14 juni 2025 om 09:37
zaterdag 14 juni 2025 om 13:13
Ik zie er nu ook helemaal geen meer en bij het raam zit ook niks. Hopelijk zijn het er vanavond weer niet zoveel.GriebusDus schreef: ↑14-06-2025 08:04Geen idee hoe ze heten, maar die hebben we hier soms ook met mooi weer. Dan zitten er ineens wel honderd (!) in een hoekje van de woonkamer, tegen het plafond. De volgende dag zijn ze allemaal verdwenen. Sinds ik dat weet, laat ik ze gewoon met rust.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in