Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

dinsdag 12 september 2017 om 10:57

dinsdag 12 september 2017 om 11:38
@laylalala: ben ik mee eens. Vind onze kinderwens heel belangrijk maar ook zonde om veel geld te spenderen aan dure testen etc. Ik gebruik dan goedkope ovulatie testen die ik in een redelijk grote hoeveelheid online gekocht hebt. Verder nog geen zwangerschapstesten gekocht. Deze koop ik pas als ik overtijd ben. 1) om mezelf tegen teleurstelling te beschermen 2) om financiële redenen, niet dat ik het niet kan betalen maar puur omdat ik het zonde vind.
@Fab we moeten je dan maar gewoon geloven hahah!
@Fab we moeten je dan maar gewoon geloven hahah!
dinsdag 12 september 2017 om 11:41
Ja jammer dat foto plaatsen niet lukt. Net alsof het aantal berichten altijd bepaald of je wel of geen passende foto’s plaatst.
@Olifantje: Gelukkig mogen jullie zelf bepalen wie je wat verteld. Ook al wil je het met niemand delen.. Net wat je zegt, je hebt ook geen zin om maandelijks een update te ‘moeten’ geven.
@Lieke: Wat een heftig verhaal betreft HSG. Goed dat je deze tip geeft. Ik snap ook niet waarom het in sommige gevallen zo lang duurt voordat er iets bekeken wordt. Weet je hoe lang je ongeveer de pil moet gebruiken? Krijg je nog controles of iets dergelijks? Ik lees nu dat dit door spuiten komt.
@JimBob: Heerlijk die humor tussendoor!
@Ka14: Wauw 11 kilo kwijt! Dat is echt veel. Knap zeg. Door te bewegen en op eten te letten?
@JimBob: Wie weet… we duimen voor je. Inderdaad valse hoop heb je ook niks aan..
@laylalala: Fijn dat je man het er mee eens is om naar de huisarts te gaan. Ik vind de testen van clearblue ook duur, ik heb ze wel een keer gekocht.
@Olifantje: Gelukkig mogen jullie zelf bepalen wie je wat verteld. Ook al wil je het met niemand delen.. Net wat je zegt, je hebt ook geen zin om maandelijks een update te ‘moeten’ geven.
@Lieke: Wat een heftig verhaal betreft HSG. Goed dat je deze tip geeft. Ik snap ook niet waarom het in sommige gevallen zo lang duurt voordat er iets bekeken wordt. Weet je hoe lang je ongeveer de pil moet gebruiken? Krijg je nog controles of iets dergelijks? Ik lees nu dat dit door spuiten komt.
@JimBob: Heerlijk die humor tussendoor!
@Ka14: Wauw 11 kilo kwijt! Dat is echt veel. Knap zeg. Door te bewegen en op eten te letten?
@JimBob: Wie weet… we duimen voor je. Inderdaad valse hoop heb je ook niks aan..
@laylalala: Fijn dat je man het er mee eens is om naar de huisarts te gaan. Ik vind de testen van clearblue ook duur, ik heb ze wel een keer gekocht.
dinsdag 12 september 2017 om 11:56
Goedemorgen allemaal,
Bedankt nog voor jullie reacties.
Hier nog steeds geen spoor van mijn menstruatie.
Ik heb mij voorgenomen om morgen na werk een test te kopen en dan donderdagochtend te gaan testen.
Is deze nou negatief, dan denk ik even de dokter bellen?
Wat doen jullie in zo'n situatie, afwachten of dokter?
@Olifantje/Louisemarie Ik/wij hebben het bewust tegen niemand verteld. Ik kwam wel in de verleiding om het een goede vriendin te vertellen maar ben toch blij dat het ik het niet heb gedaan.
Inderdaad mede om de rede dat je dus vragen kan krijgen en voelt dan voor mij alsof er zo'n druk achter komt te zitten.
Mensen horen het vanzelf wel.
Wij krijgen ook wel eens de vraag van he wanneer komen we bij jullie op kraamvisite (waren toen bij iemand anders) of iets in die trant.
Wij zeggen dan altijd heel luchtig van alles op zijn tijd, eerst nog lekker genieten, reizen e.d.
Iedereen is "tevreden" met dat antwoord en gesprek gaat ergens anders over.
Gelukkig komt dit bij ons bijna nooit voor, 2x in het jaar is veel zeg maar
.
Bij ons was het dan de jaren lange vrijgezellen vriend die het vroeg en eigenlijk niemand zo direct.
Bijvoorbeeld schoonmoeder laat het soms doorschemeren dat ze het erg leuk zou vinden.
@Fab Spannend! Nu maak je ons wel erg nieuwsgierig hihi!
Bedankt nog voor jullie reacties.
Hier nog steeds geen spoor van mijn menstruatie.
Ik heb mij voorgenomen om morgen na werk een test te kopen en dan donderdagochtend te gaan testen.
Is deze nou negatief, dan denk ik even de dokter bellen?
Wat doen jullie in zo'n situatie, afwachten of dokter?
@Olifantje/Louisemarie Ik/wij hebben het bewust tegen niemand verteld. Ik kwam wel in de verleiding om het een goede vriendin te vertellen maar ben toch blij dat het ik het niet heb gedaan.
Inderdaad mede om de rede dat je dus vragen kan krijgen en voelt dan voor mij alsof er zo'n druk achter komt te zitten.
Mensen horen het vanzelf wel.
Wij krijgen ook wel eens de vraag van he wanneer komen we bij jullie op kraamvisite (waren toen bij iemand anders) of iets in die trant.
Wij zeggen dan altijd heel luchtig van alles op zijn tijd, eerst nog lekker genieten, reizen e.d.
Iedereen is "tevreden" met dat antwoord en gesprek gaat ergens anders over.
Gelukkig komt dit bij ons bijna nooit voor, 2x in het jaar is veel zeg maar

Bij ons was het dan de jaren lange vrijgezellen vriend die het vroeg en eigenlijk niemand zo direct.
Bijvoorbeeld schoonmoeder laat het soms doorschemeren dat ze het erg leuk zou vinden.
@Fab Spannend! Nu maak je ons wel erg nieuwsgierig hihi!
Make each day count
dinsdag 12 september 2017 om 12:00
@ Fab: Ga je overmorgen terug testen?
@laylalala: Ik heb tot nu toe nog geen fortuinen uitgegeven aan testen. Heb vier zwangerschapstesten van het kruidvat gebruikt (2 voor 5 euro) en één pakketje ovulatietesten van het kruidvat. Volgende ronde ga ik nog zien wat ik doe. Misschien laat ik de ovulatietesten wel achterwege.
@laylalala: Ik heb tot nu toe nog geen fortuinen uitgegeven aan testen. Heb vier zwangerschapstesten van het kruidvat gebruikt (2 voor 5 euro) en één pakketje ovulatietesten van het kruidvat. Volgende ronde ga ik nog zien wat ik doe. Misschien laat ik de ovulatietesten wel achterwege.
dinsdag 12 september 2017 om 16:02
Dag lieve dames,
Ik weet dat ik had gezegd dat ik hier niet meer mee zou lezen, maar ik kon het toch niet laten.
Jullie leven zo met ons mee elke maand en ik heb net alles bijgelezen en wil Days, Klavertje81 en Monstertje1990 van harte feliciteren met de zwangerschap!
En hopelijk jou binnenkort ook Fab1981!
Sterkte voor de dames waarbij het (nog!) niet gelukt is
Ik weet dat ik had gezegd dat ik hier niet meer mee zou lezen, maar ik kon het toch niet laten.
Jullie leven zo met ons mee elke maand en ik heb net alles bijgelezen en wil Days, Klavertje81 en Monstertje1990 van harte feliciteren met de zwangerschap!

Sterkte voor de dames waarbij het (nog!) niet gelukt is

Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

dinsdag 12 september 2017 om 19:59
Zit jouw vrouw ook niet vanaf komend weekend ergens op het wachtbankje;-) dan kunnen we elkaar weer peptalks geven;-)mcsteamy schreef: ↑12-09-2017 16:02Dag lieve dames,
Jullie leven zo met ons mee elke maand en ik heb net alles bijgelezen en wil Days, Klavertje81 en Monstertje1990 van harte feliciteren met de zwangerschap!![]()
Sterkte voor de dames waarbij het (nog!) niet gelukt is![]()

dinsdag 12 september 2017 om 20:32
Dit maak ik er meestal ook van inderdaad.
En wat betreft je vraag over wat te doen als je test negatief is maar je menstruatie uitblijft. Ik zou afwachten en over paar dagen weer testen. Hoe moeilijk wachten ook is. Spannend!
@mc steamy: leuk en lief dat je toch nog meeleest. Zijn jullie inmiddels al lekker met vakantie geweest? Zo ja: hoe was/is het? Lekker genoten? Zo nee: dan wens ik jowu en je vrouw nogmaals een hele fijne en hopelijk stressloze vakantie toe. En dan zien we je/jullie hopelijk volgende maand weer op t wachtbankje vol goede en frisse moed!
dinsdag 12 september 2017 om 20:38
@mc steamy: Oh fijn dat er hier ook af en toe een man mee schrijft. Zeker in de zwangerschap topic zijn mannen zwaar ondervertegenwoordigd. Mijn vriend is er wel mee bezig maar zie hem niet zo snel er iets over schrijven op een forum.
Jimbob en Charmed nog altijd aan het afwachten?
Las ik het correct dat jullie het hadden over extra sensitieve ovulatietesten?
Wat is het verschil met de gewone testen. Vraag me een beetje af wat daar de meerwaarde van zou zijn? Want op zich heeft het toch weinig zin (qua bevruchting) om 4 dagen of nog vroeger voor je ovulatie te vrijen?
Jimbob en Charmed nog altijd aan het afwachten?
Las ik het correct dat jullie het hadden over extra sensitieve ovulatietesten?
Wat is het verschil met de gewone testen. Vraag me een beetje af wat daar de meerwaarde van zou zijn? Want op zich heeft het toch weinig zin (qua bevruchting) om 4 dagen of nog vroeger voor je ovulatie te vrijen?
dinsdag 12 september 2017 om 21:00
Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat ik mijn ovulatie heb gehad zondag of gister. Gezien de 'klachten' en de oplopende ovulatietesten (niet heel goed getest: geen 4 uur urine opgehouden en 1 dag overgeslagen), kan het bijna niet missen. Ik ben in augustus gestopt met de pil, dus ik verwacht nog niet gelijk zwanger te zijn, maar er is natuurlijk wel een kans dat het wel zo is. Ik vind het wel leuk om hier vast mee te schrijven en de komende tijd de spanning te delen!
Testen jullie al voor de NOD? Of wachten jullie echt tot die dag of langer zelfs?
Ik probeer te wachten tot de NOD, maar ik ken mezelf.... veel te nieuwsgierig.
Testen jullie al voor de NOD? Of wachten jullie echt tot die dag of langer zelfs?
Ik probeer te wachten tot de NOD, maar ik ken mezelf.... veel te nieuwsgierig.

dinsdag 12 september 2017 om 21:09
Lieke, hier is het blijkbaar niet gangbaar om meteen een HSG en laparascopie te doen. Hoewel ik er wel wil op aansturen het nu nog een ronde te proberen en dan zou ik graag de kijkoperatie willen. Heb het gevoel dat we aan het aanmodderen zijn. Hoewel het dan nog maar twee rondes meer zijn... Ik weet het allemaal niet!
Ik ben ook aan het afvallen, na een jaar in de MMM en hormonen en stress toch tien kg bijgekomen. Ben er nu al 2 kwijt, dus goed op weg. Baat het niet, dan schaadt het niet...
Ik bewonder het geduld dat je hebt... Ik vind je sterk!! Ik hoop dat een wondertje jullie ook ooit gegund is.
Ik ben ook aan het afvallen, na een jaar in de MMM en hormonen en stress toch tien kg bijgekomen. Ben er nu al 2 kwijt, dus goed op weg. Baat het niet, dan schaadt het niet...
Ik bewonder het geduld dat je hebt... Ik vind je sterk!! Ik hoop dat een wondertje jullie ook ooit gegund is.
dinsdag 12 september 2017 om 21:19
Wow! Heel veel geschreven weer zeg. Nieuwkomers; welkom. Ik vergeet hieronder vast mensen... maar doe m'n best haha.
@Ka14 @LouiseMaria Mn temp is nog niet gestegen en had vanochtend weer een knaltest. Dus het is allemaal wat later dan verwacht. Nou ja geen probleem
Ik verwacht dat morgenochtend mn temp gestegen is. NOD is 24 september. Al heb ik dan deze keer een kortere lutteale fase.
@Fab: Ja hier zijn ze wel mega duidelijk. Ik zal eens een fotootje uploaden binnenkort. Dat helpt misschien anderen. Ik gebruik zelf sensitest.
En wow! Licht streepje! Spannend!
@Layla: spannend komende tijd... qua geld; ik kies heel bewust voor sensitest en kruidvat 2v5. Ja er gaat geld aan op, maar ik zoek wel de slimme deals. En afgelopen cyclus zag ik mn temp dalen en wist ik gewoon dat ik ongesteld ging worden; test uitbespaard. Ben ik deze ronde wederom van plan.
@charmed: spannend!
@Jimbob: aaargh irritaaant!
@mcsteamy: fijnnn om weer even wat van je te lezen
Oh en ik kwam er gister dus achter dat glijmiddel, ook niet zaaddodend, niet bevoordelijk is om zwanger te worden!!! En we gebruiken dat wel dus altijd. Shit! Dus gister toch nog maar ff zonder... niet ideaal, maar het ging wel. Ff kijken hoe t gaat en anders zijn er gelukkig wel speciale glijmiddelen (weer zo'n aankoop haha!)
Vanaf morgen zit ik denk ik weer echt op het wachtbankje. Temp zal het laten zien
@Ka14 @LouiseMaria Mn temp is nog niet gestegen en had vanochtend weer een knaltest. Dus het is allemaal wat later dan verwacht. Nou ja geen probleem

@Fab: Ja hier zijn ze wel mega duidelijk. Ik zal eens een fotootje uploaden binnenkort. Dat helpt misschien anderen. Ik gebruik zelf sensitest.
En wow! Licht streepje! Spannend!
@Layla: spannend komende tijd... qua geld; ik kies heel bewust voor sensitest en kruidvat 2v5. Ja er gaat geld aan op, maar ik zoek wel de slimme deals. En afgelopen cyclus zag ik mn temp dalen en wist ik gewoon dat ik ongesteld ging worden; test uitbespaard. Ben ik deze ronde wederom van plan.
@charmed: spannend!
@Jimbob: aaargh irritaaant!
@mcsteamy: fijnnn om weer even wat van je te lezen

Oh en ik kwam er gister dus achter dat glijmiddel, ook niet zaaddodend, niet bevoordelijk is om zwanger te worden!!! En we gebruiken dat wel dus altijd. Shit! Dus gister toch nog maar ff zonder... niet ideaal, maar het ging wel. Ff kijken hoe t gaat en anders zijn er gelukkig wel speciale glijmiddelen (weer zo'n aankoop haha!)
Vanaf morgen zit ik denk ik weer echt op het wachtbankje. Temp zal het laten zien

woensdag 13 september 2017 om 06:31
@olifantje: de extra gevoelige ovulatietesten meten sneller je LH niveau. Handig als je moeite hebt om je LH piek te vinden. Soms zorgt t voor verwarring omdat er altijd een klein beetje LH aangemaakt wordt en er dus soms twee streepjes staan (1lichtere en een donkere).
@zucchini: welkom! Spannend!!ik test nooit voor NOD ook niet op NOD maar pas ver daarna. Ook ik
Ben ongeduldig maar haal gewoon geen testen in huis dan is de verleiding weg.
@elianora: goed van je dat je al twee kg kwijt bent. Kan me voorstellen dat dat in zo'n stressvolle/emotionele periode best moeilijk is. Good luck.
@ninjaa: jeetje rottig dat de ovulatietest niet zeggen wat ke verwacht. Wel
Super goed dat je ook je temp hebt bijgehouden en aan de hand daarvan hopenlijk deze morgen wat meer te weten komt. Hopelijk goed nieuws de 24e, of misschien kets later omdat je LF anders korter zou zijn dan normaal? Ik weet eigenlijk niet hoe daf zit als de eisprong zich later meldt of dan de NOD dan ook later is of dat dit los ban elkaar geregeld is in het onbegrijpelijke systeem genaamd "vrouwelijk lichaam".
En wat betreft glijmiddel. Dat had ik ook gehoord. Ook de niet zaad dodende varianten. Wij zijn daar ook mee gestopt was in t begin even wennen maar nu gaat t prima. K weet niet meer precies waarom ook de niet zaaddodende varianten niet bevordelijk zijn alleen.
Even een update hier: maandag avond / dinsdag ochtend ren LH piek gemeten. Gister avond liep hij weer af. Vandaag nog een laatste keer checken ( uiteraard maken we het regelmatig gezellig thuis :p ) & dan wachten tot ik niet ongesteld wordt. Jaa dames, ik ga t positief benaderen deze maand: er komt GEEN menstruatie! Punt uit.
Have a Nice day allemaal!
@zucchini: welkom! Spannend!!ik test nooit voor NOD ook niet op NOD maar pas ver daarna. Ook ik
Ben ongeduldig maar haal gewoon geen testen in huis dan is de verleiding weg.
@elianora: goed van je dat je al twee kg kwijt bent. Kan me voorstellen dat dat in zo'n stressvolle/emotionele periode best moeilijk is. Good luck.
@ninjaa: jeetje rottig dat de ovulatietest niet zeggen wat ke verwacht. Wel
Super goed dat je ook je temp hebt bijgehouden en aan de hand daarvan hopenlijk deze morgen wat meer te weten komt. Hopelijk goed nieuws de 24e, of misschien kets later omdat je LF anders korter zou zijn dan normaal? Ik weet eigenlijk niet hoe daf zit als de eisprong zich later meldt of dan de NOD dan ook later is of dat dit los ban elkaar geregeld is in het onbegrijpelijke systeem genaamd "vrouwelijk lichaam".
En wat betreft glijmiddel. Dat had ik ook gehoord. Ook de niet zaad dodende varianten. Wij zijn daar ook mee gestopt was in t begin even wennen maar nu gaat t prima. K weet niet meer precies waarom ook de niet zaaddodende varianten niet bevordelijk zijn alleen.
Even een update hier: maandag avond / dinsdag ochtend ren LH piek gemeten. Gister avond liep hij weer af. Vandaag nog een laatste keer checken ( uiteraard maken we het regelmatig gezellig thuis :p ) & dan wachten tot ik niet ongesteld wordt. Jaa dames, ik ga t positief benaderen deze maand: er komt GEEN menstruatie! Punt uit.
Have a Nice day allemaal!
woensdag 13 september 2017 om 07:58
@LouiseMaria: Mn ovu testen geven wel uitsluitsel haha. Sorry. Beetje verwarrend geschreven. Dus gister en eergister allebei knalpositief
Vandaag temp omhoog, dus helemaal duidelijk. Alleen het had dag 20 "moeten" zijn en is dus dag 22 geworden.
@layla: ja heb ff veel gegoogeld en heb het ook gelezen bij mensen die het van de gyn hadden gehoord. Dit geeft wat meer info en alternatieven https://snelzwangerworden.nl/glijmiddel-zwanger-worden/

@layla: ja heb ff veel gegoogeld en heb het ook gelezen bij mensen die het van de gyn hadden gehoord. Dit geeft wat meer info en alternatieven https://snelzwangerworden.nl/glijmiddel-zwanger-worden/
woensdag 13 september 2017 om 08:11
woensdag 13 september 2017 om 11:42
@fab: jaaaa mogen we al officieel feliciteren:):)???
@mcsteamy: leuk even van je te horen:) Deze maand werd door jullie overgeslagen toch? Volgende maand is jullie maand;)!
@charmed: spannend! miss is het nu gewoon raak:) Zou geweldig zijn. Hoe lang waren jullie ook al weer bezig? Ik denk dat het nooit kwaad kan een keer langs de huisarts te gaan, dan kun je het iig bespreken. Er wordt toch nooit iets onderzocht of gedaan zonder dat je dat zelf wilt, maar dan weet je iig de opties
@olifantje: hihi mcsteamy is (helaas
) geen man:)
wie hebben nog meer rond vr 22 NOD? dan kunnen we samen zenuwpezen...
@mcsteamy: leuk even van je te horen:) Deze maand werd door jullie overgeslagen toch? Volgende maand is jullie maand;)!
@charmed: spannend! miss is het nu gewoon raak:) Zou geweldig zijn. Hoe lang waren jullie ook al weer bezig? Ik denk dat het nooit kwaad kan een keer langs de huisarts te gaan, dan kun je het iig bespreken. Er wordt toch nooit iets onderzocht of gedaan zonder dat je dat zelf wilt, maar dan weet je iig de opties
@olifantje: hihi mcsteamy is (helaas

wie hebben nog meer rond vr 22 NOD? dan kunnen we samen zenuwpezen...
woensdag 13 september 2017 om 11:45
Oehhhh Fab, yes!!!! Gefeliciteerd! Goed zwangerschap gewenst!
Nav ik zit nog niet op het bankje hoor! Vanaf volgende week dinsdag weer ongeveer.
Maar lees natuurlijk wel gezellig mee.
Wat jammer Jimbob! Even lekker tijd voor jezelf.
Wat goed zeg dames al 2, 6 en 11kg afgevallen!
Ben zelf sinds kleine drie weken ook bezig met afvallen. Wilde 7kg kwijt en nu al 3kg kwijt!
Mcsteamy wat leuk wat te horen! Hopelijk genieten jullie.
Wij gaan over 2,5 week op vakantie. Mijn nod is in onze eerste vakantieweek.
Nav ik zit nog niet op het bankje hoor! Vanaf volgende week dinsdag weer ongeveer.
Maar lees natuurlijk wel gezellig mee.
Wat jammer Jimbob! Even lekker tijd voor jezelf.
Wat goed zeg dames al 2, 6 en 11kg afgevallen!
Ben zelf sinds kleine drie weken ook bezig met afvallen. Wilde 7kg kwijt en nu al 3kg kwijt!
Mcsteamy wat leuk wat te horen! Hopelijk genieten jullie.
Wij gaan over 2,5 week op vakantie. Mijn nod is in onze eerste vakantieweek.