Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie deel 5

28-04-2017 18:34 3375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ons topic vol was, een nieuwe gestart waar we verder kunnen gaan.

Zit je ook op t wachtbankje? Schrijf gezellig mee!
@LouiseMaria: over het vertellen aan andere: ik heb aan een aantal vriendinnen vertelt dat we gingen stoppen met anticonceptie. Dus nu krijg ik ook af en toe de vraag van en is het al gelukt. Op zich normaal dat ze het vragen maar begint wel beetje vervelend te worden om aan te geven dat ik echt nog niet zwanger ben. Bij andere mensen (collega’s, kennissen, familie) blijf ik er wat vaag over. Zeg ik van ja we willen ooit wel kinderen. Vooral familie is beetje aan het pushen dat ze graag terug een baby’tje in de familie willen. Dus sommige opmerkingen kwetsen dan ook wel. bijvoorbeeld grootvader vertelde op een straatfeest tegen andere buurvrouw die erbij stond “gho olifantje die heeft het veel te druk met werk om kindjes te maken” Dus toen had ik ook gevoel van “ja we zijn bezig, alleen nog niet succesvol”. Ben wel blij dat ik nog niet vertelt heb dat we aan het proberen zijn, vrees dat ik anders elke maand een update zou moeten doen.

@Ka14: Hopelijk is dat rare gevoel in je buik een voorteken van wat positief. Om op je vragen te antwoorden ik ben redelijk regelmatig meestal 28-29 dagen. Wel twee uitschieters gehad. Één keer een cyclus van 25 dagen en vorige maand 33 dagen. Toen dacht ik ook echt even dat het raak was (testen bleven jammer genoeg negatief). Qua ovulatietesten heb ik geen knaltest gehad. Maar wel een duidelijk toenemende positieve lijn met een hoogtepunt op de 6de, 7de niet getest (beetje stom) en 8ste was het weer minder. Dus vermoed dat eisprong de 6de of 7de was. Lees hier dat er ook sensitieve ovulatietesten zijn? Ik gebruik de kruitvat testen dus denk gewoon sensitieve.

@charmed: Een vriendin van me heeft pas vijf dagen na haar NOD heel lichtjes positief getest . Dus het kan misschien nog. Ze is ondertussen elf weken ver.

Zo fijn dat iedereen dat obsessieve herkent. Begon mezelf al wat gek te vinden. Hopelijk neemt het bij mij ook wat af.
@Ka, je houdt ons wel in spanning hoor!! Over die onderzoeken, dat verschilt heel erg per ziekenhuis. Mijn tip zou zijn om gelijk een beetje op een HSG aan te sturen als dat lukt. Bij mij hebben ze dat na 2,5 jaar pas gedaan (even kijken of je eileiders het wel goed doen en of alles er goed uit ziet), ik vroeg mij ook af waarom dat ze dat niet eerder gedaan hebben. Bij mij was trouwens alles goed. Na een HSG heb je ongeveer 3/4 maanden meer kans om zwanger te worden. Bij mij helaas niet gelukt. Hier is het nogal prut, baal er van dat er geen duidelijke reden is waarom dat het niet lukt (vast wel herkenbaar). Na obsessief cycli bijhouden ben ik nog maar (semi-)obsessief bezig gegaan met afvallen. Wie weet heeft dat ooit nog positief effect.
Ben nu aan de pil (moest van de gyn, mijn eierstokken kunnen het niet meer aan). Ik hou nog soms wel eens symptomen bij, dan voel ik een steekje en denk ik: oh, een paar maanden geleden had ik hier vanalles bij bedacht en nu weet ik dat het helemaal niks is.
Olifantje die ovulatie testen meten je eisprong niet maar het moment voor je eisprong .als je dus op 6 en 7 een stijgende lijn had en de 8ste een dalende dan kun je je eisprong verwachten vanaf de 8ste.

Ik dacht ook dat je je ei had wanneer die testen dus positief kleuren maar je ei komt pas NA die piek.
En obsessief? Herken ik niet. Ik kan t echt volledig loslaten en over me heen laten komen :nut:
Jimbob: bedankt voor de uitleg. Eigenlijk best stom als ik er nu wat meer over opzoek/nadenk is het best logisch LH piek en dan eisprong. :facepalm: Obsessie en nog steeds niet helemaal mee, voelt een beetje stom.

oeps iedereen, misschien beter niet meer veralgemenen :-)
L-ieke: sorry dat ik niet helemaal mee ben maar wat bedoel je met eierstokken kunnen het niet meer aan?
Lijkt me trouwens ook echt heel rot als het maar niet lukt en er ook geen oorzaak is (dus geen gericht plan van aanpak). Veel sterke daarmee. en veel succes met afvallen. Wil je er veel kilo's af?
Olifantje89 schreef:
11-09-2017 20:28
Jimbob: bedankt voor de uitleg. Eigenlijk best stom als ik er nu wat meer over opzoek/nadenk is het best logisch LH piek en dan eisprong. :facepalm: Obsessie en nog steeds niet helemaal mee, voelt een beetje stom.

oeps iedereen, misschien beter niet meer veralgemenen :-)

Ik dacht ook dat een ovulatie test je ovulatie weergaf hoor, geen idee dat het juist het moment er voor weergeeft.

En ik merk dat ik inderdaad echt obsessief hier mee bezig kan zijn. Echt niet leuk vind ik dat. Ik wacht nu m'n menstruatie braaf af ( er vanuit gaande dat ik echt niet zwanger ben deze maand) en ik ga volgende maand eens bekijken hoe ik het allemaal wat los kan laten want ik word stapelgek van mezelf .
Olifantje, daar ga ik zelf niet echt vanuit. Al denk ik er stiekem ook wel bij na hoor.
Kruidvat testen volgens mij vergelijkbaar met de normale van sensitest. Sensitest heeft dan dus nog extra gevoelige tests.
De zwangerschapstesten van kruidvat 2v5euro zijn wel gevoelig en veel hebben daar goede ervaring mee.

Hahaha Lieke, ja mezelf ook :hyper: Wat een ellende dat ze bij jou zo lang hebben afgewacht enzo zeg. Ik ga de 22e iig geen genoegen nemen met afwachten. Er gaat iets gebeuren, wat dat wil ik best overleggen, maar na 24 rondes ben ik klaar met afwachten.
Wanneer mogen jullie weer door?

Ben trouwens ook maar gaan afvallen, ook om mezelf af te leiden. Nu 11 kwijt, maar kan nog wel wat af 8-)
WoW knap Ka, 11 kilo!
stom hoor Elianora :( knuffel!

@freddelientje: nou menstruatie weer geweest, op naar de nieuwe kansen dan maar. En beterschap!

@louisemaria: lekker dat jullie in oktober op vakantie gaan! geeft iets om naar uit te kijken he, dan kun je je iig ook nog op andere dingen richten dan alleen maar het zwanger worden (dat vind ik namelijk nog best moeilijk soms...)

@nav: succes komende dagen! en schuif daarna weer lekker aan:) Niet te bang laten maken met bevallingsverhalen hoor. Ik had er bij m'n eerste zwangerschap ook wel echt last van, zorgen daarover. Maar nu dus 2x bevallen en ging beide keren écht niet over rozen, maar had me er ook geen zorgen over hoeven maken, want het gaat toch gewoon. En je kunt het dragen, net als ieder ander. komt goed!

@ninja: fijn dat je toch nog duidelijkheid kreeg! ook jij zo weer lekker op de bank...;)

@fab: wat irritant! hoe is het nu?

@olifantje: ja heerlijk dat obsessieve :D iig iets wat we hier allemaal gemeen hebben;) welkom bij de club

@charmed: irritant als je negatief test maar niet ongesteld wordt. Inmddels iets veranderd?

@ka: spannend! hoop het zó voor je dat het dit keer gewoon raak is!! duim duim!! 24 rondes is ook gewoon veel te lang. Knap van die 11 kilo

@jimbob: erg he als je zo gek word van jezelf... herken het wel hoor en is echt niet leuk. ik heb helaas niet de sleutel tot ontspanning en loslaten. Als ik 'm vind, hoor je het.

Dat stomme bankje!! ik heb ook altijd direct na m'n eisprong dat ik denk 'pff word natuurlijk weer niks deze rond' en kan me daar dan zo door uit het veld geslagen voelen.. irritant.

oke zeurmodus uit, we gaan weer lekker afwachten... Nog positieve testen in het vooruitzicht van iemand :P ? Dan kan ik me daarop verheugen:)
@Olifantje ik heb hormonen nodig om mijn eitjes te laten groeien, maar na zo lang spuiten reageren ze zelfs daar niet meer op. Dus nu aan de pil om ze rust te geven.. ik wilde er graag 9 kilo af, maar nu is er na 1,5e maand al 6 af dus misschien ga ik vrolijk door :)

@Ka wat goed zeg! 11 kilo! Heb je nog een gouden tip? Goed dat je geen genoegen gaat nemen met afwachten!! Wij mogen waarschijnlijk helemaal niet meer door. Maar als we geluk hebben mogen we in de zomer van volgend jaar nog 1 IVF-poging doen, dus duimen maar!

@Jimbob tot nu toe heeft geloof ik nog niemand zonder obsessie meerdere rondes op het wachtbankje gezeten, dus mocht je uitvinden hoe je dat voor elkaar krijgt dan horen we het graag haha. Succes nog met afwachten, wie weet is het toch raak!

Succes weer voor alle lieve dames op het wachtbankje (en ook aan de partners, die kunnen ook wel wat sterkte gebruiken met al die hormonen haha)
Jimbob schreef:
11-09-2017 19:29
En obsessief? Herken ik niet. Ik kan t echt volledig loslaten en over me heen laten komen :nut:
Zelfspot. Love it. :-)

[Edit] moest dus lachen om je best wel grappige post. Niet dat het grappig is dat je er zo mee bezig bent (wat voor mijzelf evengoed geldt :-)) [/edit]

En kwam zelf ook even spieken of er nog dames met mooi nieuws waren. Hopelijk de komende tijd weer veel positieve berichten hier.

Wat worden toch veel meiden (en partners) op de proef gesteld qua geduld. En vertrouwen. ♡
anoniem_349958 wijzigde dit bericht op 12-09-2017 07:05
Reden: Wou geen 2 aparte berichten in topic plaatsen dus toegevoegd aan quote ;-)
50.40% gewijzigd
Geen spoor van mijn menstruatie nog. Zondag een klein beetje roze bloedverlies gehad en gisteren ochtend heel iets bruinverlies wat de naam niet eens mag hebben.
Ik dacht dus gewoon dat ik gisteren gewoon ongesteld zou gaan worden maar na gisteren ochtend dus niets meer. Misschien in de loop van vandaag dan maar. Aangezien m'n test negatief was mag ik wat mij betreft wel gaan menstrueren, des te sneller nieuwe ronde nieuwe kansen.
Snap ik Jimbob!! Heel herkenbaar. Je wilt jezelf geen hoop meer geven maar zolang je geen (echte) menstruatie hebt is die hoop er toch. Logisch ook.
Goedemorgen!!

Ehm volgens mij zie ik een zeeeeer licht streepje...
*kijkt hoe ze onder spanning een foto hier kan plaatsen*
Goedemorgen: oh Fab wat een leuk nieuws om de dag mee te starten. Een streep is een streep dus heel voorzichtig alvast proficiat

@L-ieke: bedankt voor de uitleg, wat rot dat jullie nu zo vast zitten. Super knap 6 kilo op 1,5 maand. Heb je een speciaal dieet gedaan?
@Ka Wow elf kilo ook goed bezig. Hier zou ik er graag vijf a acht kilo af willen, nu zit ik op een BMI van 26 dus mag wel wat af

@Jimbob Vermoeiend dat afwachten en hopen.
Fab1981 schreef:
12-09-2017 07:25
Goedemorgen!!

Ehm volgens mij zie ik een zeeeeer licht streepje...
*kijkt hoe ze onder spanning een foto hier kan plaatsen*
😱😱😱🎉🎉🎉🎉. Wat zou dat leuk zijn voor je!!!
Fab: ik duim voor je mee!!
Hier nog steeds wachtbankje. Ik zou rond de 20e ongesteld moeten worden, maar heb weinig hoop aangezien ik me niet anders voel dan normaal :P Slaat natuurlijk nergens op, maar in mijn hoofd had ik me enorm anders moeten voelen als het deze maand raak was geweest. Maar goed, we wachten wel af wat er volgende week gebeurd.

Mijn man is het gelukkig helemaal met me eens dat we na deze poging naar de huisarts gaan, en vindt het gelukkig alleen maar logisch dat er dan waarschijnlijk eerst zaken bij hem getest gaan worden. Hij lijkt daar niet echt zenuwachtig voor.

Met betrekking tot de vragen uit de omgeving. Wij hebben gekozen om behoorlijk open te zijn. Familie en vrienden weten dat we aan het proberen zijn, en dat dat nog niet succesvol is. Als mensen erover beginnen (waarvan ik het niet erg vind dat ze het weten), dan antwoord ik meestal dat we wel een bestelling geplaatst is, maar dat de levertijd wat langer is dan verwacht en gehoopt.
@allemaal: leuk/fijn/leerzaam om te lezen hoe jullie omgaan met de vraag wanneer er een kleintje komt.

@olifantje: inderdaad! Wij willen t ook graag een verrassing houden, hoewel het krijgen van een kindje natuurlijk sowieso bijzonder is lijkt het me geweldig om de blikken van vrienden en familie te zien als we vertellen zwanger zouden zijn.

@lieke: dat lijkt me heel zwaar fysiek en lichamelijk. Heel veel respect voor je kracht! Ook voor jouw @ka! Wat een doorzettingsvermogen. Goed van jullie afval resultaten 6&11 kg. Heel bewonderenswaardig in zo'n stressvolle tijd toch nog doorzettingsvermogen hebben om dat soort resultaten te behalen., keep up the good Work.

@Jimbob: ik duim nog steeds voor je!

@Fab: dat is echt een goede start van deze dag!! Mooi nieuws, ik ben helemaal blij voor je! YESSSS, super gefeliciteerd alvast (want een streep komt er niet zomaar) succes komende periode, das ook weer heel spannend!!!
Ik vind het trouwens ook een lastige balans tussen wel resultaat willen, maar er niet obsessief mee bezig willen. Daarbij heb ik er ook wel wat moeite mee om iedere maand een godsvermogen uit te geven aan ovulatietesten, extra sensitieve testen, zwangerschapstesten etc.
Hartstikke leuk hoor, dat clearblue drie dagen eerder vertelt dat het weer niet gelukt is, maar waarom moet dat 25 euro kosten?

Ben ik de enige die daar moeite mee heeft? Hoe kijken jullie daar tegenaan? Hoeveel geld geven jullie uit aan je zwangerschapswens?
Die testen van clear blue zijn idd erg duur, ik had hem vorige maand en ik koop ze nu niet meer. De zwangerschapstesten van kruidvat werken namelijk ook prima.

De ovulatie testen vond ik wel heel prettig, geen gedoe met lichtere of donkerdere lijntjes maar gewoon een smiley wanneer er een Lh piek geconstateerd werd. Deze zal ik blijven gebruiken in combinatie met de ovulatietesten van sensitest. Die gebruik ik vanaf dag 8 na de menstruatie en als die testjes ineens donker worden dan doe ik de dubbel check met clear blue. Deze gebruik ik dan maar 3 dagen ofzo en doe ik dus drie maanden met een verpakking van 10 stuks.

Aldus de controll freak in mij.
Ow en mijn omgeving heeft geen idee dat we bezig zijn. Ja, m'n zus en beste vriendin weet t en verder totaal niet. Aangezien dit mijn tweede gaat worden, krijg ik gelukkig geen lastige vragen. Ik vi d het overigens een hele impertinente vraag om te stellen of iemand al plannen heeft of dat er al uitzicht is op.

Die vraag is zo ontzettend persoonlijk.
Omg Fabje, schiet op met die foto!!! :P! SPANNOND! Wat zou dat super zijn!
Nav__ schreef:
12-09-2017 09:12
Omg Fabje, schiet op met die foto!!! :P! SPANNOND! Wat zou dat super zijn!
Hoe voeg ik een foto toe? Zit al overal op te klikken...
Doet ie het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven