Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 6)

18-10-2017 14:46 3926 berichten
Aangezien deel 5 vol is, kunnen we hier weer verder praten.

Zit je ook op het wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie in? Schrijf gezellig mee!
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de symptomenbingo ;) Ik heb ook altijd pijnlijke borsten voor mijn regels, alleen vorige maand niet... nu wel terug een beetje gevoelige tepels maar zeker niet zoals gewoonlijk...
@sprookjesbos, wat fijn dat de bloeduitslag het ook bevestigt dat je zwanger bent! Over een paar dagen heb je vast een knalstreep op die test staan!

@truus, leuk dat we gelijk op lopen! Samen komen we de lange maand november wel door! Hoe lang is jouw cyclus gemiddeld? Die van mij zit nu rond de 34 dagen.

@Ka14, hoop mag je blijven houden toch? Je hoort wel vaker dat het onmogelijk is om zwanger te worden en iemand dan toch ineens zwanger is. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En positief blijven is altijd goed!

Bedankt voor de lieve reacties!
Ik baal soms wel van die lange cyclus. Het is nu oktober en in december is pas mijn volgende NOD, dat klinkt zo ver weg nog!
Vanaf welke dag tellen jullie het begin van je menstruatie? Het is nu heel licht en waarschijnlijk breekt het morgen pas echt door. Ik ben nu 2 keer 11 dagen na de ovulatie ongesteld geworden. Een vrij korte luteale fase dus. Voor de ervaringsdeskundigen: is dit iets waar ik me zorgen om moet maken en misschien al eerder wat mee moet gaan doen of is dit wel lang genoeg voor een mogelijke innesteling?
Bedankt allemaal!

Ik heb al jaren na mn eisprong zeer pijnlijke borsten maar het is nu echt anders... ookal zou ik het wel vreemd en vooral echt snel vinden.

@zucchini ik heb zelf ook een korte luteale fase (sowieso een erg korte cyclus) maar ik heb zelf een zoon en ben eerder een keer zwanger geweest (bbz) dus het is wel mogelijk!
Heb geteld als ik maandag ongesteld word is mijn luteale fase ook 11 dagen.
Oké schat
Ik heb er ook weer 1 voor de symptomen bingo. Hele dag koude rillingen

Zucchinni volgens mij was pas met een liteale korter dan 9 dagen lastig om zwanger te worden (pin me er niet op vast)

Ineedyourlove het kan zomaar ineens sneller gaan. wie weet heb je deze keer meer geluk en duurt het niet zolang
Ineedlove: welkom!

Zuchini: balen!!! Blegh stom.

Sprookjesbos: super dat de ha de zwangerschap bevestigd!!! Nu echt geloven dat t zo is! En ik duim ook mee voor een plakker :yes:

Ka: goed dat er iig wel een eisprong is. Maar heel naar dat je nu niet weet hoe je lijf het doet en er ook nog geen plan is. Lijkt me heel onzeker voelen. Digitale hug voor jou en ik geef mentaal dat eitje nog een duwtje om hem/haar over al de obstakels heen te helpen. Hup hup!!!

Lieve Truus ik hoop dat je snel weer hier op de bank aansluit!!!

Ego-post: ik word echt gestoord van mijn lijf :cry: as zondag verwachte NOD. Al sinds afgelopen maandag Spotting en gisteravond opeens een echte full blown bloeding... Dus ik dacht 3 dagen te vroeg?!? Een cyclus van maar 23 dagen?!? En een lutuele fase die opeens 3 dagen korter is dan normaal, of heb ik het niet goed gemeten en gevoeld. Maar vandaag weer alleen nog maar spotting. En ik kon mezelf niet beheersen @( net een test gedaan, maar die was uiteraard witter dan wit. Ik blijf maar rare bloedingen en spotting hebben sinds 3 maanden, daarvoor nog nooit gehad. Mn voor NOD maar ook nog voor eisprong zomaar tussendoor... Ze kunnen niets vinden (gelukkig) maar ik verlies wel een beetje vertrouwen in mijn lijf. Voor mijn gevoel ben ik al half van het wachtbankje afgestuiterd, maar hou nog een miniem beetje hoop tot maandag ochtend. Mag op zijn vroegst dan pas weer testen van mezelf.

Wie gingen er ook alweer nog meer testen komende dagen?
WielkBen, waar ben je op onderzocht?
Loop al jaren bij de gyn vanwege afwijkende uitstrijkjes en nu kwam dit erbij, dus toch maar terug naar de gyn. Echo en uitstrijke gehad.

Laatste uitstrijkje was eindelijk goed!!
Geen resten zichtbaar van mk (kan bloeding veroorzaken)
Geen aanwijzingen voor vleesboom/poliepen etc
Geen aanwijzingen soa
Keurige eierstokken en baarmoeder en ze kon zien dat ik die maand (5weken geleden) een eisprong had gehad

Eigenlijk niets wat eventuele bloedingen zou kunnen verklaren aldus de gyn. En dat komt blijkbaar met enige regelmaat voor... Al is dat niet iets wat je met vriendinnen normaal bespreekt dus geen idee dat dat normaal kan zijn.

Ik heb wel nog weer gebeld en afgesproken nog een maand aan te zien en als ik "rare" bloedingen blijf houden dan toch maar weer terug.

Ik denk dat het waarschijnlijk niets is. Of iets met onrustige hormonen ofzo. Maar het maakt me wat onzeker en mijn altijd keurige cyclus is nu ook wisselend tussen de 23 en 31 dagen (nog niets vergeleken bij anderen hier ;-) en ik vind het niet prettig mijn lichaam niet helemaal te kunnen vertrouwen en bij iedere bloeding te denken... Wat is dit nu weer...

Afijn. Ik probeer me er niet te veel door te laten leiden. Maar het maakt me toch wat onrustig.
Ik snap je onzekerheid wieikben. Hopelijk volgende ronde wel weer normaal.

Ik ga zondag testen maar is nog wel een paar dagen te vroeg maar kan me niet meer beheersen 😅
Wanneer is jouw NOD angel?
Heel herkenbaar WieikBen! Heb 1,5 jaar jaar de gynaecoloog platgelopen omdat ik continu bloedingen/Spotting had toen ik nog hormonale anticonceptie gebruikte. Ze hebben allerlei uitstrijkjes gemaakt en daar kwam toen niks uit. Tijdens de echo's zei de gynaecoloog tja ik kan er niks anders van maken behalve dat alles er compleet normaal en functionerend uitziet. Het enige was dat ik een dun baarmoederslijmvlies had door het jarenlang gebruik van de pil. Hij zei: je kunt het vergelijken met een schaafwond die steeds open gaat en niet geneest.
Toen ben ik een tijdje (8 maanden) gestopt en werd het langzaam minder. Toen weer een tijdje de pil.
Enorm moeilijk om je lichaam te vertrouwen als je steeds bloedverlies hebt... :-? Je schrikt er iedere keer toch weer van.
Het kon allemaal geen kwaad volgens hem en heb er nu ook nauwelijks last meer van. Kunnen ook symptomen van het ontpillen zijn of is dat bij jou al een tijdje geleden?
Truus: jouw berichtjes maken me echt vrolijk. Zo positiviteit en vol humor en dat ondanks de rollercoaster waar je in zit. Heel sterk van je :)

Welkom voor de nieuwe schrijvers, gezellig!!

Angel: ja dat beheersen is soms moeilijk he. Zou een sport kunnen zijn.

ka: vind t helemaal niet gek dat je hoop hebt. Dat beetje hoop moet je blijven houden ondanks al het rotnieuws wat je telkens te verduren hebt. Wie weet zit er een olympisch zwemmer tussen! Duim duim duim.

Onze vakantie bijna voorbij, jammerrrrrr
Ik zit er ook weer, op het wachtbankje. Vorig jaar miskraam gehad (vruchtzakje bleek leeg) in week 8 (opgewekt met medicatie, wat een ellende was dat), nu voor het eerst weer ervoor gegaan. Dinsdag was ovulatiedag, 8nov eerste dag menstruatie. Wat kan dat dan lang duren... ik voel nog niks, ben nu heel alert op signalen van mijn lichaam.
Ka had jouw berichtje even gemist! Op naar die ene eigenwijze zwemmer die het gewoon gaat redden :D anders hoop ik dat ze iets voor jullie kunnen betekenen in het ziekenhuis

Nog even geduld Angel! Spannend, ik duim voor je :) ook voor de anderen, ben benieuwd de komende dagen.
Haha LouiseMaria fijn dat jij mijn happyness kan waarderen, ik kijk gewoon te veel Gilmore Girls denk ik😋 Ik moet toegeven dat ik nu het allemaal voorbij is en we weer op maar een volgende ronde gaan, ik het zonnetje ook wel weer zie schijnen. (En als het nacht is geeft onze kleine ster licht!)

Zucchini (wat een geweldige nickname trouwens, me likey!) mijn gemiddelde is 36 dagen, maar mijn cyclus is geen pijl op te trekken, zeker nu niet. Ik had de laatste maanden (echt 5 maanden ofzo) een cyclus van 32 dagen en toen ineens bam! 65 dagen! En daarna was is zwanger met een eisprong op dag 22 (+14 zou dus een cyclus van 36 dagen zijn) Mijn lijf is echt een beetje raar, en die pcos doet ook maar wat... 1 december is door de fertiliteitsarts aangewezen als testdag en als eventuele startdag voor de menstruatie opwekkers, vandaar de 'NOD' daar.

INeedYourLove: gezellig! Welkom hier! Voor jou ook spannend dus, gelukkig zijn we allemaal ontzettend geduldig (BINGO!) *sarcasm - dus hier zit je perfect!

Angel: ik heb mn wekker gezet op 8.30u zondag! (Kan ik mooi met een thermometer in mn............ jouw uitslag spieken😈 Haha)
Wat een rust hier! Hier een nieuwe voor de symptomen bingo. Moe moe moe. Lag er gisteren om kwart voor negen al in, door geslapen tot zes uur, wezen plassen en weer in slaap gevallen tot acht uur. Net op de bank m'n serie te kijken... in slaap gevallen. Raar .
Hier ook een voor de symptomen bingo; niet ongesteld op de dag na NOD.

Maar helaas betekent het geen zwangerschap hier. Had ook (bijna) niet gekund doordat man en ik niet samen waren met de goede dagen. en denk nu uberhaubt geen eisprong te hebben gehad deze ronde. Heb het niet kunnen vinden met ovulatietesten en heb een weekje menstruatie achtige krampen gehad maar geen menstruatie. Sinds gister voelt alles rustig.
Heb wel een testje gedaan want ging gister wijndrinken met vriendinnen. Maar naar verwachting negatief. Tja.

Jimbob: hoever zit je nu? Zou mooi zijn als die vreselijke vermoeidheid voor een goed doel is ;-)
Eftelingmeisje schreef:
27-10-2017 21:33
Ik zit er ook weer, op het wachtbankje. Vorig jaar miskraam gehad (vruchtzakje bleek leeg) in week 8 (opgewekt met medicatie, wat een ellende was dat), nu voor het eerst weer ervoor gegaan. Dinsdag was ovulatiedag, 8nov eerste dag menstruatie. Wat kan dat dan lang duren... ik voel nog niks, ben nu heel alert op signalen van mijn lichaam.

Spannende tijd dus weer! Bewust een tijdje gewacht na de missed abortion?
8 dpo vandaag. Het wordt weer even spannend hier de komende dagen.

Jammer dat je negatief testte Eve, toch een teleurstelling elke keer lijkt me
Eve87 schreef:
28-10-2017 12:35
Spannende tijd dus weer! Bewust een tijdje gewacht na de missed abortion?
In eerste instantie leek ik de maand erna weer zwanger, was overtijd en testte positief, paar dagen later toch ongesteld geworden. Toen heb ik het maar even helemaal losgelaten. Nu ben ik er weer klaar voor!
Mooi dat jullie allemaal zo positief zijn en blijven!!! Ik zie hier allemaal enorm sterke vrouwen!

Wie heeft zijn NOD binnenkort? Die laatste week ervoor gaat toch tergend langzaam!
Balen eve! Ondanks dat je wist dat het bijna niet zo kon zijn, witte test is toch altijd weer een domper.

Ik zoek aan en ontmoedigers ;-)
Maandag is mijn nod... En stiekem wil ik morgen gewoon ontzettend graag testen... k2v5.
Zal ik het doen meiden?

Mn vriend zei als je wil moet je t doen... maarja als ik maandag alsnog ongesteld word..? :rrr:
Zucht...

Even voor de wachtbankbingo:
- Licht gevoelige borsten (normaal zeer pijnlijk)
- zeer lage rugpijn (normaal nooit last van, pas als de stortvloed echt losbreekt).

Gaan er nog meer meiden testen??
Oké schat
Ook als je niet test wordt je ongesteld mocht t deze maand niet raak zijn. Ik zou t wel doen. Ik heb persoonlijk liever een witte test als ineens ongesteld zijn.
Ja is ook zo, dacht ook als ik op nod positief test kan ik de volgende dag ook ongesteld worden... beetje onder de zelfde noemer.
Over hoeveel dagen ga jij testen, als je dan wakker bent?? ;-)
Oké schat
Spannend dames! Ik zou ook morgenvroeg een testje wagen :) zou het niet kunnen laten denk ik.
Wat heftig Eftelingmeisje! Goed van je dat je rust hebt gepakt, hopelijk voor jullie snel weer goed nieuws.

Spannend JimBob, die vermoeidheid is wel bijzonder indd.

hier worden de ovulatietestjes toch steeds donkerder dus denk dat het van de week aan de concentratie van de urine heeft gelegen. Wie weet dus toch niet te laat deze keer :cheer:. Ben nog steeds een beetje aan het worstelen of we nu om de dag of elke dag aan moeten houden :sigh:
Mijn NOD is woensdag, ik denk dat ik gewoon wacht tot dan. Ik weet dat ik ongesteld kan worden en als ik het niet word, dan ga ik testen :) Het is uiteindelijk maar een paar dagen langer... Maar dat is iedereen zijn eigen keuze hè! Voor mij persoonlijk denk ik dat ik meer teleurgesteld zou zijn met een witte test dan ongesteld worden omdat ik dan toegeef aan het er teveel mee bezig zijn ;)
Hier ook licht gevoelige tepels en al heel de week lichte krampjes. Gisteren een steek maar ik denk dat ik dat nogal heb gehad, en dat ik het nu gewoon link aan misschien zwanger zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven