Het wachtbankje - tussen ovulatie en menstruatie (deel 9)

15-07-2018 20:53 4202 berichten
Het vervolg op deel 8 van het wachtbankje tussen je ovulatie en menstruatie.
Je kan hier tijdens de wachtweken even bijkletsen en van alles delen.

Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:
Naam: wachters
Wachtwoord: wachtbank

Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.

NaamNODRondeage v/mBijzonderheden
Pocassie3-1731/332e kindje
Burg235-1332/311e kindje
Mommywensje35-1329/2928 Aug implanon verwijderd! Ronde 3
Maya8810-11130/32Eerste kindje, onregelmatige cyclus variërend van 32 tot 39 dagen.
Vlindertjezs15-13328/35IUI ronde 3
Starsuus21-1634/48Mk in juli, ma in oktober. Wens voor een 2e kindje.
Lynn8321-11435/301 IUI gehad, feb 2019 weer verder
Florazon27-1428/321e kindje, mk oktober bij 6.4
Tb84?2733/34November 2017 miskraam, Oktober 1e ronde clomid. wens voor een 2e kindje.
Anoniempje10?......x
DE1987?231/38geen
Troela89?429/34diabetes type 1, 2de kindje
Luna-87?531/34 1ste kindje
Cactus11?1232/30huisarts geweest, formulieren bloed en zaadonderzoek
Pindaeter?1328/30x
Mies22?1228/331e kindje, onregelmatige en lange cyclus (35-42 dgn. Voor het eerst ovulatietesten gebruikt
arcticfox1??27/36eerste kindje. Lange onregelmatige cycli vier rondes clomid, nu derde ronde gonal f+ovitrelle. Wacht op gesprek met arts

:cheer2: Zwanger in november! :cheer2:
Mel-K
Moosforhappines1988 :rose:
Deborah30
Koetjesenkalfjes :rose:

:cheer2: Zwanger in december! :cheer2:
Stippeltjesbehang
KoekoekK
Ijs_monster
Nijn-tje
*FRozen_Star*
Diamantje123
DEM89
Leeuw32
LaChouffe
Kikivermeer
anoniem_638338a67ac5b wijzigde dit bericht op 01-01-2019 01:00
65.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Zsa Zsa he, die afleiding!

Ik heb mijn NOD bijgesteld naar morgen. Had de app en de testjes nog even bekeken en had de positieve test 2 dagen later ingevoerd dan werkelijkheid. Begin het toch ineens wel een beetje spannend te vinden aangezien ik nog geen bruinverlies heb gespot. Echt overduidelijke symptomen heb ik niet, behalve dat verhaal van de vis die ik ineens lustte en het feit dat ik sinds een paar dagen een enorm droge mond heb (zoals na een avond met veel wijn) en ik gister wel 12x ben wezen plassen. Dat kan toch nog helemaal niet zo vroeg!? Nou ja ik wacht nog even af. Meestal komt het ineens en dan is de hoop weer vervlogen :-)

Voor jou ook spannend Vlindertjes! En bij jou al nieuws Moos?
Alle reacties Link kopieren
Skippykoe, koekoek balen weer zeg... Moosforhappiness, zou jammer zijn als die test inderdaad wit blijft, nog even afwachten toch?

Ik heb eindelijk mijn ei gevonden na mijn miskraam, heeft een week langer geduurd dan normaal, valt gelukkig nog mee. Mijn NOD verschuift dus naar 7 of 8 augustus. Ik ga 8 aug op vakantie, dus test dan die ochtend denk ik, als ongesteldheid nog niet is doorgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meeschrijven? Mijn NOD is zaterdag, ik ga morgen testen met een vroegtest.
Leeuw32 schreef:
24-07-2018 11:54
Mag ik meeschrijven? Mijn NOD is zaterdag, ik ga morgen testen met een vroegtest.
Waarom wil je zo vroeg al testen ?
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet?

Voor mij persoonlijk: bij een negatieve test kan ik bepaalde medicatie nemen waardoor de menstruatiedagen enigszins dragelijk zijn. Als ik pas begin als ik ongesteld ben is het te laat en lig ik 3 dagen plat.
Leeuw32 schreef:
24-07-2018 13:14
Waarom niet?

Voor mij persoonlijk: bij een negatieve test kan ik bepaalde medicatie nemen waardoor de menstruatiedagen enigszins dragelijk zijn. Als ik pas begin als ik ongesteld ben is het te laat en lig ik 3 dagen plat.
En wat als je pas laat hcg aanmaakt? Pas na NOD?
Is de medicatie gevaarlijk voor zwangere/ zwanger willen wordende vrouwen? Een negatieve test is niet heilig, en zo vroeg voor nod geen vaststaand bewijs dat je wel of niet zwanger bent. Zeker niet 4 dagen voor nod.
Alle reacties Link kopieren
Ja kan schadelijk zijn (maar kans is minimaal) maar dan heb ik alles gedaan wat ik kan om het uit te sluiten.

Test geeft 99% aan, ik neem het risico bewust. Na 1,5 week nauwelijks een leven hebben buien werk om is 3 dagen helemaal plat voor mij geen optie l.
Leeuw32 schreef:
24-07-2018 13:55
Ja kan schadelijk zijn (maar kans is minimaal) maar dan heb ik alles gedaan wat ik kan om het uit te sluiten.

Test geeft 99% aan, ik neem het risico bewust. Na 1,5 week nauwelijks een leven hebben buien werk om is 3 dagen helemaal plat voor mij geen optie l.
Jouw keuze, dat voorop gesteld. Een vreselijke menstruatie hebben is echt niet tof, tot ik startte met de pil lag ik ook elke maand een week in bed te creperen.

Ik vind echter absoluut niet dat je kunt zeggen een test geeft 99% aan of je zwanger bent of niet. Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij langzaam (zoals ik) hcg aanmaakt, ben jij al wel zwanger, alleen je waarden lopen niet zo snel op (en test je 4 dagen voor nod negatief terwijl je mss wel zwanger bent) . Daarnaast heb je misschien een late eisprong of whatever en begin jij met medicatie terwijl er wel degelijk al iets aan het groeien is.

Als je zwanger wilt worden zou ik in jouw geval een verwijzing vragen naar fertiliteit of gyn zodat je in samenspraak met hen die medicatie kunt gebruiken.

En sorry als ik bot overkom of niet aardig doe, maar op eigen houtje aankloten en beweren dat als jouw test 4 dagen voor nod negatief aangeeft je 100% niet zwanger bent is vette onzin en onverantwoordelijk.

zo nu stap ik weer van mijn zeepkistje
Skippykoe schreef:
24-07-2018 15:18
Jouw keuze, dat voorop gesteld. Een vreselijke menstruatie hebben is echt niet tof, tot ik startte met de pil lag ik ook elke maand een week in bed te creperen.

Ik vind echter absoluut niet dat je kunt zeggen een test geeft 99% aan of je zwanger bent of niet. Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij langzaam (zoals ik) hcg aanmaakt, ben jij al wel zwanger, alleen je waarden lopen niet zo snel op (en test je 4 dagen voor nod negatief terwijl je mss wel zwanger bent) . Daarnaast heb je misschien een late eisprong of whatever en begin jij met medicatie terwijl er wel degelijk al iets aan het groeien is.

Als je zwanger wilt worden zou ik in jouw geval een verwijzing vragen naar fertiliteit of gyn zodat je in samenspraak met hen die medicatie kunt gebruiken.

En sorry als ik bot overkom of niet aardig doe, maar op eigen houtje aankloten en beweren dat als jouw test 4 dagen voor nod negatief aangeeft je 100% niet zwanger bent is vette onzin en onverantwoordelijk.

zo nu stap ik weer van mijn zeepkistje

Helemaal mee eens
Hier nog een paar dagen tot mijn nod.
Nog steeds heel relaxed, ik denk er wel soms aan en ik heb veel witte afscheiding maar dat is alles. Verwacht ook ongesteld te worden.

Het is goed heet hier, maar tot nu toe hebben we een erg leuk kamp. Dat geeft mij ook een hoop afleiding
Fijn dat je afleiding hebt arctic, dan is het wat sneller tijd om te testen haha. Hopelijk deze maand raak en komt je gevoel niet uit (dat t lang gaat duren).
Skippykoe schreef:
24-07-2018 16:11
Fijn dat je afleiding hebt arctic, dan is het wat sneller tijd om te testen haha. Hopelijk deze maand raak en komt je gevoel niet uit (dat t lang gaat duren).
Hahaha wie weet
Ik heb in ieder geval een hele leuke week big voor de boeg. Nu even een momentje voor mijzelf terwijl de kinderen met waterballonnen aan het gooien zijn
Misschien wel aan het einde van het kamp mijn menstruatie. Niet heel handig, maar ik ben wel voorbereid
Alle reacties Link kopieren
Hier is mijn menstruatie vandaag, dag 25 begonnen. Een bloeding of krampen tussentijds zeggen dus vrij weinig voor een volgende ronde. Op naar een volgende maand, ronde 4 naar de miskraam

@leeuw, 4 dagen vtv testen geloof ik maar de helft vd vrouwen positief.
Hopelijk heb je morgen al meer duidelijkheid!

@ nora, een ei vinden na je mk is een opluchting! Op welke dag heb je heb gevonden? Hopelijk ben je meteen weer zwanger, hoor je best vaak! Hoe veel weken was je mk?

@maya duim voor je! Laat je het ons weten?

@arctic, normaal geen afscheiding voor menstruatie? Hier iig niet, hoop wat positiefs voor jou! Geniet van het kamp
Alle reacties Link kopieren
Skippykoe schreef:
24-07-2018 15:18
Jouw keuze, dat voorop gesteld. Een vreselijke menstruatie hebben is echt niet tof, tot ik startte met de pil lag ik ook elke maand een week in bed te creperen.

Ik vind echter absoluut niet dat je kunt zeggen een test geeft 99% aan of je zwanger bent of niet. Zo werkt het natuurlijk niet. Als jij langzaam (zoals ik) hcg aanmaakt, ben jij al wel zwanger, alleen je waarden lopen niet zo snel op (en test je 4 dagen voor nod negatief terwijl je mss wel zwanger bent) . Daarnaast heb je misschien een late eisprong of whatever en begin jij met medicatie terwijl er wel degelijk al iets aan het groeien is.

Als je zwanger wilt worden zou ik in jouw geval een verwijzing vragen naar fertiliteit of gyn zodat je in samenspraak met hen die medicatie kunt gebruiken.

En sorry als ik bot overkom of niet aardig doe, maar op eigen houtje aankloten en beweren dat als jouw test 4 dagen voor nod negatief aangeeft je 100% niet zwanger bent is vette onzin en onverantwoordelijk.

zo nu stap ik weer van mijn zeepkistje
Sterker nog: ik heb donderdags getest dacht een heeeeeele lichte streep te zien maar dacht dat ik het graag wilde zien dus test weggegooid. Vrijdags begin ik te vloeien. Tot en met dinsdag. En echt tampons nodig. Dinsdags zelfs nog doorgelekt. Excuse me for the details. Donderdag op vrijdag nacht roze verlies. Vrijdag gestest. Knalstreep. Hartstikke zwanger. Na zelfs 5 dagen vloeien. Nu 13 weken en alles gaat goed. Dat kan dus ook gewoon. En nee dat geloofde ik eerst ook nooit. Maar ik heb het zelf ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Moosforhappines1988 schreef:
24-07-2018 17:39
Hier is mijn menstruatie vandaag, dag 25 begonnen. Een bloeding of krampen tussentijds zeggen dus vrij weinig voor een volgende ronde. Op naar een volgende maand, ronde 4 naar de miskraam

@ nora, een ei vinden na je mk is een opluchting! Op welke dag heb je heb gevonden? Hopelijk ben je meteen weer zwanger, hoor je best vaak! Hoe veel weken was je mk?
Ik was 6 weken en 2 dagen zwanger toen ik begon te bloeden.
Nu is het cyclusdag 23 en vandaag dus een positieve ovulatietest. Ik was vorige keer inderdaad ook direct weer zwanger. En zwanger worden lijkt ook niet zo’n probleem, maar zwanger blijven wel. Nu drie keer een mk gehad. Allemaal redelijk vroeg hoor.

Hopelijk is het de volgende keer weer raak voor jullie!
Laat je progestron eens onderzoeken Nora, wellicht is dat de oorzaak van je vroege miskramen
Alle reacties Link kopieren
Dit is in overleg met een neuroloog/gynaecoloog dus ik ga er maar even vanuit dat zij er verstand van hebben. Als ik een vreselijke menstruatie zou hebben zou ik daarvoor teken, dan ben ik met 4 dagen pijnstillers klaar. Maar 2 weken lang misselijk tot aan overgeven toe, 11 uur slaap per nacht nodig hebben, niet kunnen sporten vind ik op zich wel genoeg. Die 4 dagen migraine skip ik dan liever.
Leeuw32 schreef:
24-07-2018 19:15
Dit is in overleg met een neuroloog/gynaecoloog dus ik ga er maar even vanuit dat zij er verstand van hebben. Als ik een vreselijke menstruatie zou hebben zou ik daarvoor teken, dan ben ik met 4 dagen pijnstillers klaar. Maar 2 weken lang misselijk tot aan overgeven toe, 11 uur slaap per nacht nodig hebben, niet kunnen sporten vind ik op zich wel genoeg. Die 4 dagen migraine skip ik dan liever.
Ik vind het toch onverantwoordelijk en zo mijzelf nooit kunnen vergeven aks mijn kind daardoor iets mankeren.

Doet mij ook weer denken aan die dames doe doodleuk naar een zika land op vakantie gingen. Een daarvan bleek ook nog eens zenders daar
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 24-07-2018 19:40
0.28% gewijzigd
moos voor mijn menstruatie heb ik wel vaker witte afscheiding, maar het is wel wat meer nu. Komt misschien ook door het warme weer
Ik lees al langer mee met dit topic en vind de sfeer vaak heel steunend en niet veroordelend, dus ik schrik best wel van de reacties mbt de situatie van Leeuw32. Iedereen maakt eigen overwogen keuzes, laat diegene dan ook in haar waarde. Stel het duurt een jaar voordat iemand met ernstige migraineklachten zwanger is, kan je niet zo stellig stellen dat ze in feite een half jaar misselijk/met klachten moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat als er overleg is met neuroloog/gyn dit afdoende is. Ik vind jullie nogal aanvallend tegenover Leeuw en waarschijnlijk met goede bedoelingen hoor.
Je zo ziek voelen voor menstruatie is echt niet tof.
Al ben ik het er wel mee eens dat zo’n vroege test nog alle kanten op kan.
Leeuw sterkte ik hoop dat je zwanger mag zijn.

Dames ik ga mij wat terug trekken van het forum. Ik heb donderdag mijn eerste echo en vind het super spannend.
Ik zal meelezen zo af en toe. Ik wens jullie veel succes/ sterkte en vooral snel zwanger zijn met een mooi en gezond kindje als eindresultaat! 😘
Ik vind mezelf niet aanvallend als ik zeg dat ik wat leeuw32 beweert onverantwoordelijk vind. Je kunt nu eenmaal niet 4 dagen voor nod 100% zeker zijn dat je wel of niet zwanger bent. Hoe je het went of keert is daarvan uitgaan gewoon dikke onzin. Als hcg een paar dagen blijft hangen op een level en test negatief kun je echt niet een zwangerschap uitsluiten. Dat is wat ik heb gezegd en niet anders.

Daarnaast zei ik dat op eigen houtje aanklooien niet oke is, en blijkt nu na een post dat er wel arts ondersteuning is. Ik mag hopen dat de artsen wel inzicht hebben in medicatie.

Ik ben bekend met migraine en de impact die het op je leven heeft. Serieus ruk en klote. Ik hoop dan ook echt dat je snel zwanger mag zijn en de migraine dan niet nog heviger word, gezien je hormoonhuishouding tijdens een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat uit de eerste post dat niet duidelijk was dat ze overlegd had met de gyn. Maar dat had dan toch gewoon als tip gegeven kunnen worden. Of even vragen. En er zijn wel meer mensen die 4 dagen voor nod testen.

Dit topic is er altijd geweest zodat mensen hun hart konden luchten zonder vooroordelen jammer dat dat nu wel gebeurd.
83angel wijzigde dit bericht op 24-07-2018 21:12
1.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@nora, wat ontzettend verdrietig, drie keer een mk meemaken 😔 gaan jullie verder onderzoek doen? Ik hoop dat je volgende zwangerschap een mooie blijvende mag zijn, veel sterkte en hopelijk een mooie ronde ❤️

Ik denk dat leeuw het goed met arts/gynaecoloog heeft overlegt, en zeker bewust mee bezig is. Ik denk dat we elkaar zeker tips mogen geven maar bovendien elkaar respecteren in de keuzes, zeker wanneer ze weloverwogen zijn.

@freddelientje, spannend! Laat je even weten hoe het was?
Alle reacties Link kopieren
Foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven