Hoe begon jouw bevalling?

04-01-2018 22:58 51 berichten
Sinds gisteravond wat zeurderige kramp in mijn buik.
Het lijkt op een naderende menstruatie.
Ben 38.3 weken zwanger dus het kan alle kanten op.
Stiekem hoop ik dat de baby zijn koffers aan het pakken is..

Hoe begon bij jullie de bevalling?
Tvp ben nu ruim 35 wkn en heb al nachten voorweeen. Ook nu weer helemaal beroerd gevoel en maar weer uit bed.
Hopelijk zet het goed door bij je!
Spannend!!
Hoop voor je dat het doorzet.

Ben zelf 39 weken zwanger, maar nog
geen gerommel, krampje oid te bekennen hier :cry:
Geen baby hier helaas.
Heb lang lopen spoken en op een gegeven moment leken het echt weeën.
Zat duidelijk een piek in.
Ben uiteindelijk in slaap gevallen en nu is alles weer rustig.
Aw.. spannend. Een vriendin van me had dit een paar avonden/ nachten voor het echt doorzette.
Alle reacties Link kopieren
Ah
Ah jammer! Maar wie weet wat de dag verder vandaag nog brengt?! Hoe dan ook, het duurt nu niet heel lang meer. Kun je niet vragen om te strippen? Mijn vk heeft me na zo’n rommeldag en avond gestript bij 39.4 en toen is het door gaan zetten.
Fietjelief ik ben nu bijna een jaar geleden bevallen en ook ik dacht bij elk gevoel; is het een wee?! Maar toen zei iedereen; als het een wee is, weet je het wel. En dat is gebleken ook. Krampen zijn echt anders dan weeen.
Bij mij werd ik midden in de nacht wakker van een wee, direct elke 3 minuten. 10 minuten later braken mijn vliezen en 6 uur later had ik mijn zoon vast! Mega heftig en snel maar alles ging volgens het boekje.
Succes, de laatste loodjes zijn zwaar!!
anoniem_86302 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 15:00
Reden: typefout
0.11% gewijzigd
'S ochtends gestript. Hele dag zeurderige krampen en veel harde buiken. Vanaf 23h echt weeen met regelmaat. Volgende dag rond 20h bevallen.
Gister in het ziekenhuis gezeten omdat meneer zich niet meer liet horen.
De nodige controles gehad en met een sticker weer naar huis.
Helaas geen gerommel meer gehad.

Inleiden/strippen heb ik liever niet.
Ondanks mijn ontzettend zware zwangerschap wil ik de natuur zijn ding laten doen.
Ook al lijkt elke dag zwaarder.
Wordt vervolgd :P
@fietje, ik hoop voor je dat het snel zover is.

Vandaag heb ik de hele dag een zeurderig gevoel in buik en bovenbenen en nog meer dan anders steken en een zeurderig gevoel in mijn schaambeen en omgeving en harde buiken.
Ik ben benieuwd of het misschien voortekenen van de bevalling zijn.
Alleen van mij mag hij nog een of twee weken blijven zitten, want ik ben er mentaal nog net niet helemaal klaar voor merk ik.
En de geboortekaartjes ook niet.
Wiegje en kleertjes en ziekenhuistas staan wel klaar.
En het is ook nog maar 37 weken en 2 dagen.
Het zeiltje ligt ook nog niet op mijn bed.
De droger is toevallig ook net stuk.
En ik wil alleen maar thuis zijn en op de bank liggen en een beetje dutten.
Ik zou worden ingeleid die dag. Rond half 5 ‘s ochtend werd ik wakker, ging naar het toilet en bij terugkomst dacht ik dat ik last van mijn darmen had. Dat heb ik wel vaker als ik zenuwachtig ben. Tot ik me besefte dat het wel regelmatig kwam. Na timen bleek dat ik om de 5 minuten weeen had die 1 minuut aanhielden. Toen waren we iets eerder (1,5u eerder) in het ziekenhuis dan de bedoeling was (medisch, dus sowieso ziekenhuisbevalling).
Opgenomen in het ziekenhuis op 36w en 5 dagen omdat ik die ochtend van de laatste 2 treden trap geschokt was (tegengehouden met arm gelukkig) en de pijn bleef aanhouden.

Was een dikke 2 weken voordien al een week binnen geweest aan bakster om de bevalling tegen te houden zodat ze niet op 34w geboren werd. Toen ook een spuit gekregen om de longontwikkeling in orde te brengen, in het geval dat. Nog bijkomend had ik al voorweeën vanaf 7 maand.

Laten we zeggen dat ik op was. Dus dokter besloot dat ik de zwangerschap moest uitdoen verplicht tot op 40 weken. Kwaad dat ik was, zag het helemaal niet zitten om nog +- 3 weken in het ziekenhuis te moeten blijven.

Diezelfde nacht voor de eerste en enige keer in mijn leven een lichte slaappil gekregen.
Water gebroken rond 3u 's nachts en dan dochter geboren om 12u35 op 36w en 6 dagen.
Perfect rond en gezond als een voldragen baby van 40 weken :-)
Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen ( middenin de snackbar :facepalm: ) Daarvoor helemaal niets van een naderende bevalling gemerkt.

Bij de tweede werd ik ‘s nachts wakker van de weeën en een uur later was hij er. Ook bij deze was er vooraf niets te merken dat op bijna bevallen wees.

Bij de derde begon het inderdaad wel met een zeurende soort menstruatiepijn. Toen harde buiken met regelmatige tussenpozen en de bevalling was begonnen.

Heel veel sterkte nog de laatste loodjes!
Ik werd half 7 sochtends wakker en voelde een wee. Die herken je inderdaad gelijk. Als je twijfelt is het geen wee. Om half 10 had ik al 6 cm ontsluiting en toen ging het rap.
Ik was de dag ervoor smiddags gestript. Omdat ik op 41+6 zat en liever niet een inleiding had de dag erna. Net op tijd toch thuis kunnen bevallen!
Eerste kindje: gedurende een week lang werd ik s nachts wakker met voorweeën met een duidelijk ritme, na een paar uur verdwenen ze weer en dook ik tegen 6/7 uur terug mijn bed in om verder te slapen. Die hele week had ik overal rare steken en een hogere bloeddruk.

De zoveelste nacht werd ik weer wakker met weeën, die gedurende de ochtend doorgingen, dit werd de bevalling. De start van de echte bevalling was niet anders dan alle nachten ervoor met slechts voorweeën.

Tip: ga niet krampachtig wachten of dit de echte bevalling is, ga er vanuit dat dit het nog niet is, dan kan het alleen maar meevallen. Zodra het echt serieus is, vertelt je lichaam je dat luid en duidelijk. ;-)
Bloemetjefresia schreef:
04-01-2018 23:04
Precies zo, zeurende kramp die steeds terugkwam. Soms korte tussenpauzes soms was het een paar uur weg. In de avond kwam het weer terug, steeds regelmatiger en korter op elkaar. Al gauw gingen de krampen toen ze regelmatiger werden en sneller na elkaar over in weeen. Binnen 3 uur had ik mijn kind.
Zo ging het bij mij ook precies! :D
rond middernacht kon ik niet meer van slapen omdat de kramp aanhield. Zat ik Mn teennagels nog te lakken op de wc (want voorover buigen voelde fijn, en ik bleef maar ‘plassen’. Bleek achteraf gebroken vliezen te zijn haha). Binnen een paar uur lag ons kindje in Mn armen!

Succes TO!
fietjelief schreef:
05-01-2018 09:56
Geen baby hier helaas.
Heb lang lopen spoken en op een gegeven moment leken het echt weeën.
Zat duidelijk een piek in.
Ben uiteindelijk in slaap gevallen en nu is alles weer rustig.
Ik lees het nu pas, wat jammer voor je! Maar het zal echt niet lang meer duren denk ik..
Na vijf weken voorweeen braken mijn vliezen. Dat was het begin.
Strippen zou ik ook niet doen voor 41wk hoor.
Net als jij nu, had ik 3 dagen overdag hele regelmatige voorweeen die niet in sterkte toenamen. Snachts was alles rustig. Na 3 dagen werd ik rond 2u snachts wakker om te plassen. Bij het afvegen zag ik wat rood slijm en dacht dat het de slijmprop kon zijn (was 40.5) en tijdens die gedachte kreeg ik mijn eerste echte wee. Voelde heel anders en sterker dan die voorweeen.
Terug in bed kreeg ik 2 min later de volgende wee, ik besloot een uur lang te timen. Ze kwamen meteen kei regelmatig elke 2 min en duurden ruim 1,5min. Vriend wakker gemaakt en vk gebeld. Kwamen om 4u snachts aan in het kraamhotel waar ik al op 8,5cm bleek te zitten. Om 7u30 is dochter geboren. Succes TO die voorweeen zijn super irritant als ze niet overgaan in echte weeën, maar zorgen wel alvast voor de juiste voorbereiding daar binnen.
Waar ik eerst nog hoopte dat hij eerder zou komen hoop ik nu dat hij langer blijft zitten.
Gister is de vrouw van mijn vader plots overleden.
Ik hoop zo dat de baby blijft zitten tot na de uitvaart..
Wat een onwerkelijke situatie is dit zeg.
Ohhh Fietje toch.

gecondoleerd en heel veel sterkte in deze moeilijke situatie.

Sterkte. :hug:
Och jeetje Fietje... Verschrikkelijk.. Gecondoleerd en veel sterkte voor jou en je familie.
Dank jullie wel.
Geluk en verdriet zo dicht bij elkaar.
En...hoe is het nu?

Al iemand bevallen?
Of nog een bevallingsverhaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven