Hoe lang na stoppen pil zwanger?

18-12-2019 14:16 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik weet dat het helemaal niks zegt hoe lang het bij anderen heeft geduurd en dat ik er dus niks aan heb om het te vragen, maar ben toch nieuwsgierig :-)

Ik slik vanaf mijn 13de ongeveer al de pil ivm menstruatie met veel klachten. Ik ben nu 33 en zou graag over een aantal maanden willen gaan proberen zwanger te worden en daarom denken we er nu over om vanaf januari de pil in de prullenbak te gooien.

Mijn vraag is dus, wie heeft ook een jaar of 20 de pil geslikt en hoe lang duurde het 'ontpillen'/ zwanger worden bij jou?
iets meer dan 15 jaar geslikt. 2e maand na stoppen zwanger
15 jaar
ik geef mn bek ook maar een douw
Pil bijna 8 jaar gebruikt en het heeft bijna twee jaar en hulp vanuit de medische molen gekost voor ik zwanger was
Ontpillen bestaat niet.
Je cyclus moet opgang komen. Bij de 1 is dit gelijk en bij de ander niet.
Pil vanaf 14 ongeveer gebruik tot 29. Na 3 maanden werd ik weer ongesteld. In de eerste maand seks zonder condoom was ik zwanger. Dat was 6 maanden na stoppen met de pil.
Ik heb 12 jaar de pil geslikt, was binnen 2 maanden zwanger. Als je stopt met de pil kun je in theorie gewoon direct zwanger worden. Ik denk dat je weinig hebt aan hoe lang het bij een ander duurde. Het zegt namelijk helemaal niets over hoe lang het bij jou gaat duren.
Kind 1: 14 jaar de pil geslikt, vijf maanden na stoppen zwanger
Kind 2: 3 jaartjes de pil weer geslikt, de eerste keer na het stoppen van de pil zwanger.

Het zegt helemaal niets hoe het bij jou gaat.
16 jaar de pil geslikt, meteen een regelmatige cyclus gehad maar de eerste 2 maanden ook wel 'klachten' door de natuurlijke hormonen die het weer over namen. Na 4 maanden zwanger, met 8 weken miskraam, 4 maanden later weer zwanger en nu een gezond kindje
Meteen. Zonder gewone menstruatie gehad te hebben.
Vanaf mijn 12e aan de pil. De eerste keer 12 jaar geslikt. Alle 7 keren de eerste keer zwanger zonder menstruatie ertussen. Waarvan 3 miskramen.
brennwert wijzigde dit bericht op 18-12-2019 15:30
10.77% gewijzigd
Na 2 maanden een regelmatige cyclus maar na 1,5 jaar nog nooit zwanger geweest. Zegt dus helemaal niks.

Wat geven al deze reacties jouw voor inzicht?
Nooit. Dat kan dus ook. En ook dat zegt niks over jou ;-) want ik ben 1 op 10 en jij waarschijnlijk 9 op 10.
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 18-12-2019 15:39
64.89% gewijzigd
Het is bij iedereen anders, maar dat hoeft niet eens zozeer aan de pil te liggen. Ik was na het stoppen van de pil binnen 2 maanden zwanger, maar het kan ook een jaar duren.
Eind juli stopte ik met de pil en ben in september zwanger geraakt.. maar dat zegt idd niks want het is bij iedereen anders.
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 15:12
+1
Emceetje schreef:
18-12-2019 15:36
Nooit. Dat kan dus ook. En ook dat zegt niks over jou ;-) want ik ben 1 op 10 en jij waarschijnlijk 9 op 10.
Dan nu 2/10, ook nooit gelukt.
Vanaf mijn 17e aan de pil. 9 jaar geslikt.
3,5 jaar na het stoppen was ik zwanger.
COtweepuntnul schreef:
18-12-2019 15:12
Idem.
Na 18 jaar de pil te hebben geslikt.
Frekkel schreef:
18-12-2019 16:34
Dan nu 2/10, ook nooit gelukt.

😥 dat wist ik niet...
9 jaar aan de pil. Direct regelmatige cyclus. Na 1,5 jaar zwanger.
Vooraf aan tweede zwangerschap geen anticonceptie gebruikt.
.
Bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik ook in de OP aangaf, weet ik dat het helemaal niks zegt. Maar ik ben gewoon een beetje een controle freak en probeer alles het liefst te plannen. Ik zou graag nog een half jaartje wachten, maar ben aan de andere kant ook bang dat het dan nog een jaar duurt.
Nu zie ik om me heen ook meer dan genoeg gevallen waar het niet zo soepel gaat en waar het niet op de natuurlijke manier lukt.

Dus hoopte gewoon een beetje rode draad uit jullie antwoorden te halen.
Binnen 2 maanden was ik zwanger, na 8 jaar pilgebruik. Overigens had ik het niet verwacht want ik was 1 keer eerder met de pil gestopt (om andere redenen) en toen duurde het 8 maanden voordat ik überhaupt ongesteld werd. Ik had toen wel al een jaar of 15 de pil geslikt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
20 jaar aan de pil geweest:
Kind 1: 3e maand na stoppen pil zwanger; daarna niet meer aan de pil geweest
Kind 2: 2,5 jaar geduurd en uiteindelijk via IUI 3e ronde zwanger

Kan alle kanten op dus
diedietje schreef:
18-12-2019 17:28
Bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik ook in de OP aangaf, weet ik dat het helemaal niks zegt. Maar ik ben gewoon een beetje een controle freak en probeer alles het liefst te plannen. Ik zou graag nog een half jaartje wachten, maar ben aan de andere kant ook bang dat het dan nog een jaar duurt.
Nu zie ik om me heen ook meer dan genoeg gevallen waar het niet zo soepel gaat en waar het niet op de natuurlijke manier lukt.

Dus hoopte gewoon een beetje rode draad uit jullie antwoorden te halen.
Tja dat ligt ook aan de kwaliteit van je eitjes, je leeftijd, dat soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven