Hoe lang van tevoren voorweeen?
maandag 25 december 2017 om 22:15
Ik ben bijna 35 weken en heb last van pijnlijke voorweeen. Vooral in de avond en nacht veel last, ik wordt er in de nacht ook wakker van. Baarmoedermond is al wel verweekt maar nog geen ontsluiting.
Meer mensen die dit al vroeg hadden? Hoe lang heb je dit gehad?
Liefst wil ik dat de kleine nog minstens 2 weken blijft zitten natuurlijk.
Maar heb elke avond wel het idee van dit kan niet lang meer duren..!
Meer mensen die dit al vroeg hadden? Hoe lang heb je dit gehad?
Liefst wil ik dat de kleine nog minstens 2 weken blijft zitten natuurlijk.
Maar heb elke avond wel het idee van dit kan niet lang meer duren..!
maandag 25 december 2017 om 22:32
Fijn om te lezen!! Hoop dat uk nog ff blijft zitten.
Heb sinds 28w een extreem verkorte baarmoederhals dus de voorweeen/harde buiken maken me toch angstig. Op 32+4 controle gehad en had toen nog geen ontsluiting. Heb al wekenlang harde buiken maar vind ze sterker worden sinds een week of 2, vooral in de nachten bijna continue...
Heb sinds 28w een extreem verkorte baarmoederhals dus de voorweeen/harde buiken maken me toch angstig. Op 32+4 controle gehad en had toen nog geen ontsluiting. Heb al wekenlang harde buiken maar vind ze sterker worden sinds een week of 2, vooral in de nachten bijna continue...
maandag 25 december 2017 om 22:42
Bij de eerste geen last van gehad, wel de hele zwangerschap veel harde buiken. Bij de tweede wederom veel harde buiken en vanaf week 36 elke dag voorweeen, met name einde middag en in de avond. Uiteindelijk bevallen bij 39.2. Wat was ik blij dat de bevalling begon, vond t loodzwaar die laatste weken met voorweeen en een rondrennende peuter. Veel succes nog met de laatste loodjes!
maandag 25 december 2017 om 22:42
Ik had ook echt belachelijk veel harde buiken. Vanaf 25 weken ben ik toch helemaal in de rust gegaan. Oh en dan 's nachts door een volle blaas, vreselijk.
Ik weet hoe je voelt. Een jaar geleden was ik 35 weken zwanger en heb ook zoveel zorgen om die voorweeën en harde buiken gehad. Maar die voorweeën kunnen er dus weken lang voorkomen zonder dat er eigenlijk echt iets gebeurd. En dat idee vond ik vreselijk, dat het nog zo lang kon duren met die klote voorweeën.
Pak je rust, echt dat doet zoveel.
Oh en ik had 24/7 2 kruiken tegen mij aan. Eentje in mijn rug en eentje tegen mijn buik. Dat was zo fijn.
Nog even doorbijten.
Ik weet hoe je voelt. Een jaar geleden was ik 35 weken zwanger en heb ook zoveel zorgen om die voorweeën en harde buiken gehad. Maar die voorweeën kunnen er dus weken lang voorkomen zonder dat er eigenlijk echt iets gebeurd. En dat idee vond ik vreselijk, dat het nog zo lang kon duren met die klote voorweeën.
Pak je rust, echt dat doet zoveel.
Oh en ik had 24/7 2 kruiken tegen mij aan. Eentje in mijn rug en eentje tegen mijn buik. Dat was zo fijn.
Nog even doorbijten.
maandag 25 december 2017 om 22:47
Thanks voor de lieve reacties!
Ik vind het inderdaad ook ongelofelijk zwaar, kan haast niet rechtop zitten en wil alleen maar liggen...
Maar mij hoor je niet klagen daarover, ik wil gewoon dat de baby blijft zitten!!
Had ook idioot veel harde buiken al heel vroeg, en met mijn domme kop toch blijven werken in de zorg. Duurde overigens wekenlang voordat ik dus doorhad dat dit harde buiken waren. Eerste zwangerschap dus tja.
Werd door de verloskundige niet serieus genomen, bleek met 28w de baarmoederhals bijna volledig te zijn verweekt naar 7 mm met forse funneling.
Opgenomen uiteraard en longrijping gehad. Toen heel rustig aan gedaan, en onwijs blij met deze termijn natuurlijk.
Toch zal ik blij zijn als ik 37 weken ben zeg
Rottige buik!
Ik vind het inderdaad ook ongelofelijk zwaar, kan haast niet rechtop zitten en wil alleen maar liggen...
Maar mij hoor je niet klagen daarover, ik wil gewoon dat de baby blijft zitten!!
Had ook idioot veel harde buiken al heel vroeg, en met mijn domme kop toch blijven werken in de zorg. Duurde overigens wekenlang voordat ik dus doorhad dat dit harde buiken waren. Eerste zwangerschap dus tja.
Werd door de verloskundige niet serieus genomen, bleek met 28w de baarmoederhals bijna volledig te zijn verweekt naar 7 mm met forse funneling.
Opgenomen uiteraard en longrijping gehad. Toen heel rustig aan gedaan, en onwijs blij met deze termijn natuurlijk.
Toch zal ik blij zijn als ik 37 weken ben zeg
maandag 25 december 2017 om 23:02
Ervaringen van anderen zeggen zo weinig. Luister naar je verloskundige.
Rustig aan doen, en als je denkt dat je rustig aan doet, dan nog een keer een tandje terug. Meer lui doen dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Die paar weken afzien is echt zo vergeten als je baby er is.
Je baby komt als de tijd er voor is. Komt goed.
Rustig aan doen, en als je denkt dat je rustig aan doet, dan nog een keer een tandje terug. Meer lui doen dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Die paar weken afzien is echt zo vergeten als je baby er is.
Je baby komt als de tijd er voor is. Komt goed.
dinsdag 26 december 2017 om 01:14
Cerclage was het toen al te laat voor, was ruim 28w.
Bovendien had het niet meer gekund omdat er weinig van de baarmoedermond over was...!
Behoorlijk in spanning gezeten afgelopen weken..
dinsdag 26 december 2017 om 01:18
Ja dat kan ik me goed voorstellen. Rustig aan dan maar. En het gaat vast goedkomen met ‘t beebje in je buikOudewijzeuil schreef: ↑26-12-2017 01:14Cerclage was het toen al te laat voor, was ruim 28w.
Bovendien had het niet meer gekund omdat er weinig van de baarmoedermond over was...!
Behoorlijk in spanning gezeten afgelopen weken..
dinsdag 26 december 2017 om 06:50
Heftige tijd hè oude wijze uil.
Ik ben 3 jr geleden ook met 5 mm bmm over aan de remmers en longrijping gelegd. (27 wkn) Met bedrust en continu pijn/druk van onderen, gebroken vliezen met 34 weken en gezond kind zonder couveuse oid met 35 weken! Bedenk je goed dat je een hele mooie termijn hebt gehaald!!
Nu opnieuw zwanger en krijg geen cerclage, is alleen geindiceerd bij een eerdere vroeggeboorte < 34 wkn :/
Hopelijk nu een goede zwangerschap zonder circus.
Zet hem op meid! En als je uitgeput raakt, bespreek dit dan met je gyn!
Ik ben 3 jr geleden ook met 5 mm bmm over aan de remmers en longrijping gelegd. (27 wkn) Met bedrust en continu pijn/druk van onderen, gebroken vliezen met 34 weken en gezond kind zonder couveuse oid met 35 weken! Bedenk je goed dat je een hele mooie termijn hebt gehaald!!
Nu opnieuw zwanger en krijg geen cerclage, is alleen geindiceerd bij een eerdere vroeggeboorte < 34 wkn :/
dinsdag 26 december 2017 om 08:56
Oh vreselijk hè. Ik begrijp helemaal hoe je je gevoeld moet hebben.bershka schreef: ↑26-12-2017 06:50Heftige tijd hè oude wijze uil.
Hoe voel je je deze zwangerschap? Moet wel onwijs spannend voor je zijn... Je krijgt idd niet zomaar een cerclage. Houden ze je wel in de gaten dmv metingen van de cervix oid? En krijg je protulon?
Heerlijk dat jou kleine ook is blijven zitten. Ben idd heel blij dat ik nog zo ver ben gekomen. Hoe lang moest jouw kleine in ziekenhuis blijven?
dinsdag 26 december 2017 om 09:42
Wat supergoed dat je je kindje op 36w meteen mee naar huis mocht nemen! Dat geeft weer moed. Was je precies 36w?
dinsdag 26 december 2017 om 09:57
Vanaf 27 weken dus op en af ziekenhuisopnames, had sindsdien ook bloedverlies door het pessarium (die kreeg ik voor studie van AMC) blijkt nu bewezen niet effectief.
Vanaf 34 weken vast opgenomen ivm gebroken vliezen en ze hadden sowieso niet ingegrepen t/m 37 weken en bij geen koorts. Maar toch is het toen met 35 weken spontaan doorgezet, uiteindelijk lukte het niet, kwam tot 8 cm en kreeg ks.
Moet vanaf nu met 18 wkn die bmm metingen idd en krijg ws vanaf 15 wkn die proluton, maar is niet bewezen effectief..
Vanaf 34 weken vast opgenomen ivm gebroken vliezen en ze hadden sowieso niet ingegrepen t/m 37 weken en bij geen koorts. Maar toch is het toen met 35 weken spontaan doorgezet, uiteindelijk lukte het niet, kwam tot 8 cm en kreeg ks.
Moet vanaf nu met 18 wkn die bmm metingen idd en krijg ws vanaf 15 wkn die proluton, maar is niet bewezen effectief..
dinsdag 26 december 2017 om 10:02
dinsdag 26 december 2017 om 12:57
Heerlijk dat je kleine al zo snel mee mocht. Wel een rotzwangerschap zeg
woensdag 3 januari 2018 om 23:18
Oudewijzeuil schreef: ↑03-01-2018 16:01Inmiddels ruim een week verder en nog steeds zit ie veilig in m'n buik!Voorweeën en harde buiken blijven, vooral avond en nacht.
Yeeeeh! Nog een weekje volhouden!
woensdag 10 januari 2018 om 16:53
Jaaaaa! Wat goed zeg!!!Oudewijzeuil schreef: ↑10-01-2018 13:56Ennnn weer een weekje verder... 37 weken!!
Conclusie is dus dat je inderdaad superveel en lang last kan hebben van voorweeen en pijnlijke harde buiken zonder dat er iets gebeurt. Pffffft zwaar hoor!
Maar helemaal blij met het feit dat de kleine nu voldragen is...!!
Zo benieuwd wanneer de baby komt.