Hoe snel werkt roosvicee laxo

19-10-2015 09:57 23 berichten
Ik ben nu 6enhalve week zwanger en al een week moeite om naar de wc te gaan.. Ik drink elke dag een glas roosvicee laxo, eet ontbijtkoek en veel fruit en groente, volkorenbrood, drink veel water maar geen resultaat... Na 5dagen moest ik net naar het toilet maar omdat ik 20min van huis was ging het ook niet zoals het hoort.. Eenmaal thuis dus niet het gewenste resultaat en zit nu met flinke buikpijn op de bank.. Zojuist 2 glazen van die laxo gedronken maar hoelang voor ik er resultaat op krijg? Ik moet zo namelijk weer weg...
Alle reacties Link kopieren
ik gebruikte zo nu en dan een paar dagen lactulose tijdens mijn zwangerschappen. Te koop bij de drogist. Dat werkte bij mij na een halve dag ongeveer.
Het werkt niet.....
Het is geen wondermiddel, meer een ondersteuning. Wil je het liefst zo snel mogelijk kunnen gaan, dan moet je bij de HA zijn voor een laxeermiddel. Die zijn verkrijgbaar voor zwangeren, dus snel even gaan hoor. Als de ergste buikpijn weg is, kun je dagelijks laxo drinken om het 'goed' te houden.
Nansie; mag je dat vrij gebruiken tijdens de zwangerschap?

Lola; dat idee begon ik ook al te krijgen...
Probeer toch eens een rustmoment te zoeken om rustig naar de wc te kunnen. Desnoods een boekje erbij! Maar juist als je gaat stressen en je 'moet' naar de wc van jezelf, dan ga je zoveel druk op je darmen leggen dat het niet komt. Ja, waarschijnlijk op het moment dat je weg moet, en niet meer naar de wc kunt. Waarna je het maar ophoudt, en vervolgens raak je nog meer verstopt.

Je kan altijd nog even bij de apotheek vragen of ze iets hebben, om de stoelgang wat makkelijker te maken en wat je bij een zwangerschap mag.

Maar echt, laat de stress van het 'moeten' gaan, want dan maak je het er niet beter op
Fleetfox; dan zal ik maar even gaan bellen, dit is echt vervelend..
Als je nú buikpijn hebt, is de kans groot dat je de komende uren drie of vier keer naar de wc moet (weet ik uit ervaring).

Laat die laxo zitten en haal bij de drogist gebroken lijnzaad. Roer een paar theelepels door een bakje yoghurt. Na een dag of twee merk je resultaat, je darmen worden wat meer geprikkeld en je ontlasting zachter (en je poept zaadjes ). Lijnzaad kun je ook bijvoorbeeld gebruiken in salades of in smoothies ofzo.

En als je moet en het ophoudt, bezorg je jezelf alleen maar meer problemen.
Wat vaak helpt: zodra je opstaat een groot glas lauw water drinken en 2 kiwi's eten.
not all who wander are lost
Noëlle; Ik ga ook altijd rustig naar de wc, spelletje bij me en heb zelfs een krukje voor m'n voeten (schijnt beter te zijn) maar ik heb een paar dagen geen drang gehad.. Tot de wandeling met de honden vanmorgen..
Dat helpt allemaal niet, ook rustmomentjes niet. Bijna tweederde van de zwangerschappen lactulose gehad, wat hier al eerder is geschreven, door de gynaecoloog voorgeschreven. Dat hielp mij wel en kan geen kwaad.
quote:kittycat001 schreef op 19 oktober 2015 @ 10:06:

Noëlle; Ik ga ook altijd rustig naar de wc, spelletje bij me en heb zelfs een krukje voor m'n voeten (schijnt beter te zijn) maar ik heb een paar dagen geen drang gehad.. Tot de wandeling met de honden vanmorgen..

Ohh oke, ik dacht dat je elke keer nogal gehaast naar de wc ging

En ja dat wordt m dan niet, als je net de honden aan het uitlaten bent en je dan moet!

Maar verstandig dat je even langs gaat, voor iets wat wellicht wat beter helpt (hier werkt kerriesoep trouwens als een tierelier, mocht je het eventueel nog met voeding willen proberen ).
Casalinga; Lijnzaad heb ik in de kast staan

Het is inmiddels ook keihard en heb nu echt last van m'n onderkantje omdat ik het wel opgehouden heb.. In de bosjes gaan zitten is niet echt mijn ding;)

Knolselder; vanaf morgen proberen, drink elke ochtend met opstaan nu een glas koud water. Miss dat lauw water meer effect heeft (met de kiwi's)

Hgjb; ik moet het ziekenhuis ook nog bellen en eind van de week heb ik een echo, zal het voorleggen

Thanx!
Lactulose mag je gewoon gebruiken en je hebt er geen recept voor nodig. Kan ook erg fijn zijn na de bevalling, dus niet weggooien als je nog wat over hebt!
quote:knolselder schreef op 19 oktober 2015 @ 10:06:

Wat vaak helpt: zodra je opstaat een groot glas lauw water drinken en 2 kiwi's eten.

Oeh ja, kiwi's op de nuchtere maag!

*edit, zuurkool doet 't voor mij ook. Niet nuchter overigens, moet er niet aan denken

Persoonlijk vind ik lactulose niet te hachelen zo smerig, je zou ook de huisarts om movicolon (macrogol/elektrolyten) kunnen vragen. (Zakjes die je in water op moet lossen).
Oh bah, die movicolon die is ook zo vies.. Heb ik eerder gehad ivm PDS

Ga jullie tips proberen, bedankt dames!
quote:kittycat001 schreef op 19 oktober 2015 @ 10:12:

In de bosjes gaan zitten is niet echt mijn ding;)

Je honden mogen wel in de bosjes....

Er zijn mensen die hun drol zelfs neerleggen bij de broodafdeling van de supermarkt. Dát zou mijn ding niet zijn. Een keertje in de bosjes, daar heb ik dan weer wat minder moeite mee. Hoewel een rok dan wel praktischer is dan een lange broek .
Ik vond lactulose helemaal niet vies, zit weinig smaak aan en 1 flinke slok is genoeg. Nou ja, smaken verschillen blijkbaar 😄.

Succes ermee!
Pruimen werken ook erg goed! Je kan ze gedroogd kopen, want weet niet of ze nog vers te verkrijgen zijn op dit moment.
Raising kids is a walk in the park. Jurassic Park.
Lactulose kan je gewoon bij de drogist halen en is meestal erg zoet, suiker he?

Maar werkt als een trein en is hartstikke veilig, wel pas nemen als je ook lekker makkelijk naar toilet kan.
Je kunt lactulose id ook zelf kopen.
quote:nansie schreef op 19 oktober 2015 @ 10:52:

Ik vond lactulose helemaal niet vies, zit weinig smaak aan en 1 flinke slok is genoeg. Nou ja, smaken verschillen blijkbaar 😄.

Succes ermee!

Oh echt, ik ga er gewoon van kokhalzen.

Misschien scheelt het ook per 'merk', die ik hier heb is zo idioot mierzoet!!
Tijdens mijn zwangerschap raade mijn huisarts metamucil aan, een soort vezels. Is zonder recept verkrijgbaar.

Ik heb er nu ook weer last van, aan het eind van mijn zwangerschap en ik eet nu 4 gedroogde pruimen per dag. Hielp binnen een dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven