Hoe tot 20-weken echo doorkomen

18-10-2018 16:36 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Misschien heel gek en waarschijnlijk vinden velen van jullie het overdreven en/of onzin.
Maar hebben jullie tips/adviezen om de tijd tot de 20-weken echo door te komen?

Ik ben nu 12 weken zwanger; dolblij dat we de 12 weken gered hebben hihi. Het hartje klopt goed, kindje groeit goed en het is een zeer beweeglijk kindje!
Gisteren bloed geprikt voor de NIPT, maar gek genoeg maak ik me daar geen zorgen over.

Waar ik me, ja nu al, wel zorgen over maak is de 20 weken echo. Deze heb ik bij 19 weken. Ik ben als de dood dat we nu dol blij en gelukkig zijn met de zwangerschap en er dadelijk miss wel roet in het eten gegooid wordt bij die echo!
Vandaar tips/adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorademen lijkt me.
Heb je een reden om aan te nemen dat er iets niet goed is? Zo niet dan heb ik maar een tip en dat is: relax en ontspan. Geniet van je zwangerschap. Je kan je niet druk maken om alles wat eventueel fout kan gaan. Dan word je gek. Ook als de baby er straks is.
welkom in je nieuwe wereld waarin de zorg en angst om kinderen blijft :-D
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
18-10-2018 16:40
welkom in je nieuwe wereld waarin de zorg en angst om kinderen blijft :-D
Haha jup dat zegt mn mam ook. Vanaf het moment dat je zwanger bent heb je altijd zorgen.
Jeetje wat ben jij obsessief en stressvol bezig met je hele zwangerschap. Echt, je maakt jezelf helemaal gek.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-10-2018 16:39
Heb je een reden om aan te nemen dat er iets niet goed is? Zo niet dan heb ik maar een tip en dat is: relax en ontspan. Geniet van je zwangerschap. Je kan je niet druk maken om alles wat eventueel fout kan gaan. Dan word je gek. Ook als de baby er straks is.
Die heb ik helemaal niet. Maar ik ben zó makkelijk zwanger geraakt. Alles gaat goed met de kleine. Ik ben jong, nét 24. Miss dat ik daarom juist bang ben, omdat het allemaal makkelijk gaat.
Ja genieten moet je. (6) Vreselijk irritant vind ik die uitspraak. :roll:

Maareh.... Je komt vanzelf bij die 20 weken. Je druk maken geeft de baby stress en is zeker slecht voor hem/haar.

Dus relax en je kan er toch niks aan doen. Behalve goed voor jezelf zorgen en de baby door niet over alles te gaan stressen.

En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven werken, eten, slapen, boodschappen doen, strijken, stofzuigen, in het weekend ergens lunchen en naar de bios of een verjaardag en de tijd gaat vanzelf verder.
En met de 20-weken echo ben je nog niet veilig want ook daarna kan er nog van alles misgaan, helaas. En ook na de geboorte en ook als je kind allang het huis uit is. 🍀
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen al zei! Iedere zwangere vrouw kent wel eens zenuwen, maar als het je leven gaat beheersen en je er obsessief mee bezig bent zou ik nu hulp zoeken. Want na de 20 weken echo moet je nog bevallen en dan kun je beter een beetje vertrouwen hebben in je lichaam en een goede afloop. Sterkte!
ShaunTheSheep schreef:
18-10-2018 16:43
Jeetje wat ben jij obsessief en stressvol bezig met je hele zwangerschap. Echt, je maakt jezelf helemaal gek.
Dit..

en dan kun je nog 20 nieuwe nicks nemen maar we weten allemaal dat je dezelfde bent. Dat wordt nog wat de rest van je leven (en die van het kind).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je geloept en je klinkt niet gezond.
Ik zou er hulp voor gaan zoeken.
Cafetière schreef:
18-10-2018 16:53
Dit..

en dan kun je nog 20 nieuwe nicks nemen maar we weten allemaal dat je dezelfde bent. Dat wordt nog wat de rest van je leven (en die van het kind).
Ik wist dat niet. Maar als je echt zo obsessief bezig bent zou ik hulp gaan zoeken. Stres is ook niet goed voor je baby.
Alle reacties Link kopieren
Weet je to, volstrekt onbezorgd ga je van je levensdagen niet meer zijn. Een kind krijgen en een kind hebben dat voelt alsof je hart op een bordje ligt. Niemand zegt het je van te voren, maar zonder zorgen ben je gewoon niet meer.
Nu ben je zenuwachtig voor de 20 weken echo. Daarna over de bevalling. En als je kind is geboren ben je bang dat je het dood in het wiegje vind. En dan gaan ze naar school, spelen ze in de speeltuin, zijn ze uit je blikveld, de angst stopt nooit.

Als ze volwassen zijn maak je je nog druk om je kind. Mijn moeder heeft 5 volwassen kinderen en als het mistig is en we zijn allemaal onderweg, is ze opgelucht als er aan het einde van de dag met niemand van ons iets is gebeurt. En dan krijgt één van je kinderen een kind, en begint die zorg weer helemaal van voor af aan.

Zorg, dat krijg je er gewoon bij. En niemand die je dat van te voren verteld. Wel dat je te jong bent, dat je nog van het leven moet genieten, dat je gebroken nachten zult krijgen en dat het lastig is om een oppas te vinden. Maar dat valt echt in het niet bij zorg en angst.

Althans, voor mij. De kunst is om dat los te laten en nu te leven. Met angst voorkom je de ellende niet. Je kunt hooguit niet genieten van wat je nu hebt.
:rose:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Pff, had ik ook. Mijn 1e 20 wekenecho was overigens niet geslaagd omdat de baby te klein was. Hij was ook met 19 weken gepland. Dus dan was eindelijk de datum daar en wisten we nog niets. Afgelopen maandag was er een 2e 20 weken echo en die was wel goed.

Mijn enige advies is verleg je focus op dingen die je wel in de hand kan hebben. Eet gezond, beweeg en ben goed voor jezelf en je babytje.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
18-10-2018 16:53
Dit..

en dan kun je nog 20 nieuwe nicks nemen maar we weten allemaal dat je dezelfde bent. Dat wordt nog wat de rest van je leven (en die van het kind).
Pardon? :hamer:
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-10-2018 17:06
Weet je to, volstrekt onbezorgd ga je van je levensdagen niet meer zijn. Een kind krijgen en een kind hebben dat voelt alsof je hart op een bordje ligt. Niemand zegt het je van te voren, maar zonder zorgen ben je gewoon niet meer.
Nu ben je zenuwachtig voor de 20 weken echo. Daarna over de bevalling. En als je kind is geboren ben je bang dat je het dood in het wiegje vind. En dan gaan ze naar school, spelen ze in de speeltuin, zijn ze uit je blikveld, de angst stopt nooit.

Als ze volwassen zijn maak je je nog druk om je kind. Mijn moeder heeft 5 volwassen kinderen en als het mistig is en we zijn allemaal onderweg, is ze opgelucht als er aan het einde van de dag met niemand van ons iets is gebeurt. En dan krijgt één van je kinderen een kind, en begint die zorg weer helemaal van voor af aan.

Zorg, dat krijg je er gewoon bij. En niemand die je dat van te voren verteld. Wel dat je te jong bent, dat je nog van het leven moet genieten, dat je gebroken nachten zult krijgen en dat het lastig is om een oppas te vinden. Maar dat valt echt in het niet bij zorg en angst.

Althans, voor mij. De kunst is om dat los te laten en nu te leven. Met angst voorkom je de ellende niet. Je kunt hooguit niet genieten van wat je nu hebt.
:rose:
Bedankt voor je reactie :-). Ik geloof wat je zegt. Mijn moeder zei al dat je vanaf je zwangerschap altijd zorgen of angsten zal houden. Die heeft ze 24 jaar later nog steeds om mij.
Alle reacties Link kopieren
Frederika-Jael schreef:
18-10-2018 17:08
Pff, had ik ook. Mijn 1e 20 wekenecho was overigens niet geslaagd omdat de baby te klein was. Hij was ook met 19 weken gepland. Dus dan was eindelijk de datum daar en wisten we nog niets. Afgelopen maandag was er een 2e 20 weken echo en die was wel goed.

Mijn enige advies is verleg je focus op dingen die je wel in de hand kan hebben. Eet gezond, beweeg en ben goed voor jezelf en je babytje.
Dat moet slopend voor jullie zijn geweest! Gelukkig was alles goed 😁
Alle reacties Link kopieren
Ook even geloept.
Behandeling voor je angststoornis net afgerond lees ik.
Ik zou nog even doorgaan met therapie
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 17:12
Pardon? :hamer:
Wat begrijp je niet?
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
18-10-2018 17:19
Wat begrijp je niet?
Nou ja, dat je mij meent de beschuldigen van 1000 accounts ofzo? Als het goed is hebben mensen maar 1 e-mail adres, ik in ieder geval dus zit het hebben van meerdere accounts er niet echt in bij mij.
Vind het best apart van je, maar goed. Ga er verder geen discussie over voeren, ik stel een vraag en je opmerking is niet echt toevoegend daar in. :facepalm:
Meerdere accounts of niet, je maakt je extreem veel zorgen tijdens je zwangerschap. Doe daar wat aan, anders ga je dit niet volhouden.
elviva schreef:
18-10-2018 17:17
Ook even geloept.
Behandeling voor je angststoornis net afgerond lees ik.
Ik zou nog even doorgaan met therapie
Dit! Echt to je maakt je veel te druk en dat is niet goed voor jezelf maar ook niet voor de baby en uiteindelijk ook niet voor je relatie. Ja, pas op met eten van rauwmelkse kazen en rauw vlees(eet het niet), was groenten en fruit en verschoon niet de kattenbak en pas op met wroeten in de tuin waar mogelijk de buurtkat heeft gezeten. Je kindje gaat het moeilijk krijgen als jij er straks zo bovenop zit.
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 17:22
Nou ja, dat je mij meent de beschuldigen van 1000 accounts ofzo? Als het goed is hebben mensen maar 1 e-mail adres, ik in ieder geval dus zit het hebben van meerdere accounts er niet echt in bij mij.
Vind het best apart van je, maar goed. Ga er verder geen discussie over voeren, ik stel een vraag en je opmerking is niet echt toevoegend daar in. :facepalm:
Er loopt hier nog een anoniempje met dezelfde grote hoeveelheid topics met dezelfde soort vragen. Zal wel toeval zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben soms zooo blij dat ik zwanger was in het echoloze tijdperk! Scheelt bakken stress!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven