Hoe tot 20-weken echo doorkomen

18-10-2018 16:36 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Misschien heel gek en waarschijnlijk vinden velen van jullie het overdreven en/of onzin.
Maar hebben jullie tips/adviezen om de tijd tot de 20-weken echo door te komen?

Ik ben nu 12 weken zwanger; dolblij dat we de 12 weken gered hebben hihi. Het hartje klopt goed, kindje groeit goed en het is een zeer beweeglijk kindje!
Gisteren bloed geprikt voor de NIPT, maar gek genoeg maak ik me daar geen zorgen over.

Waar ik me, ja nu al, wel zorgen over maak is de 20 weken echo. Deze heb ik bij 19 weken. Ik ben als de dood dat we nu dol blij en gelukkig zijn met de zwangerschap en er dadelijk miss wel roet in het eten gegooid wordt bij die echo!
Vandaar tips/adviezen?
Wow, na loepen is wel duidelijk dat to baat heeft bij een aantal therapiesessies. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor jouw kind. Want echt, de zorgen worden alleen maar groter.

Als je zo angstig en onzeker in jouw (toekomstige) moederschap staat, dan kan je alleen maar jouw kind ontzettend te kort schieten.
Je doet mij denken aan een oud forumlid, ( even de nick weggehaald' ) had die als nick
Sommige van ons weten wie ik bedoel. Je bent haar wel niet maar ook daar maakte we ons toen zeer ongerust over.
Echt zoek hulp voor jezelf!
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 17:37
9.58% gewijzigd
vivapimpelmees schreef:
18-10-2018 17:27
Ik ben soms zooo blij dat ik zwanger was in het echoloze tijdperk! Scheelt bakken stress!
Of iemand zich zo drukt maakt over niets zoals TO, ligt niet aan die 2 echo's hoor.
Wil je het geslacht van de baby weten? Wij hadden pretecho bij 15 weken en toen kon echoscopiste sommige afwijkingen zoals klompvoetje al uitsluiten.

Daarnaast blijf ik bij mijn eerdere reactis op je topics en zou ik je therapie voor je angststoornis nog even verlengen. Aan de topictitels alleen weet ik al dat ie van jou of de andere anoniem zal zijn.
Lucifer2018 schreef:
18-10-2018 17:30
Of iemand zich zo drukt maakt over niets zoals TO, ligt niet aan die 2 echo's hoor.
Dit!
Ik ging juist heel blij de 20 weken echo in. Vond het erg leuk!
En natuurlijk na afloop ook blij om te horen dat het er goed uitzag maar van tevoren was ik daar echt niet mee bezig.
1-Aapje schreef:
18-10-2018 17:31
Wil je het geslacht van de baby weten? Wij hadden pretecho bij 15 weken en toen kon echoscopiste sommige afwijkingen zoals klompvoetje al uitsluiten.

Daarnaast blijf ik bij mijn eerdere reactis op je topics en zou ik je therapie voor je angststoornis nog even verlengen. Aan de topictitels alleen weet ik al dat ie van jou of de andere anoniem zal zijn.
Met 16 weken geslachtsbepalingsecho.
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 17:56
Met 16 weken geslachtsbepalingsecho.
Dan zou ik eerst maar gaan stressen over die echo want als ze daar iets zien ga je de medische mallemolen in. Ze mogen niet zeggen wat ze zien dat mogelijk niet goed is maar sturen je door. Weet je nog niks na die pretecho.
Ook ik raad je aan iets meer te ontspannen, heel fijn dat alles zo soepel gaat en goed verloopt. vertrouw er daarom op dat het voor nu allemaal goed zit. als anders blijkt is het tegen die tijd al stressvol genoeg. Zorgen zijn normaal, maar zolang er geen reden is tot zorgen zou ik je vooral lekker verheugen op jullie toekomstige gezinnetje.

Ik had regelmatig reden tot zorgen tijdens mijn zwangerschap. Vanaf het begin en nu nog steeds, geloof me.. dat is slopend. je moet nog een hele tijd, anders ga je er echt aan onderdoor.
Ergens vind ik mijn bezorgdheden wel terecht. Het is natuurlijk allemaal.spannend en onzeker. Ik voel dagelijks klachten waarvan ik niet weet of dit hoort of niet...

Ik zal morgen mijn therapeute bellen met de vraag of ze me nog een tijdje langer kan begeleiden.

Dank voor jullie reacties.
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 21:59
Ergens vind ik mijn bezorgdheden wel terecht. Het is natuurlijk allemaal.spannend en onzeker. Ik voel dagelijks klachten waarvan ik niet weet of dit hoort of niet...

Ik zal morgen mijn therapeute bellen met de vraag of ze me nog een tijdje langer kan begeleiden.

Dank voor jullie reacties.
Er is een verschil tussen het spannend vinden en bezorgd zijn, en dat lijntje lijkt niet helemaal goed te lukken bij je. Vraag idd hulp dan voel je je beter en dan kom je de tijd tot de 20 weken echo ook beter door.
Wat Florence , zegt inderdaad.

Terecht dat je het spannend vind hoor. Dat is het ook!

Je hebt geen bloedverlies, geen gekke andere dingen die op een miskraam of afwijkingen wijzen. Goede termijn echo is heel fijn, zegt niet alles natuurlijk maar tot dusver is alles goed. Omdat het allemaal al zo spannend is, zijn "onnodige zorgen" echt een extraatje die je er liever niet bij hebt. Zorgen en stress zijn vermoeiend voor jou en niet goed voor de baby. 20 weken echo is natuurlijk spannend, goed je bewust te zijn dat het ook anders kan lopen dan je wilt. Maar meer dan er bewust van zijn is in jouw geval echt nog niet nodig. Enigste tip die ik heb, probeer het van de positieve kant te benaderen, je focus te verleggen naar de leuke dingen van het zwanger zijn.

Goed dat je hulp zoekt! hoop dat dat je helpt. Ik wens je een fijne zwangerschap en een hele mooie gezonde baby over een paar maanden.
Je weet dat stress slecht is voor de baby he?

Misschien waren sommige dingen vroeger wel beter, toen kreeg je allee een echo op indicatie. Scheelde heel wat ‘hysterie’.
Je relatie loopt ook al slecht lees ik. Ik denk dat je daar beter aandacht aan kan besteden ipv aan onnodig stressen.
Jeetje wat een harde reacties zeg.. Ik heb nog geen kinderen maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt en zenwachtig kan zijn voor de echo’s. Zeker bij je eerste zwangerschap. Natuurlijk is het wel het beste om proberen rustig te blijven, voor de baby en voor jezelf. Het is ook zonde als je door de zorgen niet hebt kunnen genieten van zo’n bijzonder moment.
Elena_ schreef:
18-10-2018 22:33
Jeetje wat een harde reacties zeg.. Ik heb nog geen kinderen maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt en zenwachtig kan zijn voor de echo’s. Zeker bij je eerste zwangerschap. Natuurlijk is het wel het beste om proberen rustig te blijven, voor de baby en voor jezelf. Het is ook zonde als je door de zorgen niet hebt kunnen genieten van zo’n bijzonder moment.
Hoe denk je dat dan de 70 jaar na de geboorte te gaan doen?
Een afspraak bij de tandarts maken voor de dag na de echo. Tijd gaat dan opeens heel snel ;).
Beter een half motto....
Elena_ schreef:
18-10-2018 22:33
Je hebt zorgen en je hebt overbezorgd .
Anoniempje- schreef:
18-10-2018 17:15
Dat moet slopend voor jullie zijn geweest! Gelukkig was alles goed 😁
Slopend? Een echo die 1 week verplaatst wordt....nounou.
Ik zou hooguit zeggen, vervelend. Moeten jij en je partner een week later weer vrij nemen, maar slopend, nee niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven