Hoe vaak plassen tijdens bevalling?
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:12
Tijdens m'n eerste bevalling heb ik niet geplast. Vanwege een niet vorderende uitdrijving werd het een medisch verhaal en werd ik gekatheteriseerd; er bleek urine in m'n blaas te zitten. Hoe vaak gingen/ moesten jullie plassen? Ik voelde geen aandrang en heb er dus ook niet aan gedacht te gaan plassen. Bij een volgende bevalling krijgt m'n vriend opdracht om me regelmatig naar de wc te sturen
. Ik ben dus benieuwd hoe vaak jullie gingen en of jullie voelden dat je moest plassen.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:16
Omdat het voor het verloop van de bevalling beter schijnt te zijn om regelmatig te plassen...MoirenPhae schreef: ↑11-08-2017 21:13Waarom moet hij je naar de wc sturen?
Als het medisch is krijg je die katheter toch.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:21
Ik pieste tijdens het persen, toen de katheter er in ging was mijn blaas iig leeg.Story-of-my-life schreef: ↑11-08-2017 21:16Omdat het voor het verloop van de bevalling beter schijnt te zijn om regelmatig te plassen...
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:22
Mijn eerste bevalling katheter. Voelde geen aandrang meer en kon het ook niet meer.
En bij de tweede heb ik alles gedaan om geen katheter te krijgen ( ondanks wat iedereen zegt dat het geen pijn doet deed het wel pijn en bleef het pijnlijk) maar toch gekregen wat vreselijk was.
Bij de derde weet ik nog dat ik weeen op stond te vangen en ik ineens een stroom bloed plaste. Verder niet naar de wc gegaan en geen katheter gehad.
En bij de tweede heb ik alles gedaan om geen katheter te krijgen ( ondanks wat iedereen zegt dat het geen pijn doet deed het wel pijn en bleef het pijnlijk) maar toch gekregen wat vreselijk was.
Bij de derde weet ik nog dat ik weeen op stond te vangen en ik ineens een stroom bloed plaste. Verder niet naar de wc gegaan en geen katheter gehad.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:24
Als een paard! Ik weet niet of het door het infuus kwam of doordat ik de hele bevalling ook vrij veel gedronken heb (droge strot van dat rare puffen denk ik?), maar ik ben regelmatig naar de wc gegaan, en ik denk dat ik ook wel onder de douche geplast heb
Net na de bevalling ben ik ook naar de WC geweest, en toen heb ik per ongeluk zo'n enorm kraamverband in de WC laten vallen. Ik denk dat ze me de volgende keer gewoon meteen een katheter geven, minder gedoe voor ze
Net na de bevalling ben ik ook naar de WC geweest, en toen heb ik per ongeluk zo'n enorm kraamverband in de WC laten vallen. Ik denk dat ze me de volgende keer gewoon meteen een katheter geven, minder gedoe voor ze
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:50
Ligt er denk ik ook hoe lang je bevalling duurt? Mijn eerste was er in 5u. Ik ben volgens mij thuis 1x naar de wc geweest, voordat we naar het ziekenhuis gingen en in de verloskamer katheter om net het laatste zetje aan de ontsluiting te geven. Verloskundige stelde eerst voor dat ik zelf even naar de wc ging, maar heeft (nadat er een wee tussen kwam) toch besloten tot een katheter. Ik heb er echt niks van gevoeld en herinnerde het pas weer toen ik het verslag las.
Vervelend dat het voor jou zo pijnlijk is!
Ik zou denken ieder half uur of uur plassen?
Vervelend dat het voor jou zo pijnlijk is!
Ik zou denken ieder half uur of uur plassen?
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:21
Ik moest van de verloskundige bij de eerste bevalling die een paar uurtjes duurde ieder uur gaan plassen en bij 9 cm weer. Bij de tweede bevalling kwam ze binnen bij zo goed als volledige ontsluiting en raadde ze aan nog te gaan plassen voor het persen.
Ik voelde zelf niet dat ik moest plassen, maar op het toilet kwam het vrij makkelijk.
Ik voelde zelf niet dat ik moest plassen, maar op het toilet kwam het vrij makkelijk.
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:22
Mijn eerste bevalling in het ziekenhuis was medisch en ik was een keer naar de wc geweest. Toen ik volledige ontsluiting had was de verpleegkundige behoorlijk aan het zeuren dat ik moest gaan plassen, want anders een katheter, maar ik kon uiteraard niet.
Dochter was er vervolgens 20 minuten later en ik heb geen katheter gahad, zou niet weten waarom bij een bevalling van 3,5 uur.
Dochter was er vervolgens 20 minuten later en ik heb geen katheter gahad, zou niet weten waarom bij een bevalling van 3,5 uur.
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:39
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:11
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:12
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:21
Tuurlijk staat je hoofd er niet naar! En vaak voel je het niet. Maar het helpt wel vaak de ontsluiting en uitdrijving om regelmatig te plassen anders kan je blaas aardig in de weg zitten. Ik zou zelf elke 2 uur denken, maar het lijkt me een mooi vraagje voor de verloskundig hoe vaak nou.
Ik vond de katheter inderdaad een rotgevoel.
En in de kraamweek geldt hetzelfde. Niet wachten totdat je aandrang voelt, want dat werkt vaak even niet meer. Ik mag komende weken ergens voor de tweede keer. Mijn plan is met elke voeding ook te drinken en plassen, op advies van de bekkenfysio. En licht je bekkenbodem aan te spannen en weer bewust los te laten (anus "optillen").
En in de kraamweek geldt hetzelfde. Niet wachten totdat je aandrang voelt, want dat werkt vaak even niet meer. Ik mag komende weken ergens voor de tweede keer. Mijn plan is met elke voeding ook te drinken en plassen, op advies van de bekkenfysio. En licht je bekkenbodem aan te spannen en weer bewust los te laten (anus "optillen").
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:06
Volgens mij heb ik niet geplast.. al zal ik misschien onbewust hebben meegeplast met de enorme sloten vruchtwater die eruit kwamen zetten, moeilijk te zeggen
Bevalling duurde 6 uurtjes en plassen voor het persen hoefde ik niet. Kan me ook niet herinneren dat ik een katheter had. Dat zou ik toch wel hebben gemerkt lijkt me...
Baby incl. placenta was er in een half uur uit iig en een van de eerste dingen die ik wilde was naar de wc waar ik echt de grootste plas allertijden deed, dus kan me nauwelijks voorstellen dat ik tijdens de bevalling geplast heb of gekatheteriseerd ben.
Heb iig geen last gehad van mijn volle blaas, paste prima en vlotjes een flinke jongen langs
Ik zal eens het filmpje bekijken dat is gemaakt, kan ik het zien
Baby incl. placenta was er in een half uur uit iig en een van de eerste dingen die ik wilde was naar de wc waar ik echt de grootste plas allertijden deed, dus kan me nauwelijks voorstellen dat ik tijdens de bevalling geplast heb of gekatheteriseerd ben.
Heb iig geen last gehad van mijn volle blaas, paste prima en vlotjes een flinke jongen langs
Ik zal eens het filmpje bekijken dat is gemaakt, kan ik het zien
zondag 13 augustus 2017 om 22:34
In mijn kraamweken daar helemaal geen last van gehad, ik ging gewoon als ik moest, werkte zoals altijd.yelley schreef: ↑11-08-2017 23:21Tuurlijk staat je hoofd er niet naar! En vaak voel je het niet. Maar het helpt wel vaak de ontsluiting en uitdrijving om regelmatig te plassen anders kan je blaas aardig in de weg zitten. Ik zou zelf elke 2 uur denken, maar het lijkt me een mooi vraagje voor de verloskundig hoe vaak nou.