Hopeloos

02-01-2012 17:58 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,



Door een onverwachte fout van de anticonceptie (die zijn werk niet voldoende gedaan heeft) ben ik daardoor zwanger geraakt. Plotseling. Mijn man en ik hebben al een dochtertje van 7 maanden. Hij woont bij zijn ouders. En ik woon ook thuis bij mijn ouders met onze dochter. Mijn man moet alleen dit schooljaar studeren. En mijn ouders zijn er enorm op tegen als we het kind zouden houden. Mijn schoonouders weten het echter nog niet. Gaan we morgen zeggen nadat ik op gesprek ben geweest bij FIOM.



Nou zitten we in een enorm moeilijke situatie. Mijn ouders dwingen abortus aan.

En ik begin al te huilen als ik het woord abortus hoor. Bij onze dochter vond ik abortus ook moeilijk. Dus ben voor de zwangerschap gegaan!. Dat wil ik dit keer weer doen.. Wil het niet opgeven.



Afstaan zit er ook niet in. Schijnt moeilijk te zijn zeker nadat je het kind 9 maanden hebt meegedragen, en het hebt voelen trappen enz.



Zijn er misschien andere suggesties?.



Groeten, Angel
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 02 januari 2012 @ 21:38:

[...]

Haar profiel zegt 18.En dan al voor de 2e keer zwanger.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:warmwaterbadeendje schreef op 02 januari 2012 @ 18:12:

Kijk uit naar een woning voor jullie zelf. Zoek zelf een baan/opleiding en ga daarmee aan de slag. Zo heb je ook een eigen inkomen. Je man kan naast zijn studie best een bijbaan hebben. Dan hebben jullie 2 uitwonende studiebeursen en de inkomsten van zijn cq jou bijbaan. Moet lukken toch ?



Een fout van de anticonceptie gebeurt zelden, zoals reeds gezegd. Als jullie echt voor dit kindje willen gaan dan lukt het jullie ook. Maar jullie zullen er wat voor moeten doen en van je kont af komen.



Ben je nu thuis bij je kindje ? zo ja, begin dan nu al met (part)time werken. Werk is er altijd, schoonmaaksters zoeken ze altijd. En je kunt dat gemakkelijk volhouden tot je een maan of 7 in verwachting bent, mits er geen ernstige lichamelijke klachten optreden natuurlijk.



Ga nu alvast berekenen wat er bij jullie inkomt, en wat er uit zal gaan. Wat jullie te kort komen en hoe jullie dit kunnen aanvullen. Kijk ook eens naar subsidies. Kom je er niet uit, benader dan het maatschappelijke werk, zij kunnen je vaak te woord staan en ondersteunen. Ook bij het zoeken naar een woning.



Succes en gefeliciteerd

Ik snap je positieve post, een beetje, maar ga je nu niet voorbij aan het feit dat ze pas 18, en voor de 2e keer zwanger is?

Ga je niet voorbij aan het feit dat zij, mét kind bij haar ouders woont? Je hebt het alleen maar over haar, maar die ouders dan?





Als jouw plan van hier boven niet lukt, wat dan? Dan zit TO met 2! kinderen bij haar ouders, en met een beetje pech 3.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 03 januari 2012 @ 14:59:

[...]



Ik snap je positieve post, een beetje, maar ga je nu niet voorbij aan het feit dat ze pas 18, en voor de 2e keer zwanger is?

Ga je niet voorbij aan het feit dat zij, mét kind bij haar ouders woont? Je hebt het alleen maar over haar, maar die ouders dan?





Als jouw plan van hier boven niet lukt, wat dan? Dan zit TO met 2! kinderen bij haar ouders, en met een beetje pech 3.



maar dan nog mag een vrouw in Nederland zelf beslissen over haar zwangerschap.

Haar ouders mogen er op hun beurt op aandringen dat ze dan nu iets voor zichzelf gaan zoeken.

En ik denk dat als TO geen abortus wil, dat de enige oplossing zal zijn: zelf ook werk gaan zoeken (of heb ik er overheen gelezen dat zij ook werkte of studeerde) een huisje zoeken en met het hele gezinnetje samen gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven