Ik ben zwanger maar mijn vriend wilt het niet

23-05-2019 06:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou nooit gedacht dat mij dit zou gebeuren maar het is me toch overkomen.
Gister moest ik na de dokter lang verhaal kort te maken
anoniem_386416 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 21:05
Reden: 0000
74.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-05-2019 09:22
Het maakt niet uit of je zwanger bent of niet. Je vent hoort er voor je te zijn, jullie horen er voor elkaar te zijn. Elkaar steunen bij stress en in slechte tijden.

Dat doet hij niet dus :bye:
Maar we weten dus niet hoe het gesprek tussen TO en vriend is gegaan.

Het zal toch niet zo geweest zijn dat TO zei, joh, volgens de dokter ben ik zwanger en vervolgens gaat hij er vandoor om een rekening te openen? En zowel, wie weet is er al heel veel gedoe geweest omdat TO toch eigenlijk wel kinderen wilde of andere zaken waardoor dit de druppel is.

Er is ook nogal een verschil tussen; schat, volgens de dokter ben ik zwanger! Wat doen we nu?
Of: schat, ik weet dat we het er over eens waren, dat we niet aan kinderen zouden beginnen, maar nu ben ik toch zwanger. En ik wil het houden, want ik ben tegen abortus.
Of: Schat, ik ben zwanger en ik ben zo blij dat ik toch nog moeder mag worden. Dat het ons toch nog gegund is.

In situatie 1 kun je er samen over praten, maar bij situatie 2 en 3 is TO eigenlijk al van plan om het kind te houden. Tja, dat hij dan wegstuift om even tot zichzelf te komen of zijn eigen plan te trekken, begrijp ik wel. Zij heeft dan de beslissing genomen zonder hem over iets heel erg groots. Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn als ik voor zo'n voldongen feit wordt geplaatst.

Dus we missen nog wel wat details.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Heb je helemaal geen gesprek gehad met je vriend? Jij komt overstuur thuis, ojee ik ben zwanger, en hij gaan linea recta zijn koffers pakken?
Alle reacties Link kopieren
Wat Dianaf zegt dus.
heb je inmiddels een gesprek gehad
Alle reacties Link kopieren
Eh heel bijzonder dit!!!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-05-2019 09:37


Dus we missen nog wel wat details.
understatement :proud:
dianaf schreef:
23-05-2019 09:37
Maar we weten dus niet hoe het gesprek tussen TO en vriend is gegaan.

..............
In situatie 1 kun je er samen over praten, maar bij situatie 2 en 3 is TO eigenlijk al van plan om het kind te houden. Tja, dat hij dan wegstuift om even tot zichzelf te komen of zijn eigen plan te trekken, begrijp ik wel. Zij heeft dan de beslissing genomen zonder hem over iets heel erg groots. Ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn als ik voor zo'n voldongen feit wordt geplaatst.

Dus we missen nog wel wat details.

Ik vind dit altijd zo bijzonder. Als je neukt kan er een kind van komen.

Als je zelf echt geen kinderen wil maar ook geen enkele maatregel neemt en de verantwoording geheel bij de ander legt, snap ik dit soort denkwijzes nooit. Na 15 jaar gaat het mis en dan zo reageren op je partner terwijl jij er net zo goed bij was en niks hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.... dan ben je gewoon een pannenkoek.
Hallo, het nieuws is nog niet eens een dag oud. Het feit alleen al dat er volgens TO binnen 24 uur een nieuwe bankrekening is haar vriend al weg gaat zegt ons dat dit

-of een heel lang verhaal is
-of juist een heel kort verhaal is

In beide gevallen hebben we niet genoeg info om te discussiëren.
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 09:49
Ik vind dit altijd zo bijzonder. Als je neukt kan er een kind van komen.

Daar gaat het niet om als je erin geluisd wordt. Dan ben je gewoon bedonderd. Je mag er als man best op vertrouwen dat je vriendin naar eer en geweten voor de anticonceptie zorgt. Als ze dan moedwillig de pil 'vergeet', dan heeft ze geen enkel verweer, zeker niet die nonsens van 'als je neukt dan kunnen er kinderen komen'.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 09:49
Ik vind dit altijd zo bijzonder. Als je neukt kan er een kind van komen.

Als je zelf echt geen kinderen wil maar ook geen enkele maatregel neemt en de verantwoording geheel bij de ander legt, snap ik dit soort denkwijzes nooit. Na 15 jaar gaat het mis en dan zo reageren op je partner terwijl jij er net zo goed bij was en niks hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.... dan ben je gewoon een pannenkoek.

Misschien heeft hij wel een condoom gebruikt en heeft zij er een gaatje in geprikt.
We weten het niet hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
kadanz schreef:
23-05-2019 09:55
Daar gaat het niet om als je erin geluisd wordt. Dan ben je gewoon bedonderd. Je mag er als man best op vertrouwen dat je vriendin naar eer en geweten voor de anticonceptie zorgt. Als ze dan moedwillig de pil 'vergeet', dan heeft ze geen enkel verweer, zeker niet die nonsens van 'als je neukt dan kunnen er kinderen komen'.

Als hij zelf verantwoording neemt kan niemand je erin luizen. Dat is het hele punt.

En jij gaat wel erg uit van het negatieve. Als je zo in een relatie staat van 15 jaar gaat het ook niet helemaal goed. :roll:
In 15 jaar tijd kan het zomaar zo zijn dat een anticonceptie een keer niet naar behoren werkt.
himalaya schreef:
23-05-2019 10:20
Misschien heeft hij wel een condoom gebruikt en heeft zij er een gaatje in geprikt.
We weten het niet hè?
Had hij er een knoop in moeten leggen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 11:01
Had hij er een knoop in moeten leggen.
Nou dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-05-2019 09:49
Ik vind dit altijd zo bijzonder. Als je neukt kan er een kind van komen.

Als je zelf echt geen kinderen wil maar ook geen enkele maatregel neemt en de verantwoording geheel bij de ander legt, snap ik dit soort denkwijzes nooit. Na 15 jaar gaat het mis en dan zo reageren op je partner terwijl jij er net zo goed bij was en niks hebt gedaan om zwangerschap te voorkomen.... dan ben je gewoon een pannenkoek.
Wie zegt dat ze geen maatregelen hebben genomen? Misschien is in goed overleg TO aan de pil/spiraal en gaat dit al 15 jaar goed, en nu een keer niet. Want ook de pil/spiraal is niet 100% veilig. Misschien gebruikt TO geen speciale anticonceptie om één of andere reden en gebruiken ze condooms (of iets anders), wat al jaren goed gaat. Alleen nu een keertje niet. En zelfs al is man gesteriliseerd, ook dan kan het gebeuren dat het alsnog fout gaat. Er hoeft geen sprake te zijn van opzet, soms heb je gewoon pech.

En ja, het is mogelijk dat TO hem erin geluisd heeft. Misschien denkt hij, omdat ze dat in goed overleg hebben besloten en het al jaren goed gaat, dat TO gewoon nog netjes aan de anticonceptie is. En tenzij zij aangeeft te gaan stoppen met de anticonceptie, kan hij niet ruiken dat ze deze niet meer gebruikt. Misschien heeft ze wel eens iets gezegd, soms lijkt het mij wel leuk om kinderen te hebben. Lijkt mij geen reden als man om er gelijk maar een knoop in te leggen of condooms te eisen.

Dus als er in goed overleg is besloten geen kinderen te nemen en anticonceptie te gebruiken, is het nogal een verrassing als je partner toch zwanger is en thuis komt met de mededeling, ik houd het.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kellkell, wat heb jij tegen je vriend gezegd?
Alle reacties Link kopieren
TO reageert ook lekker hier
Snowpink schreef:
23-05-2019 09:32
Neu, maar stel dat TO "per ongeluk" een pil vergeet omdat ze wel een kind wil en haar vriend niet. Ik noem maar wat he.. dan vind ik niet dat vriend hier dan maar als zak hooi weggezet moet worden. Het hele verhaal is veel te onduidelijk dus ik vind dat hele "vriend is een lul en halleluja geniet van je zwangerschap" weer zo kort door de bocht.

Ik begreep dat zij het ook oké vond zonder kinderen. Dan is het een gezamenlijk ongelukje toch?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 15:14
Ik begreep dat zij het ook oké vond zonder kinderen. Dan is het een gezamenlijk ongelukje toch?
Maar dan nog. Zolang het niet duidelijk is hoe het gesprek is gegaan, is het niet eerlijk om vriend als een zak hooi weg te zetten.
Je weet niet hoe TO het heeft aangepakt en we weten ook niet hoe de relatie verder is. Misschien was dit de druppel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Altijd lekker een bommetje droppen op een forum en dan niks meer laten horen :bonk:
dianaf schreef:
23-05-2019 15:51
Maar dan nog. Zolang het niet duidelijk is hoe het gesprek is gegaan, is het niet eerlijk om vriend als een zak hooi weg te zetten.
Je weet niet hoe TO het heeft aangepakt en we weten ook niet hoe de relatie verder is. Misschien was dit de druppel.

Dat kan. Ik ga ook maar af op wat TO schrijft. Zoals bij ieder topic. Meer info hebben we niet hè.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie alleen maar rode vlaggen. Vooral deze opmerking van jou: "ik dacht echt dat hij mijn maatje was ik deed alles voor hem en nu laat hij mij zo vallen". Alles voor iemand doen klinkt niet als een gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hey
Nou mijn vriend heeft uit een vorige relatie een kind die nu 24 is.
We hadden het heel goed samen ik was heel gellukig en hij ook
Geen rare dingen ik had de keuze voor hem gemaakt en daar had ik echt geen spijt van dit is een man wat me normaal op handen draagt
En het klopt ik ben thuis gekomen ook geschrokken natuurlijk toen ik het vertelde zei hij alleen ik ga weg ik heb hier geen zin in en toen kwam de rest dus nee er zijn geen rare dingen geweest ruzies of dergelijke we waren na 15 jaar nog steeds harstikke dol op elkaar tuurlijk heb je wel eens een meningsverschil maar echt ruzie niet hij was echt mijn maatje mijn alles en andersom ook we zijn iedere dag samen doen alles samen dus nee
Wat betreft kids we hebben samen besloten eigenlijk dat er geen kind kwam en dat besluit konden we ons beiden in vinden voor gellukig te zijn hoefde het niet
Maar het is gebeurd door onvoorzichtigheid van ons beide ik ben kort zwanger 4 weekjes en ga het toch houden waarom omdat ik niet voor aborteren wil kiezen dit is in het begin van onze relatie al gebeurd ik heb hem altijd gezegd dit doe ik nooit meer toen was het een betere keuze maar nu zijn we 15 jaar verder ik ben anders en niet dat ik niet van hem hou maar ik kan het gewoon niet ik ben 35 nu hij is 45 ik moet me er gewoon bij neerleggen dat het voor hem gewoon nooit genoeg is en alles volgends zijn boekje moet gaan praten heeft geen zin ik moet gewoon door hij was echt de liefde van mijn leven alles ook wat ik had maar andersom blijkt nu toch anders
Alle reacties Link kopieren
En voor de duudelijkheid hij wist da t ik geen pil slikte al 2 jaar dat is in overleg gebeurd hij was echt wel op de hoogte hiervan onze relatie was gewoon zo open dat deze dingen besproken konden worden hoe vaak ik moest zeggendat wel dat het niet echt veilig was wat we deden voor het zingen de kerk uit is niet veilig klaar dus voor de mensen die denken dat ik zomaar gestopt ben.pil ben vergeten nee sorry niet iedereen is zo
Ik heb hem verteld ik ben zwanger ik weet dst we niet willen kunnen we erover praten en dit was zijn reactie klaar verder geen ruzies slechte relatie of stoppen.met pil achter zijn rug om
Alle reacties Link kopieren
En voor de duudelijkheid hij wist da t ik geen pil slikte al 2 jaar dat is in overleg gebeurd hij was echt wel op de hoogte hiervan onze relatie was gewoon zo open dat deze dingen besproken konden worden hoe vaak ik moest zeggendat wel dat het niet echt veilig was wat we deden voor het zingen de kerk uit is niet veilig klaar dus voor de mensen die denken dat ik zomaar gestopt ben.pil ben vergeten nee sorry niet iedereen is zo
Ik heb hem verteld ik ben zwanger ik weet dst we niet willen kunnen we erover praten en dit was zijn reactie klaar verder geen ruzies slechte relatie of stoppen.met pil achter zijn rug om
Alle reacties Link kopieren
Je maakt er geen punt van hè?
himalaya wijzigde dit bericht op 24-05-2019 07:55
3.33% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven