Ineens kinderwens

01-10-2017 22:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 24 jaar en heb nooit echt een kinderwens gehad. Er zijn ook altijd weinig kinderen/baby's in mijn omgeving geweest.
Nu heb ik sinds een paar maanden sterk het gevoel dat ik ineens wel kinderen wil. Laatst was ik na mijn stopweek de eerste pil vergeten. Ik betrapte mezelf erop dat ik hoopte zwanger te zijn.

Is er iemand die dit herkent?
Breng je wel even je vriend op de hoogte? Als jij met je pil gaat goochelen is het voor hem wel fijn om daar ook een keuze in te hebben.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Laat het even bezinken. Een jaartje ofzo.
Hm... het klinkt niet echt doordacht. Bespreek het eerst met je vriend en laat je niet leiden door " kriebels". Zo een levensveranderende keuze moet je bewust maken. Sámen vooral.
Ja dit herken ik deels. Alleen heb ik wel altijd een kinderwens gehad. Bij mij werd deze wens ineens heel sterk toen ik 20 jaar was. Ondertussen bijna 23 jaar en nu in ronde 10. constant dromen, het gevoel was zo ontzettend sterk van het ene op het andere moment. Ik had het in het begin best lastig, het overviel mij echt heel erg.

Wat vind jouw vriend ervan, of hoe staat hij erin? Het is belangrijk dat jullie er samen achterstaan, niet alleen gevoelsmatig.
lalameme wijzigde dit bericht op 01-10-2017 22:45
9.33% gewijzigd
Daar hebben we het ook over gehad en ik zal heus niet zomaar stoppen met de pil. Ben trouw met innemen en dit was zeker geen opzet.
Ben alleen benieuwd hoe dit gevoel bij anderen is ontstaan en of dit er ook zo plotseling was.
Lalameme schreef:
01-10-2017 22:43
Ja dit herken ik deels. Alleen heb ik wel altijd een kinderwens gehad. Bij mij werd deze wens ineens heel sterk toen ik 20 jaar was. Ondertussen bijna 23 jaar en nu in ronde 10. constant dromen, het gevoel was zo ontzettend sterk van het ene op het andere moment. Ik had het in het begin best lastig, het overviel mij echt heel erg.

Wat vind jouw vriend ervan, of hoe staat hij erin? Het is belangrijk dat jullie er samen achterstaan, niet alleen gevoelsmatig.

Mijn vriend wil ook kinderen maar zou het liefst nog een jaartje wachten
Zou er even goed overnadenken. Ga eerst zelf de wereld verkennen. Financieel maar ook.....als je kind er is zit er voor de rest van je leven aanvast. Het is een hele verantwoording. Ik ken mensen die op jou leeftijd een kind hebben gekregen en nu zeggen liever wat jaartjes gewacht te hebben.
Mij overviel het ineens op onze huwelijksreis. Er waten veel kinderen in de omgeving en ik dacht" dat wil ik ooooook!!!" Toen was het hek vd dam.
Ben altijd heel benieuwd of ik dit ooit ga hebben. Kan me niet voorstellen dat ik van de ene op de andere dag opeens kinderen wil. Maar goed, hier absoluut geen kinderwens.
We hebben een stabiele situatie. We hebben beide een vaste baan en een koophuis. Mijn vriend vindt het nog niet helemaal het juiste moment. Zelf denk ik dat er nooit echt een ideaal moment is om aan kinderen te beginnen..
neem die tijd om alles op een rijtje te zetten etc. is hij er eerder helemaal klaar voor, dan kan het altijd eerder. Hoe sta jij er verder in? Zou je het liefst meteen stoppen met de pil? Of zou je zelf ook ondanks je gevoel willen wachten?

Ik vond het echt bizar, ik kon ook gewoon niet meer om die drang heen. Wij hebben ook nog een hele tijd gewacht, wat was dat lastig. Maar wel de juiste keus! Al was het achteraf gezien niet nodig geweest in ons geval. :)

Ben ik met je eens girl! Er is altijd wel iets.
Girl161 schreef:
01-10-2017 22:44
Daar hebben we het ook over gehad en ik zal heus niet zomaar stoppen met de pil. Ben trouw met innemen en dit was zeker geen opzet.
Kan best dat het geen opzet was. Maar je hoopte zwanger te zijn dus ik maak daaruit op dat je geen condooms heb gebruikt...
Ja bij mij was de kinderwens er opeens. Het kind verwachten we binnen nu en 5 weken maar dat is ruim 5 jaar nadat de kinderwens ojtstond.

Voor mij was de kinderwens iets wat soms heel sterk was, en soms met periodes juist helemaal niet. Achteraf heel blij dat we gewacht hebben.
Ja hoor, zeer herkenbaar! Ik heb tot mijn 25ste om het hardst geroepen dat ik noooooit kinderen wilde.
Toen sloeg het ineens om. Een jaar later was ik zwanger van de eerste ;-D
The time is now
Of het herkenbaar is maakt niet zoveel uit. Jij wil het nu, is je goed recht, maar je vriend wil het nog niet, zijn goed recht. It takes two to tango. En ga alsjeblieft niet aanrommelen met de pil. Ik hoop dat je meer wilt dan alleen een kind, hoop fat je dat kind ook een stabiele uitgangssituatie wenst
Dakduif÷ schreef:
01-10-2017 22:48
Mij overviel het ineens op onze huwelijksreis. Er waten veel kinderen in de omgeving en ik dacht" dat wil ik ooooook!!!" Toen was het hek vd dam.
Mijn vriend en ik waren op vakantie en ik kreeg een droom over een baby. En toen wilde ik opeens kinderen. Terwijl ik nooit die kinderwens had gehad. Anderhalf jaar later is dochter geboren. Ik was 29 toen. Je lichaam doet rare dingen met je :P
Hier idee van ik wil ooit kinderen. Nu ik er 1 heb vind ik het wel zo leuk dat ik er nog heleboel zou willen.
Ja hoor, ik herken het wel. Toen ik begin 20 was wilde ik ook zó graag een kindje. Maar goed, ik woonde nog op kamers, was nog aan het studeren en de relatie bleek ook niet de juiste. De wens kwam en ging een beetje met vlagen dus zo lang als het nog niet praktisch was heb ik me maar bezig gehouden met m'n andere toekomstdoelen. En inmiddels ben ik 29, getrouwd en zwanger van de eerste.
Ik herken het ook wel. Ik had ook nooit een kinderwens, zag mezelf oud worden zonder kinderen en veel dieren haha. Toen ik 28 was begon het toch te borrelen. Toen zijn we er al vrij snel voor gegaan, waren toen 8 jaar samen en hebben een stabiele basis. Ons kindje liet even op zich wachten, wat ik vreselijk verdrietig vond, maar achteraf is het wel goed geweest om aan het idee te wennen. Inmiddels ben ik 31 en is onze zoon bijna 8 weken.
vivaratje schreef:
01-10-2017 23:56
Mijn vriend en ik waren op vakantie en ik kreeg een droom over een baby. En toen wilde ik opeens kinderen. Terwijl ik nooit die kinderwens had gehad. Anderhalf jaar later is dochter geboren. Ik was 29 toen. Je lichaam doet rare dingen met je :P
:-D

Ik droomde ooit ook over een baby toen ik nog geen kinderen had. Janken joh toen het een droom bleek! ( geen uren hoor... gewoon een traantje weggepinkt. Zo suf.)
Geniet ervan dat jij en je vriend al weten dat jullie kinderen willen (en dat jullie vaste banen en koophuis) hebben. Bij andere mensen kan het anders gaan en duurt het langer voordat ze een ideale situatie voor elkaar hebben gekregen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven