Inleiding doormiddel van ballonkatheter
woensdag 8 juli 2015 om 17:54
Ik was 42 weken en nog geen verweking.
eerste dag inleiden gebeurde er niks. In de nacht ook niet. Volgende ochtend bleek ik toch al 3 cm ontsluiting te hebben.
Vliezen gebroken, gebeurde ook niks.
weeenopwekkers via infuus leidde tot lichte weeën. Hartslag dochter ging omlaag, weeenopwekkers uit, weeën weg. Was toen al eind van de middag en pas 4 cm. Toen is besloten tot een ks.
Andere dame die er al eerder lag : kind is pas op de vijfde dag geboren. Verschilt dus heel erg per persoon.
eerste dag inleiden gebeurde er niks. In de nacht ook niet. Volgende ochtend bleek ik toch al 3 cm ontsluiting te hebben.
Vliezen gebroken, gebeurde ook niks.
weeenopwekkers via infuus leidde tot lichte weeën. Hartslag dochter ging omlaag, weeenopwekkers uit, weeën weg. Was toen al eind van de middag en pas 4 cm. Toen is besloten tot een ks.
Andere dame die er al eerder lag : kind is pas op de vijfde dag geboren. Verschilt dus heel erg per persoon.
woensdag 8 juli 2015 om 18:11
Hier ook ervaring: na 28u met ballon 3cm ontsluiting. Daarna heeft het nog een uur of 24 geduurd. Voordeel van de ballon (tov inleiden met infuus) vond ik dat je veel makkelijker kan bewegen en dat je meestal niet meteen pijnlijke weeen hebt. Ik heb t halve ziekenhuis rondgewandeld en heb zelfs nog op een terrasje in de buurt gezeten Dat was wel fijne afleiding, vond ik
woensdag 8 juli 2015 om 18:31
Bij mij ging het mega snel. Al moet ik zegge dat er op vrijdag een mannelijke arts was (langere handen dus die kon er iets beter bij) die dacht dat ik al op 2/3cm ontsluiting was. De volgende dag werd ik ingeleid door een vrouwelijke gyn die niet zo goed bij de baarmoedermond kwam (ik had wat complicaties dus was een lastig geval) en achteraf was er dus verwarri g over of het ballonnetje nog wel nodig was geweest.
Afijn, ballonnetje was ingebracht. Dat was hel trouwens, pijnlijker dan de bevalling verder. Toen moest ik terug naar een normale kamer omdat de verloskamer waar het inbrengen was gebeurd nodig was. Daar moest ik dan wachten en de volgende dag gingen ze dan kijken of het genoeg gewerkt had. Omdat ik een beetje misselijk was/buikpijn had mocht ik nog even naar de wc op de verloskamer. Daar kwam het ballonnetje er weer uit. Ze dachten eerst dat het niet goed had gezeten maar het ging gewoon heel snel, 5u later was zoon er.
Succces!
Afijn, ballonnetje was ingebracht. Dat was hel trouwens, pijnlijker dan de bevalling verder. Toen moest ik terug naar een normale kamer omdat de verloskamer waar het inbrengen was gebeurd nodig was. Daar moest ik dan wachten en de volgende dag gingen ze dan kijken of het genoeg gewerkt had. Omdat ik een beetje misselijk was/buikpijn had mocht ik nog even naar de wc op de verloskamer. Daar kwam het ballonnetje er weer uit. Ze dachten eerst dat het niet goed had gezeten maar het ging gewoon heel snel, 5u later was zoon er.
Succces!
woensdag 8 juli 2015 om 23:24
Hier ook! Dag 1 1cm ontsluiting helaas nog niet genoeg om in te leiden. Wel weeen.
Volgende dag weer ziekenhuis nog steeds 1 cm en weeen. Ballon weer opgeblazen en afwachten. S avonds braken mijn vliezen , ballon zat er overigens nog in, dag erna is mijn meisje geboren!
Succes spannend
Volgende dag weer ziekenhuis nog steeds 1 cm en weeen. Ballon weer opgeblazen en afwachten. S avonds braken mijn vliezen , ballon zat er overigens nog in, dag erna is mijn meisje geboren!
Succes spannend
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan