Inleiding doormiddel van ballonkatheter

08-07-2015 17:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Eindelijk word ik aankomende zondag ingeleid door middel van een ballonkatheter. Mijn baarmoedermond is al week en zachr. Zijn er vrouwen die ervaring hebben met een ballonnetje en hoe lang duurde het?
Inleiden

Heel recent topic hierover.

Succes!
Ik was 42 weken en nog geen verweking.

eerste dag inleiden gebeurde er niks. In de nacht ook niet. Volgende ochtend bleek ik toch al 3 cm ontsluiting te hebben.

Vliezen gebroken, gebeurde ook niks.

weeenopwekkers via infuus leidde tot lichte weeën. Hartslag dochter ging omlaag, weeenopwekkers uit, weeën weg. Was toen al eind van de middag en pas 4 cm. Toen is besloten tot een ks.

Andere dame die er al eerder lag : kind is pas op de vijfde dag geboren. Verschilt dus heel erg per persoon.
Hier ook ervaring: na 28u met ballon 3cm ontsluiting. Daarna heeft het nog een uur of 24 geduurd. Voordeel van de ballon (tov inleiden met infuus) vond ik dat je veel makkelijker kan bewegen en dat je meestal niet meteen pijnlijke weeen hebt. Ik heb t halve ziekenhuis rondgewandeld en heb zelfs nog op een terrasje in de buurt gezeten Dat was wel fijne afleiding, vond ik
Ik heb 's avonds de ballonkatheter gekregen, de volgende ochtend had hij zijn werk gedaan en werden de vliezen gebroken en weeënopwekkers aan gezet. Die avond is om 21.50u onze zoon geboren. Bij mij is het allemaal prima verlopen.
Bij mij ging het mega snel. Al moet ik zegge dat er op vrijdag een mannelijke arts was (langere handen dus die kon er iets beter bij) die dacht dat ik al op 2/3cm ontsluiting was. De volgende dag werd ik ingeleid door een vrouwelijke gyn die niet zo goed bij de baarmoedermond kwam (ik had wat complicaties dus was een lastig geval) en achteraf was er dus verwarri g over of het ballonnetje nog wel nodig was geweest.

Afijn, ballonnetje was ingebracht. Dat was hel trouwens, pijnlijker dan de bevalling verder. Toen moest ik terug naar een normale kamer omdat de verloskamer waar het inbrengen was gebeurd nodig was. Daar moest ik dan wachten en de volgende dag gingen ze dan kijken of het genoeg gewerkt had. Omdat ik een beetje misselijk was/buikpijn had mocht ik nog even naar de wc op de verloskamer. Daar kwam het ballonnetje er weer uit. Ze dachten eerst dat het niet goed had gezeten maar het ging gewoon heel snel, 5u later was zoon er.

Succces!
Bij mij deed dat ballon ding inbrengen geen pijn.

ballon 1 snel kapot

ballon 2 er binnen no time uit vanwege hoge vlies scheur.

Geen ervaring verder
Na 3 dagen met een pilletje getracht ingeleid te worden, ballon geplaatst.

Plaatsen was erg pijnlijk maar ik denk dat dit meer aan de arts lag dan aan de ballon zelf.

Het moest 3x opnieuw. Deed wel binnen 12 uur zijn werk. 3cm ontsluiting.
Donderdagochtend ballon erin, vrijdagavond spoedkeizersnede
Frankly my dear, I don"t give a damn
2x weeën gel deed niks. Toen baarmoeder ballon (ik vond het inderdaad zoals iemand al zei echt een hel). Helaas daarna pas 1cm ontsluiting. En vervolgens spoed keizersnee.
Hier ook! Dag 1 1cm ontsluiting helaas nog niet genoeg om in te leiden. Wel weeen.

Volgende dag weer ziekenhuis nog steeds 1 cm en weeen. Ballon weer opgeblazen en afwachten. S avonds braken mijn vliezen , ballon zat er overigens nog in, dag erna is mijn meisje geboren!

Succes spannend
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik vond het plaatsen niet pijnlijk trouwens.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik dinsdag met een balloncatheter ingeleid ga worden. Bij de eerste ben ik ingeleid met gel, dus ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven