Innestelingsbloeding of niet?
donderdag 11 juli 2019 om 17:16
Ik begin toch zelf maar een nieuwe topic, na eeuwenlang googelen en lezen over mijn situatie en niet echt antwoorden te kunnen vinden.
Ik heb een beetje een onregelmatige cyclus, maar mijn ongesteldheid komt altijd tussen dag 24 en dag 28 (meestal 28 dagen). Ik gebruik geen pil.
Mijn laatste menstruatie begon op 16 juni En duurde 7 dagen lang. Normaal gesproken duurt mijn menstruatie eigenlijk altijd 5 dagen. Mijn eisprong was rond 27 juni en ik heb in deze dagen meerder keren onbeschermd seks gehad.
Nu heb ik sinds 2 juli (ongeveer een week later) bijna elke dag een lichte bloeding. Niet zoals een ongesteldheid, echt veel minder. Ik hoef ook niets 'op te vangen'. Ik verlies enkel een beetje als ik naar de wc ga. Ik zie dan soms een klein spoortje bloed in de wc of niet eens en dan alleen bij het vegen. In de eerste dagen was het heel licht rood/roze, twee keer een dag helemaal niets en sinds twee dagen is het heel weinig en bruin.
Vandaag is dag 27 van mijn cyclus en ik had dus al ongesteld kunnen worden, maar het kan ook nog een dag of twee duren.
Ik dacht aan een innestelingsbloeding en heb twee dagen geleden, toen ik een dag niet bloedde, een vroege test gedaan die negatief was.
Ik zal met testen af moeten wachten of ik deze dagen wel of niet echt ongesteld wordt of niet, maar ik word erg onrustig van deze gekke situatie. Ik lees op internet dat een innestelingsbloeding bij uitzondering lang kan duren, maar ik lees niemand met ervaring hiermee.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft en wanneer zou ik het beste kunnen testen? Volgens de app die ik al maanden gebruik, zou morgen officieel mijn eerste dag van de menstruatie moeten zijn (gerekend met 28 dagen). Kan ik gelijk testen, of is het beter langer te wachten? Eerlijk gezegd ben ik te nieuwsgierig en zou ik graag willen testen, maar ik wil mezelf ook niet steeds teleur moeten stellen.
Hoe groot achten jullie de kans dat het om een innestelingsbloeding gaat en zo niet, wat kan het dan zijn?
Ik heb een beetje een onregelmatige cyclus, maar mijn ongesteldheid komt altijd tussen dag 24 en dag 28 (meestal 28 dagen). Ik gebruik geen pil.
Mijn laatste menstruatie begon op 16 juni En duurde 7 dagen lang. Normaal gesproken duurt mijn menstruatie eigenlijk altijd 5 dagen. Mijn eisprong was rond 27 juni en ik heb in deze dagen meerder keren onbeschermd seks gehad.
Nu heb ik sinds 2 juli (ongeveer een week later) bijna elke dag een lichte bloeding. Niet zoals een ongesteldheid, echt veel minder. Ik hoef ook niets 'op te vangen'. Ik verlies enkel een beetje als ik naar de wc ga. Ik zie dan soms een klein spoortje bloed in de wc of niet eens en dan alleen bij het vegen. In de eerste dagen was het heel licht rood/roze, twee keer een dag helemaal niets en sinds twee dagen is het heel weinig en bruin.
Vandaag is dag 27 van mijn cyclus en ik had dus al ongesteld kunnen worden, maar het kan ook nog een dag of twee duren.
Ik dacht aan een innestelingsbloeding en heb twee dagen geleden, toen ik een dag niet bloedde, een vroege test gedaan die negatief was.
Ik zal met testen af moeten wachten of ik deze dagen wel of niet echt ongesteld wordt of niet, maar ik word erg onrustig van deze gekke situatie. Ik lees op internet dat een innestelingsbloeding bij uitzondering lang kan duren, maar ik lees niemand met ervaring hiermee.
Is er iemand die hiermee ervaring heeft en wanneer zou ik het beste kunnen testen? Volgens de app die ik al maanden gebruik, zou morgen officieel mijn eerste dag van de menstruatie moeten zijn (gerekend met 28 dagen). Kan ik gelijk testen, of is het beter langer te wachten? Eerlijk gezegd ben ik te nieuwsgierig en zou ik graag willen testen, maar ik wil mezelf ook niet steeds teleur moeten stellen.
Hoe groot achten jullie de kans dat het om een innestelingsbloeding gaat en zo niet, wat kan het dan zijn?
donderdag 11 juli 2019 om 18:23
Dat de eerste dag van mijn menstruatie eigenlijk morgen is en de bloeding toch niet gestopt bleek te zijn (Wat ik wel dacht) en volgens mij kun je pas positief testen als de innesteling voltooid is. Dit is dus ook een beetje mijn vraag: zou het om een innestelingsbloeding gaan en zo ja, is het dan al mogelijk te testen terwijl de bloeding nog niet gestopt is?
Ik ben ook vooral op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen met zo'n lange bloeding.
Ik ben ook vooral op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen met zo'n lange bloeding.
donderdag 11 juli 2019 om 18:24
Hoelang duurde die bloeding? En hoelang daarna heb je opnieuw getest?staafmixer schreef: ↑11-07-2019 18:21Ik heb wel eens eerst negatief getest en daarna positief. Had voor de zekerheid nog een test gedaan omdat ik mijn menstruatie zo licht vond.
donderdag 11 juli 2019 om 18:30
Heb je ovulatietesten gebruikt rondom je (mogelijk) vruchtbare dagen?
Een app is leuk, maar die gaat uit van gemiddelden. Mijn cyclus was voor mijn zwangerschap 22 dagen, maar tijdens de medische molen (andere reden) kwamen we erachter dat mijn eisprong op cyclusdag 8 is.
Zelf kon ik nooit (ook niet vanaf dag 1 testen) mijn LH piek vinden, maar had wel een eisprong
Een app is leuk, maar die gaat uit van gemiddelden. Mijn cyclus was voor mijn zwangerschap 22 dagen, maar tijdens de medische molen (andere reden) kwamen we erachter dat mijn eisprong op cyclusdag 8 is.
Zelf kon ik nooit (ook niet vanaf dag 1 testen) mijn LH piek vinden, maar had wel een eisprong
donderdag 11 juli 2019 om 19:08
Ik heb een tijdje met ovulatietesten gewerkt, maar na drie keer testen was de tester kapot. Maar, ik voel meestal mijn eisprong en ik denk dat die wel inderdaad in deze paar dagen was.Fruity-Pebbles schreef: ↑11-07-2019 18:30Heb je ovulatietesten gebruikt rondom je (mogelijk) vruchtbare dagen?
donderdag 11 juli 2019 om 22:34
Ik post niet zo vaak iets, ik wilde gewoon een nieuw berichtje aanmaaken eronder stond 'poll aanmaken' , dus dat heb ik gewoon ingevuld haha..Marigold1986 schreef: ↑11-07-2019 22:15Er is een algemeen ''ben ik zwanger'' topic. Voor zoiets hoef je wat mij betreft geen nieuw topic te openen. En waarom moeten we stemmen?![]()
donderdag 11 juli 2019 om 22:39
Nee, natuurlijk wel okee
De reden voor mijn reactie is meer dat er bijna iedere dag deze zelfde vraag wel op dit forum voorbij komt. En het enige antwoord dat er bestaat is: Wij weten het ook niet.
Ik snap je twijfel en nieuwsgierigheid, maar wij kunnen zo ontzettend weinig voor je betekenen...
donderdag 11 juli 2019 om 22:42
Begrijp ik ja, lastig.. Maar er zit niets anders op dan wachten. Toch ben ik nog vooral op zoek naar mensen die ook zo'n lange innestelingsbloeding hebben gehad, dan kan ik een beetje inschatten of dit 'normaal' kan zijn of niet. Als het namelijk dat niet is, en geen menstruatie, dan moet ik weer terug naar de gynaecoloog omdat de boel blijkbaar weer ontregeld is.Marigold1986 schreef: ↑11-07-2019 22:39Nee, natuurlijk wel okee![]()
De reden voor mijn reactie is meer dat er bijna iedere dag deze zelfde vraag wel op dit forum voorbij komt. En het enige antwoord dat er bestaat is: Wij weten het ook niet.
Ik snap je twijfel en nieuwsgierigheid, maar wij kunnen zo ontzettend weinig voor je betekenen...
donderdag 11 juli 2019 om 22:43
Ik zal mijn berichtje anders wel in dat topic plaatsen, bedankt voor de tip!Marigold1986 schreef: ↑11-07-2019 22:15Er is een algemeen ''ben ik zwanger'' topic. Voor zoiets hoef je wat mij betreft geen nieuw topic te openen. En waarom moeten we stemmen?![]()
donderdag 11 juli 2019 om 22:46
Ik snap dat afwachten in zo'n situatie moeilijk is... Ik hoop voor je dat je zwanger bent en om deze reden naar de gynaecoloog/verloskundige mag, en niet omdat de boel ontregeld is...Pukk212 schreef: ↑11-07-2019 22:42Begrijp ik ja, lastig.. Maar er zit niets anders op dan wachten. Toch ben ik nog vooral op zoek naar mensen die ook zo'n lange innestelingsbloeding hebben gehad, dan kan ik een beetje inschatten of dit 'normaal' kan zijn of niet. Als het namelijk dat niet is, en geen menstruatie, dan moet ik weer terug naar de gynaecoloog omdat de boel blijkbaar weer ontregeld is.
donderdag 11 juli 2019 om 22:49
Ik heb geantwoord: wacht nog een week.
Redenen?
- je lichaam is geen atoomklok
- beter heel zeker zijn dan teleurstelling met een vleugje hoop
- ik vind dat de vroege testen van de markt gehaald moeten worden: leveren enkel onnodige stress/blijdschap op.
Probeer er een beetje nuchter in te staan: dus niet roken, niet drinken en wachten.
Redenen?
- je lichaam is geen atoomklok
- beter heel zeker zijn dan teleurstelling met een vleugje hoop
- ik vind dat de vroege testen van de markt gehaald moeten worden: leveren enkel onnodige stress/blijdschap op.
Probeer er een beetje nuchter in te staan: dus niet roken, niet drinken en wachten.
donderdag 11 juli 2019 om 22:51
Ik begon licht bloedverlies te krijgen zo’n 3 dagen voor mijn NOD en dat hield 6 weken aan. Ik testte echt maar heel licht positief op mijn NOD en de dag daarna had ik een knaltest.
Maar het zegt voor jou helaas verder niks. Je kunt er eventueel morgen nog een test tegenaan gooien, of je wacht nog een paar dagen..
Maar het zegt voor jou helaas verder niks. Je kunt er eventueel morgen nog een test tegenaan gooien, of je wacht nog een paar dagen..
vrijdag 12 juli 2019 om 17:42
Fijn dat er iemand is die ook zo'n lange ervaring heeft hiermee! We zullen moeten afwachten. Ik ben vandaag op NOD 1 en gek genoeg verloor ik tot gisteren nog een paar druppels bruin bloed en vandaag helemaal niets meer. Ik denk dat ik morgen nog een keer ga testen.Tiswa schreef: ↑11-07-2019 22:51Ik begon licht bloedverlies te krijgen zo’n 3 dagen voor mijn NOD en dat hield 6 weken aan. Ik testte echt maar heel licht positief op mijn NOD en de dag daarna had ik een knaltest.