Innestelingsbloeding?

30-04-2016 15:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik heb even een vraag. Ik ben in november 2015 gestopt met de pil, ik wilde de pil niet meer aangezien ik hem al lang slikte (12 jaar) en last had van hier en daar een doorbraakbloeding. Ook was ik erg nieuwsgierig hoe m'n lichaam het zou doen zonder pil. Mijn vriend en ik hebben wel een kinderwens maar zijn er nu nog niet bewust mee bezig maar mocht het wel zo zijn dan is het natuurlijk welkom. Aangezien mijn vriend vaak voor het zingen de kerk uitgaat zodat ik niet met zijn kwakkie zit komt hij dus niet altijd in mij klaar.

Nu weet ik nog niet exact wat mijn cyclus is maar ongeveer +/- 30 dagen.

Mijn vraag; 7 april t/m 12 april was ik ongesteld. Als ik deze maand weer een cyclus van 30 dagen zou hebben dan zou ik rond 7 mei ( volgende week zaterdag ) weer ongesteld moeten worden. Nu had ik woensdag avond 27 april alleen een klein beetje bruin/Bordeaux rood bloedverlies en sochtends (28 april) ook nog aardig wat toen ik opstond en ging plassen. Het vreemde is alleen daarna heb ik niks meer gehad totdat de avond aanbrak, savonds dus weer wat bloedverlies gehad en toen ik opstond op ( 29 April) had ik ineens wat erger bloed verlies maar na 1x plassen de rest van de dag bijna niks gehad. Er zat wel een beetje slijm bij? (sorry mensen, klinkt misschien vies ) Vanmorgen ( 30 april ) had ik ook nog wat bloedverlies en hele kleine stukjes slijm/bloedstolsels in de wc..?!?! Ik dacht misschien komt mijn menstruatie ongeveer 1 week te vroeg maar dan zou ik deze maand een cyclus van maar 22 dagen hebben en dat lijkt mij ook sterk... dat heb ik nog nooit eerder gehad maar in theorie zou het natuurlijk kunnen. kan dit een innestelingsbloeding zijn geweest? Op internet heb ik een tool gevonden en die geeft aan dat als ik een cyclus van 30 dagen heb ik afgelopen zaterdag de 23ste mijn eisprong gehad zou moeten hebben en dat de innesteling 28 april plaats vind...dat zou dus wel precies overkomen met mijn situatie want volgens mij heb ik vorige week indd rond die periode de eisprong gehad en mijn Luteale fase is echt niet zo kort normaliter.. dus daarom denk ik dat het nog geen menstruatie kan zijn. Alhoewel in theorie natuurlijk alles mogelijk is. Kan dit echt een innesteling zijn geweest? Ik vind het zo raar want ik bloed dus niet constant, het is echt heel onregelmatig deze bloeding en dat heb ik normaal nooit. Ook heb ik nergens last van verder, geen menstruatie krampen, geen extra puistjes etc etc. Ik ben alleen aardig moe en mijn borsten voelen zacht/slap aan..?!

Ik hoop dat er wat meer duidelijkheid gaat komen, ik weet dat afwachten het enige is wat je kan doen in zo'n situatie maar ik ben wel heel nieuwsgierig en weet nu niet of ik dit moet zien als een menstruatie.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en ervaringen!

Oh en ehhh Super Sorry voor het lange verhaal!!
Ik denk dat het hoort bij het feit dat je nog relatief kort met de pil bent gestopt. Dus zou het niet als menstruatie zien en ook niet als innestelingsbloeding.
Wacht een paar dagen en doe een test
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Gooi er test tegenaan. Zomaar een ideetje.
Test lijkt me nu nog een béétje vroeg. Maar over een paar dagen kan je dat altijd proberen idd.
Zooo bedankt voor de snelle reacties!

Ja testen kan pas vanaf 6/7 mei ongeveer.. dus daar is het nu (wat ik begrijp) nog allemaal wat te vroeg voor...

Ja misschien is het ook gewoon een bloeding tussendoor maar ik heb dit nog nooit gehad sinds dat ik gestopt ben met de pil.
TO, mijn vierde/vijfde cyclus na het stoppen met de pil duurde 68 dagen (terwijl ik gemiddeld op 30 dagen zat) en daarin had ik na ~20 dagen ook opeens bruinverlies. Toen was ik niet zwanger. Dus ook als je het nog nooit hebt gehad, is voor alles een eerste keer
quote:Marie89 schreef op 30 april 2016 @ 15:35:

TO, mijn vierde/vijfde cyclus na het stoppen met de pil duurde 68 dagen (terwijl ik gemiddeld op 30 dagen zat) en daarin had ik na ~20 dagen ook opeens bruinverlies. Toen was ik niet zwanger. Dus ook als je het nog nooit hebt gehad, is voor alles een eerste keer Nou zo te lezen kan het dus nog alle kanten op! Ik was benieuwd of mensen hier ervaring mee hadden met een innestelingsbloeding die onregelmatig is en een paar dagen duurt ... Maar ik ben gewoon te ongeduldig en nieuwsgierig denk ik, haha. Ik moet het gewoon nog even afwachten en er dan maar een testje tegenaan gooien....
Herkenbaar bij zowel geen als wel een zwangerschap. Er valt niks over te zeggen. Helaas geldt hetzelfde voor alle symptomen. Vroege testen in huis halen als je heel ongeduldig wordt en afwachten.
Dit is dus precies waarom wij een condoom gebruikten zolang we er nog niet 100% voor zouden gaan. Je klinkt behoorlijk hyper to ookal 'ben je er niet zo mee bezig '. Misschien gewoon veilig vrijen zodat je niet elke maand in spanning hoeft te zitten.
Ja het gekke vind ik ook dat ik totaal niks merk aan me lichaam. Geen buikpijn, geen krampen, geen puistjes die van te voren op zijn komen zetten ... Geen zware benen, Gewoon heel apart!! Voel me totaal niet ongie ... En omdat de aanloop naar dat beetje bloedverlies vanaf woensdag avond, smiddags begon met een beetje rozige afscheiding... Toen dacht ik Hmmm vaag, maar had er verder geen aandacht meer aan geschonken totdat Savonds dus dat bloedverlies begon... En dat is echt niet helderrood het is Bordeaux rood en op sommige momenten zelfs heel donker ( tegen zwart aan)

Nou hoe dan ook, afwachtennn maar!!

Bedankt voor de snelle reacties, had ik niet verwacht aangezien ik op andere fora's amper tot geen antwoord kreeg.
quote:spinnekop schreef op 30 april 2016 @ 15:41:

Dit is dus precies waarom wij een condoom gebruikten zolang we er nog niet 100% voor zouden gaan. Je klinkt behoorlijk hyper to ookal 'ben je er niet zo mee bezig '. Misschien gewoon veilig vrijen zodat je niet elke maand in spanning hoeft te zitten.

Ja wij zijn er serieus oprecht nog niet bewust mee bezig, maar misschien kun je je voorstellen dat ik vanaf donderdag dus een beetje op internet aan het speuren ben en ik daar niet wijzer uit wordt en ik nu dus een soort van wil weten waar m'n lichaam mee bezig is, haha. Ik zoek gewoon een verklaring ofzo...

Ja, nee condooms doen wij niet aan, zou niet weten waarom want als het gebeurd dan gebeurd het en is het gewoon welkom... Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik Was inderdaad alleen niet voorbereid op dit soort gekkigheid tussendoor wat me aan het denken zou zetten... Haha ..
Een innesteling bloeding duurt maximaal 2 dagen en is echt minimaal.
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 16:02:

Een innesteling bloeding duurt maximaal 2 dagen en is echt minimaal.Hoeft niet, zijn geen vaste kaders voor. Ieder lijf is anders.
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 16:02:

Een innesteling bloeding duurt maximaal 2 dagen en is echt minimaal.

Dat dacht ik ook maar ik heb op het internet toch echt een hoop gelezen dat dit zo verschillend kan zijn per persoon... Er zijn zelfs vrouwen die gewoon 5 dagen gebloed hebben waarbij het een innestelingsbloeding was... Dus vandaar dat ik daar dus ook niet helemaal in kan " geloven " eigenlijk...

Daarnaast is wat ik nu heb ook echt stukke minder vergeleken met mijn menstruaties, ik heb nu ook de hele dag niks meer gehad alleen vanochtend even dus blijf het apart vinden maar goed in theorie kan het van alles zijn, vroege menstruatie, spotting, verlate eisprong en een innesteling
Geen idee wat voor bloeding je had maar slik je al foliumzuur? Daar begin je het beste mee voor de zwangerschap, en die komt er in rap tempo aan zo te zien
quote:otis schreef op 30 april 2016 @ 16:05:

[...]

Hoeft niet, zijn geen vaste kaders voor. Ieder lijf is anders.Een innesteling bloeding wordt nu eenmaal zo genoemd en omschreven. Als TO toch zwanger is en normaal of iets minder bloedde, dan kan het een pseudo menstruatie zijn geweest. Het lichaam herkend de zwangerschap niet als zodanig, waardoor het nog bloed rond de tijd(eerder of iets later) dat je ongesteld moet worden.
quote:Atia schreef op 30 april 2016 @ 16:44:

Geen idee wat voor bloeding je had maar slik je al foliumzuur? Daar begin je het beste mee voor de zwangerschap, en die komt er in rap tempo aan zo te zien Haha nee, zover ben ik ( zijn wij ) eigenlijk nog niet. Ik ben in november gewoon gestopt met de pil op doktersadvies, het was de bedoeling heel even te stoppen en na 1 normale menstruatie weer te beginnen maar toen ik in de gaten kreeg dat ik zelf heel lekker in m'n vel zat na het stoppen met de pil, ben ik gewoon niet meer begonnen hem te slikken. We zijn dus echt nog niet bewust met kinderen bezig maar over ongeveer 1 jaartje zullen we er wel bewuster mee bezig zijn ( wil eigenlijk eerst een ander huisje, vandaar ) maar goed mocht ik nu zwanger raken dan is het van harte welkom hoor, want als dat niet zo zou zijn dan was ik wel wat voorzichtiger geweest. En eerlijk gezeg houd het me nu de afgelopen dagen wel erg bezig maar dat komt gewoon omdat m'n lichaam nu een bloeding laat zien die ik nog niet op deze manier heb gehad. En dan wordt ik nieuwsgierig en zoek ik er op een of andere manier een verklaring voor en na wat gegoogled te hebben kwam ik op innestelingsbloeding dus vandaar nu dit topic. Maar ik weet niet hoe snel je met foliumzuur moet beginnen maar ik dacht dat dit pas nodig was op het moment dat je zwanger bent. Kun je zien, ben nog niet echt op de hoogte wat dat soort dingen betreft haha ...
Met foliumzuur begin je ruim voor je zwanger (wil) worden.

dus toch maar of de kans op zwangerschap serieus nemen (incl. Geen alcohol, roken ed) of niet zwanger worden....
quote:BeYourself89 schreef op 30 april 2016 @ 17:07:

[...]

Haha nee, zover ben ik ( zijn wij ) eigenlijk nog niet. Ik ben in november gewoon gestopt met de pil op doktersadvies, het was de bedoeling heel even te stoppen en na 1 normale menstruatie weer te beginnen maar toen ik in de gaten kreeg dat ik zelf heel lekker in m'n vel zat na het stoppen met de pil, ben ik gewoon niet meer begonnen hem te slikken. We zijn dus echt nog niet bewust met kinderen bezig maar over ongeveer 1 jaartje zullen we er wel bewuster mee bezig zijn ( wil eigenlijk eerst een ander huisje, vandaar ) maar goed mocht ik nu zwanger raken dan is het van harte welkom hoor, want als dat niet zo zou zijn dan was ik wel wat voorzichtiger geweest. En eerlijk gezeg houd het me nu de afgelopen dagen wel erg bezig maar dat komt gewoon omdat m'n lichaam nu een bloeding laat zien die ik nog niet op deze manier heb gehad. En dan wordt ik nieuwsgierig en zoek ik er op een of andere manier een verklaring voor en na wat gegoogled te hebben kwam ik op innestelingsbloeding dus vandaar nu dit topic. Maar ik weet niet hoe snel je met foliumzuur moet beginnen maar ik dacht dat dit pas nodig was op het moment dat je zwanger bent. Kun je zien, ben nog niet echt op de hoogte wat dat soort dingen betreft haha ... Je moet al foliumzuur slikken -ik dacht- 6 weken voordat je zwanger bent/wil worden. Dus als je zonder anticonceptie seks hebt dan is het verstandig om ook foliumzuur te slikken.
quote:Waszak schreef op 30 april 2016 @ 17:21:

[...]

Je moet al foliumzuur slikken -ik dacht- 6 weken voordat je zwanger bent/wil worden. Dus als je zonder anticonceptie seks hebt dan is het verstandig om ook foliumzuur te slikken.

Klopt. Dit omdat je nooit precies weet wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden. Kleine moeite om er mee te beginnen denken ik zo.

Deze manier van anti conceptie die TO hanteert kan maar zo lang goed gaan natuurlijk.
quote:WaaromPorque schreef op 30 april 2016 @ 16:48:

[...]

Een innesteling bloeding wordt nu eenmaal zo genoemd en omschreven. Als TO toch zwanger is en normaal of iets minder bloedde, dan kan het een pseudo menstruatie zijn geweest. Het lichaam herkend de zwangerschap niet als zodanig, waardoor het nog bloed rond de tijd(eerder of iets later) dat je ongesteld moet worden.

Ohh nog nooit gehoord van een pseudo menstruatie... Ik lees dit op internet;

De term ‘pseudo-menstruatie’ betekent letterlijk dat een vrouw menstrueert zonder dat daar een eisprong oftewel ovulatie aan vooraf is gegaan. Dit fenomeen wordt ook wel ‘anovulaire menstruatie’ genoemd. De ovulatie stopt logischerwijs als je zwanger wordt. Zwangerschap is dan ook de belangrijkste oorzaak van pseudo-ongesteld zijn.

Neem aan dat, mocht het zo zijn dat ik zwanger ben, dit wel een innestelingsbloeding was toch? Heb gewoon vorige week nog m'n ovulatie gehad. Volgens mij geldt die pseudo menstruatie alleen als je al even zwanger bent toch? Misschien zit ik ernaast, kan ook... Maar dat is wat ik eruit opmaak.
quote:spinnekop schreef op 30 april 2016 @ 17:21:

Met foliumzuur begin je ruim voor je zwanger (wil) worden.

dus toch maar of de kans op zwangerschap serieus nemen (incl. Geen alcohol, roken ed) of niet zwanger worden....

Roken doe ik nu 1,5 jaar niet meer en die paar wijntjes die ik eens in de zoveel tijd een keer drink, ga ik nog niet laten staan.

Wij gaan ook nog met regelmaat voor het zingen de kerk uit zoals je in m'n verhaal hebt kunnen lezen en ik weet dat de kans bestaat dat ik zwanger KAN raken. Lijkt me logisch zonder anticonceptie of voorbehoedsmiddel maar ik ga er nu zeker niet in doorslaan en nog gewoon genieten van m'n wijntje eens in de zoveel tijd. En als ik zwanger ben zal ik in alles in het belang van het kindje denken maar om nu al bij het alcohol gebruik stil te staan terwijl ik nog niet eens zwanger ben gaat mij ietwat te ver.

Maar ieder z'n ding natuurlijk.
quote:Waszak schreef op 30 april 2016 @ 17:21:

[...]

Je moet al foliumzuur slikken -ik dacht- 6 weken voordat je zwanger bent/wil worden. Dus als je zonder anticonceptie seks hebt dan is het verstandig om ook foliumzuur te slikken.Bedankt!
quote:BeYourself89 schreef op 30 april 2016 @ 17:29:

[...]

Ohh nog nooit gehoord van een pseudo menstruatie... Ik lees dit op internet;

De term ‘pseudo-menstruatie’ betekent letterlijk dat een vrouw menstrueert zonder dat daar een eisprong oftewel ovulatie aan vooraf is gegaan. Dit fenomeen wordt ook wel ‘anovulaire menstruatie’ genoemd. De ovulatie stopt logischerwijs als je zwanger wordt. Zwangerschap is dan ook de belangrijkste oorzaak van pseudo-ongesteld zijn.

Neem aan dat, mocht het zo zijn dat ik zwanger ben, dit wel een innestelingsbloeding was toch? Heb gewoon vorige week nog m'n ovulatie gehad. Volgens mij geldt die pseudo menstruatie alleen als je al even zwanger bent toch? Misschien zit ik ernaast, kan ook... Maar dat is wat ik eruit opmaak.

Vervelend dat je niet ergens onderin een luikje open kunt maken om even te checken.

Wacht je volgende menstruatie af of doe over een week een testje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven