ivf na essure

06-07-2015 22:09 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?

Ik heb 3 jaar geleden een essure behandeling gehad tijdens mijn vorige relatie. Toen ik daarna de liefde van mijn leven ontmoette, kwam de wens voor een derde kindje weer in volle hevigheid terug. Afgelopen mei hebben we de eerste ivf poging gehad, maar die is helaas mislukt. Met een beetje mazzel gaat in augustus een nieuwe terugplaatsing gebeuren zonder injecties.

Op internet is bijna niks te vinden over ervaringen van andere vrouwen. Vandaar dat ik hier een oproep doe.

Tell me!
Ik moest even Google op Essure, nu ben ik weer bij.

Wat hebben ze je in het ziekenhuis verteld daarover? Met het spuiten van de hormonen zal het misschien invloed hebben, maar met de daadwerkelijke terugplaatsing zal het toch weinig van doen hebben, het wordt toch immers direct teruggeplaatst in de baarmoeder?
Klopt... in principe is het een"gewone"ivf behandeling. Met het enige verschil dat voordat ze überhaupt gestart zijn, de binnenkant van mijn baarmoeder gecheckt hebben of de veertjes niet uitstaken. Dat was gelukkig niet.

Verder heeft de gynaecoloog niets gezegd dat het van invloed zou zijn.
Dus je laat je eerst steriliseren om daarna aan een tweede leg te beginnen?

Daar zou de verzekering best mogen zeggen: prima, maar je mag dat zelf betalen.
Heb jij geen uitgebreid vragenvuur moeten doorstaan voordat je gesterriliseerd werd?

Dit is echt niet goed doordacht, ik hoop ook inderdaad dat alle kosten voor jullie eigen rekening komen.
quote:hoppala schreef op 06 juli 2015 @ 23:07:

Om eerlijk te zijn ben ik het met je eens.

Misschien is dit ook wel het geval
If you can dream it, you can do it.
FF heel eerlijk, vinden jouw andere kinderen het leuk als jij er nog een krijgt met je nieuwe liefde?

Dit!

Buiten dat ik het zielig vind voor je eerste leg. Zij zijn blijkbaar opeens niet meer genoeg voor je, er moet en zal 'n liefdesbaby bij gemaakt worden...
Shoot first, ask questions later!
Mijn beslissing was wel degelijk goed doordacht en niet impulsief. En als ik toen wist wat ik nu weet, had ik het inderdaad nooit laten doen. Maar door alle ellende heen heb ik mijn geluk weer gevonden, hebben mijn kinderen weer een mama die kan lachen en is er een man in huis waar we allemaal op kunnen bouwen en vertrouwen

Jammer dat men zo negatief reageert en er meteen een oordeel klaar staat dat ik niet goed nagedacht heb.

Wat de kosten betreft... Geluk heeft geen prijs

En wat mijn kinderen betreft... Ja, die zouden het erg leuk vinden.
Ik persoonlijk gun je die baby ook echt wel! Samen met al het geluk van de wereld voor jou en je gezinnetje.

Het enige waar ik over nadenk, is dat er dingen niet meer vergoed worden die mensen echt nodig hebben, waar ze niet voor gekozen hebben. Dit is toendertijd een keuze van jou geweest en het gebeurd vaker. Daarom zeg ik dat ik het ermee eens zou zijn als mensen het dan zelf moeten betalen.
If you can dream it, you can do it.
quote:nachtzuster75 schreef op 07 juli 2015 @ 05:38:

Mijn beslissing was wel degelijk goed doordacht en niet impulsief. Is deze zwangerschap dan wel impulsief dat je 3 jaar later alweer midden in een IVF traject zit? En als ik toen wist wat ik nu weet, had ik het inderdaad nooit laten doen. Maar door alle ellende heen heb ik mijn geluk weer gevonden, hebben mijn kinderen weer een mama die kan lachen en is er een man in huis waar we allemaal op kunnen bouwen en vertrouwen. Dus moet er na deze vreselijke periode weer iets leuks komen, de liefdesbaby

Jammer dat men zo negatief reageert en er meteen een oordeel klaar staat dat ik niet goed nagedacht heb. Ik vind dat niet zo gek met alle ellende die hier te lezen is op het forum over 2e legjes, problemen met gescheiden gezinnen enz.

Wat de kosten betreft... Geluk heeft geen prijs Gelukkig maar dat geluk geen prijs heeft als je ZV betaald.

En wat mijn kinderen betreft... Ja, die zouden het erg leuk vinden. Ik ken de leeftijd van jouw kinderen niet maar kunnen kinderen uberhaupt dit soort grote besluiten overzien? Een baby is altijd leuk, totdat je alleen naar je sportclubje moet of dat er minder aandacht voor jou is en de liefdesbaby gewoon thuis mag blijven en niet naar hun vader moet om de weekIk vind dat wij een keer moeten stoppen met het leven zo maakbaar te maken, we willen geen kind/anticonceptie meer dus steriliseren, IVF trajecten als je al een gezin hebt, , sterilisatie ongedaan maken omdat je een nieuwe liefde treft. Het kan allemaal tegenwoordig maar denk eens goed na over de gevolgen van besluiten en de kosten hiervan. Ik vind het wel grappig dat jij vindt dat er hier dan negatief gereageerd wordt op jouw bericht want jij zit op een roze happy wolk en wij zijn gewoon realistisch.
Ik doe mijn best
Sterilisatie, scheiding, nieuwe man in huis, 2e leg. Het is me nogal niet wat in slechts drie jaar tijd...

Dat moet volgens mij ook. Ik heb sowieso mijn hele sterilisatie zelf betaald, en denk dat als ik het terug ga draaien (niet dat dat ooit komt) ook zou moeten betalen. En terecht dan.

Mij is bij de intake wel iets verteld over IVF maar aangezien ik echt geen kinderen wil heb ik daar niet echt naar geluisterd, het interesseerde me niet.
quote:Suze02 schreef op 07 juli 2015 @ 06:44:

Sterilisatie, scheiding, nieuwe man in huis, 2e leg. Het is me nogal niet wat in slechts drie jaar tijd...Tja...eindelijk weer 'het geluk' gevonden, wordt dat ala minute weer op 't spel gezet door 'n nieuw kind in the mix te gooien. Het noodlot tarten noemt men dat ook wel 'ns...
Shoot first, ask questions later!
quote:blue_lagoon schreef op 07 juli 2015 @ 06:49:

[...]

Dat moet volgens mij ook. Ik heb sowieso mijn hele sterilisatie zelf betaald, en denk dat als ik het terug ga draaien (niet dat dat ooit komt) ook zou moeten betalen. En terecht dan.

Mij is bij de intake wel iets verteld over IVF maar aangezien ik echt geen kinderen wil heb ik daar niet echt naar geluisterd, het interesseerde me niet.Dat hangt echt af van welke verzekering je hebt. Hier ook gesteriliseerd (essure) maar deze werd vergoed door mijn verzkering.
quote:dikkie1 schreef op 07 juli 2015 @ 06:59:

[...]

Dat hangt echt af van welke verzekering je hebt. Hier ook gesteriliseerd (essure) maar deze werd vergoed door mijn verzkering.Dan heb je geluk gehad
quote:redbuIIetje schreef op 07 juli 2015 @ 06:53:

[...]

Tja...eindelijk weer 'het geluk' gevonden, wordt dat ala minute weer op 't spel gezet door 'n nieuw kind in the mix te gooien. Het noodlot tarten noemt men dat ook wel 'ns...
Als je zo'n heftige tijd achter de rug hebt is het dan niet beter om deze kinderwens nog even uit te stellen. Pas 3 jaar geleden gesteriliseerd dus nog in je oude relatie. Gescheiden, nieuwe vriend leren kennen, samenwonen allemaal in minder dan 2 jaar gok ik? Ben je seauwiesoi alleen geweest met je kinderen?

Is het voor jouw bestaande kinderen niet beter om nog even een paar jaar te stabiliseren en wennen aan de nieuwe situatie ipv weer chaos creëren. 

Daarnaast eens met de opmerking dat ivf in zulke gevallen zelf betaald moet worden.
Maar ook al betaalt deze TO de IVF zelf, dan nog houdt ze een plaats bezet in het ziekenhuis. Heeft zij een plaats in de wachtlijst en de wachtrij voor andere ivf patiënten.

Het is maar goed dat je als patiënt niet weet, wie er allemaal nog aan de beurt zijn voordat jij dat bent!
Je kinderen realiseren zich echt nog niet de gevolgen van n nieuwe baby.

En inderdaad, je gaat erg snel, waarom?

Geniet eens FF rustig van wat je nu hebt.

IVF is nou ook niet meteen gezellig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven