Ja ik wil... een kindje. Vanaf najaar 2010 voor het eggie!

26-07-2010 12:00 1787 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdWanneer?NODBijzonderheidElleBelle7634SeptemberZwanger! UD=4-6, zwanger van 2eHeupje22NovemberZwanger! UD november 2011 VivagirlZwanger! Kim8722NovemberZwanger! Mollebol32AugustusLisanne8327AprilZwanger! UD= 17 oktoberMargrith30MeiOp 6 mei bevallen van een prachtige dochter! Sperzieboontje23SeptemberZwanger! UD=24 oktober. 20w echo op 6 juniKaya0725Op 12-5 bevallen van een prachtige dochter!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zitten we op het forum 'Kinderen' en zitten wij hier goed. Dat jullie onze mening niet delen vind ik geen probleem, ik vind het alleen wel erg jammer dat jullie daarom dit topic verzieken.



Nogmaals de vraag, kunnen jullie hier alsjeblieft mee stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Nergeren Moowie.



Maja dat is jou mening dan hé. Ieder moet doen wat ze willen. Ja, dat zit maar net als de huisvrouwen van vroeger dagelijks thuis de was en het kindje te verzorgen. Ik vind het verschikkelijk om te horen dat mijn bijna aangetrouwde neefje om 7.00uur bij de bso zit, overblijft op school en rond 18.00uur opgehaald wordt bij de bso. Thuis is het dan eten en 19.00uur ligt hij al op bed. Zlefs in de vakantie's gaat/moet hij naar de bso en in het weekend gaat hij ook regelmatig weg zodat pap en mams uit kunnen. Om h et weekend gaat hij ook nog naar zijn echte pap want hij woont bij mam en nieuwe pap. Nee zo moet je het hebben dan. Voor mij/ons dan nog liever een mama'skindje dan deze situatie.



Goed en nou reageer ik alleen nog op leuke dingen
***Disclaimer: Dit is een openbaar forum. Er kunnen ook forummers met een afwijkende, al dan niet ongewenste, mening reageren. Besloten topics zijn op dit forum niet toegestaan.***
Alle reacties Link kopieren
Heupje: zou jij dat willen......thuisblijven als er kinderen komen? Voel je er niet meer voor om erachter te komen wat je wel leuk zou vinden qua werk en daar nog een opleiding voor te doen? Je bent jong genoeg.....de kinderen zijn op een gegeven moment weer oud genoeg om zelfstandig verder te gaan en jij bent dan voor mijn gevoel nog te jong om maar niets te doen.



En al die "vaste-rel-forummers" negeren we gewoon



Ik vind het in ieder geval helemaal niet vreemd om los van het graag willen hebben van kinderen ook na te denken over leeftijd. Maar iedereen die pas wil gaan beginnen op z'n 40ste, prima. Maar voor mij zou dat als "bejaard" voelen, omdat ik ook graag meer dan 1 kind zou willen en ik heel bang ben dat het dat echt niet meer lukt. Voeg bij mijn leeftijd maar 31 toe in de tabel, ben 32 als we gaan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt serieus af waar 'respect' voor anderen en de mening/opvattingen van anderen gebleven is. Ik word hier zo moe van.

Dit is een topic voor mensen met een kinderwens die daar samen over willen schrijven op een leuke en respectvolle manier. Mensen die dat niet op kunnen brengen vraag ik vriendelijk en beleefd om de reacties elders te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Heupje,



Een ieder moet zelf weten of hij/zij wil werken of thuis bij de kinderen wil blijven. Ik denk dat mensen er voornamelijk over vallen dat jij schreef dat je vriend vindt dat jij thuis moet blijven bij de baby.



Het voorbeeld wat jij noemt van je mans neefje is ook wel weer het andere uiterste. Je kunt ook parttime werken. Je kan de zorg voor de baby ook met je man delen.



Plus, je schrijft dat je momenteel op een andere baby past. Is dat dan heel moeilijk te combineren met het zorgen voor je eigen baby? Helemaal omdat het maar 2 dagen per week is.
Alle reacties Link kopieren
Assie,



Dat "bejaard" vind ik dus niet respectvol. Prima dat je liever op jongere leeftijd wilt beginnen om de redenenen die je onder andere noemt. Maar daar hoef je de term"bejaard niet bij te gebruiken.



Mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg en is nu 69 en nog steeds niet bejaard wat mij betreft!
Alle reacties Link kopieren
Misschicken heeft vandaag in totaal al 39 berichten geschreven....heeft duidelijk niets anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik val ook zeker niemand af om zijn/haar mening. Ieder kiest wat hem of haar gelukkig maakt. Vanwege de grotere kans op complicaties zou ik graag vóór mijn 36e een kindje willen.



Of je wel of niet thuis wilt blijven voor je kind is ook zo'n item dat voor iedereen persoonlijk geldt. IK zou niet thuis willen zitten. Ik ken een paar moeders die niet werken en dat trekt mij toch niet aan. Ik ben blij dat ik behalve moeder en partner ook nog collega ben. Ik heb contact met veel verschillende mensen en denk dt ik minder gelukkig zou zijn wanneer ik thuis zou zijn. Maar goed ieder voor zich...
quote:Assie78 schreef op 26 juli 2010 @ 15:00:

Misschicken heeft vandaag in totaal al 39 berichten geschreven....heeft duidelijk niets anders te doen.

Misschicken heeft een late dienst en gaat zo die kant op.

Heb jij wel een leven, dat je mijn postingen gaat tellen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lexis schreef op 26 juli 2010 @ 14:59:

Assie,



Dat "bejaard" vind ik dus niet respectvol. Prima dat je liever op jongere leeftijd wilt beginnen om de redenenen die je onder andere noemt. Maar daar hoef je de term"bejaard niet bij te gebruiken.



Mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg en is nu 69 en nog steeds niet bejaard wat mij betreft!Tja Lexis....er bestaat ook nog zoiets als MIJN gevoel. In mijn huidige situatie zou ik nu graag aan kinderen willen beginnen. Voor hetzelfde geldt was ik pas over 5 jaar iemand tegen gekomen en was de situatie helemaal anders. Het was niet denegrerend oid bedoeld hoor......
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 26 juli 2010 @ 15:03:

[...]



Misschicken heeft een late dienst en gaat zo die kant op.

Heb jij wel een leven, dat je mijn postingen gaat tellen?



Tja, wat zal ik zeggen....sommige reacties vragen erom

Werkse voor straks!
Alle reacties Link kopieren
Maar oke, zo te zien heeft dit onderwerp niet echt een droomstart gehad en let iedereen heel erg op alle formuleringen om er maar een opmerking over te maken. Vervelend.



Volgens mij proberen we hier 'gezellig' te schrijven, ervaringen te delen, etc. Dat gaat alleen wat lastig met continu verwijtende vingens.



Het maakt mij niet uit hoe anderen het regelen, als je je er maar gelukkig bij voelt.....wij zouden graag allebei 4 dagen gaan werken als er kinderen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met Lexis. Tussen werken en thuiszitten is een middenweg... Parttime! Ik werk 3 dagen waarvan ons zoontje een dag bij oma is, een dag op het kdv en op een van mijn werkdagen heeft mijn man zijn vaste vrije dag zodat hij altijd thuis is. Geweldig geregeld vind ik zelf. Ons zoontje leert op het kdv omgaan met andere kinderen en diverse volwassenen. Ik vind het goed zo. Ook de vaste dag met zijn vader is erg leuk. Het is écht zo'n dag waarop ze samen van alles ondernemen.

Zoals je het schrijft staat het er ook alsof jouw man/vriend van jou vraagt om thuis te blijven. Is dat zo?
Alle reacties Link kopieren
Hoe mijn vriend het heeft gezegd was meer van dat het kind absoluut niet 11uur per dag door iemand anders wordt verzorgt. We zullen het nooit naar een bso brengen. Mocht ik ooit toch nog gaan werken dan wordt het idd niet meer dan partime. In de eerste maanden neemt mijn vriend ook 1 dag per week vrij om op pad te kunnen met de kleine. Tegen de tijd dat mijn baby er zou zijn is de baby waar ik nu op pas weer ouder, dus dat zien we dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
@heupje: mooie regeling! Het kwam idd anders over.



Ik wil 3 dagen gaan werken. Mijn vriend heeft wel gezegd dat hij het geen probleem zou vinden als ik niet zou werken over een tijdje als hij meer verdient, maar dat wil ik zelf niet. Maar misschien wel op den duur minder uren zodat dit goed te combineren is met schooltijden.



Maar goed.... First things first!
Alle reacties Link kopieren
idd, nadenken over hoe je het eea zal gaan regelen en alvast een beetje wegdromen mag altijd, toch?



Maar eerst maar eens zwanger zien te worden
Alle reacties Link kopieren
Is zou al niet weten welke opleiding ik nog zou moeten volgen en moet er ook niet aandenken om straks zwanger te zijn en studeren. Daarna dan met pech nog heel veel inhalen, bah. Kan beter als het kind jaar of twee is ofzo. Zelf vind ik het niet erg om thuis te zitten. Ik hou het huishouden lekker bij en ben altijd op tijd voor ons brood. (Toen ik nog op school zat was het altijd op en overdag konden we geen boodschappen doen)



Opzich zou ik best ook willen werken als er wat leuks op mijn pad komt. Iets met kinderen en/of activiteiten. Lees de krant door en kijk soms rond op internet. Maar voor het geld hoeft het dus niet perse. Dat maakt het wel makkelijk om te zeggen; Nee, dat wil ik niet'' Omdat ik niet hoef. God, nu ik het zo typ kom ik over als een verwend nest, maar ik weet wel degelijk wat werken en geld inhoud enzo. Partime werken is helemaal niet verkeerd en wat ik al eerder zei het is voor het kindje ook goed om bij andere te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja Heupje, dat is fijn dat je die luxe hebt. Ik denk dat sommige mensen daar misschien ook wel jaloers op zouden zijn.



Ik denk wel dat je wereldje erg klein wordt als je helemaal niet meer werkt. En als je vriend sowieso een dag per week vrijneemt dan kan je toch op die dag nog iets buitenshuis doen?

En het oppaswerk dat je nu doet is toch ook nog eens hartstikke nuttig voor andere moeders die wel graag willen werken!

Maar goed, dat is mijn mening en uiteidnelijk moet je het ook helemaal zelf weten.



Boodschappen doe ik trouwens vaak 's avonds of in het weekend. Het is natuurlijk niet zo dat je alleen maar overdag boodschappen kan doen. En brood kan ook prima in de vriezer
Alle reacties Link kopieren
quote:Heupje schreef op 26 juli 2010 @ 12:33:

Zonder koffie gaat bij mij nog wel zwaar worden...



Je mag gewoon koffie drinken als je zwanger bent. Er wordt alleen geadviseerd om tijdens zwangerschap niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te nemen. Dat komt erop neer dat je per dag bijvoorbeeld mag:

3 koppen koffie en 1 kop thee

of

2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola

of

2 koppen koffie en 3 koppen thee



Liever geen energydrankjes want die bevatten heel veel cafeïne.

Je kunt natuurlijk ook cafeïne-vrije koffie nemen, dat scheelt weer.
Alle reacties Link kopieren
Gut, wat een gezellig clubske. Nou, ik haak ook maar aan.

Ik ben Mien, 22, net getrouwd met Jaap en ook wij gaan voor het eggie.



*steekt breipennen weer onder de arm*

Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al mee met dit topic sinds vanochtend (ga niet meeschrijven omdat ik al bevallen ben als jullie gaan beginnen) en er moet me iets van het hart: Jeetje wat een gezeik zeg! Niet voor de mensen die hier proberen iets van een gezellig clubje proberen op te zetten, maar wel de mensen die hier komen om deze mensen af te zeiken/ belachelijk te maken. Waarom kan men hier niemand in haar waarde laten? Iemand hier zei het ook al: jullie worden niet gedwongen om dit topic aan te klikken. Als het niet naar je zin is, doe het dan gewoon niet: we zijn toch allemaal volwassen mensen?

Sorry maar dat moest me gewoon even van het hart.



Voor de mensen die hier wel gaan meepraten: ik wens jullie veel succes met zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paque_in_Pink schreef op 26 juli 2010 @ 21:40:

Gut, wat een gezellig clubske. Nou, ik haak ook maar aan.

Ik ben Mien, 22, net getrouwd met Jaap en ook wij gaan voor het eggie.



*steekt breipennen weer onder de arm*

Wat wil je met deze reactie bereiken? Ik snap het gewoon niet. Wil je het schrijfplezier van een groepje vrouwen bederven of wil je ons graag belachelijk maken? En waarom eigenlijk? Staat de naam van het topic je niet aan of het feit dat we al snel een tabel hebben? Ontgroenen is even grappig maar het houdt een keer op...
Alle reacties Link kopieren
Sorry van vanmiddag maar ik viel er heel erg over dat er maar vanuit gegaan wrodt dat je meteen zwanger raakt als je stopt met de pil. of iig binnen een paar maanden. Een beetje op de manier van: 'ik stop in september en dan kan ik mooi volgend jaar in de zomer zwanger zijn. Dat is zo makkelijk met positiekleding.'



dat dus. Het is niet altijd zo makkelijk.



Nogmaals sorry meiden.



Veel succes met zwanger proberen te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maja82 schreef op 26 juli 2010 @ 22:48:

Sorry van vanmiddag maar ik viel er heel erg over dat er maar vanuit gegaan wrodt dat je meteen zwanger raakt als je stopt met de pil. of iig binnen een paar maanden. Een beetje op de manier van: 'ik stop in september en dan kan ik mooi volgend jaar in de zomer zwanger zijn. Dat is zo makkelijk met positiekleding.'



dat dus. Het is niet altijd zo makkelijk.



Nogmaals sorry meiden.



Veel succes met zwanger proberen te worden.



No hard feelings!! Wat lief van je dat je hier toch nog even op terugkomt. Dat waardeer ik zeer. Dank je wel!

Ik kan alleen maar namens mezelf spreken maar ik ken heel veel mensen bij wie het niet vanzelfsprekend is om kinderen te hebben. Zelfs van héél dichtbij en dat maakt mij dan ook verdrietig omdat ik met de mensen om me heen meeleef. Kan voor deze keer ook alleen maar hopen dat ik snel zwanger zal raken en dat het allemaal goed zal gaan, dat hebben we zelf niet in de hand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven