Ja, we willen een kind

14-06-2016 13:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_292561 wijzigde dit bericht op 14-06-2016 13:19
Reden: -
% gewijzigd
say what?
Hoe bepaal jij of een reactie dom is of niet?

Ik plaats alleen maar slimme reacties
Als jij gewoon goed met geld kan omgaan en je partner en jij een beetje geld overhouden iedere maand en dus kunnen sparen zal t financiële gedeelte wel goed zitten.

Verder moet je maar gwn met elkaar neuken en zien wanneer je zwanger wordt
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Je kan toch alvast uitrekenen of je het financieel gaat reddn? Waar zit je twijfel?
Lijkt me toch slim om dat financiele gedeelte eerst te berekenen samen voor je de anticonceptie de deur uit doet.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Nooit over nagedacht. Kost ook niks, zo' baby. We kregen wat spulletjes en bortvoeding is gratis. Alleen luiers, maar die kun je vast wel kopen.

En daarna loopt t geleidelijk op, gaat vanzelf hoor.

Als je voor jezelf kunt zorgen en blij met jezelf en elkaar bent, kun je een kind een vrolijke en stabiele jeugd bieden.
Waar is de openingspost? Wat asociaal..
Zo dat ging snel!
Da's een snelle OP meltdown ...
Nuttig topic dit
Helemaal mee eens.
Jammer dat je je openingspost hebt weggehaald... waarom is dat?

Ik denk dat als je het nu maandelijks goed red samen financieel, dat dat met kind ook niet meteen een probleem hoeft te zijn. Denk er wel aan dat opvang best duur is (ja, je krijgt kinderopvangtoeslag, maar dat dekt niet helemaal de kosten in ons geval, weet niet of dat bij andere mensen wel zo is; maak alvast eens een proefberekening daarvoor online).

Kleertjes en voeding zijn ook duur. Ik koop voor mijn dochter vooral kleertjes bij zeeman en wibra, niet duur en ze kan het toch maar kort aan of het wordt vies. Ze hebben daar best leuke dingen. Dat is natuurlijk anders als je alleen maar merkkleertjes wil voor je kind.

Babykamer hebben we tweedehands gekocht, en een kinderwagen wel nieuw maar die zijn er ook veel tweedehands. Denk wel dat het handig is om wat achter de hand te hebben voor als je wasmachine kapot gaat ofzo. Dat zijn dingen die je niet kan missen als je een babytje hebt :-)

Luiers gaan bij ons mee met de wekelijkse boodschappen en ben ik zo'n 25 euro per maand aan kwijt.

Daar kwam een tijdje flesvoeding bij, ongeveer een pak per week, zo'n 25-30 euro per maand. Dat moet je dus wel kunnen missen.

Als je kind bijvoorbeeld osteopathie nodig heeft (hoor je best vaak bij kindjes met krampjes of huilerig) dan wordt dat lang niet altijd vergoed door de zorgverzekering, kostte ons 100 euro per behandeling. Heb 3 behandelingen nodig gehad. Dat zijn dingen die dan wel even aantikken natuurlijk.

Maar; vooral leuk dat jullie besloten hebben er voor te gaan! Hopelijk ben je snel in verwachting en heb je een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje!
Toch maar geen kind?
Waar is dat weghalen van de OP nou weer voor nodig?
.
Als jullie een kind willen, vooral doen! Maar dat kinderen van de lucht kunnen leven is niet waar, ze kosten wel geld.....en steeds meer als ze ouder worden.
Find people who will make you better (M. Obama)
quote:permis schreef op 14 juni 2016 @ 13:20:

Nooit over nagedacht. Kost ook niks, zo' baby. We kregen wat spulletjes en bortvoeding is gratis. Alleen luiers, maar die kun je vast wel kopen.

En daarna loopt t geleidelijk op, gaat vanzelf hoor.

Als je voor jezelf kunt zorgen en blij met jezelf en elkaar bent, kun je een kind een vrolijke en stabiele jeugd bieden.

Ligt nogal aan je situatie. Eigen bijdrage kinderopvang kan flink oplopen.

En als bv niet lukt of als je er niet voor kiest, zit je zo aan 50 euro per maand voor voeding.

En niet iedereen krijgt heel veel spulletjes. Ook veel kleine spulletjes bij elkaar (nieuwe speen, flesje, rompertjes erbij, pakje hydrofielen, etc) kunnen bij elkaar toch oplopen. Dus ik vind het juist verstandig van te voren na te denken hoe je dat financieel gaat doen.
quote:feeks schreef op 14 juni 2016 @ 13:25:

Toch maar geen kind?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven